11111111111111111111111
Gönderim Zamanı: 02 Eylül 2018 19:23
Özellikle alta çerçeve dönmek bu yüzden faydalı, bu tip şeyler kenar be köşelerde taşıma sırasında sık sık olur. Bunun yürüyebileceği bir yer kalmamış. Tek riskli bölge parşanın uçdaki değil de ortadaki bitiş yeri, biraz fazla yukarı çıkmış ama silikona ulaşamamış. Ben bir sorun olacağını sanmıyorum.
Şu kabarcıklar bence o kırıktan daha tehlikeli
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181926/020920181226441.jpg[/IMG]
Şu kabarcıklar bence o kırıktan daha tehlikeli
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181926/020920181226441.jpg[/IMG]
Beğenenler: [T]205759,AtalayTilkici[/T]
Teşekkür Edenler: [T]181926,Öğünmez[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 02 Eylül 2018 23:26
Yan cam daha riskli. Alt cam tam olarak düz yüzeye straforla oturuyor o yüzden profile oturmuyor ve altı boş değilse her yönden desteklendiği için çatlağın ilerleme ihtimali yan cama göre daha düşük ama tabi pul atmış cam daha risklidir. "Stress Concentration Factor" yazıp google imageda bakarsanız yuvarlakların etafında stresin nasıl 3 katına çıktığını görürsünüz. Rodajlıda sorun olma ihtimali çok çok düşük, normalde düşük, sizinkinde pul atmış risk normalden daha yüksek. Ben olsam bu riski alırdım.
https://www.youtube.com/watch?v=8-NQVeN9Wg4
Dremel'iniz varsa böyle taşlayıp kenarları yumuşaklaştırabilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=8-NQVeN9Wg4
Dremel'iniz varsa böyle taşlayıp kenarları yumuşaklaştırabilirsiniz.
Teşekkür Edenler: [T]181926,Öğünmez[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 03 Eylül 2018 01:57
[IMG]https://www.efatigue.com/images/glossary/stress_concentration_factor.gif[/IMG]
Bahsettiğim bu, camın ortasında delik varken etrafındaki stres o delik kusursuz açılsa bile böyle artıyor.
Bu yuvarlağı çatlak yapınca iş daha da değişiyor ve karşımıza Fracture mechanics çıkıyor.
[IMG]http://www.afgrow.net/applications/DTDHandbook/sections/images/page2_2_6_1_1/image004.jpg[/IMG]
İkinci dünya savaşında Ameriklıların gemileri çatır çatır ortadan ikiye yarılıp bir sürü kişinin ölümüne ve maddi kayıplara sebep olunca amerika başta şüpehelenip sahillerinde Alman denizaltısı arıyor. Daha sonra bakıyorlar ki belli bir sıcaklığında altında çelik sünek değil, cam gibi kırılgan bir hal alıyor ve çatlaklar oluşuyor. Bunun üzerine bu "Fracture mechanics" üzerine bilimsel araştırmalar artıyor. Üniversitelerde öğretiliyor ancak yurtdışı pek çok hobi forumunu tarasam da akvaryum yapımında bu yöntemin kullanımını bulamadım. O yüzden akvaryum cam kalınlığı seçimleri genelde tecrübeye bağlı, bilimsellikten uzak yapılıyor.
Bahsettiğim bu, camın ortasında delik varken etrafındaki stres o delik kusursuz açılsa bile böyle artıyor.
Bu yuvarlağı çatlak yapınca iş daha da değişiyor ve karşımıza Fracture mechanics çıkıyor.
[IMG]http://www.afgrow.net/applications/DTDHandbook/sections/images/page2_2_6_1_1/image004.jpg[/IMG]
İkinci dünya savaşında Ameriklıların gemileri çatır çatır ortadan ikiye yarılıp bir sürü kişinin ölümüne ve maddi kayıplara sebep olunca amerika başta şüpehelenip sahillerinde Alman denizaltısı arıyor. Daha sonra bakıyorlar ki belli bir sıcaklığında altında çelik sünek değil, cam gibi kırılgan bir hal alıyor ve çatlaklar oluşuyor. Bunun üzerine bu "Fracture mechanics" üzerine bilimsel araştırmalar artıyor. Üniversitelerde öğretiliyor ancak yurtdışı pek çok hobi forumunu tarasam da akvaryum yapımında bu yöntemin kullanımını bulamadım. O yüzden akvaryum cam kalınlığı seçimleri genelde tecrübeye bağlı, bilimsellikten uzak yapılıyor.
Teşekkür Edenler: [T]107663,AnadoluSırtlanı[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 03 Eylül 2018 13:41
Kusura bakmayın fotoğrafları yeni gördüm. Altını straforla desteklerseniz bi sorun olmaz endişe etmeyin. Kolay gelsin
Teşekkür Edenler: [T]181926,Öğünmez[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir