Highend, Hightrend Ve Tabiki Hightech (23.06.2015)


Patriot AyhanÇevrim Dışı

Kayıt: 27/12/2010
İl: Çanakkale
Mesaj: 502
Patriot AyhanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2015 12:39
Suyun Ph 'ını Ph, Kh, CO2 tablosuna bakarak ayarlamalısınız.
Yani suyunuzun kh 'ını ölçmeli ve çıkan kh' la, hedeflenen CO2'yi (30 ppm) tabloda çakıştırırsanız, sabitlemeniz gereken ph ı bulursunuz.
Ben akvaryumumda sürekli kh'ı düşürmeye çalıştığım için düşük kh taki durum nedir bilmiyorum ama sanırım suyunuzun kh'ı 3 ten düşükse ph çok dengesiz olabiliyor.
Dolayısıyla kh'ı biraz yükseltmeniz gerekir.

Ph controller kullanan akvaristlerin hepsi yukarıda bahsettiğim tabloyu kullanır.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

matasoyÇevrim Dışı

Kayıt: 06/02/2014
İl: Antalya
Mesaj: 147
matasoyÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2015 13:36
[QUOTE=Patriot Ayhan]Suyun Ph 'ını Ph, Kh, CO2 tablosuna bakarak ayarlamalısınız.
Yani suyunuzun kh 'ını ölçmeli ve çıkan kh' la, hedeflenen CO2'yi (30 ppm) tabloda çakıştırırsanız, sabitlemeniz gereken ph ı bulursunuz.
Ben akvaryumumda sürekli kh'ı düşürmeye çalıştığım için düşük kh taki durum nedir bilmiyorum ama sanırım suyunuzun kh'ı 3 ten düşükse ph çok dengesiz olabiliyor.
Dolayısıyla kh'ı biraz yükseltmeniz gerekir.

Ph controller kullanan akvaristlerin hepsi yukarıda bahsettiğim tabloyu kullanır.

[/QUOTE]


hımm şimdi anladım, yani kh ph ın sabitlenmesinde baş rol oynadıgı için, kh a göre ph sabitlemesi yapmak daha saglıklı sanırım.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Patriot AyhanÇevrim Dışı

Kayıt: 27/12/2010
İl: Çanakkale
Mesaj: 502
Patriot AyhanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2015 14:44
Sağlıklılıktan ziyade bu bir bilimsel tablo.
Google da "kh ph co2" diye aratırsanız tabloları görürsünüz.
Atıyorum;
Kh 'ınız 7  ph'ınızın ise ne olduğu önemli değil.
Suda 30 ppm CO2 sağlayabilmek için 6,8 - 6,9 arası bir Ph ayarlamalısınız.
Yani Ph 6,8 - 6,9 arası olana kadar akvaryuma CO2 vererek Ph ı düşüreceksiniz. Patriot Ayhan2015-04-29 14:46:28

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

matasoyÇevrim Dışı

Kayıt: 06/02/2014
İl: Antalya
Mesaj: 147
matasoyÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2015 16:56
[QUOTE=Patriot Ayhan]Sağlıklılıktan ziyade bu bir bilimsel tablo.
Google da "kh ph co2" diye aratırsanız tabloları görürsünüz.
Atıyorum;
Kh 'ınız 7  ph'ınızın ise ne olduğu önemli değil.
Suda 30 ppm CO2 sağlayabilmek için 6,8 - 6,9 arası bir Ph ayarlamalısınız.
Yani Ph 6,8 - 6,9 arası olana kadar akvaryuma CO2 vererek Ph ı düşüreceksiniz. [/QUOTE]

Tabloyu uzun süredir biliyorum Ayhan bey. Sağlıklı olmasından kastım şu; kh ve gh, ph indirirken direnç göstermesini sağlayan degerler oldugunu biliyorum. Yani ben kh degerimi bilmeden aşırı co2 vererek ph ı düşürmeye çalışırsam aniden de sert ph düşüşlerine maruz kalabilirim. sağlıktan kastım buydu.

o zaman sadece kh ölçmem yeterli, kh a göre ideal co2 çözünmesi için olması gereken ph degerini belirleyip ona sabitleme yapacagım.




Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

darkauraÇevrimiçi

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 02/11/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 4318
darkauraÇevrimiçi
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2015 15:49
Düşük ph dan ziyade tehlikeli olan ani ph sıçramaları. Özellikle ramireziler bu konuda biraz hassaslar. Ph ı gerekenin üzerinde düşürmemekde fayda var. Cihazda bir sorun olursa ph çok sert oynamalar göstermesin. Sistem düzgün çalıştığında balıklar ve bitkiler için çok daha yaşanabilir bir ortam oluşturcaktır. Işığın açılması ve kapanmasıyla oluşan ph dalgalanmalarını yumuşatacaktır. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

matasoyÇevrim Dışı

Kayıt: 06/02/2014
İl: Antalya
Mesaj: 147
matasoyÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2015 21:19
Merhaba Arkadaşlar;

Bu aralar akvaryumda hem iyi hem kötü gelişmelerim var. Hemen anlatmak gerekirse;

iyi haber pH ölçüm işlemini sorunsuz yapabiliyorum artık. 3 dk da bir pH ölçerek suyun pH ını 7.15 civarında tutmaya çalışıyorum. bu ph degerinde adeta ramirezilerin çizgileri belirginleşti. 

kötü haber, :) 

2 hafta önce pazar günü su değişimi yaparken budama da yapmam gerekiyordu, budamayı yaptım ve aynı zamanda filtrenin içindeki zeoliti çıkardım. o zamana kadar zeolitin bitkili akvaryumda çok uyumlu olmadıgını bilmiyordum öğrenir oğrenmez çıkartıp yerine biolojik sünger koydum.

o günden sonra macrandraların yaprakları lekelenmeye başladı, sanki elimle alıp yaprakları buruşturmuşum gibi, ardından da yaprakların kenarları kıvrılmaya başlayıp, sonlara dogru da ufak çaplı kenarlardan yırtılmalar olmaya başladı. Bu sırada da renkleri koyu pembeden yeşile döndü.

Suyun kH ı 12 yani sert sayılacak bir çeşme suyuna sahibim. ph da 7.15 e sabitledim co2 ile. EI methodu ile gübreleme yapıyorum. 

haftada 5+5+5 olacak şekilde 15ml 2 günde bir demir+trace ve p.tesi, çarşamba, cuma da npk gubreleme yapıyorum. pazar gunu de %50 su değişimi.







yardımlarınız ricadır arkadaşlar. 
matasoy2015-05-05 21:20:42

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

darkauraÇevrimiçi

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 02/11/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 4318
darkauraÇevrimiçi
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2015 10:00
Macrandra bir süre bendede vardı. Çok uzun tecrübelerim olmadı ama su parametlerindeki değişimlere aşırı tepki verdiklerini biliyorum. Haydarında bu konuda yazdığı tecrübeleri var. Şu durumdan tahminim zeoliti çıkarmanızdan kaynaklanmış olabilir. Zeolit sudaki mineralleri emip suyu yumuşatan bir malzeme. Bitkide tercih edilmemeside mineralleri emmesinden. Lakin siz zeoliti çıkarınca suyun sertliği artmış olabilir. Macrandra buna tepki veriyor olabilir. İkinci bir neden ise bitki yoğunluğunuz baya artmış, co2 yide artırdıysanız başka bitkiler sudaki tüm besinleri silip süpürüyor olabilir. Bitkiler arasında çok sert bir rekabet vardır. Macrandranın belirtileri daha çok gübre eksiklikleri gibi duruyor. Özellikle nitrat ve fosfat eksikliği gibi. Demirde az olabilir. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

matasoyÇevrim Dışı

Kayıt: 06/02/2014
İl: Antalya
Mesaj: 147
matasoyÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2015 10:42
[QUOTE=darkaura]Macrandra bir süre bendede vardı. Çok uzun tecrübelerim olmadı ama su parametlerindeki değişimlere aşırı tepki verdiklerini biliyorum. Haydarında bu konuda yazdığı tecrübeleri var. Şu durumdan tahminim zeoliti çıkarmanızdan kaynaklanmış olabilir. Zeolit sudaki mineralleri emip suyu yumuşatan bir malzeme. Bitkide tercih edilmemeside mineralleri emmesinden. Lakin siz zeoliti çıkarınca suyun sertliği artmış olabilir. Macrandra buna tepki veriyor olabilir. İkinci bir neden ise bitki yoğunluğunuz baya artmış, co2 yide artırdıysanız başka bitkiler sudaki tüm besinleri silip süpürüyor olabilir. Bitkiler arasında çok sert bir rekabet vardır. Macrandranın belirtileri daha çok gübre eksiklikleri gibi duruyor. Özellikle nitrat ve fosfat eksikliği gibi. Demirde az olabilir. [/QUOTE]

teşekkür ederim bilgilendirme için. abi beni gaza getiriyorsunuz basıcam trace i demir i, potasyumu, ondan sonra akvaryumda bitki yerine yosun yetiştirmeye devam edeceğim :).

şaka bir yana, şimdilik dün zeoliti yerine koydum tekrar, gübrelemeyi de sadece potasyumu ve trace i(demirle birlikte) yaklaşık %10 %20 oranında arttırdım. ufaktan saç yosunu merhaba ben burdayım demeye başladı. yakından yaprakları tek tek takip ediyorum.

Seviyorum yahu, sorununu da seviyorum bu akvaryumun guzelliğini de, zaten bu aralar herşey düzene girmeye başlamıştı bir boşlukta hissetmiştim kendimi, sorun çıkınca yeniden ilgi odagım oldu :)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

darkauraÇevrimiçi

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 02/11/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 4318
darkauraÇevrimiçi
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2015 11:03
Bence sorun trace değil. Trace ile demir tehlikeli. Kontrolsüz basınca kesinlikle yosun patlatıyor. Npk nitrat fosfat oranını korunduğu sürece aşırı yosun patlamasına neden olmuyor. Bana eksik olan nitratla fosfat gibi geliyor. Keza eski yapraklar üzerindeki renk düzensizlikleri fosfat eksikliğine delalettir. Yeni yaprakların ufak şekilsiz ve soluk olmasıda nitrat eksiliğinin işareti. Demire dokunmadan npk yı artırın. Sonrasında renkde sorunlar olursa demir artırırsınız. Saç yosununa muhtemelen fazla demir neden oluyor.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

matasoyÇevrim Dışı

Kayıt: 06/02/2014
İl: Antalya
Mesaj: 147
matasoyÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2015 11:20
anladım. ancak, akvaryumdaki mosslar haric diger kırmızı bitkilerimde adını şuan unuttum, onlarda da renk solması mevcut yanı saglıklılar fakat rengi kırmızı olması gerekirken yesil olarak büyümeye devam ediyor. söylediğinizi not alıyorum. takip yaparken bunlara dikkat edeceğim.

yani şunu soyleyeyim, macrandralar hem renkleri gitti, hem de fotograflardaki gibi yaprak kenarları çürümeye başladı. renkleri çok daha kırmızıydı.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

darkauraÇevrimiçi

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 02/11/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 4318
darkauraÇevrimiçi
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2015 11:50
Ledde sık olan bir hadise. Bitkiler o kadar hızlı tepki veriyorlarki bir süre sonra ana besinlerden biri tükeniyor, tankda tüm gelişim duruyor. İyi ayarlamak gerekli.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Patriot AyhanÇevrim Dışı

Kayıt: 27/12/2010
İl: Çanakkale
Mesaj: 502
Patriot AyhanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2015 13:57
Bende de rotala rotundifolia 'larda bir sıkıntı mevcut.
Bazı kökler bodur kalıyor. İyi büyüyünlerin de renkleri soluk.
Su değişimlerinde kısmi olarak RO kullandığım için Magnezyum - Kalsiyum dengesizliğinden olduğunu düşünüyordum. Seachem Equlibrium kullanmaya başladım biraz düzelme var ama tam istediğim gibi değil.

Zeolit magnezyum ve kalsiyum konusunda birini tutarak suda bir denge oluşturmuş olabilir mi acaba.
Yaprak kıvrılmasının dalaletlerinden birisi galiba kalsiyumla ilgiliydi.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

matasoyÇevrim Dışı

Kayıt: 06/02/2014
İl: Antalya
Mesaj: 147
matasoyÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2015 17:40
Ayhan Bey,

Açıkcası söyle bir araştırma yaptım bugün ve sanırım sebebi az çok buldum.

Olay boron ve çinko da daha çok aslında boron eksikliğinde... şöyle ki;

http://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/fertilizing/53286-how-make-rotala-macrandra-grow.html

bu sayfada arkadaşlar nasıl daha güzel macrandra yetiştirebiliriz tartışması vermişler ve bir arkadaş testler yapmış kendisi de macrandra ile sorun yasadıgı donemlerde önce 2:1 oranda boron ve çinko eklemiş deli gibi gelişme görmüş sonra demiş acaba bu rastlantı mı oranı 1:1 e çekmiş ve gelişim devam etmiş ama eskisi gibi değil. tekrar 2:1 e çekmiş ve bitkiler tekrar hızla büyümeye başlamış. daha detaylı bilgi linkte mevcut.

şimdi konunun benım durumumla ne ilgisi var;

ben zeoliti çıkarttıgım da bu sorunum baş göstermeye başladı. demek ki o vakte kadar zeolit sudaki çinkoyu boron u tuttugundan daha fazla tutuyordu, yani söyle soyeyeyim, çeşme suyunda iyi veya idare eder derecede tabir edebileceğimiz bir B:Zn oranı vardı, bunu ben zeolit koyarak daha farklı bir orana çektim bilmeden ama bu oran da macrandra lar için sorun teşkil etmeyen bir orandı. sonrasında zeoliti çıkarınca çinko zıplamış olabilir bu da bitkileri olumsuz etkiledi. 

Sadece bu değil tabi yuksek NO3 verip düşük potasyum verdiğim için bu durum iyice desteklendi diye düşünüyorum.

Bu boron u borik asit alarak denemek istiyorum. Ancak çok hassas bir şekilde oranlanmalı fazlası bitkiler için toksit etkide olabiliyormus. 

Buarada hagen nutrafin plant gro kullanıyorum bu üründeki B:Zn oranı 0.0005:0.003 = 0.166 yapıyor o da 2:1 den çok uzakta, yani trace gubremle de bu ihtiyacı saglayamadım.

o yüzden tüm bunlardan çıkardıgım sonuç: 2 günde bir %20 su değişimi yapacagım 1 hafta boyunca bununla birlikte aynı gübreleme yontemiyle devam edeceğim ve ek olarak potasyum vermeye de. öte yandan borik asit siparişi verim uygun oranlarda bir solüsyon hazırlayıp ara ara vermeyi planlıyorum. bakalım. maceralar maceralar :)
matasoy2015-05-06 18:02:16

R.Macrandra hakkında bir diğer öğrendiğim konu şu;

If the plant shows signs of sustainability in the aquarium, remember it does not respond well to trimming initially.  Rotala macrandra should be allowed to grow to as large as it can without shading itself and other plants.  Trim the healthy tops and replant. Bottoms may be left in to develop side shoots.

kaynak: http://www.aquascapingworld.com/plantpedia/full_view_plant.php?item_id=104

kısacası: bu bitki başlangıçlarda budanmayı sevmeyen bir bitkidir. başka bitkileri ve kendini ışık yönünden etkilemeyecek kadar büyütebildiğiniz kadar büyütün, artık son noktaya geldiğinde uc kısımlardan kesip yeniden dikim yapın diyor.

Ben de yukarda bas bas yazıyorum, budama yaptıktan sonra bir anda bitki kendinden geçti diye :) 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

darkauraÇevrimiçi

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 02/11/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 4318
darkauraÇevrimiçi
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 07 Mayıs 2015 12:51
Bendede söküp yer değiştirdikden sonra hızla çürümüştü. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir