60p Forest Aquascape
Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2020 13:52
DSM 23. Gün
Yardımcı olabilirseniz sevinirim, arkadaşlar DHG’lerde ki bu sararma normal mi? Müdahale gerekir mi?
Ayrıca günde 10 saat aydınlatma bitkilerin yanmasına sebebiyet verebilir mi? (Bana saçma geldi ama bir danışmak istedim)
Ağaçlarda ki beyaz küf geri geldi bu arada moss’lara zararı yok gibi bakalım takipteyim.
Geriye kalan tüm sistem tıkır tıkır işliyor bir problem yok.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/280820201351511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/280820201351561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/280820201352021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/280820201352061.jpg[/IMG][EDIT]Rudas,2020-08-28 13:54:08[/EDIT]
Yardımcı olabilirseniz sevinirim, arkadaşlar DHG’lerde ki bu sararma normal mi? Müdahale gerekir mi?
Ayrıca günde 10 saat aydınlatma bitkilerin yanmasına sebebiyet verebilir mi? (Bana saçma geldi ama bir danışmak istedim)
Ağaçlarda ki beyaz küf geri geldi bu arada moss’lara zararı yok gibi bakalım takipteyim.
Geriye kalan tüm sistem tıkır tıkır işliyor bir problem yok.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/280820201351511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/280820201351561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/280820201352021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/280820201352061.jpg[/IMG][EDIT]Rudas,2020-08-28 13:54:08[/EDIT]
Beğenenler: [T]224052,de4b5[/T][T]223450,arifpolat768[/T][T]140880,AhmetKi[/T][T]28439,monster[/T][T]213558,Kabasakal34[/T][T]206719,Flexa[/T][T]150501,uruzgar[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2020 16:47
Erdi bey
Aydınlatma süresinden hiçbir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Dhg ler adaptasyon sağlamak ile mücadele veriyorlar. Eğer sararanların altlarından yeni sürgünler geliyor ise can sıkacak bir durum değil. Çimlenme var mı onu takip etmenizi öneririm. Sararma durumunu dsm de de normal kurulumda da yaşadım hiç müdahale etmedim 10 gün içinde yeni yeni çimlenmeye başladılar. Umarım sizinkiler de öyle olacaktır.
Aydınlatma süresinden hiçbir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Dhg ler adaptasyon sağlamak ile mücadele veriyorlar. Eğer sararanların altlarından yeni sürgünler geliyor ise can sıkacak bir durum değil. Çimlenme var mı onu takip etmenizi öneririm. Sararma durumunu dsm de de normal kurulumda da yaşadım hiç müdahale etmedim 10 gün içinde yeni yeni çimlenmeye başladılar. Umarım sizinkiler de öyle olacaktır.
Teşekkür Edenler: [T]218464,Rudas[/T]
+1: [T]218464,Rudas[/T][T]217331,lazarusv20[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2020 17:55
[QUOTE=AhmetKi]Erdi bey
Aydınlatma süresinden hiçbir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Dhg ler adaptasyon sağlamak ile mücadele veriyorlar. Eğer sararanların altlarından yeni sürgünler geliyor ise can sıkacak bir durum değil. Çimlenme var mı onu takip etmenizi öneririm. Sararma durumunu dsm de de normal kurulumda da yaşadım hiç müdahale etmedim 10 gün içinde yeni yeni çimlenmeye başladılar. Umarım sizinkiler de öyle olacaktır.[/QUOTE]
Ahmet Bey çok teşekkür ederim ilginize, bakalım önümüzdeki günlerde anlayacağız o zaman çoğu Dry start kurulumda oluyormuş bu sanırım. Beklemedeyim.
Aydınlatma süresinden hiçbir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Dhg ler adaptasyon sağlamak ile mücadele veriyorlar. Eğer sararanların altlarından yeni sürgünler geliyor ise can sıkacak bir durum değil. Çimlenme var mı onu takip etmenizi öneririm. Sararma durumunu dsm de de normal kurulumda da yaşadım hiç müdahale etmedim 10 gün içinde yeni yeni çimlenmeye başladılar. Umarım sizinkiler de öyle olacaktır.[/QUOTE]
Ahmet Bey çok teşekkür ederim ilginize, bakalım önümüzdeki günlerde anlayacağız o zaman çoğu Dry start kurulumda oluyormuş bu sanırım. Beklemedeyim.
Beğenenler: [T]140880,AhmetKi[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ağustos 2020 08:49
DSM 25. Gün - Zafer Bayramı Güncellemesi
[B]Herkesin 30 Ağustos Zafer bayramını kutluyorum. Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ü saygı, sevgi ve minnetle anıyorum.[/B]
Her şey yolunda gibi :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/300820200846371.jpg[/IMG]
Yaklaşık 10-15 adet öbek HC eridi ama ben bu parçanın bu kadar sağlıklı olmasını anlamlandıramıyorum. Anarşist bu :))
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/300820200846451.jpg[/IMG][EDIT]Rudas,2020-08-30 19:46:46[/EDIT]
[B]Herkesin 30 Ağustos Zafer bayramını kutluyorum. Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ü saygı, sevgi ve minnetle anıyorum.[/B]
Her şey yolunda gibi :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/300820200846371.jpg[/IMG]
Yaklaşık 10-15 adet öbek HC eridi ama ben bu parçanın bu kadar sağlıklı olmasını anlamlandıramıyorum. Anarşist bu :))
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/300820200846451.jpg[/IMG][EDIT]Rudas,2020-08-30 19:46:46[/EDIT]
Beğenenler: [T]214092,Nursun[/T][T]224052,de4b5[/T][T]213877,MertGezer[/T][T]206719,Flexa[/T][T]223450,arifpolat768[/T][T]213558,Kabasakal34[/T][T]224126,Samoo[/T][T]99042,SmallCandyThing[/T]
Teşekkür Edenler: [T]206719,Flexa[/T]
+1: [T]214092,Nursun[/T][T]224052,de4b5[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ağustos 2020 18:35
10 saat aydınlatmanın zararı olması söz konusu değil. Fazla ışıklandırma zarar verir evet, çünkü fotosentezde fotosistem II adını verdiğimiz süreçte bir takım durumları inhibe edebiliyor. Lakin bu etki 14-16 saatten sonra kendini göstermeye başlıyor çoğu türde. 10 saat çoğu tür için ideal süredir hatta. Akvaryum ışıklandırmamızın zayıflığını göz önüne alıp, doğaya göre daha az süre aydınlatma yaptığımızı da hatırlayacak olursak, bu bitkilerin rahat rahat kaldırabilmesi gerek bu durumları :)
Yaşayan HC'nin akvaryumdaki pozisyonu nedir? Acaba onunla alakalı bir durum olabilir mi? Işığa daha mı yakın mesela? Ben HC'lerin ışığa çok duyarlı bir tür olduğunu düşünüyorum, bir ara kendim de bakmıştım. Muhtemelen bununla alakalı değildir ama merak işte :)
Yaşayan HC'nin akvaryumdaki pozisyonu nedir? Acaba onunla alakalı bir durum olabilir mi? Işığa daha mı yakın mesela? Ben HC'lerin ışığa çok duyarlı bir tür olduğunu düşünüyorum, bir ara kendim de bakmıştım. Muhtemelen bununla alakalı değildir ama merak işte :)
Beğenenler: [T]218464,Rudas[/T]
+1: [T]218464,Rudas[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ağustos 2020 19:45
[QUOTE=Flexa]10 saat aydınlatmanın zararı olması söz konusu değil. Fazla ışıklandırma zarar verir evet, çünkü fotosentezde fotosistem II adını verdiğimiz süreçte bir takım durumları inhibe edebiliyor. Lakin bu etki 14-16 saatten sonra kendini göstermeye başlıyor çoğu türde. 10 saat çoğu tür için ideal süredir hatta. Akvaryum ışıklandırmamızın zayıflığını göz önüne alıp, doğaya göre daha az süre aydınlatma yaptığımızı da hatırlayacak olursak, bu bitkilerin rahat rahat kaldırabilmesi gerek bu durumları :)
Yaşayan HC'nin akvaryumdaki pozisyonu nedir? Acaba onunla alakalı bir durum olabilir mi? Işığa daha mı yakın mesela? Ben HC'lerin ışığa çok duyarlı bir tür olduğunu düşünüyorum, bir ara kendim de bakmıştım. Muhtemelen bununla alakalı değildir ama merak işte :)[/QUOTE]
Aşırı bilgilendirici yorum için sonsuz teşekkürler :)) Ben de araştırmam sonucu en az 10 en fazla 14 saat sonucuna ulaşmıştım şu an sebebini anlamış oldum :) sonucunda 12 saate sabitledim şimdilik.
Sanıyorum bu öbeğin bulunduğu yer buhar bulutunun en az temas ettiği bölge zira ışığa daha yakın olanlar öldüler :(
Yaşayan HC'nin akvaryumdaki pozisyonu nedir? Acaba onunla alakalı bir durum olabilir mi? Işığa daha mı yakın mesela? Ben HC'lerin ışığa çok duyarlı bir tür olduğunu düşünüyorum, bir ara kendim de bakmıştım. Muhtemelen bununla alakalı değildir ama merak işte :)[/QUOTE]
Aşırı bilgilendirici yorum için sonsuz teşekkürler :)) Ben de araştırmam sonucu en az 10 en fazla 14 saat sonucuna ulaşmıştım şu an sebebini anlamış oldum :) sonucunda 12 saate sabitledim şimdilik.
Sanıyorum bu öbeğin bulunduğu yer buhar bulutunun en az temas ettiği bölge zira ışığa daha yakın olanlar öldüler :(
Beğenenler: [T]206719,Flexa[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ağustos 2020 23:34
[QUOTE=Rudas]
Aşırı bilgilendirici yorum için sonsuz teşekkürler :)) Ben de araştırmam sonucu en az 10 en fazla 14 saat sonucuna ulaşmıştım şu an sebebini anlamış oldum :) sonucunda 12 saate sabitledim şimdilik.
Sanıyorum bu öbeğin bulunduğu yer buhar bulutunun en az temas ettiği bölge zira ışığa daha yakın olanlar öldüler :(
[/QUOTE]
Ben de muhtemelen 10-12 saat verirdim diye düşünüyorum [:)] Doğrudur o şekilde önerilmesi, fotoperiyot olayını bitki çalışanlar çok fazla çalışıyor. 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18 saat aralıklarla aydınlatılıp genelde değerler karşılaştırılıyor. 18 saatten sonra özellikle fotosentezde belirgin düşüş gösteren makaleler okuduğumu hatırlıyorum. Muhtemelen kısa bir literatür taramasıyla örnekler bulunabilir. Çok çalışma vardı bu tür konularda. Hatta kare dalga göndererek belirli frekans aralıklarında ışığı açıp kapatmak gibi farklı yöntemler bile çok uzun yıllar önce araştırılmış. İlginç konular bunlar, öğrenecek çok şey var [:)]
HC ile ilgili tam tersi durum olabilir mi? Büyük olan su tanecikleri çok daha hızlı dibe çöküyor, üstteki sis görüntüsü genelde yeterli nemlendirmiyor ama aşağı kısım daha nemli oluyor. Belki toprak da su çektiği için daha ıslaktır? Bilemedim.
Aşırı bilgilendirici yorum için sonsuz teşekkürler :)) Ben de araştırmam sonucu en az 10 en fazla 14 saat sonucuna ulaşmıştım şu an sebebini anlamış oldum :) sonucunda 12 saate sabitledim şimdilik.
Sanıyorum bu öbeğin bulunduğu yer buhar bulutunun en az temas ettiği bölge zira ışığa daha yakın olanlar öldüler :(
[/QUOTE]
Ben de muhtemelen 10-12 saat verirdim diye düşünüyorum [:)] Doğrudur o şekilde önerilmesi, fotoperiyot olayını bitki çalışanlar çok fazla çalışıyor. 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18 saat aralıklarla aydınlatılıp genelde değerler karşılaştırılıyor. 18 saatten sonra özellikle fotosentezde belirgin düşüş gösteren makaleler okuduğumu hatırlıyorum. Muhtemelen kısa bir literatür taramasıyla örnekler bulunabilir. Çok çalışma vardı bu tür konularda. Hatta kare dalga göndererek belirli frekans aralıklarında ışığı açıp kapatmak gibi farklı yöntemler bile çok uzun yıllar önce araştırılmış. İlginç konular bunlar, öğrenecek çok şey var [:)]
HC ile ilgili tam tersi durum olabilir mi? Büyük olan su tanecikleri çok daha hızlı dibe çöküyor, üstteki sis görüntüsü genelde yeterli nemlendirmiyor ama aşağı kısım daha nemli oluyor. Belki toprak da su çektiği için daha ıslaktır? Bilemedim.
Beğenenler: [T]218464,Rudas[/T]
+1: [T]218464,Rudas[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2020 12:55
[K][B]DSM 32. Gün - Detaylı Güncelleme[/B][/K]
Tank bir ayı devirdi. Bu güncellemeyi detaylı anlatmak isterim, tankın dolumundan sonra bütün tecrübelerimi derleyip ana sayfada toparlamak ve herkese yaşadığım bu sürecin faydası dokunsun istiyorum.
[K][B]32 günde Dry Start Method'dan neler öğrendim?[/B][/K]
[B]1.[/B] Bu işe yaz aylarında kesinlikle başlama, sonbaharı bekle.
[B]2.[/B] Işığa (ışık kuvveti ile alakalı) yakın olan bitki spreyleme yöntemi ile hayatta kalamaz, nemini kaybeder ve sonunda ölür. İmkanın varsa aydınlatma armatürünü askı aparatı ile as.
[B]3.[/B] Moss yetiştireceksen super glue'dan uzak dur (çünkü moss'lar ölürse bembeyaz bir hardscape yüzeyin olacak), mümkünse misina yardımı ile sar değil ise (hardscape buna izin vermiyorsa) mutfak bıçağı veya blender yardımı ile küçük parçalara böl ve doğrudan ıslak zemine el veya fırça ile yapıştır, zamanla tutunacak (en az 3 hafta). Yoğurda gerek yok! Eğer moss ağaçları vb. uygulamaların olacaksa bir buhar makinesi yardımı ile onları sürekli ıslak tut. [B][K]Moss'lar sürekli ıslak (nemli değil!) kalmak istiyor.[/K][/B]
[B]4.[/B] Mümkün olan en az bitkiyi al, koşullara uyum sağlayamayıp ölebileceklerini düşün, hem az bitki ile çok iş yapılabiliyor.
[B]5.[/B] Tankın içine yerleştireceğin tüm ekipman ve hardscape elemanlarını mutlaka kaynat veya sterilize et, kullanana kadar steril bir şekilde muhafaza et. Zira üzerinde mantar sporu vs. var ise tankın içinde fotoğraflardaki gibi sevimli mantarların olabilir. (ben hepsini kaynattım fakat steril ortamda muhafaza etmedim)
[K][B]EK:[/B][/K] Kaynatmak çoğunlukla sterilize eder, bakteri gibi canlıları öldürür. Fakat mantarların sporları bazı durumlarda kaynama sıcaklığına dayanıklı oluyor. Bu tür nedenlerden ötürü sterilize etmek için kullandığımız otoklav cihazlarında standart prosedürde 121°C (hatta 134°C) değerlerine çıkılır, basınç da artırılır. [K][B](Flexa - Ögetay Kayalı)[/B][/K]
[B]6.[/B] Kozmetik kumu hemen tanka ekleme, süreç biraz kirli ve dağınık ilerleyebilir. Bembeyaz kumun çamur olabilir.
[B]7.[/B] Buhar makinesi kullanıyorsan tankın en azından 2/3'ünü açık bırak ve temiz havanın sürekli içeride sirküle etmesine izin ver bu seni küf oluşumundan koruyacaktır. Eğer buhar makinesi kullanmıyorsan filmin çapraz 2 köşesini 3-5cm kadar açık tut.
[B]8.[/B] Küf oluşumuna doğrudan 1/4 oranında RO su ve H2O2 ile müdahale edebilirsin (ben direk pür H2O2 bile uyguladım mosslara birşey olmadı) bitkilere hiçbir zararı olmayacak ama küfleri anında çıtır çıtır eritecek. Az mikarda beyaz-örümcek ağı tipi küf oluşumunu dert etme kendi kendine yok olacak, bitkilerine zarar vermeyecek. Tabi tankında temiz hava sirkülasyonu varsa.
[B]9.[/B] Tankın içi oda sıcaklığından bir miktar daha sıcak olabilirse istenilen nem oranına daha kolay ulaşırsın.
[B]10.[/B] HC nem sever, ıslak değil. Moss varsa HC, HC varsa moss kullanma.
[B]11.[/B] Kesinlikle toprak (tropica, ADA veya selefleri) kullan, inert substrattan uzak dur.
[B]12.[/B] Eğer tankta DHG varsa ilk 10-12 gün ölü taklidi yapacak, sararacak sonra kendine gelecek korkma.
[B]13.[/B] Zeminde yüksek miktarda su birikintisi bırakma, alg'den uzak durayım derken kendini tam da ortasında bulabilirsin. Substratın en alt seviyesinden en az 1cm aşağıda kalmalı.
Tecrübeleri edindikçe listeye ekleyeceğim ve temize çekeceğim.
[B]32. Gün Genel Fotoğraf[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201242541.jpg[/IMG]
[B]HC'lerin tamamı öldü, toprağın üzerinde yüksek oranda nemin ölümlerine sebep olduğu düşüncesindeyim.
DHG'ler canlandılar, bir miktar yeni sürgün mevcut.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201246201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201246211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201246231.jpg[/IMG]
[B]Mantar gelişimi ileri seviye devam ediyor, gerçek anlamda öğün çıkarabilecek miktarda mantar hasat ediyorum her gün :)
Küf gelişimi orta seviye devam ediyor, gerektiğinde 4:1 oranında H2O2 ile müdahale ediyorum.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248191.jpg[/IMG
][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248221.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248251.jpg[/IMG]
[B]Buhar makinesi doldurduğum RO suya yarım kapak "Seachem Flourish" ekliyorum ve sonuç tatmin edici.
Weeping moss'lar ciddi bir sıçrama yaşadı, fırça ile yüzeylere uyguladıklarımda filizlendiler. Mini christmas'lar sürecin başından beri hayranlık uyandırıcı bir adaptasyon içindeydiler zaten.
Fissidens'ler ölmüyor da büyümüyor da, su dolumunu bekliyorlar sanırım :)
Riccardia chamedryfolia'lar komple eridi, zaten çok umudum yoktu.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201252111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201252121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201252141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201252161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201252171.jpg[/IMG]
[B]Birde daire içerisine alınabilecek bir bölgede Weeping moss'larda ani bir sararma gerçekleşti, sebebini anlayamadım. Tahmini olan varsa çok memnun olurum.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201253511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201253531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201253541.jpg[/IMG]
[B]Şimdilik bu kadar, öneri ve yorumlarınızı bekler bu tank :)[/B][EDIT]Rudas,2020-09-10 11:37:45[/EDIT]
Tank bir ayı devirdi. Bu güncellemeyi detaylı anlatmak isterim, tankın dolumundan sonra bütün tecrübelerimi derleyip ana sayfada toparlamak ve herkese yaşadığım bu sürecin faydası dokunsun istiyorum.
[K][B]32 günde Dry Start Method'dan neler öğrendim?[/B][/K]
[B]1.[/B] Bu işe yaz aylarında kesinlikle başlama, sonbaharı bekle.
[B]2.[/B] Işığa (ışık kuvveti ile alakalı) yakın olan bitki spreyleme yöntemi ile hayatta kalamaz, nemini kaybeder ve sonunda ölür. İmkanın varsa aydınlatma armatürünü askı aparatı ile as.
[B]3.[/B] Moss yetiştireceksen super glue'dan uzak dur (çünkü moss'lar ölürse bembeyaz bir hardscape yüzeyin olacak), mümkünse misina yardımı ile sar değil ise (hardscape buna izin vermiyorsa) mutfak bıçağı veya blender yardımı ile küçük parçalara böl ve doğrudan ıslak zemine el veya fırça ile yapıştır, zamanla tutunacak (en az 3 hafta). Yoğurda gerek yok! Eğer moss ağaçları vb. uygulamaların olacaksa bir buhar makinesi yardımı ile onları sürekli ıslak tut. [B][K]Moss'lar sürekli ıslak (nemli değil!) kalmak istiyor.[/K][/B]
[B]4.[/B] Mümkün olan en az bitkiyi al, koşullara uyum sağlayamayıp ölebileceklerini düşün, hem az bitki ile çok iş yapılabiliyor.
[B]5.[/B] Tankın içine yerleştireceğin tüm ekipman ve hardscape elemanlarını mutlaka kaynat veya sterilize et, kullanana kadar steril bir şekilde muhafaza et. Zira üzerinde mantar sporu vs. var ise tankın içinde fotoğraflardaki gibi sevimli mantarların olabilir. (ben hepsini kaynattım fakat steril ortamda muhafaza etmedim)
[K][B]EK:[/B][/K] Kaynatmak çoğunlukla sterilize eder, bakteri gibi canlıları öldürür. Fakat mantarların sporları bazı durumlarda kaynama sıcaklığına dayanıklı oluyor. Bu tür nedenlerden ötürü sterilize etmek için kullandığımız otoklav cihazlarında standart prosedürde 121°C (hatta 134°C) değerlerine çıkılır, basınç da artırılır. [K][B](Flexa - Ögetay Kayalı)[/B][/K]
[B]6.[/B] Kozmetik kumu hemen tanka ekleme, süreç biraz kirli ve dağınık ilerleyebilir. Bembeyaz kumun çamur olabilir.
[B]7.[/B] Buhar makinesi kullanıyorsan tankın en azından 2/3'ünü açık bırak ve temiz havanın sürekli içeride sirküle etmesine izin ver bu seni küf oluşumundan koruyacaktır. Eğer buhar makinesi kullanmıyorsan filmin çapraz 2 köşesini 3-5cm kadar açık tut.
[B]8.[/B] Küf oluşumuna doğrudan 1/4 oranında RO su ve H2O2 ile müdahale edebilirsin (ben direk pür H2O2 bile uyguladım mosslara birşey olmadı) bitkilere hiçbir zararı olmayacak ama küfleri anında çıtır çıtır eritecek. Az mikarda beyaz-örümcek ağı tipi küf oluşumunu dert etme kendi kendine yok olacak, bitkilerine zarar vermeyecek. Tabi tankında temiz hava sirkülasyonu varsa.
[B]9.[/B] Tankın içi oda sıcaklığından bir miktar daha sıcak olabilirse istenilen nem oranına daha kolay ulaşırsın.
[B]10.[/B] HC nem sever, ıslak değil. Moss varsa HC, HC varsa moss kullanma.
[B]11.[/B] Kesinlikle toprak (tropica, ADA veya selefleri) kullan, inert substrattan uzak dur.
[B]12.[/B] Eğer tankta DHG varsa ilk 10-12 gün ölü taklidi yapacak, sararacak sonra kendine gelecek korkma.
[B]13.[/B] Zeminde yüksek miktarda su birikintisi bırakma, alg'den uzak durayım derken kendini tam da ortasında bulabilirsin. Substratın en alt seviyesinden en az 1cm aşağıda kalmalı.
Tecrübeleri edindikçe listeye ekleyeceğim ve temize çekeceğim.
[B]32. Gün Genel Fotoğraf[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201242541.jpg[/IMG]
[B]HC'lerin tamamı öldü, toprağın üzerinde yüksek oranda nemin ölümlerine sebep olduğu düşüncesindeyim.
DHG'ler canlandılar, bir miktar yeni sürgün mevcut.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201246201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201246211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201246231.jpg[/IMG]
[B]Mantar gelişimi ileri seviye devam ediyor, gerçek anlamda öğün çıkarabilecek miktarda mantar hasat ediyorum her gün :)
Küf gelişimi orta seviye devam ediyor, gerektiğinde 4:1 oranında H2O2 ile müdahale ediyorum.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248191.jpg[/IMG
][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248221.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201248251.jpg[/IMG]
[B]Buhar makinesi doldurduğum RO suya yarım kapak "Seachem Flourish" ekliyorum ve sonuç tatmin edici.
Weeping moss'lar ciddi bir sıçrama yaşadı, fırça ile yüzeylere uyguladıklarımda filizlendiler. Mini christmas'lar sürecin başından beri hayranlık uyandırıcı bir adaptasyon içindeydiler zaten.
Fissidens'ler ölmüyor da büyümüyor da, su dolumunu bekliyorlar sanırım :)
Riccardia chamedryfolia'lar komple eridi, zaten çok umudum yoktu.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201252111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201252121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201252141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201252161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201252171.jpg[/IMG]
[B]Birde daire içerisine alınabilecek bir bölgede Weeping moss'larda ani bir sararma gerçekleşti, sebebini anlayamadım. Tahmini olan varsa çok memnun olurum.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201253511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201253531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218464/060920201253541.jpg[/IMG]
[B]Şimdilik bu kadar, öneri ve yorumlarınızı bekler bu tank :)[/B][EDIT]Rudas,2020-09-10 11:37:45[/EDIT]
Beğenenler: [T]223450,arifpolat768[/T][T]214092,Nursun[/T][T]224052,de4b5[/T][T]206719,Flexa[/T][T]217141,Sirri42[/T][T]150501,uruzgar[/T][T]43397,Huleyn[/T][T]213558,Kabasakal34[/T][T]99042,SmallCandyThing[/T]
Teşekkür Edenler: [T]214092,Nursun[/T][T]213558,Kabasakal34[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2020 16:20
Gayet güzel ilerliyor, su ile dolacağı günü merakla bekliyorum açıkçası [:)] Notlar da çok faydalı olmuş, önemli ipuçları var. Eğer bir gün dry-start yapacak olursam bu başlığa döneceğim. TR'deyken yapmam sanırım.
Notlarda dikkaimi çeken şu noktalara birkaç ekleme de ben yapayım.
[K]
5. Tankın içine yerleştireceğin tüm ekipman ve hardscape elemanlarını mutlaka kaynat veya sterilize et, kullanana kadar steril bir şekilde muhafaza et. Zira üzerinde mantar sporu vs. var ise tankın içinde fotoğraflardaki gibi sevimli mantarların olabilir. (ben hepsini kaynattım fakat steril ortamda muhafaza etmedim)[/K]
Kaynatmak çoğunlukla sterilize eder, bakteri gibi canlıları öldürür. Fakat mantarların sporları bazı durumlarda kaynama sıcaklığına dayanıklı oluyor. Bu tür nedenlerden ötürü sterilize etmek için kullandığımız otoklav cihazlarında standart prosedürde 121°C (hatta 134°C) değerlerine çıkılır, basınç da artırılır.
[K]8. Küf oluşumuna doğrudan 1/4 oranında RO su ve H2O2 ile müdahale edebilirsin (ben direk pür H2O2 bile uyguladım mosslara birşey olmadı) bitkilere hiçbir zararı olmayacak ama küfleri anında çıtır çıtır eritecek. Az mikarda beyaz-örümcek ağı tipi küf oluşumunu dert etme kendi kendine yok olacak, bitkilerine zarar vermeyecek. Tabi tankında temiz hava sirkülasyonu varsa.[/K]
Genellikle piyasada H2O2 %100 olarak bulunmaz, en fazla %50 olarak bulunur. Çünkü pek stabil değildir bu halde. Bu tür amaçlar için satılanları da genelde %3'lük oluyor. Siz hangisini kullandınız? %100'e dayanmaları mümkün değil çünkü. Sterilizasyon çözeltileri %1.5 değerini genellikle geçmeyecek şekilde ayarlanıyor. Hatta çoğunlukla %0.3 önerilir. Eğer yüksekse ve bir şey olmadıysa muhtemelen artık çözeltideki H2O2'nin bir kısmı uçmuş demektir (ağzı falan açık kalırsa özellikle ya da tarihi geçtiyse, ışığa maruz kaldıysa vb).
[EDIT]Flexa,2020-09-09 16:20:39[/EDIT]
Notlarda dikkaimi çeken şu noktalara birkaç ekleme de ben yapayım.
[K]
5. Tankın içine yerleştireceğin tüm ekipman ve hardscape elemanlarını mutlaka kaynat veya sterilize et, kullanana kadar steril bir şekilde muhafaza et. Zira üzerinde mantar sporu vs. var ise tankın içinde fotoğraflardaki gibi sevimli mantarların olabilir. (ben hepsini kaynattım fakat steril ortamda muhafaza etmedim)[/K]
Kaynatmak çoğunlukla sterilize eder, bakteri gibi canlıları öldürür. Fakat mantarların sporları bazı durumlarda kaynama sıcaklığına dayanıklı oluyor. Bu tür nedenlerden ötürü sterilize etmek için kullandığımız otoklav cihazlarında standart prosedürde 121°C (hatta 134°C) değerlerine çıkılır, basınç da artırılır.
[K]8. Küf oluşumuna doğrudan 1/4 oranında RO su ve H2O2 ile müdahale edebilirsin (ben direk pür H2O2 bile uyguladım mosslara birşey olmadı) bitkilere hiçbir zararı olmayacak ama küfleri anında çıtır çıtır eritecek. Az mikarda beyaz-örümcek ağı tipi küf oluşumunu dert etme kendi kendine yok olacak, bitkilerine zarar vermeyecek. Tabi tankında temiz hava sirkülasyonu varsa.[/K]
Genellikle piyasada H2O2 %100 olarak bulunmaz, en fazla %50 olarak bulunur. Çünkü pek stabil değildir bu halde. Bu tür amaçlar için satılanları da genelde %3'lük oluyor. Siz hangisini kullandınız? %100'e dayanmaları mümkün değil çünkü. Sterilizasyon çözeltileri %1.5 değerini genellikle geçmeyecek şekilde ayarlanıyor. Hatta çoğunlukla %0.3 önerilir. Eğer yüksekse ve bir şey olmadıysa muhtemelen artık çözeltideki H2O2'nin bir kısmı uçmuş demektir (ağzı falan açık kalırsa özellikle ya da tarihi geçtiyse, ışığa maruz kaldıysa vb).
[EDIT]Flexa,2020-09-09 16:20:39[/EDIT]
Beğenenler: [T]218464,Rudas[/T]
Teşekkür Edenler: [T]218464,Rudas[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2020 16:33
[QUOTE=Rudas][K][B]DSM 32. Gün - Detaylı Güncelleme[/B][/K]
Tank bir ayı devirdi. Bu güncellemeyi detaylı anlatmak isterim, tankın dolumundan sonra bütün tecrübelerimi derleyip ana sayfada toparlamak ve herkese yaşadığım bu sürecin faydası dokunsun istiyorum.
[K][B]32 günde Dry Start Method'dan neler öğrendim?[/B][/K]
[B]1.[/B] Bu işe yaz aylarında kesinlikle başlama, sonbaharı bekle.
[B]2.[/B] Işığa (ışık kuvveti ile alakalı) yakın olan bitki spreyleme yöntemi ile hayatta kalamaz, nemini kaybeder ve sonunda ölür. İmkanın varsa aydınlatma armatürünü askı aparatı ile as.
[B]3.[/B] Moss yetiştireceksen super glue'dan uzak dur (çünkü moss'lar ölürse bembeyaz bir hardscape yüzeyin olacak), mümkünse misina yardımı ile sar değil ise (hardscape buna izin vermiyorsa) mutfak bıçağı veya blender yardımı ile küçük parçalara böl ve doğrudan ıslak zemine el veya fırça ile yapıştır, zamanla tutunacak (en az 3 hafta). Yoğurda gerek yok! Eğer moss ağaçları vb. uygulamaların olacaksa bir buhar makinesi yardımı ile onları sürekli ıslak tut. [B][K]Moss'lar sürekli ıslak (nemli değil!) kalmak istiyor.[/K][/B]
[B]4.[/B] Mümkün olan en az bitkiyi al, koşullara uyum sağlayamayıp ölebileceklerini düşün, hem az bitki ile çok iş yapılabiliyor.
[B]5.[/B] Tankın içine yerleştireceğin tüm ekipman ve hardscape elemanlarını mutlaka kaynat veya sterilize et, kullanana kadar steril bir şekilde muhafaza et. Zira üzerinde mantar sporu vs. var ise tankın içinde fotoğraflardaki gibi sevimli mantarların olabilir. (ben hepsini kaynattım fakat steril ortamda muhafaza etmedim)
[B]6.[/B] Kozmetik kumu hemen tanka ekleme, süreç biraz kirli ve dağınık ilerleyebilir. Bembeyaz kumun çamur olabilir.
[B]7.[/B] Buhar makinesi kullanıyorsan tankın en azından 2/3'ünü açık bırak ve temiz havanın sürekli içeride sirküle etmesine izin ver bu seni küf oluşumundan koruyacaktır. Eğer buhar makinesi kullanmıyorsan filmin çapraz 2 köşesini 3-5cm kadar açık tut.
[B]8.[/B] Küf oluşumuna doğrudan 1/4 oranında RO su ve H2O2 ile müdahale edebilirsin (ben direk pür H2O2 bile uyguladım mosslara birşey olmadı) bitkilere hiçbir zararı olmayacak ama küfleri anında çıtır çıtır eritecek. Az mikarda beyaz-örümcek ağı tipi küf oluşumunu dert etme kendi kendine yok olacak, bitkilerine zarar vermeyecek. Tabi tankında temiz hava sirkülasyonu varsa.
[B]9.[/B] Tankın içi oda sıcaklığından bir miktar daha sıcak olabilirse istenilen nem oranına daha kolay ulaşırsın.
[B]10.[/B] HC nem sever, ıslak değil. Moss varsa HC, HC varsa moss kullanma.
[B]11.[/B] Kesinlikle toprak (tropica, ADA veya selefleri) kullan, inert substrattan uzak dur.
[B]12.[/B] Eğer tankta DHG varsa ilk 10-12 gün ölü taklidi yapacak, sararacak sonra kendine gelecek korkma.
[B]13.[/B] Zeminde yüksek miktarda su birikintisi bırakma, alg'den uzak durayım derken kendini tam da ortasında bulabilirsin. Substratın en alt seviyesinden en az 1cm aşağıda kalmalı.
Kesinlikle dediklerinize katılıyorum hocam. Sen yine yavaş yavaş ve az kayıpla tecrübe etmişsin. Ben de cubayla deneme yaptım iki seferde de eridi hepsi hemde 10 gün olmadan. Benim de anladığım havalar kesinlikle uygun değil çok fazla ısınıyor akvaryumun içi ve aydınlatma cuba için kesinlikle çok güçlü olmadan ve uzaktan desteklemeli. Ben şimdi son denememi yapacağım havaların biraz serinlemesini bekliyorum tabanım sadece tropica powder soil di. tanecikler çok küçük bende hemen kök atmasına engel oluyor altında en az 2 mm tanecikli toprak olmalı. Ve forumdan bir arkadas diplere sırınga ile seachem florish ilave etmiş.
Tank bir ayı devirdi. Bu güncellemeyi detaylı anlatmak isterim, tankın dolumundan sonra bütün tecrübelerimi derleyip ana sayfada toparlamak ve herkese yaşadığım bu sürecin faydası dokunsun istiyorum.
[K][B]32 günde Dry Start Method'dan neler öğrendim?[/B][/K]
[B]1.[/B] Bu işe yaz aylarında kesinlikle başlama, sonbaharı bekle.
[B]2.[/B] Işığa (ışık kuvveti ile alakalı) yakın olan bitki spreyleme yöntemi ile hayatta kalamaz, nemini kaybeder ve sonunda ölür. İmkanın varsa aydınlatma armatürünü askı aparatı ile as.
[B]3.[/B] Moss yetiştireceksen super glue'dan uzak dur (çünkü moss'lar ölürse bembeyaz bir hardscape yüzeyin olacak), mümkünse misina yardımı ile sar değil ise (hardscape buna izin vermiyorsa) mutfak bıçağı veya blender yardımı ile küçük parçalara böl ve doğrudan ıslak zemine el veya fırça ile yapıştır, zamanla tutunacak (en az 3 hafta). Yoğurda gerek yok! Eğer moss ağaçları vb. uygulamaların olacaksa bir buhar makinesi yardımı ile onları sürekli ıslak tut. [B][K]Moss'lar sürekli ıslak (nemli değil!) kalmak istiyor.[/K][/B]
[B]4.[/B] Mümkün olan en az bitkiyi al, koşullara uyum sağlayamayıp ölebileceklerini düşün, hem az bitki ile çok iş yapılabiliyor.
[B]5.[/B] Tankın içine yerleştireceğin tüm ekipman ve hardscape elemanlarını mutlaka kaynat veya sterilize et, kullanana kadar steril bir şekilde muhafaza et. Zira üzerinde mantar sporu vs. var ise tankın içinde fotoğraflardaki gibi sevimli mantarların olabilir. (ben hepsini kaynattım fakat steril ortamda muhafaza etmedim)
[B]6.[/B] Kozmetik kumu hemen tanka ekleme, süreç biraz kirli ve dağınık ilerleyebilir. Bembeyaz kumun çamur olabilir.
[B]7.[/B] Buhar makinesi kullanıyorsan tankın en azından 2/3'ünü açık bırak ve temiz havanın sürekli içeride sirküle etmesine izin ver bu seni küf oluşumundan koruyacaktır. Eğer buhar makinesi kullanmıyorsan filmin çapraz 2 köşesini 3-5cm kadar açık tut.
[B]8.[/B] Küf oluşumuna doğrudan 1/4 oranında RO su ve H2O2 ile müdahale edebilirsin (ben direk pür H2O2 bile uyguladım mosslara birşey olmadı) bitkilere hiçbir zararı olmayacak ama küfleri anında çıtır çıtır eritecek. Az mikarda beyaz-örümcek ağı tipi küf oluşumunu dert etme kendi kendine yok olacak, bitkilerine zarar vermeyecek. Tabi tankında temiz hava sirkülasyonu varsa.
[B]9.[/B] Tankın içi oda sıcaklığından bir miktar daha sıcak olabilirse istenilen nem oranına daha kolay ulaşırsın.
[B]10.[/B] HC nem sever, ıslak değil. Moss varsa HC, HC varsa moss kullanma.
[B]11.[/B] Kesinlikle toprak (tropica, ADA veya selefleri) kullan, inert substrattan uzak dur.
[B]12.[/B] Eğer tankta DHG varsa ilk 10-12 gün ölü taklidi yapacak, sararacak sonra kendine gelecek korkma.
[B]13.[/B] Zeminde yüksek miktarda su birikintisi bırakma, alg'den uzak durayım derken kendini tam da ortasında bulabilirsin. Substratın en alt seviyesinden en az 1cm aşağıda kalmalı.
Kesinlikle dediklerinize katılıyorum hocam. Sen yine yavaş yavaş ve az kayıpla tecrübe etmişsin. Ben de cubayla deneme yaptım iki seferde de eridi hepsi hemde 10 gün olmadan. Benim de anladığım havalar kesinlikle uygun değil çok fazla ısınıyor akvaryumun içi ve aydınlatma cuba için kesinlikle çok güçlü olmadan ve uzaktan desteklemeli. Ben şimdi son denememi yapacağım havaların biraz serinlemesini bekliyorum tabanım sadece tropica powder soil di. tanecikler çok küçük bende hemen kök atmasına engel oluyor altında en az 2 mm tanecikli toprak olmalı. Ve forumdan bir arkadas diplere sırınga ile seachem florish ilave etmiş.
Teşekkür Edenler: [T]218464,Rudas[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 10 Eylül 2020 11:58
[QUOTE=Flexa]Gayet güzel ilerliyor, su ile dolacağı günü merakla bekliyorum açıkçası [:)] Notlar da çok faydalı olmuş, önemli ipuçları var. Eğer bir gün dry-start yapacak olursam bu başlığa döneceğim. TR'deyken yapmam sanırım.
[K]8. Küf oluşumuna doğrudan 1/4 oranında RO su ve H2O2 ile müdahale edebilirsin (ben direk pür H2O2 bile uyguladım mosslara birşey olmadı) bitkilere hiçbir zararı olmayacak ama küfleri anında çıtır çıtır eritecek. Az mikarda beyaz-örümcek ağı tipi küf oluşumunu dert etme kendi kendine yok olacak, bitkilerine zarar vermeyecek. Tabi tankında temiz hava sirkülasyonu varsa.[/K]
Genellikle piyasada H2O2 %100 olarak bulunmaz, en fazla %50 olarak bulunur. Çünkü pek stabil değildir bu halde. Bu tür amaçlar için satılanları da genelde %3'lük oluyor. Siz hangisini kullandınız? %100'e dayanmaları mümkün değil çünkü. Sterilizasyon çözeltileri %1.5 değerini genellikle geçmeyecek şekilde ayarlanıyor. Hatta çoğunlukla %0.3 önerilir. Eğer yüksekse ve bir şey olmadıysa muhtemelen artık çözeltideki H2O2'nin bir kısmı uçmuş demektir (ağzı falan açık kalırsa özellikle ya da tarihi geçtiyse, ışığa maruz kaldıysa vb).
[/QUOTE]
Teşekkür ederim :) Bana da öğretmiş olduğun yeni bir bilgiyi notlarıma ekledim. Belki bu işin sonunda "Super Long Dry Start Method" şeklinde süreci özetleyici bir metin hazırlarım [:P]
Kullandığım H2O2 oranı %3, tabii ki söylediğin gibi uzun süredir kullandığım için bir miktar uçmuş olabilir ama ağzını sıkı kapattığımdan ve ışığa maruz bırakmadığımdan eminim. Nihayetinde tüm kimyasal uygulamaların her zaman çok dikkatli uygulanması gerektiğini düşünüyorum.
[QUOTE=Hsrt]Güzel bi akvaryum olmuş,,ben çok beğendim..elinize sağlık...[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim.
[QUOTE=Sirri42]
Kesinlikle dediklerinize katılıyorum hocam. Sen yine yavaş yavaş ve az kayıpla tecrübe etmişsin. Ben de cubayla deneme yaptım iki seferde de eridi hepsi hemde 10 gün olmadan. Benim de anladığım havalar kesinlikle uygun değil çok fazla ısınıyor akvaryumun içi ve aydınlatma cuba için kesinlikle çok güçlü olmadan ve uzaktan desteklemeli. Ben şimdi son denememi yapacağım havaların biraz serinlemesini bekliyorum tabanım sadece tropica powder soil di. tanecikler çok küçük bende hemen kök atmasına engel oluyor altında en az 2 mm tanecikli toprak olmalı. Ve forumdan bir arkadas diplere sırınga ile seachem florish ilave etmiş. [/QUOTE]
Öncelikle Merhaba, HC için yüksek sıcaklık bir numaralı düşman, bir diğeri de yüksek oranda nem bu ikisine dikkat edilmeli. Bunların dışında eğer köklerin yeterli oksijen almadığını düşünüyorsanız tabanda kullanılan toprağın mümkünse powder tipi değil regular boyutunu tavsiye ederim. Jurijs Jutjajevs'in monte carlo'lar üzerinde uygulamış ve defalarca kez başarılı olmuş olduğu [B]"lazy dry start"[/B] yöntemi bence bahsi geçen kök sorununa güzel bir önlem olabilir aynı zamanda çok keyifli ve kolay bir uygulama. Flourish'e gerek olacağını sanmıyorum, toprak gerekli tüm besini sağlayacaktır. Belki spreyleme yapacağınız suya hızlı kök gelişimi için bir miktar potasyum eklenebilir (sadece fikir, denemedim)
[K]8. Küf oluşumuna doğrudan 1/4 oranında RO su ve H2O2 ile müdahale edebilirsin (ben direk pür H2O2 bile uyguladım mosslara birşey olmadı) bitkilere hiçbir zararı olmayacak ama küfleri anında çıtır çıtır eritecek. Az mikarda beyaz-örümcek ağı tipi küf oluşumunu dert etme kendi kendine yok olacak, bitkilerine zarar vermeyecek. Tabi tankında temiz hava sirkülasyonu varsa.[/K]
Genellikle piyasada H2O2 %100 olarak bulunmaz, en fazla %50 olarak bulunur. Çünkü pek stabil değildir bu halde. Bu tür amaçlar için satılanları da genelde %3'lük oluyor. Siz hangisini kullandınız? %100'e dayanmaları mümkün değil çünkü. Sterilizasyon çözeltileri %1.5 değerini genellikle geçmeyecek şekilde ayarlanıyor. Hatta çoğunlukla %0.3 önerilir. Eğer yüksekse ve bir şey olmadıysa muhtemelen artık çözeltideki H2O2'nin bir kısmı uçmuş demektir (ağzı falan açık kalırsa özellikle ya da tarihi geçtiyse, ışığa maruz kaldıysa vb).
[/QUOTE]
Teşekkür ederim :) Bana da öğretmiş olduğun yeni bir bilgiyi notlarıma ekledim. Belki bu işin sonunda "Super Long Dry Start Method" şeklinde süreci özetleyici bir metin hazırlarım [:P]
Kullandığım H2O2 oranı %3, tabii ki söylediğin gibi uzun süredir kullandığım için bir miktar uçmuş olabilir ama ağzını sıkı kapattığımdan ve ışığa maruz bırakmadığımdan eminim. Nihayetinde tüm kimyasal uygulamaların her zaman çok dikkatli uygulanması gerektiğini düşünüyorum.
[QUOTE=Hsrt]Güzel bi akvaryum olmuş,,ben çok beğendim..elinize sağlık...[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim.
[QUOTE=Sirri42]
Kesinlikle dediklerinize katılıyorum hocam. Sen yine yavaş yavaş ve az kayıpla tecrübe etmişsin. Ben de cubayla deneme yaptım iki seferde de eridi hepsi hemde 10 gün olmadan. Benim de anladığım havalar kesinlikle uygun değil çok fazla ısınıyor akvaryumun içi ve aydınlatma cuba için kesinlikle çok güçlü olmadan ve uzaktan desteklemeli. Ben şimdi son denememi yapacağım havaların biraz serinlemesini bekliyorum tabanım sadece tropica powder soil di. tanecikler çok küçük bende hemen kök atmasına engel oluyor altında en az 2 mm tanecikli toprak olmalı. Ve forumdan bir arkadas diplere sırınga ile seachem florish ilave etmiş. [/QUOTE]
Öncelikle Merhaba, HC için yüksek sıcaklık bir numaralı düşman, bir diğeri de yüksek oranda nem bu ikisine dikkat edilmeli. Bunların dışında eğer köklerin yeterli oksijen almadığını düşünüyorsanız tabanda kullanılan toprağın mümkünse powder tipi değil regular boyutunu tavsiye ederim. Jurijs Jutjajevs'in monte carlo'lar üzerinde uygulamış ve defalarca kez başarılı olmuş olduğu [B]"lazy dry start"[/B] yöntemi bence bahsi geçen kök sorununa güzel bir önlem olabilir aynı zamanda çok keyifli ve kolay bir uygulama. Flourish'e gerek olacağını sanmıyorum, toprak gerekli tüm besini sağlayacaktır. Belki spreyleme yapacağınız suya hızlı kök gelişimi için bir miktar potasyum eklenebilir (sadece fikir, denemedim)
Teşekkür Edenler: [T]206719,Flexa[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 10 Eylül 2020 12:34
[QUOTE=Rudas]
Teşekkür ederim :) Bana da öğretmiş olduğun yeni bir bilgiyi notlarıma ekledim. Belki bu işin sonunda "Super Long Dry Start Method" şeklinde süreci özetleyici bir metin hazırlarım [:P]
Kullandığım H2O2 oranı %3, tabii ki söylediğin gibi uzun süredir kullandığım için bir miktar uçmuş olabilir ama ağzını sıkı kapattığımdan ve ışığa maruz bırakmadığımdan eminim. Nihayetinde tüm kimyasal uygulamaların her zaman çok dikkatli uygulanması gerektiğini düşünüyorum.
[/QUOTE]
Eğer %3 ise gayet normal o halde :) Muhtemelen üzerinde yer alan su miktarını da düşünecek olursak seyrelmiş de olabilir. %3 şeklinde satılmasının bir nedeni de bu aslında, genellikle bitkilerin maksimum limiti bu. Fakat bazı türler çok daha dayanıksız olabiliyor. Bende %50'lik çözeltisi var ve seyreltip kullanıyorum. Bazı denemeler yaptığımda %1-2 civarlarında bile mahvolanları gördüm. Tarım uygulamalarında da %1.5 geçilmiyor genelde gördüğüm kadarıyla, hatta %0.5 dolaylarının sık sık önerildiğini görüyorum. Açıkçası bana kalırsa bu uygulanacak yere göre değişim gösteriyor. Biraz deneme yanılma yapmak gerekebiliyor, eğer emin değilsek minimumdan başlayıp yükseltmek lazım.
Teşekkür ederim :) Bana da öğretmiş olduğun yeni bir bilgiyi notlarıma ekledim. Belki bu işin sonunda "Super Long Dry Start Method" şeklinde süreci özetleyici bir metin hazırlarım [:P]
Kullandığım H2O2 oranı %3, tabii ki söylediğin gibi uzun süredir kullandığım için bir miktar uçmuş olabilir ama ağzını sıkı kapattığımdan ve ışığa maruz bırakmadığımdan eminim. Nihayetinde tüm kimyasal uygulamaların her zaman çok dikkatli uygulanması gerektiğini düşünüyorum.
[/QUOTE]
Eğer %3 ise gayet normal o halde :) Muhtemelen üzerinde yer alan su miktarını da düşünecek olursak seyrelmiş de olabilir. %3 şeklinde satılmasının bir nedeni de bu aslında, genellikle bitkilerin maksimum limiti bu. Fakat bazı türler çok daha dayanıksız olabiliyor. Bende %50'lik çözeltisi var ve seyreltip kullanıyorum. Bazı denemeler yaptığımda %1-2 civarlarında bile mahvolanları gördüm. Tarım uygulamalarında da %1.5 geçilmiyor genelde gördüğüm kadarıyla, hatta %0.5 dolaylarının sık sık önerildiğini görüyorum. Açıkçası bana kalırsa bu uygulanacak yere göre değişim gösteriyor. Biraz deneme yanılma yapmak gerekebiliyor, eğer emin değilsek minimumdan başlayıp yükseltmek lazım.
Beğenenler: [T]218464,Rudas[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 10 Eylül 2020 14:49
[QUOTE=Flexa]
Eğer %3 ise gayet normal o halde :) Muhtemelen üzerinde yer alan su miktarını da düşünecek olursak seyrelmiş de olabilir. %3 şeklinde satılmasının bir nedeni de bu aslında, genellikle bitkilerin maksimum limiti bu. Fakat bazı türler çok daha dayanıksız olabiliyor. Bende %50'lik çözeltisi var ve seyreltip kullanıyorum. Bazı denemeler yaptığımda %1-2 civarlarında bile mahvolanları gördüm. Tarım uygulamalarında da %1.5 geçilmiyor genelde gördüğüm kadarıyla, hatta %0.5 dolaylarının sık sık önerildiğini görüyorum. Açıkçası bana kalırsa bu uygulanacak yere göre değişim gösteriyor. Biraz deneme yanılma yapmak gerekebiliyor, eğer emin değilsek minimumdan başlayıp yükseltmek lazım. [/QUOTE]
Bu durumda ortam, şartlar ve bitki üzerindeki su miktarı ve bunun gibi her şey etken, kesin konuşmak imkansız.
Eğer %3 ise gayet normal o halde :) Muhtemelen üzerinde yer alan su miktarını da düşünecek olursak seyrelmiş de olabilir. %3 şeklinde satılmasının bir nedeni de bu aslında, genellikle bitkilerin maksimum limiti bu. Fakat bazı türler çok daha dayanıksız olabiliyor. Bende %50'lik çözeltisi var ve seyreltip kullanıyorum. Bazı denemeler yaptığımda %1-2 civarlarında bile mahvolanları gördüm. Tarım uygulamalarında da %1.5 geçilmiyor genelde gördüğüm kadarıyla, hatta %0.5 dolaylarının sık sık önerildiğini görüyorum. Açıkçası bana kalırsa bu uygulanacak yere göre değişim gösteriyor. Biraz deneme yanılma yapmak gerekebiliyor, eğer emin değilsek minimumdan başlayıp yükseltmek lazım. [/QUOTE]
Bu durumda ortam, şartlar ve bitki üzerindeki su miktarı ve bunun gibi her şey etken, kesin konuşmak imkansız.
Beğenenler: [T]206719,Flexa[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir