Canpet.net'in 500TL'lik siparişimi iptal etmek isi
Şikayetin Nedeni:
Canpet'in; 23 Nisan 2014 tarihinde düzenlemiş olduğu “%20 indirimli
kampanyasından” alınan yaklaşık 500TL tutarındaki ürünlerin 22 gün geçmesine rağmen gönderilmemesi
ve siparişimi; şu an canpet.net’de
satışı yapılan ürünler için stokta yok, temin edemiyoruz diyerek iptal etmek
istemeleri.
Şikayet Edilen Kişi: Müşteri temsilcisi (bir bayanla konuşuyorum ama farklı bayanlar mı aynı kişi mi bilmiyorum)
Firmadan Alınan Cevap: Firmanın müşteri temsilcisi 3 hafta boyunca şu gün kargoya verilecek, şu gün kargoya verilecek dedi. En son cevapları da siparişinizi iptal ediyoruz, ücreti de kredi kartınıza iade edeceğiz şeklinde oldu.
Olayın Detayları: İlk önce şunu belirtmek isterim ki amacım inanın firmaya herhangi bir şekilde zarar vermek ya da karalamak değil. Hatta kendim de öğrencilik yıllarımda hep büyük-küçük ölçekli esnaflar yanında çalıştığım için para kazanmanın, işçisiyle, tedarikçisiyle, muhasebecisiyle, bankasıyla vs. uğraşmanın nedenli zor olduğunu bilirim. Bu yüzden alın teri ile para kazanmaya çalışan esnafımızın daima korunması gerektiğini düşünürüm. Ama şimdi firma çözümü dayatmacı ve istemediğim bir şekilde sonlandırmak istediği için yazmak zorunda kaldım.
Geçen 3 haftalık süre içinde de hiçbir şekilde müşteri temsilcisine karşı kaba, ya da kötü davranmadım. Her defasında; anlayışla karşılayarak sağlık olsun, ürünleri bekliyorum şeklinde oldu. Hatta son aramalarımda artık mağdur durumuna düştüğümü belirttim çünkü akvaryumumun ihtiyacı olan ürünler gönderilmediği için akvaryumda bozulmaların başladığını belirttim ve özellikle gübreye acil ihtiyaç duyduğumu söyledim ve onlardan da aldığım yanıt şu oldu:- Tamam şu gün kesin gönderiyoruz…
Olayın Başlangıcı: Aslında daha önce canpet.net'den hiç alışveriş yapmışlığım yoktu. Çok önceden, akvaryum ilgisiyle beraber sektörde online satış yapan belli başlı sitelere üye olmuştum. canpet.net’e de bu şekilde üye olmuştum fakat kendileri hakkında en ufak bilgi sahibi değildim taa ki günlerden bir gün posta kutuma "Tüm ürünlerde %20 indirim" maili gelene kadar.
Bu indirim mailin yönlendirmesiyle daha önce almayı planladığım CO2’li sistemi kurmaya karar verdim. Ürünlerin fiyatlarını diğer sitelerle karşılaştırdığımda ciddi bir fiyat farkı çıkıyordu. Bir de üstüne üstlük kredi kartıma da 6 taksitli fiyat imkanı doğunca fırsatı değerlendirmek istedim ve canpet.net’den markalı bir comple CO2 sistemi kurdum. Alışverişimi yaptım ve beklemeye başladım. Çarşamba verdiğim sipariş hafta sonuna kadar elime geçer ve kurulumu yaparım şeklinde düşünmüştüm. Fakat ürünler maalesef ne o hafta ne diğer haftalar elime geçmedi. Bir de işin kötü tarafı tüm planlarınızı bu siparişe göre düzenlediğiniz için ayrıca bir takım sıkıntılı durumlara katlanmak zorunda kalıyorsunuz…
Müşteri temsilcisinin siparişimle ilgilenmediğini düşündüğüm için bir de web sitesi üzerinden mesajla başka yetkilere ulaşayım dedim ve mağdur duruma düştüğüme dair bir mesaj yazdım. Gün içinde bir bayan arayıp siparişiniz şu gün gönderilecek dedi. Eğer istiyorsanız da siparişinizi iptal ederiz dedi. Ben de durup dururken ne diye iptal edeyim dedim. Büyük ihtimalle o da aynı müşteri temsilcisiydi. Orada kaç kişi müşteri temsilcisi olarak çalışıyor bilmiyorum ama diğer yetkilerle görüşmeyi talep ettiğimde hep olumsuz yanıt veriyordu.
İşte beni en çok üzen ve düşündüren kısım da burası. Çok
önemli. En son kez arama yaptığımda müşteri temsilcisine kiminle görüştüğümü
sordum. İsmini vermedi. Durumu detaylı şekilde anlattım. Siparişimle ilgili
gelişmeleri depoya soracağını ve sonra bana döneceğini söyledi. Neyse daha
sonra aradı ve aşağıdaki ürünlerin tedarik edilemediğini söyleyerek kredi
kartıma ücreti iade edeceğini belirtti.
- Ista CO2 Kontrol Selonoid Valfli Kontrol 220v
- Aqua Macro Alüminyum Co2 Karbondioksit Tüpü 2 Litre
Ben de iade istemediğimi ve oradaki yetkili bir kişiyle görüşmek istediğimi
söyledim. Olmaz dedi. Peki depoyla görüştürün dedim olmaz dedi. Ben de
kendisine bu 2 ürünün de halihazırda canpet.net ‘de satıldığını söyledim.
canpet.net'de halen stokta görünüp satılan ürünler:
* üstelik İsta'nın stok güncelleme tarihi ben alışveriş yaptıktan sonra!!!
* Ürünlerin web sayfaları
- Aqua Macro Tüp: http://www.canpet.net/pinfo.asp?pid=16553
- Ista CO2 set: http://www.canpet.net/pinfo.asp?pid=9536
Eğer ürünler
gerçekten yoksa niye satışına devam ediyorsunuz dedim. Biz onları ithalatçısından
istiyoruz onlara ait bilgi dedi. Peki o zaman ithalatçınız kim onu bana verin
en azından arayayım ürünlerin ne zaman geleceğini öğreneyim. Buna da olumsuz
yanıt vererek böyle bir şey yapmayacağını söyledi. Ben de o zaman patladım. Ona
hayır buna hayır. Bu nasıl müşteri ilişkisi??? İade falan istemediğimi,
aramızdaki sözleşme şartlarına dayanarak tüketici mahkemesine gideceğimi
söyledim. Müşteri temsilcisi de sizin ne yapacağınız önemli değil diyerek ister
isteyin ister istemeyin kredi kartınıza iadeyi yapıyorum dedi. Biraz daha
karşılıklı bağrışıp atıştıktan sonra son kez ona “Bakın ben iade falan
istemiyorum, o zaman stoklarda bulunan diğer ürünleri gönderin o 2 ürünü de gelinceye
kadar bekleyeyim dedim”
-Müşteri temsilcisi de; yetkililerle görüşüp dönüş yapacağını söyledi ama bir
daha dönmedi.
Evet, arkadaşlar durum bundan ibaret…
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Canpet'in bir Anonim Şirket olduğunu, ticaret kanunlarına uyma zorunluluğunu ve şirketin denetlendiğini unutmayalım arkadaşlar. Ortada, Canpet A.Ş. ile benim aramda gerçekleşen bir satış sözleşmesi var. Sözleşme şartlarına göre hareket etmek hukuki açıdan en doğru neticeyi verecektir diye düşünüyorum.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Şu ana kadar geri dönüş olmadı. Yarın itibariyle 1 aylık (23 Nisan sipariş verdiğim tarih) süre de dolmuş olacak. İnanın ne olacak hiç bilmiyorum.
Ve şu an durumdan o kadar çok muzdaripim ki büyük bir hevesle almış olduğum ve ihtiyacım bulunan ürünler gönderilmiyor. İnanılmaz bir hayal kırıklığı içerisindeyim.
Bir de bari bana bunu yapmasalar. Geçen hafta sonu gönderdikleri kampanya epostası:
%10 Extra Size Özel İndirim | 200 TL Üzeri Alışverişlerinizde Seçebileceğiniz Hediyelerden Bazıları
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Daha önce bende bu konuda tecrübelerimi yazmıştım. Bu firma ile sıkıntı mevcut. En son verdiğim 2 siparişi de iptal etmek zorunda kalmıştım. Sürekli indirim kampanyaları yapıyorlar. Sipariş veriyorsunuz. 24 saatte kargolanır ibaresi olmasına karşın kargolansın diye bekliyorsunuz. Sonra sıkılıp firmaya arayayım bir sorayayım diyorsunuz. Ondan sonra başlıyor muhabbet. Depoya soralım size dönelim. Önce ciddi sanıyorsunuz. Bekliyorsunuz ne dönen var ne arayan. Sonra yine arıyorsunuz. Bir depoya soralım size dönelim muhabbeti devam ediyor. Sonunda siparişi iptal edeceğim diyorsunuz. Hemen efendim diyorlar. Sanki dünden bu duruma razılar. Anladığım siparişi toplayıp daha sonra geri iade dönemine kadar parayı kullanmak istiyorlar. Firmada bir sıkıntı olduğu gerçek. Allah yardımcıları olsun. Bir an önce düzelsinler.
Ben akvaryem ve atakanpetshop tan alışveriş yapıyorum. İkisi de çok iyi ve çok ilgili firmalar. Bunlarda hiç sorun yaşamadım. Kendilerine teşekkür ediyorum..
Bence biran önce siparişlerinizi iptal edin. Gelecek diye hiç beklemeyim. Tecrübe ile sabittir.
Geçmiş olsun, Saygılar.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir