ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Alehar
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
160
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Ekim 2019 22:08
Son Ziyaret:
13 Saat 7 Dakika önce
Toplam Mesaj:
169 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
3 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
A. Levent Hasanreisoğlu
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Tasarım Yuk. Mühendisi, Ar-Ge Yoneticisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

A. Levent Hasanreisoğlu

SON 10 MESAJI

Hangi Tür Ve Cinsiyeti Nedir
Sakallarından dolayı erkek olduğunu söyleyebilirim [:)))]
Bir Gecede 5 Balığım Ölmüş.
Merhaba, azot zehirlenmesinden bahsediyorsunuz bir kaç kez. Azot bu kadar ölümcül değil ki akvaryum için. Acaba amonyak zehirlenmesini mi kastettiniz?
Puffer, Brackish Su, Refractometre Vs Hydrometre?
Merhabalar,

Önceden forumda ve genel olarak internette bir miktar araştırdım. Açıkçası forumda bu konuda güncel bilgi bulmayı pek başaramadım. İnternette de marka modeller ve fiyatlar arasında kayboldum. Ben genel bilgiden çok bu cihazları aynı amaç için kullanıp, tür, marka ve model tavsiyesini kendi deneyimlerine göre verebilecek kişilerden destek bekliyorum.

Amacım ve arayışım da şu:
5-6 yıldır hiç dokunmadığım 80 lt lik fresh water ve canlı doğuran bitkili tankımı, oğlumla birlikte Green Spotted Puffer (GSP) için yavaş yavaş brackish suya çeviriyorum. Çokça araştırma yaptım ve projemizi başlattık. Biraz hızlı gelişen koşullardan ötürü 2 adet 5-6 aylık GSP (çok sevimliler :) şu an tankımda. Hesaplamalarıma göre ilk tuz eklemelerim ile tankın şu andaki SG değeri 1.001-1.002 arasında olmuş olmalı. Yaklaşık 6-8 haftalık bir süreçte planlı ve titiz su değişimleriyle (eklenen suya kontrollü miktarda marine salt ilave ederek) 1.005-1.008 arası bir değere ulaşmayı hedefliyorum. Belki 5-6 aydan sonra da tankın final SG değerini 1.006-1.008 arasında tutma hedefim var.

Sorum şu; sürecin sonraki adımlarında tuzluluk kontrolünü kaybetmemek için bir hydrometre veya refractometre alacağım, bu şart. Aslında hangü tür cihazı ve hangi modelini alacağımı netleştirmiş olabilseydim zaten almış olacaktım. İstediğim destek de, low-mid level brackish water için ölçüm aralığı ve hassasiyeti en uygun cihaz türünün ve modelinin hangisi olduğu? Zira normal marine akvaryumları için üretilmiş olanlar brackish water değerleri için biraz "uygunsuz" olabiliyorlar.

Bizzat kullanan ve memnun olanlar feedback verebilirse çok memnun olurum. Memnuniyetsizlik durumu da işe yarar, o cihazdan uzak dururum.
Şİmdiden okuyanlara, yorum yapacak olanlara çok teşekkürler.[EDIT]Alehar,2024-08-27 15:28:27[/EDIT]
Ben Ve İlk Akvaryumum
Merhaba, yazdıklarınızdan dikkatli ve bilinçli gidiyorsunuz diye düşündüm. Kurulumunuz da iyi olacak, aceleci davranmaz iseniz şayet. Ufak tefek aksaklıklar, sorunlar vs olabiliyor başlangıç evrelerinde. Ancak tankı doğru oturtur ve canlı ve bitki seçimlerini iyi, dengeli yaparsanız ayları aştıktan sonra nedeyse hiç bir sorun yaşamayabilirsiniz. Mesela ben artık iki akvaryumumda sadece 2 haftada bir %30 su değişimi 2 ayda bir hafif filtre temizliği yapıyorum. Uzun süredir hiç bir kimyasal, katkı, gübre vs kullanmıyorum. Suyum bes berrak, camları dahi 3 yıldır hiç silmem gerekmiyor. Ölümler artık yok, tank tamamen kendi halinde. Bana sadece seyir zevki ve takip kalıyor diyebilirim. Canlılarımın da mutlu ve sağlıklı olduğunu gözlemliyorum. Size de şimdiden hayırlı olsun, keyifli hobiler dilerim.

CO2 desteği ve kaliteli, uygun ve yeterli ışıklandırma olmadan bitki konusu çok zordur ve seçimleri dikkatli yapmak gerekir. Tür olarak da çok sınırlanır seçenekler. Ben bu yolda çok çabaladım, ancak çok fazla bakıma, budamaya, temizlemeye, ışığa ve gübrelemeye efor ve para harcamak istemiyorsanız, hatta hiç istemiyorsanız, Anibuas ı birinci sıraya koyarım,
Anibuas ın ebat ve alt tür olarak çok fazla seçeneği var, ışık derdi hiç yok, bakım, budama, temizleme derdi de yok. Özetle sıfır bakım diyebilirim. Bir de çok dayanıklı olduğu ve yavaş büyüdüğü için ömür problemi de yok. Yani bitki ile ağaç arasında bir benzetme yaparsak kendiliğinden yaşayan uzun asırlık ağaç kategorisinde.

Sizin tasarımınıza da yeşil tonları çok uyacaktır. Özellikle de köklerinizle. Ancak dediğim gibi, büyük yapılı olanlarından, küçük, minyatürlere kadar çok çeşitli. Renkler de koyu yeşilden açık yeşillere kadar çeşitlenebiliyor bir miktar. Doğru seçimlerle çok güzel ve farklı kompozisyonlar oluşturabilirsiniz. Üstelik toprağa ekilmediklerinden yani tam sabitlenmediklerinden dolayı değişiklikler yapmak, zamanla yerleşimi optimize etmek çok kolay. Bir nevi mobilitesi yüksek. Yaprakları da balıklara gölge ve korunak sağladığı gibi, yüzeyleri de yosun kaynağı olur vatoz ve salyangozlar için. Nerdeyse hiç bir balık veya canlı yiyemez veya yemek istemez sert ve acı olduğu için.
Kökleri de yeterince yoğunlaştığında, yavru balıklar ve karidesler için saklanma, korunma imkanı sunar.

Ben bunların yanında bir de Sessiflora besliyorum, hızlı büyüdüğü için. Ortamdaki nitratlı tüketmek, karides ve salyangozlarıma besin kaynağı olması için. Bunun da bakım gereksinimi az olmasına rağmen, kopan parçalar, yerinden çıkanlar, çürüyen kısımlar vs. bir miktar uğraşmak gerekiyor. Hızlı büyümek eşittir çürüme ve bakım demek, bunu anladım. Ancak canlılarım için besin kaynağı ve iyi bir nitrat tüketicisi olduğu için tutmaya devam ediyorum.

Bir de “moss ball” larım var bol miktarda ve bunları top şeklinde değil de açarak, yeşil halı gibi zeminin bazı yerlerine sermiş durumdayım. Bunlar de hem son derece dekoratif ve doğal, aynı zamanda yine hem başta karides ve yosun yiyiciler için besin kaynağı hem de su değerleri için ek bir filtre gibi görev yapıyorlar.

Bu iki bitki de sudan beslendiği için toprak ve ekstra gübre takviyesine ihtiyaçları yok, tıpkı Anibuas gibi, ancak moss ball lar suda dibe çöktüğü için sabitlemek nispeten kolay. Ancak Sessiflora ları sabitlemek gerçekten zor olabiliyor. Anibuas lar ise, ebatlarına göre köklere veya taşlara yakıştırılabiliyor veya misine ile sabitlenebiliyor. Ben köklerine ince misina ile, çok değil bir kaç tane lav kırığı taşı sabitliyorum ve elimle nereye koyarsam orada kalıyor.

Mars Ball ları da misina veya jel tipi Japon yapıştırıcılar ile köklerin uçlarına takanlar var, ağaç görüntüsü oluşturabiliyorlar ve çok hoş olabiliyor. Ancak ben dediğim gibi yapay bir ortam yerine olabilecek en doğal görüntüyü tercih ettiğim için belli yerlere serdim veya bazı kuytularda serbest bıraktım. Normalde moss ball lar toplar şeklinde okyanus tabanlarında dalga hareketleriyle kendiliğinden oluşan yosun topları. En sağlıklısı bu şekilde, yani top formunda serbest olarak kullanmak olur…

Tabii moss ball lar ve Sessiflora parçalarını filtrelerden belli aralıklarda temizlemem gerekiyor. Buna da dediğim gibi hem biyolojik dengeye katkıları hem akvaryum canlıları için doğal besin kaynağı olmaları hem de nitrat tüketimi ve ayrıca doğal görünümleri yani göz zevkim için az da olsa dertlerine katlanıyorum. Ancak Anubias!.. Tek geçerim. Ben 5 yıldır Anubias ın bir tane sorununa şahit olmadım size iletebileceğim açıkçası…

Not: bu arada ben gerek pH kalitesi ve yüksekliği gerek de fiyatı nedeniyle Carrefour 5lt damacana sularını kullanıyorum 3 yıldır. Bana pratik geliyor su değişimleri…

