Fikirlerinize ihtiyacim var. ...
Gönderim Zamanı: 23 Temmuz 2007 10:37
resimler :
Resimlerini gordugunuz akvaryumda asiri derecede yosun var. lambalar t5 4 adet 2 actinic 2 adet daylight. genelde sadece 1 grup t5 calisiyor. 650 lt bir akvaryum. tuz orani 1022. nitrat yok nitrit yok. fosfat remover seachem markali filtrede var. akvaryum olculeri 150*60*65 .
pembe yosunlar cok yumusak. altlarinda hava kabarcigi birikti. sirkilasyon icin 2 adet 2000lt/h seio mevcut. dipten supuren 1 adet akintiyi kuvvetlendircek 2000l/h motor daha var. yardimlarinizi bekliyorum....
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Temmuz 2007 16:03
Cyano bakterisi,sürekli sifonlayın ve fosfat tutucu kullanın birde kısmı su değişimi yapın,akıntı az olmasın ve çeşme suyu kullanmayın.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Temmuz 2007 19:27
Daha önce size söylemiştim. Birdaha yazayım gördüğünüz yosun benzeri yapılar cyano dur. Yosunla benzerlik göstersede ayrı bir bakteri cinsidir.
Cyano oluşturan sebepler.
1. Silikat ve fosfat.
2. Düşük KH
3. Az akıntı
4. Yanlış veya ömrünü yitirmiş aydınlatma.
5. Nitrat ( 0 a yakın olsa bile gelişmeye devam ediyor )
Tankınızda anlattıklarınıza göre gördüğüm eksileri yazayım. Akvaryumunuzda fosfat ve silikat ağırlıklı bir problem var. Ya musluk suyu ile kurdunuz ( ki ben ekleme yaptığım musluk suları yüzünden bu problemi yaşamıştım ) Silikat yeşil yosun olarak tankta yeşerir. Ya da fazla yemden dolayı yemlerle birlikte giren fosfat bunu sağladı. Zeminde kullandığınız mercan kırığının arasına giren yemler de bunu sağlamış olabilir. Kumu değiştirmezseniz ileride daha başka problemlerle karşı karşıya kalacaksınız.
1. Aydınlatma detayı vermemişsiniz. Cyano çok az bir ışık kaynağı olsa bile çoğalabilir. Yani ışıkları kapamakda çözüm değil. Kendi tecrübemle sabit.
T5 ler kaç watt ?
Daylight ların kelvini düşükse ki tahminim onlar 6.500 kelvindir. Deniz akvaryumunda 10.000 kelvin altı lambalar tavsiye edilmez.
2. Tuz oranınız düşük haftaya yayarak 1.025 oranına çıkın. Düşük tuz oranında KH da otomatikman düşüyor. Cyano lar zaten şu an KH ı bayağı bir düşürmüştür. Günlük 1 dKH yükselterek 12 - 13 dKH değerinde tutmaya çalışın.
3. Saechem bu seviyeden sonra maalesef yetersiz kalıyor. Daha güçlü bir fosfat tutucu üzerinde yazdığından biraz daha fazla ekleyerek kullanın. Fosfat tutucuyu efektif kullanmak için suyu içinden geçmeye zorlamalısınız. ( şelale filtre, phosreactor vb.. )
4. Akıntınız çok yetersiz akvaryum hacminin 20 - 30 katı kadar akıntı önerilir. Ben sizin yarı ölçünüzde üstelik küçük tankta 2400 x 3 gibi kullanıyorum. Ölü alan bırakmamaya özen gösterin.
Nitrat testinizi değiştirin. 0 nitrat birşeylerin yanlış gittiğinin ifadesi. Tahminim oda red sea dir. Mercanları emanet birine verin yoksa cyano onların ışık beslenme fotosentes yapmasını engelleyerek canlıları ya öldürür ya da zarar verir.
Kurtulmak için yapmanız gerekenler.
1. Dipteki mercan kumunu ileride başınıza iş açmadan aragonit kumla değişin. Kum yüksekliğinde 2 - 3 cm i geçmemeye çalışın.
2. Reel su değişiklikleri yapın.Haftada %30 - %50
3. Sıcak onları tetikliyor. Soğutucunuz var mı bilmiyorum. PS efektif çalışmıyorsa gene problem yaratır.
4. KH ı yüksek tutun. Test ederek - katkı kullanarak. 11 - 13 dKH değerlerinde tutmaya özen gösterin. KH yükseldiğinde yok olmayacaktır. Fakat gelişimi yavaşlayacaktır. Düşük KH sudaki oksijen seviyesinide düşürür. Canlılar için zararlıdır. ( balıklar çok etkilenirler )
5. Akıntı motorlarınızı kuvvetlendirin. Cyanoyu sifonlamadan önce akıntı ve geri dönüş motorlarını kapatın. Kayalardakini elle havalandırıp sifonlayın. Suya karışmamasına dağılmamasına özen gösterin.
Hemen gitmeyecektir. Ben tam 1 ay uğraştım ne zaman su düzeldi cyano yok oldu. Bu dönem biraz yorulacaksınız. Kolay gelsin
Saygılarımla....
Cyano oluşturan sebepler.
1. Silikat ve fosfat.
2. Düşük KH
3. Az akıntı
4. Yanlış veya ömrünü yitirmiş aydınlatma.
5. Nitrat ( 0 a yakın olsa bile gelişmeye devam ediyor )
Tankınızda anlattıklarınıza göre gördüğüm eksileri yazayım. Akvaryumunuzda fosfat ve silikat ağırlıklı bir problem var. Ya musluk suyu ile kurdunuz ( ki ben ekleme yaptığım musluk suları yüzünden bu problemi yaşamıştım ) Silikat yeşil yosun olarak tankta yeşerir. Ya da fazla yemden dolayı yemlerle birlikte giren fosfat bunu sağladı. Zeminde kullandığınız mercan kırığının arasına giren yemler de bunu sağlamış olabilir. Kumu değiştirmezseniz ileride daha başka problemlerle karşı karşıya kalacaksınız.
1. Aydınlatma detayı vermemişsiniz. Cyano çok az bir ışık kaynağı olsa bile çoğalabilir. Yani ışıkları kapamakda çözüm değil. Kendi tecrübemle sabit.
T5 ler kaç watt ?
Daylight ların kelvini düşükse ki tahminim onlar 6.500 kelvindir. Deniz akvaryumunda 10.000 kelvin altı lambalar tavsiye edilmez.
2. Tuz oranınız düşük haftaya yayarak 1.025 oranına çıkın. Düşük tuz oranında KH da otomatikman düşüyor. Cyano lar zaten şu an KH ı bayağı bir düşürmüştür. Günlük 1 dKH yükselterek 12 - 13 dKH değerinde tutmaya çalışın.
3. Saechem bu seviyeden sonra maalesef yetersiz kalıyor. Daha güçlü bir fosfat tutucu üzerinde yazdığından biraz daha fazla ekleyerek kullanın. Fosfat tutucuyu efektif kullanmak için suyu içinden geçmeye zorlamalısınız. ( şelale filtre, phosreactor vb.. )
4. Akıntınız çok yetersiz akvaryum hacminin 20 - 30 katı kadar akıntı önerilir. Ben sizin yarı ölçünüzde üstelik küçük tankta 2400 x 3 gibi kullanıyorum. Ölü alan bırakmamaya özen gösterin.
Nitrat testinizi değiştirin. 0 nitrat birşeylerin yanlış gittiğinin ifadesi. Tahminim oda red sea dir. Mercanları emanet birine verin yoksa cyano onların ışık beslenme fotosentes yapmasını engelleyerek canlıları ya öldürür ya da zarar verir.
Kurtulmak için yapmanız gerekenler.
1. Dipteki mercan kumunu ileride başınıza iş açmadan aragonit kumla değişin. Kum yüksekliğinde 2 - 3 cm i geçmemeye çalışın.
2. Reel su değişiklikleri yapın.Haftada %30 - %50
3. Sıcak onları tetikliyor. Soğutucunuz var mı bilmiyorum. PS efektif çalışmıyorsa gene problem yaratır.
4. KH ı yüksek tutun. Test ederek - katkı kullanarak. 11 - 13 dKH değerlerinde tutmaya özen gösterin. KH yükseldiğinde yok olmayacaktır. Fakat gelişimi yavaşlayacaktır. Düşük KH sudaki oksijen seviyesinide düşürür. Canlılar için zararlıdır. ( balıklar çok etkilenirler )
5. Akıntı motorlarınızı kuvvetlendirin. Cyanoyu sifonlamadan önce akıntı ve geri dönüş motorlarını kapatın. Kayalardakini elle havalandırıp sifonlayın. Suya karışmamasına dağılmamasına özen gösterin.
Hemen gitmeyecektir. Ben tam 1 ay uğraştım ne zaman su düzeldi cyano yok oldu. Bu dönem biraz yorulacaksınız. Kolay gelsin
Saygılarımla....
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Temmuz 2007 23:20
1- T5 ler 54 watt. ve daha yeni aldim. ati marka.
2- PS ise ATI marka bublemaster 200
3- mercan kırıgını yavas yavas alsam olmazmi ? Bugun 1 kova kadar aldim.
4- Su degisimini 2 bidon yaklasik 40 litre yaptim. R/O su kullanıyorum. dipcekimi sonrasi Tuz oranini biraz yukselttim. fosfat tutucuyu normal dozun iki katina cikardim.
5- kayalari sifonladim fakat az miktardada olsa cyano kaldi. eskisine gore %95 temizlik yaptim desem yeridir. mercanlar cok az miktarda. anladigim kadariyla bu mercan kirigi basima cok dert acicak. ama o kadar kumu biranda almamamin imkani bir turlu bulamadim.
6- Sogutucu sistem malesef yok.
7- Yarindan itibaren Kh duzenleyici alir alamaz tavsiyelerinize uyacagim.
tekrar tekrar tesekkurler ...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2007 13:13
Cyano ve yosunun en fazla oldugu donemler su isisinin arttigi yaz aylaridir yani stabil olmayan isi duzeyi ve aklimazyonun olmadigi donemlerdir ayrica su isisinda yasanan gelgitlerde bu olusumu tetikleyebilir bunun harici yuksek kh da cyanonun etkili olmasini etkiler diger yontemleri diger arkadaslar soylemis zaten.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 24 Temmuz 2007 14:42
Ben olsam :
Balıkları mercanları akvaryum suyu ile doldurulmuş başka bir akvaryuma koyarım. Cyano olan kayaları yumuşak bir fırça ile ( kullanılmış ya da orta sertlikte kayaları fazla baskı uygulamadan ve hızlıca fazla suyun dışında tutmamaya özen göstererek ) temizlerim. Mümkünse bir kova içinde sırayla sudan çıkarmadan. Mercan kırığının tamamını atarım. Aragonite alırım yıkar koyarım. %50 su değiştiririm. Tuzluluğumuda yükseltirim. Kayaları akvaryuma koyarım. Canlıları alıştırıp suya atarım.
Akıntınızda çok düşük daha büyük akıntı motorları kullanmanız yada mevcut motorlara ek yapmanız geregecek.
Saygılarımla
Balıkları mercanları akvaryum suyu ile doldurulmuş başka bir akvaryuma koyarım. Cyano olan kayaları yumuşak bir fırça ile ( kullanılmış ya da orta sertlikte kayaları fazla baskı uygulamadan ve hızlıca fazla suyun dışında tutmamaya özen göstererek ) temizlerim. Mümkünse bir kova içinde sırayla sudan çıkarmadan. Mercan kırığının tamamını atarım. Aragonite alırım yıkar koyarım. %50 su değiştiririm. Tuzluluğumuda yükseltirim. Kayaları akvaryuma koyarım. Canlıları alıştırıp suya atarım.
Akıntınızda çok düşük daha büyük akıntı motorları kullanmanız yada mevcut motorlara ek yapmanız geregecek.
Saygılarımla
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2007 15:56
hocam ayni fikir bendede var ama dedigin olay icin benim 5 gun boyunca akvaryumun karsisinda beklemem lazim.
1- R/O suyu ancak 650 lt akvaryumun yarisini doldurur 5 gunde
2- tuz ayari vs
3- 2.akvaryumu nereye koyayim ? PS nerden bulayim. benim PS bayagi buyuk. onu koyamiyorum
4- su mercan kirigi olayina bende taktim ama gecen gun yabanci sitede benim kiriklarin aynisini ve suan bendeki sisteme yakin bir sistem kurmus arkadasla tanistim. mercan kirigi iyi degil fakat duzenli temizlik iyi bir PS ve kuvvetli kayalar ile sorun olmuyormus. gerci buna ragmen %50 kumu ozellikle onlerden ve kaya altlarindan aldim . nitrat birikmesi zaten hangi kumu koyarsak koyalim. PS guclu ise temizlik ekibide iyi caisiyorsa bence o kadar sorun cikarmayacak . cunku 3.5 senedir adamin akvaryumu babalar gibi. sunger yok bioball yok. sadece elyaf ve iyi bir PS. sekil olarak ATI PS ile tip a tip. DIY bir PS. arkadas ozellikle sump i cok iyi havalandiriyormus ve sicakligi 25 derecede sabitlemis. Dun bir profesyonel abinin dedigi kulaklarimdan gitmiyor. HER TANKIN DOKTORU TANK SAHIBIDIR DIYORDU... fakat benim tecrube olmadigi icin suan sadece yabanci forumlar ile buradaki forumlari kiyasliyorum. ortak noktalari uyguluyorum. eski bir discuscu olarak sabir sabir sabir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2007 10:49
Selamlar tekrar.
Anladigim kadariyla bu sorunu yasamayan yok. Ilginc tespitlerde bulundum. yaniliyorsam lutfen belirtin.
1- Cyano larin uremesi icin su degerlerinin kotu olmasi gerekiyor. ve/veya
2- Isik siddeti ve/veya Isik kaynaginin kullanim suresinin asmis olmasi
3- Ph Oranin dusuk olmasi
4- PO4 yani fosfatin yuksek olmasi
5- Kh degerinin dusuk olmasi
6- Tuzluluk oranin dusuk seyretmesi .
7- Fazla fosfat barindiran yem ve/veya nori yemlemesi
ben sorunumu az cok cozdum. Soyleki ;
1- Isıklar 2 gundur kapali sadece 10 dakika yemleme icin oda isigini acip ardindan tek actinic ile aydinlatiyorum.
2- Kaklwasser kullanarak suyun sertligini yavas yavas yukselttim.
Aslında anlamadigim bir nokta vardi onuda bu sayede anlamis oldum. Tum forumlarda yerli yabanci R/O kullanılmasını soyluyor. R/O karda cift cikis vardir. tatlandiricidan gecerek suyu kullanmak gecmeden direkt membrandan gecerek kullanılmasi. tatlandiricidan gecirerek kullanılmaz ise yosun cyano problemleri yasanmakta. Bende oldugu gibi. Fakat tatlı su Discuslarda ise tatlandiricidan gecince baliklar osmotik sok yiyorlardi. Bu arad membrandan cikan ve tatlandiricidan gecerek elde edilen suyun -tuzlu suyun degeri- sertlik yani Kh degeri olmasi gerekenden cok dusuk olmakta. eger eksilen tankin suyunu bu su ile takviye edilirse -bende oldugu gibi- tankin sertilik degeri surekli olarak dususe gececektir. Kalkwasser kullanımı ile sertligi suan 9 a kadar cektim. 11-12 kadar yukseltecegim yavas yavas..
3- R/O dan gelen su ph olarak 5.5 tir. Tuz vs ile bu deger 5.7 kadar cikiyor.
fakat 8 - 8.5 olarak istenirse suyun ph seviyesi her su eklemede yeniden tepe taklak olacak. Bunun icinde sadece guzel karbondan gecirmek ve ph +plus kulmak. bende aynen oyle yaptim. Su degerlerim normal seviyelerde. ce cyano denen naletler asiri derecede azaldi. Cok ufak tefek seyler kaldi.
4- Sorun cozumu icin ;
a- kayalar hizli bir sekilde cyanolari sifonadim.
b- %10 su degisimi
c- Ca takviseyi
d- Ph destegi
e- Kalkwasser fakat damla damla.
f- Isık yok. (sadece actiinic fakat 10 dakika yemleme esnasinda )
g- dikkat ettigim birde olay suydu. PO4 uzerinde durmustum ama dort adet test ile olctum hep sifir veya olculmeyecek kadar az.demkki benim Cyanolari azdiran Dusuk Kh ve asiri yemleme olmus. Demekki Dipte mercan kirigi ve iri taneli oldugu icin paliklar yiyemeden yemler diplere iniyormus. bu arada mercan kiriginin yaklasik yarisini dipten aldim. Garip olan bu esnada su bulanmadi. fazla bir pislikte cikmadi. ATI PS bayagi canavarmis
acikcasi. Satandan tavsiye edenlerden Allah razi olsun. Pislik cikmadi ama dip cekimini elim degmisken yinede yaptim. Canli yuku olarak dort adet medium tank 3 adet damsel 1 clown 2 cleaner shrimp 1 crab 1 adet boxer shrimp mevcut. 5 adet fakli cesitler salyangoz var.
h- PO4 icn her ihtimale karsi seachemin phos.guard ekledim.
ı- Tuz oranini 1024 e kadar cikardim.
j- akinti motorlarini arttirdim. 4 kati kadar akinti yaptim.
suan icin hersey normal gibi. sorunum buyuk ihtimalle cozuldu. fakat phosguard kaynakli beyaz tozlat mevcut.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2007 02:28
[QUOTE=mennan]Selamlar tekrar.
3- Ph Oranin dusuk olmasi
PH değil KH düşüklüğü olması lazım. Yüksek KH da yok olmuyor oluşumu yavaşlıyor. Zaten çıktığı anda otomatikman KH hızlıca düşüşe geçiyor.
4- PO4 yani fosfatin yuksek olmasi
Fosfatın ölçemediğimiz birçok çeşidi var. Testte sıfır görmek birşey ifade etmiyor.
5- Kh degerinin dusuk olmasi
KH ve PH birbiri ile bağlantılı makalelerde genişçe anlatılıyor.
6- Tuzluluk oranin dusuk seyretmesi .
Salinity düşük olunca diğer değerlerde düşük oluyor.
7- Fazla fosfat barindiran yem ve/veya nori yemlemesi
Norinin içindeki fosfatı bilmiyorum ama kuru yemlerde bolca mevcut.
Anladigim kadariyla bu sorunu yasamayan yok. Ilginc tespitlerde bulundum. yaniliyorsam lutfen belirtin.
1- Cyano larin uremesi icin su degerlerinin kotu olmasi gerekiyor. ve/veya
Oturmamış suda yani yeni kurulan tanklarda alışılmamış bir durum olmadığı söyleniyor. Ama oturmuş tanklarda da saydığım sebeplerden biri tetikleyebiliyor.
Oturmamış suda yani yeni kurulan tanklarda alışılmamış bir durum olmadığı söyleniyor. Ama oturmuş tanklarda da saydığım sebeplerden biri tetikleyebiliyor.
2- Isik siddeti ve/veya Isik kaynaginin kullanim suresinin asmis olmasi
Doğru
Doğru
3- Ph Oranin dusuk olmasi
PH değil KH düşüklüğü olması lazım. Yüksek KH da yok olmuyor oluşumu yavaşlıyor. Zaten çıktığı anda otomatikman KH hızlıca düşüşe geçiyor.
4- PO4 yani fosfatin yuksek olmasi
Fosfatın ölçemediğimiz birçok çeşidi var. Testte sıfır görmek birşey ifade etmiyor.
5- Kh degerinin dusuk olmasi
KH ve PH birbiri ile bağlantılı makalelerde genişçe anlatılıyor.
6- Tuzluluk oranin dusuk seyretmesi .
Salinity düşük olunca diğer değerlerde düşük oluyor.
7- Fazla fosfat barindiran yem ve/veya nori yemlemesi
Norinin içindeki fosfatı bilmiyorum ama kuru yemlerde bolca mevcut.
ben sorunumu az cok cozdum. Soyleki ;
1- Isıklar 2 gundur kapali sadece 10 dakika yemleme icin oda isigini acip ardindan tek actinic ile aydinlatiyorum.
Hiç ışık olmasa bile oluşmaya devam ediyorlar. Yer altında değilse tank tam karartma yapamıyorsunuz. Ama ışıkları kapalı tutmak oluşumlarını yavaşlatıyor.
2- Kaklwasser kullanarak suyun sertligini yavas yavas yukselttim.
Aslında anlamadigim bir nokta vardi onuda bu sayede anlamis oldum. Tum forumlarda yerli yabanci R/O kullanılmasını soyluyor. R/O karda cift cikis vardir. tatlandiricidan gecerek suyu kullanmak gecmeden direkt membrandan gecerek kullanılmasi. tatlandiricidan gecirerek kullanılmaz ise yosun cyano problemleri yasanmakta. Bende oldugu gibi. Fakat tatlı su Discuslarda ise tatlandiricidan gecince baliklar osmotik sok yiyorlardi. Bu arad membrandan cikan ve tatlandiricidan gecerek elde edilen suyun -tuzlu suyun degeri- sertlik yani Kh degeri olmasi gerekenden cok dusuk olmakta. eger eksilen tankin suyunu bu su ile takviye edilirse -bende oldugu gibi- tankin sertilik degeri surekli olarak dususe gececektir. Kalkwasser kullanımı ile sertligi suan 9 a kadar cektim. 11-12 kadar yukseltecegim yavas yavas..
R/O çıkışlarına silikat filtreside eklemek gerekiyor. Tatlandırıcı durumunu bilmiyorum.
R/O çıkışlarına silikat filtreside eklemek gerekiyor. Tatlandırıcı durumunu bilmiyorum.
3- R/O dan gelen su ph olarak 5.5 tir. Tuz vs ile bu deger 5.7 kadar cikiyor.
fakat 8 - 8.5 olarak istenirse suyun ph seviyesi her su eklemede yeniden tepe taklak olacak. Bunun icinde sadece guzel karbondan gecirmek ve ph +plus kulmak. bende aynen oyle yaptim. Su degerlerim normal seviyelerde. ce cyano denen naletler asiri derecede azaldi. Cok ufak tefek seyler kaldi.
Tuz eklenince ( SA 1.025 ) PH ın daha yukarılarda olması lazım. Tuzunuz ne bilmiyorum ama genede yüksek olması lazım 8 gibi.
Tuz eklenince ( SA 1.025 ) PH ın daha yukarılarda olması lazım. Tuzunuz ne bilmiyorum ama genede yüksek olması lazım 8 gibi.
4- Sorun cozumu icin ;
a- kayalar hizli bir sekilde cyanolari sifonladim.
+
+
b- %10 su degisimi
Daha fazla oranda yapmalısınız.
Daha fazla oranda yapmalısınız.
c- Ca takviseyi
Şu an CA ile işiniz yok. MG değeriniz düşük ise KH da yükselmeyecektir. Aslında hepsi birbirine bağlantılı ama MG düşükse diğerleri çıkmaz. O yüzden daha fazla oranda su değişiklileri yapın. Çünkü MG katkı ile çok zor yükseliyor.
Şu an CA ile işiniz yok. MG değeriniz düşük ise KH da yükselmeyecektir. Aslında hepsi birbirine bağlantılı ama MG düşükse diğerleri çıkmaz. O yüzden daha fazla oranda su değişiklileri yapın. Çünkü MG katkı ile çok zor yükseliyor.
d- Ph destegi
PH değil KH desteği vermeniz lazım.
PH değil KH desteği vermeniz lazım.
e- Kalkwasser fakat damla damla.
Kalkwasser dan ziyade KH ve CA yı ayrı ayrı ilave etmeye çalışın. Kalk ile ilgili bir başlık var orayı okuyabilirsiniz.
Kalkwasser dan ziyade KH ve CA yı ayrı ayrı ilave etmeye çalışın. Kalk ile ilgili bir başlık var orayı okuyabilirsiniz.
f- Isık yok. (sadece actiinic fakat 10 dakika yemleme esnasinda )
+
+
g- dikkat ettigim birde olay suydu. PO4 uzerinde durmustum ama dort adet test ile olctum hep sifir veya olculmeyecek kadar az.demkki benim Cyanolari azdiran Dusuk Kh ve asiri yemleme olmus. Demekki Dipte mercan kirigi ve iri taneli oldugu icin paliklar yiyemeden yemler diplere iniyormus. bu arada mercan kiriginin yaklasik yarisini dipten aldim. Garip olan bu esnada su bulanmadi. fazla bir pislikte cikmadi. ATI PS bayagi canavarmis
acikcasi. Satandan tavsiye edenlerden Allah razi olsun. Pislik cikmadi ama dip cekimini elim degmisken yinede yaptim. Canli yuku olarak dort adet medium tank 3 adet damsel 1 clown 2 cleaner shrimp 1 crab 1 adet boxer shrimp mevcut. 5 adet fakli cesitler salyangoz var.
Bunu bir üst başlıka cevapladım. Mercan kırığı ilede ilgili hayırlı konuşan bugüne kadar görmedim.
Bunu bir üst başlıka cevapladım. Mercan kırığı ilede ilgili hayırlı konuşan bugüne kadar görmedim.
h- PO4 icn her ihtimale karsi seachemin phos.guard ekledim.
İyi olmuş. Etkin bir şekilde kullanmayı unutmayın. Suyu medianın içinden geçirmeye zorlamalısınız.
İyi olmuş. Etkin bir şekilde kullanmayı unutmayın. Suyu medianın içinden geçirmeye zorlamalısınız.
ı- Tuz oranini 1024 e kadar cikardim.
+
j- akinti motorlarini arttirdim. 4 kati kadar akinti yaptim.
+
+
suan icin hersey normal gibi. sorunum buyuk ihtimalle cozuldu. fakat phosguard kaynakli beyaz tozlat mevcut.
Phosguard ı kullanmadan önce tatlı suda yıkayın. Çat pat sesler çıkacak ve ısınacaktır. Soğumaya başladıktan sonra yıkama işlemini bitirebilirsiniz. Üzerinde de zaten yazıyor.
[/QUOTE]Phosguard ı kullanmadan önce tatlı suda yıkayın. Çat pat sesler çıkacak ve ısınacaktır. Soğumaya başladıktan sonra yıkama işlemini bitirebilirsiniz. Üzerinde de zaten yazıyor.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir