ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
antlord07
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Ocak 2015 04:20
Son Ziyaret:
27 Mart 2015 21:37
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
hasan güler
Doğum Tarihi:
17 Temmuz 1992
Yaş:
32
İl:
Antalya
Meslek:
orman muhafazacı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
HASAN GÜLER
SON 7 MESAJI
Tropheus ile ilgili bilgi bende burdan yararlandım
Belli bi site veya adres yoktur , sosyal medyada okudum yeni başlıyacak olanlara az da olsa bilgilenmeliri amacı ile paylaşılmıştır.
Belli bi site veya adres yoktur , sosyal medyada okudum yeni başlıyacak olanlara az da olsa bilgilenmeliri amacı ile paylaşılmıştır.
Tropheus ile ilgili bilgi bende burdan yararlandım
Siz merak ettiğinizi sorun ,sanıyorum ki yardımcı olucak birileri bulunur
Siz merak ettiğinizi sorun ,sanıyorum ki yardımcı olucak birileri bulunur
Tropheus ile ilgili bilgi bende burdan yararlandım
Malesef tecrübe yaşayarak öğrenilir ,bende yeni başlıcam araştırıyorum
Malesef tecrübe yaşayarak öğrenilir ,bende yeni başlıcam araştırıyorum
Tropheus ile ilgili bilgi bende burdan yararlandım
Evet bi türü beslemeye başlamadan önce onunla ilgili bilgileri edinmek gerek
Evet bi türü beslemeye başlamadan önce onunla ilgili bilgileri edinmek gerek
Tropheus ile ilgili bilgi bende burdan yararlandım
TROPHEUS HAKKINDA BİLGİ
Tropheusların bilinen sekiz türü vardır.Bunlar; T.Moorii , T. Annectens , T.Duboisi , T. Brichardi , T. Sp Black , T. Sp red , T. Sp ikola ve T. Sp. Mpimbwedir.
Tropheuslar Tanganyika Gölünde yaşarlar.Tanganyika gölünden kısaca bahsedecek olursak, Tanganyika Gölü Afrika kıtasının 2. büyük gölüdür.Tanganyika Gölünü doğuda Tanzanya , batıda Kongo(zaire) , kuzeydoğusunda Brundi , güneyinde ise Zambiya çevreler.Gölde suyun ısısı ortalama 26-27 derecedir.Suyun Ph 8.5-9.4 , Kh 12-18 , Gh 7-11 iletkenlik ise 600ms’dir.
Tropheus Genel Özellikleri
Tropheusların büyük kısmı doğada gölün yüzeyine yakın kayalık bölgelerde sürüler halinde beslenirler. Tropheuslar, Herbıvorous(otçul) balıklardır.Bu nedenle çok sayıda dişe sahiptirler.Bağırsak sistemleri çok uzundur ve mide gibi organları yoktur.Tropheuslar arasında sosyal hiyerarşi ve birbirileri arasındaki etkileşim vardır.Tüm Tropheus türleri ağızda kuluçka yaparlar.
Tropheus türünde Beslenme
Tropheuslar, Herbıvorous(otçul) balıklardır.Bu nedenle bu balıklar bitkisel yem ile beslenmelidirler.Eğer protein ağırlıklı yemler ile beslenirlerse “Bloat” hastalığına yakalanma riskleri ortaya çıkar.Kısaca Bloat hastalığı belirtileri;
-İştah azalması (1.durum)
-Karın bölgesinde anormal şişkinlikler (2.durum)
-Sık nefes alıp verme
-Diğer balıklardan kendini soyutlama
-Tankın dibine çökme ya da su yüzeyinin yakın bölgelerinde uzun süre ile durma
-Anüs etrafında oluşan kızarıklar ( hastalığın ilerlemiş safhasındaki durum)
Bloat hastalıgının nedenleri;
Stres , uzun süreli devam eden kötü su koşullarından oluşabilir..Su şartlarının bozuk olmasının nedenleri; seyrek olarak yapılan su değişimleri yetersiz havalandırma ve aşırı yemlemedir.Bu nedenler sonucunda suda nitrat artışı olur.Stresin başka sebebleri ; balığı yakalamak-nakletmek dengesiz su değişimleri ve tanktaki diğer balıklardan saklanması için yeterli alan olmamasıdır.
à Yanlış Beslenme Diyeti , Tropheuslar uzun bağırsak yapılarına sahiptirler.Bu yüzden yedikleri besinleri sindirimleri biraz zaman alır. Yanlış sindirim ve dışkılama balığın bağırsak duvarına zarar verebilir balığı strese sokabilir.Tropheuslara asla yüksek oranda protein içeren ( kankurdu gibi ) ya da et içerikli pul yemler ile beslenmemelidir.
Tedavi:
İlk olarak Bloata yakalanmış olan Tropheusunuz için bir karantina akvaryumu hazırlayın.Bu akvaryumda iç filtre veya dış filtre kullanmayın.Sadece hava vermeniz yeterli olacaktır.Suya bol oksijen vermeyi unutmayın.İlaç olarak Flagly ve kaya tuzu kullanın.Tedavinin birinci gününde herhangi bir su değişimi yapmayın.İkinci günü 1/3 su değişimi ve çok az flagly takviyesi yapın.Tedavi süresince Bemiks vitamin takviyeside olumlu bir olay olacaktır.3. , 4. , yani bir haftalık tedavi boyunca 1/3 su değişimi ve az miktarda Flagly ekleyin.Bu zaman doğrultusunda 2. gün sonu balıgınıza çok az yem verin.Umarım troplarınız bu lanet hastalığa yakalanmaz.Bunu engellemek sizin elinizde düzenli dip çekimleri ve bu çekimler sonunda ekleyeceğiniz kaya tuzu , bitkisel yemleme ve iyi bir filtreleme ile hastalıga yakalanma şansını en aza indirmiş olursunuz.
Tropheuslara verilebilecek yem örnekleri olarak; Tropical Spiruluna Granulat , Sera Flora , Sera granugrenn , Nls vb yemler olabilir.Kısacası bitkisel olması yeterlidir.
Tropheuslara az ve sık aralıklar ile yemleyin.Yem verme işlemi esnasında balıklarınızı gözlemleyin yem yemeyen balıgınızda bloat şüphesi olabilir.Tabiki ergin ,damızlık bir dişi yumurta tutuyorsa agzında bu nedenlede yem yemiyor olabilir.
Tropheus yavrularına yemleri ufalayarak verin.Yavru troplara günde 3-4 öğün erişkin troplara ise günde 2 öğün yeterli olacaktır.Günlük öğünlerde çeşitli yemler kullanmanız balıklarınız için olumlu olacaktır.Yani sabah a yemi akşam b yemi gibi.Bloat riskine karşı balıklarınızı haftanın belli bir günü aç bırakın.
Tropheus beslemenin 9 altın kuralı
1- TAZE SU: Balık beslemenin en önemli kuralının sık su değişimi olduğunu düşünüyorum. Bir akvaryumda haftayı geçmeyen hatta haftaya kalmayan su değişimleri olursa o akvaryuma hastalığın kolay kolay uğramayacağını düşünüyor ve görüyorum. Onun için trop akvaryumlarında sık sık su değişimi yapmalısınız. Haftada %20-30. Ben haftaya bırakmadan su değişimlerimi yapıyorum. Böylelikle balıklarım daha rahat ediyor, nitrat azalmasından dolayı daha hızlı büyüyorlar ve ben de tertemiz sudaki balıklarımı daha güzel bir şekilde izliyorum. Su değişimi, su değişimi, su değişimi...
2- BESLENME: Evet troplarda beslenme önemlidir ancak akvaryum dünyasında beslenme olayı biraz(!) abartılıyor. 15-20 çeşit hatta 25 çeşit yem yedireni gördüm. Bu zararlı mı? Tabiki değil. Balığın canına minnet. Ancak cebe fena halde zararlı. Gerek de yok arkadaşlar. Zira trofeuslar için üretilen yemlerin içeriği üç aşağı beş yukarı aynı. Ana madde spiriluna. Onun için öyle 10-15 çeşide gerek yok kanaatindeyim. 4-5 çeşit almak yeterlidir. Fazlası imkanlarla alakalı. İlla almak istiyorum derseniz sizi kimse durdurmaz. Yem olayında ise şu tecrübelerimi aktarabilirim:
a) Bir markadan 100 gr yem alacağınıza iki markadan 50'şer gr alıp onları karıştırın. Böylelikle her markanın yeminden kullanmış ve o yemin artılarında istifade etmiş olursunuz. Ayrıca 100'er gramlık yemler alındığında aylarca bitiremiyorsunuz. Ben 5 çeşit 100'er gramlık yem aldım, 60 tane balığı günde 4-5 kere beslediğim halde 4-5 ayda bitti. Onun için 50'şer gram alın her yemden.
b) Yavruları günde 4-5-6 kere besleyebilirsiniz. Hiçbir sorun olmaz. Ancak damızlık olmak üzereyken öğün sayısını 3'e hatta 2'ye düşürün. Bu onları yağ tutmalarını ve yatıp durmalarını engeller. Damızlık olduklarında yatıp durmamaları lazım tabiki bize. Bir öğün, tane (granül) yem attıktan sonra diğer öğün pul yem atın. Sürekli tane yemle beslerseniz tıkanabilirler. Yavrulara ve damızlıklara artemya vermekte hiçbir sakınca yoktur. Artemya, su piresi verebilirsiniz/verin. Damızlıklara haftada bir öğün, yavrulara sık.
c) Özellikle yurt dışından gelmiş F0 balıklarda aşırı yemleme yapmayın. Şunu unutmayın doğadaki balık bir sonraki öğünün ne zaman olacağını bilemediği için yiyecek buldu mu yiyebildiği kadar yer. Ancak bu durum akvaryumlarımızda söz konusu değil. Bir sonraki öğünün vakti belli. Onun için bir öğünde alışık olmayan tropları aşırı yemlemeyin. Tıkanıp kalırlar. Zira bunlar Malawi balıkları kadar dayanıklı değiller. Bloata hemen yakalanıyorlar. Yem atarken bir balığın 2-3 tane yem kapmış olmasının ona yeteceğini bilin ve ona göre yemleyin. Ancak balığınız uzun zamandır çok yemeye alıştıysa bir sorun olmaz. Ben bir öğünde balıklarım artık yemeyinceye kadar yem atarım. Ancak unutmayın bebekliklerinden beri bu durumdalar ve haftada 3 öğün yeşillik veririm. Yem miktarını yavaş yavaş artırın.
ç) MUTLAKA HAFTADA EN AZ BİR GÜN SADECE YEŞİLLİK VERİN. Belki beslenmedeki en önemli madde budur. Yeşillik hem hayvanın midesini ve bağırsaklarını rahatlatır hem de rahat boşaltmasını sağlar. Bu şuna benzer: Her gün döner yiyen bir adamın sindirim sisteminin bozulması ve sonucunda sulu yemek yemek istemesi gibi. Onun için haftada bir tam gün hiç kuru yem vermeden sadece yeşillik verin geriye kalan 6 günde de 1-2 öğün yeşillik verin. Böylelikle hiçbir tıkanma sorunu yaşamazsınız Allah'ın izniyle. Ev yapımı yem hazırlayın ki sürekli sebze haşlamak zorunda kalmayın. Ev yapımı yemin içine ne katalım derseniz ıspanak, bezelye ve kabak katın da diğerleri imkanınıza ve zevkinize kalmış.
d) Damızlıklara canlı yem verelim mi? Haftada bir kere artemya, su piresi olabilir.
3- AKVARYUM: Tabiki troplarımıza büyük akvaryumda bakacağız. 1 metrenin altındaki akvaryumlar hem bize hem de onlara sıkıntı çıkarır. Unutmayın bu balıkların baskın erkekleri 40-50 cm'lik alanı sahiplenirler ve oraya çiftleşecek dişi haricinde hiçbir balığı sokmazlar. Haliyle siz bunları 70 cm'lik bir akvaryumda beslemek isterseniz diğer balıklarınıza 20 cm gibi küçücük bir alan kalır. Bu da balıklarınızın arkalarından okuyacağınız Mevlüt'leri, lokum ve büsküvileri hazırlayın demek oluyor. Ölçüleriniz en az 100-50-50 olsun. Bunun asgari olduğunu unutmayın. En baştan mümkün olduğunca büyük yaptırın akvaryumunuzu. Bu akvaryum hem onları sağlıklı bir şekilde yaşatır hem de size çok daha fazla bir seyir keyfi sunar.
4- SU KİMYASI: Tanganyika gölü sert suya sahip bir göldür. Haliyle troplar sert suyu severler. Onun için akvaryumumuzun suyunun sert diyebileceğimiz ölçülerde olması gerekir. Bu sertliğe "PH" denir ve balıklar için önemlidir. Genel itibariyle Türkiye suları zaten serttir. Ancak Karadeniz gibi bölgelerde sürekli yağmur yağdığı için suyun sertliği gitmekte ve su yumuşamakta. Bu troplar için sorun oluşturur. Eğer suyumuzun sertliği 7.5'in üzerindeyse bir sorun yoktur. Ancak altında ise "Buffer ve Salt Lake" gibi tuzlarla suyumuzu sertleştirmemiz gerekir. Ancak bunu sakın ola birden yapmayın. Her gün 1 derece yükseltmelisiniz en fazla. Ani ph değişimleri balıklarımızı öldürür. Ph nasıl ölçülür derseniz bunun için satılan dijital ve kimyasal ölçerler var. Onlardan alabilirsiniz. Veyahut şehrinizin su sertliğini belediyenizin su ve kanalizasyon işlerine bakan biriminin sayfasından öğrenebilirsiniz. İski, Aski, Koski gibi... Aşağı yukarı bir fikir veriri size.
5- BALIK SAYISI: Bu balıklar sürü balığıdır. Yalnız ya da az sayıda balıkla yaşamayı sevmezler. Onun için akvaryumun "biraz" kalabalık olması gerekir. Ve tıpkı Malawi balıklarında olduğu gibi bir erkeğe en azından 4-5 dişi düşsün.
6- KUM: Yukarıda belirttiğimiz gibi suyunuz zaten sert ise suyu sertleştirecek özel kumlara para vermenize gerek yok. Çünkü pahalılar. Ancak kalsiyumlu kum veya mercan kırığı kum alma imkanınız varsa alın. Bu suyu sertleştireceği için daha güzel olur. Kumunuz ufak taneli olsun. Böylelikle hem aralarına yem artığı ve dışkı kaçmaz hem de balıklar sevdikleri üzere kumu ağızlarına alıp tükürebilirler. Ayrıca denitrifikasyon (nitratı azota çevirme) bakterilerinin oluşması için de ortam oluşturmuş olursunuz.
7- HASTALIKLAR: Tropheus beslemek isteyenlerin en korktukları şey bloat hastalığıdır. Evet aslına bakarsanız korkulacak bir şeydir. Tedavisinin olmamasından değil çabuk yakalanmalarından. Bloatun sebebi tam olarak bilinmemekte. Buna kimisi bakterilerin kimisi kurtların kimisi de mide ve bağırsaklardaki tıkanıklığın yol açtığını söyle. En çok söylenen de protein ağırlıklı beslemenin buna sebep olduğudur. Ancak tamamen otçul beslenen balıklarda bile bu sorun görülmektedir. Bana göre öncelikli sebebi kötü su şartları ve stres. Arkadaşlar önce yukarıdaki tavsiyeleri uygularsanız bu hastalığın semtinize uğraması çok düşük bir ihtimal. Ancak her şey mükemmel olduğunda bile bazen hastalık gelebiliyor. Onun için yapılacak şey "GÖZLEM". Balıklarınızı yem yerken sürekli izleyecek, inceleyeceksiniz. Yem yemeyen var mı, yemi ağzına alıp tüküren var mı diye. Bu size erken teşhisi ve tedaviyi getirecektir. Eğer böyle bir durumla karşılaşırsanız ertesi güne kadar balıkları yemlemeyin ve diğer bir öğün balıkların zevkle yedikleri farklı bir yemle yemleyin balıklarınızı. (Çünkü çok yem yediklerinde diğer öğün yem yemiyor ya da ağzına alıp tükürüyorlar.) Hala o balık yem yemiyor(ağzında yumurta yoksa) ya da yemi ağzına alıp tükürüyorsa ya balığınızı ayırıp ya da direk ana tankta tedaviye geçmelisiniz. Tedaviye erken başlarsanız büyük ihtimalle balığınızı kurtacaksınızdır. Onun için gözlem çok önemli. Ben bir kere bloat ile karşılaştım ve Flagyle ile tedavi ettim. Siz de bu ilacı kullanabilirsiniz. 50 litreye bir tablet gelecek şekilde eritip dökün akvaryuma. Tedaviyi 4 günden önce sonlandırmayın. Çünkü antibiyotikler 3 günden önce etki etmez. 4. günün sonunda balığınız yem yerse kurtulmuş demektir. Hala yemiyorsa su değişimi yapıp yeniden ilaçlayın. Ana tankta yaparsanız ilaçlamayı daha iyi olur zira diğerlerinde de başlangıç durumundaysa hastalık onları da tedavi etmiş olursunuz. Endişe etmeyin Flagyle tankımızdaki bakterileri öldürmez. Ayrıca Clout ya da Bactopur Direk kullanabilirsiniz. Fakat bunlar yararlı bakterileri öldürür. Hem de pahalılar.
8- DEKOR: Akvaryumumuzda hiçbir dekor olmasa da balıklarımız yine ürer. Onun için taş yığınına çevirmeye gerek yok akvaryumumuzu. Ancak şunu da bilin bilimsel çalışmalar gösteriyor ki balıklar dekore edilmiş akvaryumlar istemekte. Onun için aşırıya kaçmadan akvaryumunuzu dekore edin taş ve bitkilerle. Aşırı kaya yığılırsa ne olur. Bir su eksilmiş olur iki o taşların arasına giren bir balığı o taşları akvaryumdan çıkarmadan asla alamazsınız. İster hasta bir balık olsun isterse ağzındaki yavruları boşaltacağınız bir balık... Bir de çok önemli bir nokta: Balıklarımız damızlık olduktan sonra asla dekorla oynamayın. Ne yeni kaya ekleyin ne de çıkarın. Bu balıklarınızı öldürmez ancak çok uzun bir süre yavru yapmalarını engeller. (Tecrübe ile sabittir.)
9- YAVRU MI ALALIM DAMIZLIK MI?: Evet herkesin sorduğu önemli soruya gelelim. Arkadaşlar bu sizin maddi imkanlarınız ve sabrınızla alakalı. Sanırım ne demek istediğimi anlamışsınızdır. Yavrudan alırsanız balıklarınız ucuza mal olmuş olur, uyumlu bir koloni oluşturmuş olursunuz. Ancak yavru almak için yaklaşık bir yıl beklemeniz gerekir. (Daha önce başlarlar yavru yapmaya fakat yavru tutmaları 1 yaşını bulur bazen geçebilir.) Damızlık alırsanız pahalıya gelir ancak direk rengini almış ve yavru veren balıklara sahip olursunuz. Ancak F0 balıklar Türkiye şartlarına alışık olmadıkları için çok sorun yaşayabilirsiniz. Bazı durumlarda koloninin tamamını kaybedebilirsiniz. (Örnekleri var.) Türkiye'ye gelmiş ve alışma evresini geçirmiş koloni alırsanız daha az sorun yaşarsanız. Gözünüz korkmasın. Ben size olabilecek bütün durumları söylemeye çalışıyorum. Yavru alacaksanız ve 15 dişi istiyorsanız yavruların ufak ve renksiz olanlarından en az 30 adet alın. Böylelikle 15 hatta daha fazla dişiniz çıkar. 30 balık 600 lira yapar. (Red reinbov, ilangi gibi türlerde 20 liradan alınırsa diye hesapladım.) 15 erkek çıksa 2-3 tanesini kendinize ayırıp diğerlerini hediye etseniz(erkekler kolay satılmaz.) balıklarınız 600 liraya mal olmuş olur. Damızlıkta 15 dişi istiyorsanız 5 adet de erkek almalısınız. Tanesi 120 liradan alsanız 2400 yapar.(Fiyatlar daha da arttı şu dönemlerde) Cebiniz hangisine izin veriyorsa artık.
Yavrudan alırsanız:
+ Çok sevimlidirler.
+ Akvaryuma ve kuru yemlere alışık oldukları için ölüm riski azdır.
+ Ucuza mal olurlar.
- Büyüteceğim diye sürekli uğraşırsınız.
- Yavru almak için beklersiniz. (1 yıl)
- Renkleri olmaz, sonradan gelir.
Damızlıktan alırsanız:
+ Hemen yavru verir.
+ Renklerini almış olur.
- Pahalıya mal olur.
- Ölme riskleri yavruya göre daha fazladır.
Benim tavsiyem balık beslemede uzman ve F0 adaptasyonunun nasıl yapılacağını biliyorsanız ve de paranız varsa F0 almanız, paranız yoksa ve trofeus beslemeye yeni başlayacaksanız yavru almanız yönündedir.
Tropheuslarda Cinsiyet
Tropheuslarda kesin cinsiyet ayrımı anüs vent kontrolü ile olur.Bunun dışında kesin olmamakla beraber balıgınızın hal hareketlerinden genellikle erkek olup olmadığını anlayabilirsiniz.Aynı zamanda ve aynı boyda aldıgınız troplarınızda hızlı gelişim gösterip hızlı boy atanların erkek olma ihtimali yüksektir.
Tropheuslarda Üreme
Balıklarınızı düzgün ve doğru beslediğiniz takdirde , erkek ve dişi oranını tutturdugunuz takdirde , düzenli dip çekimleri yani su değerleri iyi tuttugunuz zaman tropheuslardan yavru alamama gibi bir olayınız olamaz.Tropheuslarda erkekler sürekli çiftleşme eğilimi gösterirler.Bu sebebten dolayı dişi sayınız ne kadar çoksa yavru alma şansınızda o kadar çok olur.Hem erkek birkaç dişiye baskı kurup yumurtaları attırmaz hem de dişinin formunu yakalama şansı daha çok olur.Bu sebebten dolayı erkek-dişi oranı bu türde çok ama çok önemlidir.Tropheus yumurtaları malawi cichlidlerine göre çok büyüktür.Büyük dişiler 20 adede kadar yumurtayı agızlarında muhafaza edebilirler.Üreme boyuna yeni gelmiş bir dişi 4-5 kez yumurtaları yutabilir.Zaman içinde yumurta tutmayı öğrenecektir.
Tek tür beslemek yavru alma şansını artırır.Ayrıca çaprazlama riskinide azaltır.Ancak herhangi bir trop türü ile duboisi bakılabilir.Duboisiler sadece kendi aralarında ürerler.Ayrıca diğer troplara göre daha uysal balıklardır.
Tropheus Akvaryumu için yapılması gerekenler;
Tropheus türleri en az 10 balık ile bakılmalıdır.Troplarda koloni olayı aşırı önemlidir.Bu nedenle geniş hacimli tanklarda bu balıklar beslenmelidir.10 balık için en az 250lt gerekmektedir diyebilirim.Diğer cichlidlerde olduğu gibi tropheuslarda bol kaya veya mağara kullanılmalıdır.Basit olarak akvaryumda en az iki bölge yapmak gerekir.Sebebi baskın erkek bir bölgeyi sahiplenir ve o bölgeye kolay kolay balık sokmaz.Balıkların, Herbıvorous(otçul) olmaları sebebi ile düzenli ışıklandırma ile kaya veya camda yosun oluşması balıklar için bir besin kaynagı olacaktır.Kullanılacak kayaların düz olması önerilir.Herhangi bir kazaya sebebiyet vermemek için.Balığı yaralama vs...
umarım bilgi almak isteyen arkadaşlara yardımcı olur , yazı bana ait deyildir
TROPHEUS HAKKINDA BİLGİ
Tropheusların bilinen sekiz türü vardır.Bunlar; T.Moorii , T. Annectens , T.Duboisi , T. Brichardi , T. Sp Black , T. Sp red , T. Sp ikola ve T. Sp. Mpimbwedir.
Tropheuslar Tanganyika Gölünde yaşarlar.Tanganyika gölünden kısaca bahsedecek olursak, Tanganyika Gölü Afrika kıtasının 2. büyük gölüdür.Tanganyika Gölünü doğuda Tanzanya , batıda Kongo(zaire) , kuzeydoğusunda Brundi , güneyinde ise Zambiya çevreler.Gölde suyun ısısı ortalama 26-27 derecedir.Suyun Ph 8.5-9.4 , Kh 12-18 , Gh 7-11 iletkenlik ise 600ms’dir.
Tropheus Genel Özellikleri
Tropheusların büyük kısmı doğada gölün yüzeyine yakın kayalık bölgelerde sürüler halinde beslenirler. Tropheuslar, Herbıvorous(otçul) balıklardır.Bu nedenle çok sayıda dişe sahiptirler.Bağırsak sistemleri çok uzundur ve mide gibi organları yoktur.Tropheuslar arasında sosyal hiyerarşi ve birbirileri arasındaki etkileşim vardır.Tüm Tropheus türleri ağızda kuluçka yaparlar.
Tropheus türünde Beslenme
Tropheuslar, Herbıvorous(otçul) balıklardır.Bu nedenle bu balıklar bitkisel yem ile beslenmelidirler.Eğer protein ağırlıklı yemler ile beslenirlerse “Bloat” hastalığına yakalanma riskleri ortaya çıkar.Kısaca Bloat hastalığı belirtileri;
-İştah azalması (1.durum)
-Karın bölgesinde anormal şişkinlikler (2.durum)
-Sık nefes alıp verme
-Diğer balıklardan kendini soyutlama
-Tankın dibine çökme ya da su yüzeyinin yakın bölgelerinde uzun süre ile durma
-Anüs etrafında oluşan kızarıklar ( hastalığın ilerlemiş safhasındaki durum)
Bloat hastalıgının nedenleri;
Stres , uzun süreli devam eden kötü su koşullarından oluşabilir..Su şartlarının bozuk olmasının nedenleri; seyrek olarak yapılan su değişimleri yetersiz havalandırma ve aşırı yemlemedir.Bu nedenler sonucunda suda nitrat artışı olur.Stresin başka sebebleri ; balığı yakalamak-nakletmek dengesiz su değişimleri ve tanktaki diğer balıklardan saklanması için yeterli alan olmamasıdır.
à Yanlış Beslenme Diyeti , Tropheuslar uzun bağırsak yapılarına sahiptirler.Bu yüzden yedikleri besinleri sindirimleri biraz zaman alır. Yanlış sindirim ve dışkılama balığın bağırsak duvarına zarar verebilir balığı strese sokabilir.Tropheuslara asla yüksek oranda protein içeren ( kankurdu gibi ) ya da et içerikli pul yemler ile beslenmemelidir.
Tedavi:
İlk olarak Bloata yakalanmış olan Tropheusunuz için bir karantina akvaryumu hazırlayın.Bu akvaryumda iç filtre veya dış filtre kullanmayın.Sadece hava vermeniz yeterli olacaktır.Suya bol oksijen vermeyi unutmayın.İlaç olarak Flagly ve kaya tuzu kullanın.Tedavinin birinci gününde herhangi bir su değişimi yapmayın.İkinci günü 1/3 su değişimi ve çok az flagly takviyesi yapın.Tedavi süresince Bemiks vitamin takviyeside olumlu bir olay olacaktır.3. , 4. , yani bir haftalık tedavi boyunca 1/3 su değişimi ve az miktarda Flagly ekleyin.Bu zaman doğrultusunda 2. gün sonu balıgınıza çok az yem verin.Umarım troplarınız bu lanet hastalığa yakalanmaz.Bunu engellemek sizin elinizde düzenli dip çekimleri ve bu çekimler sonunda ekleyeceğiniz kaya tuzu , bitkisel yemleme ve iyi bir filtreleme ile hastalıga yakalanma şansını en aza indirmiş olursunuz.
Tropheuslara verilebilecek yem örnekleri olarak; Tropical Spiruluna Granulat , Sera Flora , Sera granugrenn , Nls vb yemler olabilir.Kısacası bitkisel olması yeterlidir.
Tropheuslara az ve sık aralıklar ile yemleyin.Yem verme işlemi esnasında balıklarınızı gözlemleyin yem yemeyen balıgınızda bloat şüphesi olabilir.Tabiki ergin ,damızlık bir dişi yumurta tutuyorsa agzında bu nedenlede yem yemiyor olabilir.
Tropheus yavrularına yemleri ufalayarak verin.Yavru troplara günde 3-4 öğün erişkin troplara ise günde 2 öğün yeterli olacaktır.Günlük öğünlerde çeşitli yemler kullanmanız balıklarınız için olumlu olacaktır.Yani sabah a yemi akşam b yemi gibi.Bloat riskine karşı balıklarınızı haftanın belli bir günü aç bırakın.
Tropheus beslemenin 9 altın kuralı
1- TAZE SU: Balık beslemenin en önemli kuralının sık su değişimi olduğunu düşünüyorum. Bir akvaryumda haftayı geçmeyen hatta haftaya kalmayan su değişimleri olursa o akvaryuma hastalığın kolay kolay uğramayacağını düşünüyor ve görüyorum. Onun için trop akvaryumlarında sık sık su değişimi yapmalısınız. Haftada %20-30. Ben haftaya bırakmadan su değişimlerimi yapıyorum. Böylelikle balıklarım daha rahat ediyor, nitrat azalmasından dolayı daha hızlı büyüyorlar ve ben de tertemiz sudaki balıklarımı daha güzel bir şekilde izliyorum. Su değişimi, su değişimi, su değişimi...
2- BESLENME: Evet troplarda beslenme önemlidir ancak akvaryum dünyasında beslenme olayı biraz(!) abartılıyor. 15-20 çeşit hatta 25 çeşit yem yedireni gördüm. Bu zararlı mı? Tabiki değil. Balığın canına minnet. Ancak cebe fena halde zararlı. Gerek de yok arkadaşlar. Zira trofeuslar için üretilen yemlerin içeriği üç aşağı beş yukarı aynı. Ana madde spiriluna. Onun için öyle 10-15 çeşide gerek yok kanaatindeyim. 4-5 çeşit almak yeterlidir. Fazlası imkanlarla alakalı. İlla almak istiyorum derseniz sizi kimse durdurmaz. Yem olayında ise şu tecrübelerimi aktarabilirim:
a) Bir markadan 100 gr yem alacağınıza iki markadan 50'şer gr alıp onları karıştırın. Böylelikle her markanın yeminden kullanmış ve o yemin artılarında istifade etmiş olursunuz. Ayrıca 100'er gramlık yemler alındığında aylarca bitiremiyorsunuz. Ben 5 çeşit 100'er gramlık yem aldım, 60 tane balığı günde 4-5 kere beslediğim halde 4-5 ayda bitti. Onun için 50'şer gram alın her yemden.
b) Yavruları günde 4-5-6 kere besleyebilirsiniz. Hiçbir sorun olmaz. Ancak damızlık olmak üzereyken öğün sayısını 3'e hatta 2'ye düşürün. Bu onları yağ tutmalarını ve yatıp durmalarını engeller. Damızlık olduklarında yatıp durmamaları lazım tabiki bize. Bir öğün, tane (granül) yem attıktan sonra diğer öğün pul yem atın. Sürekli tane yemle beslerseniz tıkanabilirler. Yavrulara ve damızlıklara artemya vermekte hiçbir sakınca yoktur. Artemya, su piresi verebilirsiniz/verin. Damızlıklara haftada bir öğün, yavrulara sık.
c) Özellikle yurt dışından gelmiş F0 balıklarda aşırı yemleme yapmayın. Şunu unutmayın doğadaki balık bir sonraki öğünün ne zaman olacağını bilemediği için yiyecek buldu mu yiyebildiği kadar yer. Ancak bu durum akvaryumlarımızda söz konusu değil. Bir sonraki öğünün vakti belli. Onun için bir öğünde alışık olmayan tropları aşırı yemlemeyin. Tıkanıp kalırlar. Zira bunlar Malawi balıkları kadar dayanıklı değiller. Bloata hemen yakalanıyorlar. Yem atarken bir balığın 2-3 tane yem kapmış olmasının ona yeteceğini bilin ve ona göre yemleyin. Ancak balığınız uzun zamandır çok yemeye alıştıysa bir sorun olmaz. Ben bir öğünde balıklarım artık yemeyinceye kadar yem atarım. Ancak unutmayın bebekliklerinden beri bu durumdalar ve haftada 3 öğün yeşillik veririm. Yem miktarını yavaş yavaş artırın.
ç) MUTLAKA HAFTADA EN AZ BİR GÜN SADECE YEŞİLLİK VERİN. Belki beslenmedeki en önemli madde budur. Yeşillik hem hayvanın midesini ve bağırsaklarını rahatlatır hem de rahat boşaltmasını sağlar. Bu şuna benzer: Her gün döner yiyen bir adamın sindirim sisteminin bozulması ve sonucunda sulu yemek yemek istemesi gibi. Onun için haftada bir tam gün hiç kuru yem vermeden sadece yeşillik verin geriye kalan 6 günde de 1-2 öğün yeşillik verin. Böylelikle hiçbir tıkanma sorunu yaşamazsınız Allah'ın izniyle. Ev yapımı yem hazırlayın ki sürekli sebze haşlamak zorunda kalmayın. Ev yapımı yemin içine ne katalım derseniz ıspanak, bezelye ve kabak katın da diğerleri imkanınıza ve zevkinize kalmış.
d) Damızlıklara canlı yem verelim mi? Haftada bir kere artemya, su piresi olabilir.
3- AKVARYUM: Tabiki troplarımıza büyük akvaryumda bakacağız. 1 metrenin altındaki akvaryumlar hem bize hem de onlara sıkıntı çıkarır. Unutmayın bu balıkların baskın erkekleri 40-50 cm'lik alanı sahiplenirler ve oraya çiftleşecek dişi haricinde hiçbir balığı sokmazlar. Haliyle siz bunları 70 cm'lik bir akvaryumda beslemek isterseniz diğer balıklarınıza 20 cm gibi küçücük bir alan kalır. Bu da balıklarınızın arkalarından okuyacağınız Mevlüt'leri, lokum ve büsküvileri hazırlayın demek oluyor. Ölçüleriniz en az 100-50-50 olsun. Bunun asgari olduğunu unutmayın. En baştan mümkün olduğunca büyük yaptırın akvaryumunuzu. Bu akvaryum hem onları sağlıklı bir şekilde yaşatır hem de size çok daha fazla bir seyir keyfi sunar.
4- SU KİMYASI: Tanganyika gölü sert suya sahip bir göldür. Haliyle troplar sert suyu severler. Onun için akvaryumumuzun suyunun sert diyebileceğimiz ölçülerde olması gerekir. Bu sertliğe "PH" denir ve balıklar için önemlidir. Genel itibariyle Türkiye suları zaten serttir. Ancak Karadeniz gibi bölgelerde sürekli yağmur yağdığı için suyun sertliği gitmekte ve su yumuşamakta. Bu troplar için sorun oluşturur. Eğer suyumuzun sertliği 7.5'in üzerindeyse bir sorun yoktur. Ancak altında ise "Buffer ve Salt Lake" gibi tuzlarla suyumuzu sertleştirmemiz gerekir. Ancak bunu sakın ola birden yapmayın. Her gün 1 derece yükseltmelisiniz en fazla. Ani ph değişimleri balıklarımızı öldürür. Ph nasıl ölçülür derseniz bunun için satılan dijital ve kimyasal ölçerler var. Onlardan alabilirsiniz. Veyahut şehrinizin su sertliğini belediyenizin su ve kanalizasyon işlerine bakan biriminin sayfasından öğrenebilirsiniz. İski, Aski, Koski gibi... Aşağı yukarı bir fikir veriri size.
5- BALIK SAYISI: Bu balıklar sürü balığıdır. Yalnız ya da az sayıda balıkla yaşamayı sevmezler. Onun için akvaryumun "biraz" kalabalık olması gerekir. Ve tıpkı Malawi balıklarında olduğu gibi bir erkeğe en azından 4-5 dişi düşsün.
6- KUM: Yukarıda belirttiğimiz gibi suyunuz zaten sert ise suyu sertleştirecek özel kumlara para vermenize gerek yok. Çünkü pahalılar. Ancak kalsiyumlu kum veya mercan kırığı kum alma imkanınız varsa alın. Bu suyu sertleştireceği için daha güzel olur. Kumunuz ufak taneli olsun. Böylelikle hem aralarına yem artığı ve dışkı kaçmaz hem de balıklar sevdikleri üzere kumu ağızlarına alıp tükürebilirler. Ayrıca denitrifikasyon (nitratı azota çevirme) bakterilerinin oluşması için de ortam oluşturmuş olursunuz.
7- HASTALIKLAR: Tropheus beslemek isteyenlerin en korktukları şey bloat hastalığıdır. Evet aslına bakarsanız korkulacak bir şeydir. Tedavisinin olmamasından değil çabuk yakalanmalarından. Bloatun sebebi tam olarak bilinmemekte. Buna kimisi bakterilerin kimisi kurtların kimisi de mide ve bağırsaklardaki tıkanıklığın yol açtığını söyle. En çok söylenen de protein ağırlıklı beslemenin buna sebep olduğudur. Ancak tamamen otçul beslenen balıklarda bile bu sorun görülmektedir. Bana göre öncelikli sebebi kötü su şartları ve stres. Arkadaşlar önce yukarıdaki tavsiyeleri uygularsanız bu hastalığın semtinize uğraması çok düşük bir ihtimal. Ancak her şey mükemmel olduğunda bile bazen hastalık gelebiliyor. Onun için yapılacak şey "GÖZLEM". Balıklarınızı yem yerken sürekli izleyecek, inceleyeceksiniz. Yem yemeyen var mı, yemi ağzına alıp tüküren var mı diye. Bu size erken teşhisi ve tedaviyi getirecektir. Eğer böyle bir durumla karşılaşırsanız ertesi güne kadar balıkları yemlemeyin ve diğer bir öğün balıkların zevkle yedikleri farklı bir yemle yemleyin balıklarınızı. (Çünkü çok yem yediklerinde diğer öğün yem yemiyor ya da ağzına alıp tükürüyorlar.) Hala o balık yem yemiyor(ağzında yumurta yoksa) ya da yemi ağzına alıp tükürüyorsa ya balığınızı ayırıp ya da direk ana tankta tedaviye geçmelisiniz. Tedaviye erken başlarsanız büyük ihtimalle balığınızı kurtacaksınızdır. Onun için gözlem çok önemli. Ben bir kere bloat ile karşılaştım ve Flagyle ile tedavi ettim. Siz de bu ilacı kullanabilirsiniz. 50 litreye bir tablet gelecek şekilde eritip dökün akvaryuma. Tedaviyi 4 günden önce sonlandırmayın. Çünkü antibiyotikler 3 günden önce etki etmez. 4. günün sonunda balığınız yem yerse kurtulmuş demektir. Hala yemiyorsa su değişimi yapıp yeniden ilaçlayın. Ana tankta yaparsanız ilaçlamayı daha iyi olur zira diğerlerinde de başlangıç durumundaysa hastalık onları da tedavi etmiş olursunuz. Endişe etmeyin Flagyle tankımızdaki bakterileri öldürmez. Ayrıca Clout ya da Bactopur Direk kullanabilirsiniz. Fakat bunlar yararlı bakterileri öldürür. Hem de pahalılar.
8- DEKOR: Akvaryumumuzda hiçbir dekor olmasa da balıklarımız yine ürer. Onun için taş yığınına çevirmeye gerek yok akvaryumumuzu. Ancak şunu da bilin bilimsel çalışmalar gösteriyor ki balıklar dekore edilmiş akvaryumlar istemekte. Onun için aşırıya kaçmadan akvaryumunuzu dekore edin taş ve bitkilerle. Aşırı kaya yığılırsa ne olur. Bir su eksilmiş olur iki o taşların arasına giren bir balığı o taşları akvaryumdan çıkarmadan asla alamazsınız. İster hasta bir balık olsun isterse ağzındaki yavruları boşaltacağınız bir balık... Bir de çok önemli bir nokta: Balıklarımız damızlık olduktan sonra asla dekorla oynamayın. Ne yeni kaya ekleyin ne de çıkarın. Bu balıklarınızı öldürmez ancak çok uzun bir süre yavru yapmalarını engeller. (Tecrübe ile sabittir.)
9- YAVRU MI ALALIM DAMIZLIK MI?: Evet herkesin sorduğu önemli soruya gelelim. Arkadaşlar bu sizin maddi imkanlarınız ve sabrınızla alakalı. Sanırım ne demek istediğimi anlamışsınızdır. Yavrudan alırsanız balıklarınız ucuza mal olmuş olur, uyumlu bir koloni oluşturmuş olursunuz. Ancak yavru almak için yaklaşık bir yıl beklemeniz gerekir. (Daha önce başlarlar yavru yapmaya fakat yavru tutmaları 1 yaşını bulur bazen geçebilir.) Damızlık alırsanız pahalıya gelir ancak direk rengini almış ve yavru veren balıklara sahip olursunuz. Ancak F0 balıklar Türkiye şartlarına alışık olmadıkları için çok sorun yaşayabilirsiniz. Bazı durumlarda koloninin tamamını kaybedebilirsiniz. (Örnekleri var.) Türkiye'ye gelmiş ve alışma evresini geçirmiş koloni alırsanız daha az sorun yaşarsanız. Gözünüz korkmasın. Ben size olabilecek bütün durumları söylemeye çalışıyorum. Yavru alacaksanız ve 15 dişi istiyorsanız yavruların ufak ve renksiz olanlarından en az 30 adet alın. Böylelikle 15 hatta daha fazla dişiniz çıkar. 30 balık 600 lira yapar. (Red reinbov, ilangi gibi türlerde 20 liradan alınırsa diye hesapladım.) 15 erkek çıksa 2-3 tanesini kendinize ayırıp diğerlerini hediye etseniz(erkekler kolay satılmaz.) balıklarınız 600 liraya mal olmuş olur. Damızlıkta 15 dişi istiyorsanız 5 adet de erkek almalısınız. Tanesi 120 liradan alsanız 2400 yapar.(Fiyatlar daha da arttı şu dönemlerde) Cebiniz hangisine izin veriyorsa artık.
Yavrudan alırsanız:
+ Çok sevimlidirler.
+ Akvaryuma ve kuru yemlere alışık oldukları için ölüm riski azdır.
+ Ucuza mal olurlar.
- Büyüteceğim diye sürekli uğraşırsınız.
- Yavru almak için beklersiniz. (1 yıl)
- Renkleri olmaz, sonradan gelir.
Damızlıktan alırsanız:
+ Hemen yavru verir.
+ Renklerini almış olur.
- Pahalıya mal olur.
- Ölme riskleri yavruya göre daha fazladır.
Benim tavsiyem balık beslemede uzman ve F0 adaptasyonunun nasıl yapılacağını biliyorsanız ve de paranız varsa F0 almanız, paranız yoksa ve trofeus beslemeye yeni başlayacaksanız yavru almanız yönündedir.
Tropheuslarda Cinsiyet
Tropheuslarda kesin cinsiyet ayrımı anüs vent kontrolü ile olur.Bunun dışında kesin olmamakla beraber balıgınızın hal hareketlerinden genellikle erkek olup olmadığını anlayabilirsiniz.Aynı zamanda ve aynı boyda aldıgınız troplarınızda hızlı gelişim gösterip hızlı boy atanların erkek olma ihtimali yüksektir.
Tropheuslarda Üreme
Balıklarınızı düzgün ve doğru beslediğiniz takdirde , erkek ve dişi oranını tutturdugunuz takdirde , düzenli dip çekimleri yani su değerleri iyi tuttugunuz zaman tropheuslardan yavru alamama gibi bir olayınız olamaz.Tropheuslarda erkekler sürekli çiftleşme eğilimi gösterirler.Bu sebebten dolayı dişi sayınız ne kadar çoksa yavru alma şansınızda o kadar çok olur.Hem erkek birkaç dişiye baskı kurup yumurtaları attırmaz hem de dişinin formunu yakalama şansı daha çok olur.Bu sebebten dolayı erkek-dişi oranı bu türde çok ama çok önemlidir.Tropheus yumurtaları malawi cichlidlerine göre çok büyüktür.Büyük dişiler 20 adede kadar yumurtayı agızlarında muhafaza edebilirler.Üreme boyuna yeni gelmiş bir dişi 4-5 kez yumurtaları yutabilir.Zaman içinde yumurta tutmayı öğrenecektir.
Tek tür beslemek yavru alma şansını artırır.Ayrıca çaprazlama riskinide azaltır.Ancak herhangi bir trop türü ile duboisi bakılabilir.Duboisiler sadece kendi aralarında ürerler.Ayrıca diğer troplara göre daha uysal balıklardır.
Tropheus Akvaryumu için yapılması gerekenler;
Tropheus türleri en az 10 balık ile bakılmalıdır.Troplarda koloni olayı aşırı önemlidir.Bu nedenle geniş hacimli tanklarda bu balıklar beslenmelidir.10 balık için en az 250lt gerekmektedir diyebilirim.Diğer cichlidlerde olduğu gibi tropheuslarda bol kaya veya mağara kullanılmalıdır.Basit olarak akvaryumda en az iki bölge yapmak gerekir.Sebebi baskın erkek bir bölgeyi sahiplenir ve o bölgeye kolay kolay balık sokmaz.Balıkların, Herbıvorous(otçul) olmaları sebebi ile düzenli ışıklandırma ile kaya veya camda yosun oluşması balıklar için bir besin kaynagı olacaktır.Kullanılacak kayaların düz olması önerilir.Herhangi bir kazaya sebebiyet vermemek için.Balığı yaralama vs...
umarım bilgi almak isteyen arkadaşlara yardımcı olur , yazı bana ait deyildir
Tür Önerisi
Tropheus türlerine bak derim ben çok renkli güzel balıklar var. Akvaryumun hacmide gayet güzel , tam ideal yani
Bakımı çok kolay değildir ama
Tropheus türlerine bak derim ben çok renkli güzel balıklar var. Akvaryumun hacmide gayet güzel , tam ideal yani
Bakımı çok kolay değildir ama
Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
Herkeze merhabalar uzun bi aradan sonra tekrardan akvaryuma ve akvirstlerin arasına dönmek güzel
Herkeze merhabalar uzun bi aradan sonra tekrardan akvaryuma ve akvirstlerin arasına dönmek güzel
SON MESAJLAR
- Beta Balığım Gün Boyu Suyun Dibinde Duruyor. Yusuf6167, 22:43
Yeni Üye Forumu - Tür Tavsiyeleriniz Fukushuu, 22:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Bitkilerde Sararma Ve Dökülme bendeniztayfun, 22:27
Yeni Üye Forumu - Karides Filtresi Yiğit solak, 22:20
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Dış Filtre Destekleyici Tepe Filtre Yapımı ballantines, 22:11
Filtre ve Sump Yapımı - En güzel fotoğraflarınızı gösterin Ebubekir ATAR, 22:06
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 10 Lt Low Tech Nano Tank! mmemati, 22:02
Akvaryum Tanıtımı - Ada La Plata Sand Azizdurdenn, 21:48
Bitki Akvaryumları Genel - 200lt Powerled Yeterli Mi ? quatro, 21:42
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Dekorasyon Hakkında Bilgi Hidro Dinamik, 21:22
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Bu Yavrucağa Ne Yapmalıyım:( aliefecilciler, 20:28
Labirentliler - Bu Balık Neden Ölmüş Olabilir? vahitender, 20:21
Yeni Üye Forumu - Hobiye Yeni Başladım Tavsiyelerinizi Bekliyorum Taha Yanık, 20:08
Yeni Üye Forumu - Mobilyalı Akvaryum Hobilik, 19:48
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Balığı Sezenoglu, 19:45
Yeni Üye Forumu - Akvaryuma Su Ekleme Ve Değişimde Arıtma Suyu Göksel D, 19:19
Yeni Üye Forumu - Eledeo Bitkisi Hk Ra93, 19:09
Hastalıklar ve İlaçlar - 2. El Dış Filtre Alınır Mı darkaura, 18:50
Filtreleme Seçenekleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 erkanmazici, 18:11
Akvaryum Tanıtımı - Isıtıcının Işığı Yanıyor Ama Isıtmıyor Gibi. KaanE, 17:37
Yeni Üye Forumu - Beta Kuyruk Sorunu bendeniztayfun, 17:31
Yeni Üye Forumu - Bitkili Tankda Led Kullanımı darkaura, 17:04
Işık CO2 ve Ekipmanlar - 30x30x30 Küp Beta Akvaryumu Azizdurdenn, 16:23
Akvaryum Tanıtımı - Busblue Acara Kara Karga, 16:05
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - 50 Cm Akvaryuma Kaç Kg Dere Çakılı bendeniztayfun, 16:04
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Bettarmy: Bir Beta Üretimi Girişimi Berat Türker, 15:50
Labirentliler - Orman Kesiti demian, 15:26
Akvaryum Tanıtımı - Ic Filtre Emreözamisos, 14:33
Filtreleme Seçenekleri - Kavgacı Siyam Balığı Taha Yanık, 14:31
Yeni Üye Forumu - Japon Balığı Hastalığı Wish4fish, 13:58
Yeni Üye Forumu - Lepistesimde Hastalık Fikri Olan Varmı bendeniztayfun, 13:55
Hastalıklar ve İlaçlar - Eheim Compact 2100 Kafa Motoru Ses Problemi VuralSemih, 13:48
Filtreleme Seçenekleri - Ocean Free Hk. Azizdurdenn, 13:39
Malzemeler ve Yemler Forumu - Cikletim Ağzını Boşaltı protag61, 12:39
Yeni Üye Forumu - Akvaryum Isıtıcısı Akvaryumun İcinde Patladı KaanE, 12:34
Yeni Üye Forumu - Elyaf KaanE, 12:23
Yosun - Dry Start Parvula Denemem vahitender, 11:37
Akvaryum Tanıtımı - Balık Biti Hakkında Her Şey MasterChief, 11:30
Hastalıklar ve İlaçlar - Kayalık Akvaryum: Amatör Dokunuş “tanganyika” bendeniztayfun, 10:30
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryumum Kaç Lt Olmalı Taha Yanık, 09:00
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hava Motoru Ve Su Berraklaştırma Ozntrn, 08:13
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Filtre Malzemeleri Hk. Emreözamisos, 05:14
Filtreleme Seçenekleri - Kılkurdu Mu Planarya Mı? Aayy, 01:18
Yeni Üye Forumu - Brichardi Ujiji Yavruları Ve Akvaryum hasanhr, 00:40
Tropheus - Bucephalandra İle Alakalı Yardım Lütfen emreabay6, 00:09
Bitki Akvaryumları Genel - Molly Serüveni Azizdurdenn, 23:43
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Benekli Kedi Balığım KaanE, 23:38
Kedi Balıkları Tanıtımı - Akvaryum Kumu Üzerine Mika Cam Yapmak Emreözamisos, 23:32
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Buhar Camı Gwynbleidd, 23:24
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Bitkiler Mesenizli, 23:21
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Minare Salyangozu Adet 5 Tl. Takaslı ARMONYS 22:56
- 0,5 Mm Silis Kum 20 Kg. 550 Tl. Takaslı ARMONYS 22:56
- Albino Platin.melek - Krom Tele Sarılı Moss bonker0618 22:49
- Sera Flora Nature- Tetra Enerjy Pro Pul Yemler FULL RED MEHMET 22:12
- Albino Full Red Big Dorsal Lepistesler FULL RED MEHMET 22:12
- Salt Lake Artemia Konserve FULL RED MEHMET 22:12
- Bitkili Akvaryum - Resif Akvaryum (maşa, Spatula, umit67 21:48
- Chrome Pipe - Akvaryum Standları - Bitki Seti BİTKİ SETİ 21:48
- Neolamprologus Caudopunctatus Çiftler Özşahin 21:32
- Cyprichromis Leptosoma Kitumba Özşahin 21:32
- Red Check Endler Doğasa 21:12
- Elektrik Blue Ramirazi Doğasa 21:12
- Wi- Fi Bağlantılı Otomatik Yemleme Makinesi serdar131977 20:31
- Damızlık Maulana Ve Blue Neon Cigled ( Usisya ) serdar131977 20:31
- Akvaryum Malzemeleri - Dekorlar - Güncellendi. osmandbnl 20:29
- Fluval C2 Power Filter Askı Filtre osmandbnl 20:29
- Blyxa Japonica - Sadece Ankara osmandbnl 20:29
- Cüce Vatoz 3-6 Cm Arası mertank 20:29
- Tül Kuyruk Serpae Tetra - Pacu Pirana Murat T. 20:27
- Orange Boessamani Rainbow Murat T. 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:25
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:25
- Co2 Atomizer Dış Filtreye Takılan dream07 20:25
- Kribensis Çift (düzenli Yavru Veriyor) dream07 20:25
- Zatek Su Arıtma Hıgh Tech Akvaryumlar İçin Osmos zafer3885 20:19
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 20:19
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 20:09
- Özel Tür Lepistes, Karidesler, Vatoz, Bitkiler reano 20:09
- Ful Red Lepistes , Yerli Lepistes , Zebra Dan Cucevatozcu 19:51
- Siyah Cüce Vatoz Çift Ve Yavru Cucevatozcu 19:51
- Nerite Salyangoz Ve Hava Motorları, Yemler Cucevatozcu 19:51
- Leptosoma Kitumba Firefighter 19:49
- Albino Nigripinnis Firefighter 19:49
- Saz Bitkisi selfish 19:19
- Bakımı Kolay Bitkiler Hobiciden TheCoffin 18:39
- Hbwhite Lepistes TheCoffin 18:39
- Co2 Tüp 2,67 Lt - Difüzör - Ph Checker - Regülatör TugayÇınar 18:27
- Rainbow Ciklet Ve Electric Blue Acara Shinouzen 18:08
- Dennerle Akvaryum Furcifer 17:50
- Ista Regülatör Furcifer 17:50
- 2.67 Tüp Furcifer 17:50
- Difüzör ,damla Sayacı Furcifer 17:50
- Super Red / Lda16 / L144 Siyah Tül Kuyruk Vatoz kopruluonur 16:48
- Anubias- Christmassmoss- Cryptocoryne Wendtii- Saz kopruluonur 16:48
- İhtiyaç Fazlası Akvaryum Malzemeleri kopruluonur 16:48
- Panamense Yavru rebelde 16:40
- Katil Salyangoz rebelde 16:40
- Tetra 300w Isıtıcı - Xinyou Hava Taşlı Pipo Filtre diaslayt 16:04
- Apistogramma Kakadu Triple Red-orange-macmasteri Şahinöztürk 15:50
- Filtre Malzemesi Ve Kum dark blue 15:31
KULLANICILAR
- 187 Online Kullanıcı, 102 Üye
Online Kullanıcılar
Mesut.39,
CevdetSERBEST,
Watchtech,
Azizdurdenn,
serhatbartin,
Furcifer,
Mentalfeed,
vagus,
R0h1rr1m,
Ehtiyar,
alpernar,
K3r3m,
MiSoSiKiaN,
Hidro Dinamik,
Laetacara,
fatihyilmaz,
Lepistes..,
baljek,
mitii,
brkenginol,
Akax,
niyazidudak,
sıtkı,
mmemati,
Bettasevdalisi,
HarunYILDIRIM,
Sariyerlee,
twinsoul,
Balik76,
Alper Efe,
bonker0618,
iwagumi,
beary,
Emineee,
nurtensultan,
Umut Haktan,
kdrackgz,
kaganbozkurt,
Güntaç aytaç,
omerali06,
DrCinar,
asplant,
poladeruc,
Sputnik,
Aqua Discovery,
Gökdeniz Kale,
Vlademirol,
Musmk,
HakanYeni,
FerhatKaya,
Sezen.,
ekmbr,
sedaterdem,
Rafayel,
UrasArt,
Meryemmm,
Seycinda,
oguzhanns,
Yusuf6167,
sapanca_16,
SonOfWolf,
BilalM.,
aktassa,
Taha Yanık,
Justbe,
Koksal Gurkan,
ss23,
End lapistes,
alecozan,
Burak PEKDEMİR,
muratcelebi,
akifpolat,
GkhaNLioN,
Ruchansuzen,
Murat1011,
hasanhr,
Erdem054,
Fukushuu,
emirhana,
Okannnnnn,
Drmehmet,
emreulan,
achiiles_622,
ARMONYS,
mayhan5545,
Tayfun.simsek,
Gkhn105,
ozgurync,
Enes Yıldırım,
vedat79,
Nuri3434,
Yldz06,
Nilüfer35,
chimeric,
Cuneytaltun,
Ardaaa..,
Ferit döner,
Yiğit solak,
Mirza Adar,
ShowaSanshoku,
Larvaklm,
cenktopoglu,
gkcheku,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.