[EDIT]Alehar,2023-10-27 05:50:48[/EDIT]
Isıtıcı istemeyen balıklar
[QUOTE=Emirrztrk]O balığın sadece akvaryumda bulunması sizin için yeterliyse alın leğende besleyin. Sağlığı, mutluluğu, gerçek yaşam alanında hissetmesi ve hareketleri ile bunu belli etmesi sizin için kıymetli değil anladığım kadarıyla. [/QUOTE]

Merhaba, bu yorumu kime yazdınız?
Isıtıcı istemeyen balıklar
Akvaryumun bulunduğu odanın sıcaklığı yaz-kış, gündüz-gece sürekli 22-26 derece aralığında kalabiliyorsa ısıtıcıya olan ihtiyaç büyük oranda (bu sıcaklığın içinde yaşayabilen türler için) ortadan kalkar. Tabii ki oda sıcaklığındaki değişim özellikle gündüz ve gece arasında daha fazla ise ısıtıcı, sıcaklığı uyun aralıkta sabitlemek için gerekli olur. Veya daha sıcak suları seven veya daha minimal sıcaklık değişimi seven türler için…

Dolayısıyla akvaryumun bulunduğu ortamı bilmeden “ısıtıcı şarttır” söylemini doğru ve bilimsel bulmuyorum.
Mesela sobalı evlerde gündüz ve gece arasındaki sıcaklık dağılımı yukardakilere aralığın epey dışına çıkabileceği için ve bunun akvaryum suyuna yansımasında yine yukardakilere aralığın dışında olacağı için ısıtıcı gerekli olur.

Bu ihtiyacın olup olmadığını anlamak için akvaryum su sıcaklığını ölçüp gece gündüz arasındaki maksimum salınıma bakmak yeterlidir.[EDIT]Alehar,2023-10-21 12:38:06[/EDIT]
Japon Balığı Nüfusu
[QUOTE=alperaktas]Tanktaki balık yükünü şöyle düşündüm;14 tane balığı ince oldukları için hacmini toplamı bir büyük japon balığı yapıyor.Boydan ziyade hacim olarak kapladığı alan olarak düşündüm.Acaba yanlış mı düşünüyorum?[/QUOTE]


Bence boy veya adetten daha doğru bir kriterdir hacim. Yani balığın kütlesi. Bu çıkardığı amonyak ve dışkı açısından ölçülebilir en doğru endekstir. Ancak hacim veya kütleyi şu andaki miktarına, görüntüsüne göre değil taşıdığı potansiyele yani büyümesine göre ele almak doğrusudur. Tabii bir de türler ve aynı türdeki canlılar arasında iştah, girdi ve çıktı oranı da kütlenin etkisi kadar olmasa da vardır ve değişkendir… (örneğin Goldfish lerin doymak bilmeyen iştahı, aynı kütle veya hacimdeki balıklara göre daha fazla biyolojik atık sorunu yaratıyor olması gibi)[EDIT]Alehar,2022-12-11 10:28:16[/EDIT]
Elodea Bitkisi
Merhaba, bu hızlı gelişen, gübre ve CO2 takviyesi gerektirmeyen kolay bitkilerin hemen hepsini, Eledoa dahil, iki akvaryumumda da denedim. Çoğu dediğiniz gibi aşırı şekilsiz uzadı veya çürüdü veya eridi. Bakım (budama, düzeltme vs…) ihtiyacı da minimumda olan, içlerinde en sürdürülebilir ve estetik olanı benim deneyimlerime göre Sessiflora oldu. Büyümesi hızlı ama anormal değil. Çürüme, budama ihtiyacı pek yok. Dikmek zorunda da değilsiniz, ben küçük taşlara tek tek veya misine ile Demet yapıp yapıştırıyorum ve bu ufak ağırlık ilavesi ile dipte duruyor. Büyüdükçe yer değiştirmek veya aşırı uzayan kısımlarını kesip başka bir yere tutturmak veya dikmek kolay. Işık olduğu sürece başka bir şey istemiyor gibi. Bir Eledoa veya tilki kuyruğu kadar olmasa da nitrat tüketimine katkısında iyi. Özetle; bakım ve estetik açısından kolay bitkiler arasında benim favorilerimden oldu…[EDIT]Alehar,2022-12-06 15:07:08[/EDIT]
Minik Tropikal Sulardan Selamlar :)
Maaşallah [:nazar:][:nazar:][:nazar:]
Yeni Bir Başlangıç
Tekrar merhaba, Tilki Kuyruğu başka bir bitki, Coontail diye geçer… Sessiflora nın tam adı Limnophila Sessiflora dır. Image search yaparsanız görürsünüz.

Canlı yükünüz ve yemlemeniz olacaksa, oturmuş bir tankta Nitrat yoksunluğu riski ancak güzel bir hayal yani ütopya olabilir. Keşke olabilse de haftada bir su değişimi yapmak zorunda kalmasak…

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.