1/72 model uçaklar
Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2013 17:07
Bu tarz konularda sadece kutudaki malzemeleri kullandım.Desen verilmiş bir sakız , hamur parçası olabilir.
Benim de küçük bir modelim var .Bilgisayar masamın başında duruyor. 2 oğlumu 4 yegenimi büyütüp kurtarabildiğim ufakken hayran olduğum X-Wıng alliance 'm;
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2013 23:03
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 24 Ocak 2013 05:44
Bende modelciyim. Ancal statik modeller hiç bir zaman ilgimi çekmemiştir.
Radyo kumandalı modellere merak sarınca aslında başıma ne menem bir bela aldığımı , ne yazık ki satın aldıktan ve kullanmaya başladıktan sonra farkedebildim.
Ekipmanı pahalıdır. Alıp zırt diye uçuramazsınız. hassas kumanda tepkilerine alışabilmeniz için ciddi similatör çalışması ister. ( veya yapmaz direkt modeli çakarsınız, kafadan 1500 liranız çöpe gider )
Modelin kendisi pahalı değildir. Asıl para tutan hassas elektronik donanımdır. İlk bakışta oyuncağa benzer ama 30.000 devirli fırçasız motora bağlı bir pervaneyle, acemi ellerde ölümcüldür.
Nitro metanol yakıtlı olan modellerde , çarpmalarda ciddi patlamalar ve yangın tehlikesi yaşanabilir.
Uploaded with ImageShack.us
Uçurmak tam psikopat işidir. İmalat aşamasında Uçak mühendisi gibi aerodinamik düzeletmeler yaparken , uçarken amatör pilot kadar yetenekli olmanız gerekir. En ufak ters rüzgarı affetmez. Tam ve yoğun bir konsantre içinde olmanız gerekir. tam bu kıvamdayken ya benzin biter ya alıcı pili, Ya da farkında olmadan kumanda menzilinden çıkar. Kritalli vericiniz varsa ve aynı kristal frekansı olan bir başkası vericisini açtığı an havadaki uçağınızın içindeki alıcı sapıtır. Uçakta sapıtır. ne olduğunu idrak edene kadar model kontrolden çıkar. hayırlısıyla bir insana çaprmadan yere çakayım bari diye kamikaze dalışı yaparsınız.Varsın para gitsin , davalık olmaktan iyidir.
Bendeki üstten kanatlı en temel model. ( Dış kabuk 100 lira civarı ) Birde alttan kanatlı scale modellere dalarsanız cüzdanız isyan eder. ( dış kabuk 1200 lira civarı, scale yapılan uçağın üretici firmasına isim ve telif hakkı bile ödeniyor ) kontorü çok daha zordur. tam akrobatiktir. cerrah hassasiyetinde el kontrolü ister . Yetmezz extra flaptı , açılır kapanır tekerlekti, sis makinasıydı. takip ışıklarıydı , head traking cihazıydı ( sapkanıza bir mini verici takıp bunu radyo kumanda vericisine kablo ile bağlıyorsunuz , Uçağın içindeki bir alıcı kanalıda buna tahsis edip bir kablosuz kamera takıyorsunuz.Kafanızı hangi yöne çeviriseniz kamera o yöne doğru dönüyor. ister lap top'tan ister kablosuyz gözlükten Pilot kabininde oturur gibi her şeyi görebiliyorsunuz ) Birde oto pilot olsun derseniz 10.000 dolar gitti bile. Koordinat ve devir bilgisinide görecem derseniz osd , gps de olsun ( battı balık yan gitsin ) derseniz ben karışmıyorum artık.
bu paraya ne yaparsınız. Google Earth uyumlu bir rota belirlersiniz. Rüzgar nerden kaç knot eserse essin , Uçak kendi kendine kalkar o rotayı dolaşır ve kendi kendine iner. auoto cyro ile her türlü dengeleme manevrasını kendisi yapar. Siz ekrana bakarken çayınızı içerbilirsiniz. 40 km menzilli insansız gözlem uçağım var diye hava atabilirsiniz.
Bomba atma mekanizması takarsanız , bir yerlere istediğiniz bir malzemeyi atabilirsiniz. gerçek bomba değil elbette. Kolombiyalı uyuşturucu kartelleri , radara yakanamayacak kadar küçük olan bu modellerle , amerikan sınırlarından bu yöntemi kullanıp uyuşturucu kaçırmaya başladığı vakit, Amerikan sınır güvenliği mecburen tüm sınırı kapsayan Jammer cihazlarıyla donattı. Ayrıca yüksek voltaj direklerinin yanında geçerken alıcı devre dışı kalır. Benim gibi 72 Mhz lik verici kullanıyorsanız , havada seyir halinde olan gerçek yolcu uçaklarının telsiz sistemlerini bozuyor. Kullanacağız yerde önemli.
Yok elle kendim kullanacağım derseniz. Tam keyifli keyifli loop atarken , nerden çıktığı belli olmayan bir dana gelip lafa tutar. kaç para abi , bende kullanabilirmiyim abi , bir tur versene abi, abiiiiiii , gözünüz modelde olduğu için bakmamamızı duymadınız diye yorumlayıp birde dürterek konuşmaya başlar. Anlık göz temasını kaybederseniz ve ters bir rüzgar alırsanız geçmiş olsun. modeli toparlayana kadar kıçınızdan ter akar. hayırlısıyla bir indirsemde şu danaya sıkı bir dalsam hesapları yaparsınız.Rc modele başlamak isteyenlere ilk olarak iri bir odun temin edilmesi tavsiyesinin neden yapıldığını yaşayarak anlarsınız. Benim başıma hiç gelmedi ama başıboş köpek tacizine uğramak en kötüsü , havlaya jhırlaya gelen bir köpek sürüsü , elinizde kumanda , bırakıp kaçsan model gidecek paralar yanacak , kaçmasan paçadan köpekler dalacak. Öyle kalalırsınız. Kuş ötmez kervan geçmez yerde tek başına uçanlara biber gazıda bu yüzden tavsiye edilir.
Bu öyle bir hastalık ki , sırf modellerini evet modeller. bir başlayınca birden fazla modelim olmalı hastalığınada kapılıyorsunuz. uçuş alanlarına taşıyabilmek için minibüs satın alan bir çok meraklı var.
Meraklıları Öyle çoluk çocukta zannetmeyin. nerdeyse hepsi kariyer sahibi tipler.
( Faruk süren ve mazhar alanson bile bagajında model uçak taşır )
Dediğim gibi tam deli işidir bunları uçurmak. Normal bir insansanız da radyo kumandalı model işine bulaşınca yakın zamanda delirirsiniz. Kaçış yok. Bu yüzden statik modellerden şaşmayın.kumandalıya bulaşmayın , belki havalanmaz , yerinden oynamaz ama kazayada karışmaz.yakıt, pil ,ekipman ulaşım, gibi masraflar olmayacağı içinde Cüzdana fazla zararı olmaz.
cömert-istanbul 2013-01-24 06:05:30
Radyo kumandalı modellere merak sarınca aslında başıma ne menem bir bela aldığımı , ne yazık ki satın aldıktan ve kullanmaya başladıktan sonra farkedebildim.
Ekipmanı pahalıdır. Alıp zırt diye uçuramazsınız. hassas kumanda tepkilerine alışabilmeniz için ciddi similatör çalışması ister. ( veya yapmaz direkt modeli çakarsınız, kafadan 1500 liranız çöpe gider )
Modelin kendisi pahalı değildir. Asıl para tutan hassas elektronik donanımdır. İlk bakışta oyuncağa benzer ama 30.000 devirli fırçasız motora bağlı bir pervaneyle, acemi ellerde ölümcüldür.
Nitro metanol yakıtlı olan modellerde , çarpmalarda ciddi patlamalar ve yangın tehlikesi yaşanabilir.
Uploaded with ImageShack.us
Uçurmak tam psikopat işidir. İmalat aşamasında Uçak mühendisi gibi aerodinamik düzeletmeler yaparken , uçarken amatör pilot kadar yetenekli olmanız gerekir. En ufak ters rüzgarı affetmez. Tam ve yoğun bir konsantre içinde olmanız gerekir. tam bu kıvamdayken ya benzin biter ya alıcı pili, Ya da farkında olmadan kumanda menzilinden çıkar. Kritalli vericiniz varsa ve aynı kristal frekansı olan bir başkası vericisini açtığı an havadaki uçağınızın içindeki alıcı sapıtır. Uçakta sapıtır. ne olduğunu idrak edene kadar model kontrolden çıkar. hayırlısıyla bir insana çaprmadan yere çakayım bari diye kamikaze dalışı yaparsınız.Varsın para gitsin , davalık olmaktan iyidir.
Bendeki üstten kanatlı en temel model. ( Dış kabuk 100 lira civarı ) Birde alttan kanatlı scale modellere dalarsanız cüzdanız isyan eder. ( dış kabuk 1200 lira civarı, scale yapılan uçağın üretici firmasına isim ve telif hakkı bile ödeniyor ) kontorü çok daha zordur. tam akrobatiktir. cerrah hassasiyetinde el kontrolü ister . Yetmezz extra flaptı , açılır kapanır tekerlekti, sis makinasıydı. takip ışıklarıydı , head traking cihazıydı ( sapkanıza bir mini verici takıp bunu radyo kumanda vericisine kablo ile bağlıyorsunuz , Uçağın içindeki bir alıcı kanalıda buna tahsis edip bir kablosuz kamera takıyorsunuz.Kafanızı hangi yöne çeviriseniz kamera o yöne doğru dönüyor. ister lap top'tan ister kablosuyz gözlükten Pilot kabininde oturur gibi her şeyi görebiliyorsunuz ) Birde oto pilot olsun derseniz 10.000 dolar gitti bile. Koordinat ve devir bilgisinide görecem derseniz osd , gps de olsun ( battı balık yan gitsin ) derseniz ben karışmıyorum artık.
bu paraya ne yaparsınız. Google Earth uyumlu bir rota belirlersiniz. Rüzgar nerden kaç knot eserse essin , Uçak kendi kendine kalkar o rotayı dolaşır ve kendi kendine iner. auoto cyro ile her türlü dengeleme manevrasını kendisi yapar. Siz ekrana bakarken çayınızı içerbilirsiniz. 40 km menzilli insansız gözlem uçağım var diye hava atabilirsiniz.
Bomba atma mekanizması takarsanız , bir yerlere istediğiniz bir malzemeyi atabilirsiniz. gerçek bomba değil elbette. Kolombiyalı uyuşturucu kartelleri , radara yakanamayacak kadar küçük olan bu modellerle , amerikan sınırlarından bu yöntemi kullanıp uyuşturucu kaçırmaya başladığı vakit, Amerikan sınır güvenliği mecburen tüm sınırı kapsayan Jammer cihazlarıyla donattı. Ayrıca yüksek voltaj direklerinin yanında geçerken alıcı devre dışı kalır. Benim gibi 72 Mhz lik verici kullanıyorsanız , havada seyir halinde olan gerçek yolcu uçaklarının telsiz sistemlerini bozuyor. Kullanacağız yerde önemli.
Yok elle kendim kullanacağım derseniz. Tam keyifli keyifli loop atarken , nerden çıktığı belli olmayan bir dana gelip lafa tutar. kaç para abi , bende kullanabilirmiyim abi , bir tur versene abi, abiiiiiii , gözünüz modelde olduğu için bakmamamızı duymadınız diye yorumlayıp birde dürterek konuşmaya başlar. Anlık göz temasını kaybederseniz ve ters bir rüzgar alırsanız geçmiş olsun. modeli toparlayana kadar kıçınızdan ter akar. hayırlısıyla bir indirsemde şu danaya sıkı bir dalsam hesapları yaparsınız.Rc modele başlamak isteyenlere ilk olarak iri bir odun temin edilmesi tavsiyesinin neden yapıldığını yaşayarak anlarsınız. Benim başıma hiç gelmedi ama başıboş köpek tacizine uğramak en kötüsü , havlaya jhırlaya gelen bir köpek sürüsü , elinizde kumanda , bırakıp kaçsan model gidecek paralar yanacak , kaçmasan paçadan köpekler dalacak. Öyle kalalırsınız. Kuş ötmez kervan geçmez yerde tek başına uçanlara biber gazıda bu yüzden tavsiye edilir.
Bu öyle bir hastalık ki , sırf modellerini evet modeller. bir başlayınca birden fazla modelim olmalı hastalığınada kapılıyorsunuz. uçuş alanlarına taşıyabilmek için minibüs satın alan bir çok meraklı var.
Meraklıları Öyle çoluk çocukta zannetmeyin. nerdeyse hepsi kariyer sahibi tipler.
( Faruk süren ve mazhar alanson bile bagajında model uçak taşır )
Dediğim gibi tam deli işidir bunları uçurmak. Normal bir insansanız da radyo kumandalı model işine bulaşınca yakın zamanda delirirsiniz. Kaçış yok. Bu yüzden statik modellerden şaşmayın.kumandalıya bulaşmayın , belki havalanmaz , yerinden oynamaz ama kazayada karışmaz.yakıt, pil ,ekipman ulaşım, gibi masraflar olmayacağı içinde Cüzdana fazla zararı olmaz.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 24 Ocak 2013 22:58
Cömert bey 500 tl ye kadar 4-6 kanallı elektirkli RC helikopter almayı planlıyordum,iliğimi kemiğimi tüm ferimi kuruttun abi ya :) Çünkü ben de biliyorum sen gibi hep daha iyisi olsun en iyisi olsun gibisinden keseyi açarım da açarım..Biz en iyisi uzak duralım dediğin gibi.
fluminense 2013-01-24 22:59:10
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Ocak 2013 00:04
"Hobi, abartılmadıkça hobi değildir" İnsanın kanına işlemesin bir hobi; herkes 15 litrede karides beslerken o kalkar çiftlik kurar. Hobiye başlarken hesap yapılabilir ama bir kere bulaştıktan sonra olmaz. Cefası da çekilir, sefası da sürülür.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Ocak 2013 04:34
[QUOTE=fluminense]
Cömert bey 500 tl ye kadar 4-6 kanallı elektirkli RC helikopter almayı planlıyordum,iliğimi kemiğimi tüm ferimi kuruttun abi ya :) Çünkü ben de biliyorum sen gibi hep daha iyisi olsun en iyisi olsun gibisinden keseyi açarım da açarım..Biz en iyisi uzak duralım dediğin gibi.
[/QUOTE]
Heli demeniz yeterli.Rc ciler böyle tabir ediyor , Heli tam olarak Zırdeli işidir Rıfat bey.
önce üstten kanatlı tecrübeniz olacak.Sonra alttan kanatlı akrobatik tecrübeniz olacak ki , Kumanda hakimiyetine tam alışasınız. Yetmiyor. Heli similatörüyle en az 2 ay haşır neşir olacaksınız ki modelinizi hoverda tutabilesiniz ( Hover havada sabit tutmak demek) Ne var değilmi havada sabit tutmakta.? 1 metreyi geçen pal açıklığıyla ( pervane ) en ufak yanal rüzgarda mikronluk kumanda müdahaleleri yapmazsanız , elinideki model uçan giyotine dönüşüyor. Ciddi ciddi kafa koparır Bu yüzden herkez heliye bulaşmaz. Rc hobisinin en dibi helidir. Heliciye ayrı bir saygı gösterilir.
kafadan heliye dalmayın. asatıcılar aşırı tecrübeli oldukları için kullanımı basitmiş gibi gösterirler. Aslında yanıltanda budur. O kadar rahat kullanmak için en azından 3-5 heli parçalamanız lazım. Çoğu parçada cnc tezgahta işlendiği için yapıştıramazsınız. masrafı ocak göçertir.
Ammaaaaaa ters hover yapabilecek kadar kafayı sıyırırsanız. ki var böyleleri. çimleri heli pervanesiyle kesersiniz. Böyle bir yeteneğiz varsa rc ciler yolunuza kırmızı halı sererlar.ayrı bir saygı görürsünüz. Heli asla ama asla kafadan başlanılacak modeller değildir. uçak ve similatör tecrübesi şart.ben yaparım diye yerden kaldıramadan çakanı , modeli param parça edeni çok gördüm. Zaten bu yüzden çok tehlikeli.
Nitro Heliye bulaşıp ta yıllık 10.000 dolar kırım masrafıyla o yılı kurtarabiliyorsanız Öpün başınıza koyun iki rekatta şükür namazı kılın. Bir fakiri doyurun. Uçaktta yakıt biterse ve kumanda menzilinizdeyse planör gibi indirebilirken , helide yakıt bitince ve merkezkaç kuvvetiyle bir süre daha dönen pal dönüşü tamamen durunca külçe gibi yere çakılıyor. Bu yüzden kafadan heliye sarmayın. Başlangıç modeli üstten 1- 1.5 metre kanat açıklığı olan bir uçak idealdir.
Ters hover yapmak ve çimleri kesmek naa böyle bir şey. İyice çoşup Sakal traşı olmayı aklınızdan bile geçirmeyin.Pervane pallerinin yarattığı rüzgar adamı devirir.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=r86EnBYJJS8
Neden tehlikeli anlamanız için ucuz atlatılmış bir kaza görüntüsü. Kumanda kollarını mikron mertebesinde komtrol edemiyorsanız olacağıda zaten bu.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dJjiG8ksCcc
Eskiden bir de arabam vardı. Haboa hyper 7 , Nam'ı diper : Uçan tuğla.
Uploaded with ImageShack.us
Bunu kullananlar tuğla kadar sağlamdır der. aslında tuğladan çok daha sağlam. Son sürat beton bir tuğlaya çarpıp , tuğlayı ikiye yardım , Hiç bir olmadığı için yoluma devam ettim. Bu model hakikaten çılgın bir model. Buggy sınıfı ama trugy motoru kullanıyor 4.2 CC lik dev bir motor. Gülmeyin bu motor hacmi model dünyasında dev motor sayılıyor. Çok daha büyük bir model için üretilen motor küçük bir modele takılınca tork patlaması yaşıyorsunuz. Toprakta çukur açacak kadar patinaj çekiyor. Turbo buji ( böyle bir şeyde var ) takınca ne oluyor.?
0-100 hızlanması 2.2 saniye civarı, ani ivmelenme bırakın performans arabalarını , Formüla arabalarındanda hızlı ve torklu. kısa mesafede yarışamayacağı ve geçemeyeceği gerçek araba yok. Bunla kafa kafaya kalkabilecek bir motorsiklette yok . Fakat gözler uzağı iyi görmeyince bıraktım araba kullanmayı. Elektrikli modeller fırçasız motor tam devrine anında çıktığı için dahada hızlıdır.
ama arı vızıldaması gibi bir ses çıkartır. Gönül egzost sesi duymak ister. neyleyim vızıltıyı. Zaten bu haliyle bile nereye gittiğini göremiyor çıkarttığı sesten nerde oladuğunu tahmin edebiliyorsunuz.
Mekan İstanbul - Zeytinburnu - Kazlıçeşme meydanı. Nitrolu bir modeldir ve motor rodajı tam bitmediği için videoda duyacağınız ses anca yarım gaz açılmış halidir. tam gazda 2 km den sesi rahatlıkla duyulabilir.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5maflt7J4tU
Buggylerin zıplama performansı ve darveye karşı dayanıklılığını gösteren şöyle bir video linki vereyim. Bunlar fena aletlerdir. Kullanımı , kontrolü zordur ve kesinlikle oyuncak gözüyle bakılmamalıdır.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0tncEgjMaqc
cömert-istanbul 2013-01-25 04:42:01
Heli demeniz yeterli.Rc ciler böyle tabir ediyor , Heli tam olarak Zırdeli işidir Rıfat bey.
önce üstten kanatlı tecrübeniz olacak.Sonra alttan kanatlı akrobatik tecrübeniz olacak ki , Kumanda hakimiyetine tam alışasınız. Yetmiyor. Heli similatörüyle en az 2 ay haşır neşir olacaksınız ki modelinizi hoverda tutabilesiniz ( Hover havada sabit tutmak demek) Ne var değilmi havada sabit tutmakta.? 1 metreyi geçen pal açıklığıyla ( pervane ) en ufak yanal rüzgarda mikronluk kumanda müdahaleleri yapmazsanız , elinideki model uçan giyotine dönüşüyor. Ciddi ciddi kafa koparır Bu yüzden herkez heliye bulaşmaz. Rc hobisinin en dibi helidir. Heliciye ayrı bir saygı gösterilir.
kafadan heliye dalmayın. asatıcılar aşırı tecrübeli oldukları için kullanımı basitmiş gibi gösterirler. Aslında yanıltanda budur. O kadar rahat kullanmak için en azından 3-5 heli parçalamanız lazım. Çoğu parçada cnc tezgahta işlendiği için yapıştıramazsınız. masrafı ocak göçertir.
Ammaaaaaa ters hover yapabilecek kadar kafayı sıyırırsanız. ki var böyleleri. çimleri heli pervanesiyle kesersiniz. Böyle bir yeteneğiz varsa rc ciler yolunuza kırmızı halı sererlar.ayrı bir saygı görürsünüz. Heli asla ama asla kafadan başlanılacak modeller değildir. uçak ve similatör tecrübesi şart.ben yaparım diye yerden kaldıramadan çakanı , modeli param parça edeni çok gördüm. Zaten bu yüzden çok tehlikeli.
Nitro Heliye bulaşıp ta yıllık 10.000 dolar kırım masrafıyla o yılı kurtarabiliyorsanız Öpün başınıza koyun iki rekatta şükür namazı kılın. Bir fakiri doyurun. Uçaktta yakıt biterse ve kumanda menzilinizdeyse planör gibi indirebilirken , helide yakıt bitince ve merkezkaç kuvvetiyle bir süre daha dönen pal dönüşü tamamen durunca külçe gibi yere çakılıyor. Bu yüzden kafadan heliye sarmayın. Başlangıç modeli üstten 1- 1.5 metre kanat açıklığı olan bir uçak idealdir.
Ters hover yapmak ve çimleri kesmek naa böyle bir şey. İyice çoşup Sakal traşı olmayı aklınızdan bile geçirmeyin.Pervane pallerinin yarattığı rüzgar adamı devirir.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=r86EnBYJJS8
Neden tehlikeli anlamanız için ucuz atlatılmış bir kaza görüntüsü. Kumanda kollarını mikron mertebesinde komtrol edemiyorsanız olacağıda zaten bu.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dJjiG8ksCcc
Eskiden bir de arabam vardı. Haboa hyper 7 , Nam'ı diper : Uçan tuğla.
Uploaded with ImageShack.us
Bunu kullananlar tuğla kadar sağlamdır der. aslında tuğladan çok daha sağlam. Son sürat beton bir tuğlaya çarpıp , tuğlayı ikiye yardım , Hiç bir olmadığı için yoluma devam ettim. Bu model hakikaten çılgın bir model. Buggy sınıfı ama trugy motoru kullanıyor 4.2 CC lik dev bir motor. Gülmeyin bu motor hacmi model dünyasında dev motor sayılıyor. Çok daha büyük bir model için üretilen motor küçük bir modele takılınca tork patlaması yaşıyorsunuz. Toprakta çukur açacak kadar patinaj çekiyor. Turbo buji ( böyle bir şeyde var ) takınca ne oluyor.?
0-100 hızlanması 2.2 saniye civarı, ani ivmelenme bırakın performans arabalarını , Formüla arabalarındanda hızlı ve torklu. kısa mesafede yarışamayacağı ve geçemeyeceği gerçek araba yok. Bunla kafa kafaya kalkabilecek bir motorsiklette yok . Fakat gözler uzağı iyi görmeyince bıraktım araba kullanmayı. Elektrikli modeller fırçasız motor tam devrine anında çıktığı için dahada hızlıdır.
ama arı vızıldaması gibi bir ses çıkartır. Gönül egzost sesi duymak ister. neyleyim vızıltıyı. Zaten bu haliyle bile nereye gittiğini göremiyor çıkarttığı sesten nerde oladuğunu tahmin edebiliyorsunuz.
Mekan İstanbul - Zeytinburnu - Kazlıçeşme meydanı. Nitrolu bir modeldir ve motor rodajı tam bitmediği için videoda duyacağınız ses anca yarım gaz açılmış halidir. tam gazda 2 km den sesi rahatlıkla duyulabilir.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5maflt7J4tU
Buggylerin zıplama performansı ve darveye karşı dayanıklılığını gösteren şöyle bir video linki vereyim. Bunlar fena aletlerdir. Kullanımı , kontrolü zordur ve kesinlikle oyuncak gözüyle bakılmamalıdır.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0tncEgjMaqc
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Ocak 2013 16:45
Abi ilk verdiğin linke tıkladım,açtım.Sonra youtube'ta yanda çıkan videolara bir sardırmışım vakit nasıl geçti anlamadım 2 saat izlemişim :D dolayısıyla 2.video 2 sat sonra aklıma geldi.
Biz çoban gibi kalmışız bu adamların yanında,adamlar neler üretmiş ve ne şekilde eğleniyorlar...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Ocak 2013 17:37
Buggy muhteşemmiş.
70 cmlik oyuncak helikopteri paketi açar açmaz parçaladım. Profesyoneli hiç kullanamam deyip vazgeçtim ama buggyleri araştırıyorum:)
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Ocak 2013 17:46
Ben geçen sene Maverick marka elektrikli bir buggy aldım. İşin daha çok başındayım.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Ocak 2013 19:01
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Ocak 2013 19:02
[QUOTE=pelerinlikedi]Buggy muhteşemmiş.
"Çocukmusun bu yaşta eşşek kadar adam oyuncak arabalarla oynuyorsun"+ evliyseniz " Bizim bunlara verecek paramız varmı .? " laflaını günaşırı duymaya şimdiden hazırlanın. Uçakta yaş limiti yüksek olduğu için kimse bir şey demiyor. Ama arabada 25 yaşın üstüne kolay kolay denk gelmezsiniz.
Çok araştırmayın kafanız karışır.Her hobide olduğu gibi rc hobisindede hurafe boldur. yaptım oldum örnekleri çok fazladır. En pahalı olanı en iyi zannedilir.
Mesela MCD diye bir markaya denk geleceksiniz. Türk markasıdır ve bildiğiniz benzinli testere motoru kullanır. Ama fiyatları emsallerinden uçuktur. bunun nedenide yabancı üretim parçaların satıcı stoklarında fazla bulunmadığından yurtdışından getirtilmesi uzun sürmektedir. Yerli firma olduğu için buradan yedek parça temin etmek kolaydır.
Baja diye bir markaya daha denk geleceksiniz , Ki sahipleri bajayı artık ne zannediyorsa ( öyle ya en pahalı olanı alınca en iyisi bu olmalı ) kimseyi beğenmezler. benim haboa hyper'ı küçük görürler.
Gelin meydana kapışalım , ister hız, ister off road performansı , isterce bashing ( rampalı zıplama ) , ak , kara belli olsun derim bajacı kimse gelmez.konu değiştirilir. baja kibar alettir , öyle taşlı , kumlu yerlere sokulmaz. Asfaltta lastikler hızlı erdiğinden asfalttada kullanılmaz, çimenlik yerde kibar kibar kullanılır. Düz düz gider geri dönersin. Zevk için çarpma veya zıplama ile baja kelimesi yanyana bile kullanılmaz.
Piyasada çok mikatrda marka ve fiyat göreceksiniz. bunların en sağlamı ve Fiyat / performans olarak en çılgını haboadır . japon malıdır. Bizzat balyozla vurup kırmadıkça veya üstünden gerçek araba geçmedikçe Kırmayı berecebilen guinnes rekorlar kitabına girebilir.( dediysek te çokta abartmayın)
alabiliyorsanız bu markanın sıfırından temin etmeye bakın. Hyper 7-8-9 serilerinin farkı, motorların şaseye göre duruş açılarıdır. Profesyonel değil iseniz farkı anlayamazsınız. 8 veya 9 için extra bedel ödemeye gerek yoktur. Rodajı çok ama çok önemlidir. Alırsanız profesyonel yarışmacı rodajı nasıl yapılır size anlayabilirim. Yanlış rodaj yapıldığında elinide yürüyen bir kaplumbağaya döner. Bu yüzden rodajı küçümsemeyin..
Zıplamalı olan videodaki çatıya atlamaları başka marka bir araçla yapmaya kalkarsanız , bırakın sürmeye devam etmeyi , parçalarını faraşla toplarsınız.
Gürkan bey başlığınızada yandan giriş yapıverdik. umarım kızmazsınız.
cömert-istanbul 2013-01-25 19:03:13
7ama buggyleri araştırıyorum:)
[/QUOTE]"Çocukmusun bu yaşta eşşek kadar adam oyuncak arabalarla oynuyorsun"+ evliyseniz " Bizim bunlara verecek paramız varmı .? " laflaını günaşırı duymaya şimdiden hazırlanın. Uçakta yaş limiti yüksek olduğu için kimse bir şey demiyor. Ama arabada 25 yaşın üstüne kolay kolay denk gelmezsiniz.
Çok araştırmayın kafanız karışır.Her hobide olduğu gibi rc hobisindede hurafe boldur. yaptım oldum örnekleri çok fazladır. En pahalı olanı en iyi zannedilir.
Mesela MCD diye bir markaya denk geleceksiniz. Türk markasıdır ve bildiğiniz benzinli testere motoru kullanır. Ama fiyatları emsallerinden uçuktur. bunun nedenide yabancı üretim parçaların satıcı stoklarında fazla bulunmadığından yurtdışından getirtilmesi uzun sürmektedir. Yerli firma olduğu için buradan yedek parça temin etmek kolaydır.
Baja diye bir markaya daha denk geleceksiniz , Ki sahipleri bajayı artık ne zannediyorsa ( öyle ya en pahalı olanı alınca en iyisi bu olmalı ) kimseyi beğenmezler. benim haboa hyper'ı küçük görürler.
Gelin meydana kapışalım , ister hız, ister off road performansı , isterce bashing ( rampalı zıplama ) , ak , kara belli olsun derim bajacı kimse gelmez.konu değiştirilir. baja kibar alettir , öyle taşlı , kumlu yerlere sokulmaz. Asfaltta lastikler hızlı erdiğinden asfalttada kullanılmaz, çimenlik yerde kibar kibar kullanılır. Düz düz gider geri dönersin. Zevk için çarpma veya zıplama ile baja kelimesi yanyana bile kullanılmaz.
Piyasada çok mikatrda marka ve fiyat göreceksiniz. bunların en sağlamı ve Fiyat / performans olarak en çılgını haboadır . japon malıdır. Bizzat balyozla vurup kırmadıkça veya üstünden gerçek araba geçmedikçe Kırmayı berecebilen guinnes rekorlar kitabına girebilir.( dediysek te çokta abartmayın)
alabiliyorsanız bu markanın sıfırından temin etmeye bakın. Hyper 7-8-9 serilerinin farkı, motorların şaseye göre duruş açılarıdır. Profesyonel değil iseniz farkı anlayamazsınız. 8 veya 9 için extra bedel ödemeye gerek yoktur. Rodajı çok ama çok önemlidir. Alırsanız profesyonel yarışmacı rodajı nasıl yapılır size anlayabilirim. Yanlış rodaj yapıldığında elinide yürüyen bir kaplumbağaya döner. Bu yüzden rodajı küçümsemeyin..
Zıplamalı olan videodaki çatıya atlamaları başka marka bir araçla yapmaya kalkarsanız , bırakın sürmeye devam etmeyi , parçalarını faraşla toplarsınız.
Gürkan bey başlığınızada yandan giriş yapıverdik. umarım kızmazsınız.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Ocak 2013 21:34
Kızmam, hoşgeldiniz.
Ama statiklerden rclere konu biraz daha kayarsa kırpmaya başlayabilirim)
Bence rc ile bu kadar ilgilenen birarada, yeni bir başlık açın.
Hobi iyidir iyi.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir