Nakliye Süreci Sorunu !


SerdariekremÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]14031,2[/B]
Kayıt: 23/11/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 705
SerdariekremÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 03 Temmuz 2016 09:51
Arkadaşlar merhaba, bir internet sitesinden 6 adet danio zebra ve 10 adet minyatür nerite salyangoz siparişi verdim. Cuma akşamı kargoya teslim etmişler (Aras), kargo cumartesi sabah şubeye varmasına rağmen gün içinde teslim edilmedi. Satıcıyla görüştüm sonuçta anlaşmalı firma siz yardımcı olabilirsiniz bir el atın olaya dedim, yardımcı olmadılar. Şubeden alayım dedim ama telefonlara cevap vermediler.
Şimdi kargo Pazartesi teslim edilecek. Satıcıyla görüştüğümde artık teslim almayacağımı, param gitti, canlılar ölmüştür boş yere kargo ücretini ödemem haberiniz olsun dedim. Satıcı ise çıkmadık candan ümit kesilmez 10 12 gün poşette yaşayan balık gördüm dedi.
Sizce gerçekten bu kadar uzun süre yaşamaları mümkün mü (3 gün)? Ne yapmamı tavsiye edersiniz?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

urdaquaartdesignÇevrim Dışı

Kıdemli Akvarist
[C]3,1,157881[/C] [C]2,3,157881[/C]
Kayıt: 10/02/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 3997
urdaquaartdesignÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 03 Temmuz 2016 10:41
[QUOTE=Serdariekrem]Arkadaşlar merhaba, bir internet sitesinden 6 adet danio zebra ve 10 adet minyatür nerite salyangoz siparişi verdim. Cuma akşamı kargoya teslim etmişler (Aras), kargo cumartesi sabah şubeye varmasına rağmen gün içinde teslim edilmedi. Satıcıyla görüştüm sonuçta anlaşmalı firma siz yardımcı olabilirsiniz bir el atın olaya dedim, yardımcı olmadılar. Şubeden alayım dedim ama telefonlara cevap vermediler.
Şimdi kargo Pazartesi teslim edilecek. Satıcıyla görüştüğümde artık teslim almayacağımı, param gitti, canlılar ölmüştür boş yere kargo ücretini ödemem haberiniz olsun dedim. Satıcı ise çıkmadık candan ümit kesilmez 10 12 gün poşette yaşayan balık gördüm dedi.
Sizce gerçekten bu kadar uzun süre yaşamaları mümkün mü (3 gün)? Ne yapmamı tavsiye edersiniz?[/QUOTE]

Merhaba , Öncelikle şunu belirtmek isterim ki Türkiye'de Canlı hayvan taşıyan kargo Şirketi yok diye biliyorum .

Canlı gönderilerde oksijen basılmış ve strafor koli içerisinde gönderilerde genellikle 24 saat garantisi verilmekte . Bunun haricinde dediğiniz rakamlarda bir canlı sevkiyatı görmedim .

Saygılarımla

Teşekkür Edenler: [T]179932,Serdariekrem[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

eryanÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/11/2015
İl: Ankara
Mesaj: 190
eryanÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 03 Temmuz 2016 10:51
Çayyolu aras şubeleri sıkıntılı. (Ümitköy, Türkkonut ve Alaçatlı şubesi de) Sizinle ısıtıcı için konuşmuştuk ordan varsayarak söylüyorum. Ne zaman arasla kargom gelse ( ayda 2-3 defa alışverişim oluyor akvaryum için) sürekli ya geç gelir ya paket hırpalanmış olur. Yurtiçi de aynı LEŞ firma.

15 gün önce benim de nerite siparişim olmuştu. Kargo perşembe akşamı verildi(istanbul), cuma sabahı çayyolundaydı. Kafalarına göre şubeler arası transfer etmişler utanmadan da müşteri isteği ile diye not düşmüşler. Cuma günü de gelmedi haliyle. Cumartesi günü de yarım gün çalışıyorlar bana sıra gelmemişMİŞ ondan ötürü getiremediler. Pazartesi günü akşam üzeri getirdiler kavga dövüş. 2 nerite salyangozu ölüydü diğerleri sağlamdı, saolsun atakanpetshop çalışanları diğer alışverişimde ölü neriteleri karşılamışlardı.

2 gün önce de aynı senaryo oldu. Bu sefer perşembe günü kargo Bursadan çıktı(bitki, betta, nerite). Cuma sabahı ankaraya ulaştı kargo. Baktım bunlar yine savsaklıyorlar işlerini telefonla ara ara kargonun nerede olduğu belli değil! Ne dağıtıma çıkmış ne şubede görünüyor. Birbirlerinin üstüne suç atıp beni arattırıyorlar. 3 şubeyi ayrı ayrı aradım hep baştan savma gün içi gelecek biraz bekleyin vs bahane üstüne bahane attılar ortaya. Saat 5 e kadar ne gelen oldu ne geri dönüş yapan. Akşam 6 gibi de kapatıyorlar, 5 den sonra da telefona bakmıyorlar kasıtlı. Forumdan pilot7337sar beyle gidip aldık şubeden de rahatladım, yoksa geleceği yoktu yine pazartesi gününe kadar. Ki şubede 2 kişi daha vardı -kargoyu neden adrese teslim etmediniz diye şikayete gelen.

Bunlar babadan oğula nesil herhalde.

Yapacağınız şey de kargoyu getirenin yanında açmak. Hasar için tutanak tutturmak.

Teşekkür Edenler: [T]135464,pilot7337sar[/T]
+1: [T]135464,pilot7337sar[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MaviYesilÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/05/2007
İl: Antalya
Mesaj: 6873
MaviYesilÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 03 Temmuz 2016 10:59
Geçmiş olsun. Kargo ile balık alışverişi yapmayın.

Teşekkür Edenler: [T]179932,Serdariekrem[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

SerdariekremÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]14031,2[/B]
Kayıt: 23/11/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 705
SerdariekremÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 03 Temmuz 2016 11:29
[QUOTE=eryan]Çayyolu aras şubeleri sıkıntılı. (Ümitköy, Türkkonut ve Alaçatlı şubesi de) Sizinle ısıtıcı için konuşmuştuk ordan varsayarak söylüyorum. Ne zaman arasla kargom gelse ( ayda 2-3 defa alışverişim oluyor akvaryum için) sürekli ya geç gelir ya paket hırpalanmış olur. Yurtiçi de aynı LEŞ firma.

15 gün önce benim de nerite siparişim olmuştu. Kargo perşembe akşamı verildi(istanbul), cuma sabahı çayyolundaydı. Kafalarına göre şubeler arası transfer etmişler utanmadan da müşteri isteği ile diye not düşmüşler. Cuma günü de gelmedi haliyle. Cumartesi günü de yarım gün çalışıyorlar bana sıra gelmemişMİŞ ondan ötürü getiremediler. Pazartesi günü akşam üzeri getirdiler kavga dövüş. 2 nerite salyangozu ölüydü diğerleri sağlamdı, saolsun atakanpetshop çalışanları diğer alışverişimde ölü neriteleri karşılamışlardı.

2 gün önce de aynı senaryo oldu. Bu sefer perşembe günü kargo Bursadan çıktı(bitki, betta, nerite). Cuma sabahı ankaraya ulaştı kargo. Baktım bunlar yine savsaklıyorlar işlerini telefonla ara ara kargonun nerede olduğu belli değil! Ne dağıtıma çıkmış ne şubede görünüyor. Birbirlerinin üstüne suç atıp beni arattırıyorlar. 3 şubeyi ayrı ayrı aradım hep baştan savma gün içi gelecek biraz bekleyin vs bahane üstüne bahane attılar ortaya. Saat 5 e kadar ne gelen oldu ne geri dönüş yapan. Akşam 6 gibi de kapatıyorlar, 5 den sonra da telefona bakmıyorlar kasıtlı. Forumdan pilot7337sar beyle gidip aldık şubeden de rahatladım, yoksa geleceği yoktu yine pazartesi gününe kadar. Ki şubede 2 kişi daha vardı -kargoyu neden adrese teslim etmediniz diye şikayete gelen.

Bunlar babadan oğula nesil herhalde.

Yapacağınız şey de kargoyu getirenin yanında açmak. Hasar için tutanak tutturmak.
[/QUOTE]

Evet aynen türkkonut şubesi. Gidip şubeden alayım dedim ama telefona bakan olmadı. Sistemden bakıyorum gün içinde teslim edilecek yazıyordu lakin ne gelen oldu ne giden.
Tutanak tutmanın bir anlamı olmayacak çünkü alışveriş yaptığım satıcı canlı garantisi vermiyor. Neyse artık bana ve okuyan herkese ders olsun bir daha bu firma ile gönderim yapan kimseyle alışveriş yapmayacağım. Teşekkür ederim.

Arkadaşlar tam 3 gün sonra kargo geldi, canlılar yaşıyorlar. Teşekkürler.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

UmutMEHDİOĞLUÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 30/11/2013
İl: Istanbul
Mesaj: 1955
UmutMEHDİOĞLUÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2016 02:11
Serdar bey, kargo işini hafta sonuna bırakmak biraz yanlış olmuş. Bu konuda çoğu hobici kötü tecrübeler yaşamıştır. Sizede kötüde olsa bir ders niteliği taşıyor bu olay.. Ancak, bu konuda satıcınında elinden birşey gelmez. Kargo firmalarının çoğu cumartesi günleri dağıtım yapmıyor...

Beğenenler: [T]139637,umtmtl[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

umitmusluÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 27/10/2013
İl: Tekirdag
Mesaj: 592
umitmusluÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2016 10:28
Kargo ile canlı taşımak yasal olarak zaten uygun değil. Mecbur kalmadığımız sürece bu yolu tercih etmemek lazım. Ama herhangi bir sebepten dolayı kargoyla gelecekse de gelecek olan canlı su piresi dahi olsa "o kadar süre canlı kalamaz zaten alıp da boşuna kargo parası vermeyeyim" gibi bir anlayış hobiciye yakışmaz. Böyle durumlarda en uygun yöntem kargoyu ev adresi yerine en yakındaki kargo şubesine istemektir. Böylece kargo numarasından takip ederek şubeye ulaşır ulaşmaz teslim alabilirsiniz.

+1: [T]139637,umtmtl[/T][T]111197,Iskarmoz[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

SerdariekremÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]14031,2[/B]
Kayıt: 23/11/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 705
SerdariekremÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2016 10:47
Tabi canım, zaten akvaryumculara ve toptancılara gelen canlılar ışınlama yöntemiyle geliyor. Bu konuda hobicilik ahlakı üzerine tartışma yapmayalım, iyi günler [:iyi:]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fahrisinanÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]12342,1[/B]
Kayıt: 24/09/2013
İl: Istanbul
Mesaj: 1348
fahrisinanÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2016 11:10
Kargo firmaları az sayıda personel ile ve çok düşük maaşlarla milleti köle gibi çalıştırdığı için çalışanlar da canından bezmiş durumda, hatta bu yaz başı iş bırakma eylemi de yapmışlardı. Çok da kızmayın, durumları çok zor.

Beğenenler: [T]179932,Serdariekrem[/T][T]139637,umtmtl[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

umtmtlÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2012
İl: Kocaeli
Mesaj: 77
umtmtlÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2016 11:17
Benim anlamadığım kargo ücretini neden ödemek istemediğiniz.
Satıcı size kargoyu göndermiş, şubenize ulaşmış fakat kargo firması size zamanında teslim etmemiş. Satıcı ne yapsın :)
Rabbim satıcıları sizin gibi müşterilerden uzak tutsun

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

SercakÇevrim Dışı

Kayıt: 25/02/2016
İl: Çanakkale
Mesaj: 243
SercakÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2016 11:42
20 adet balık siparişi vermiştim. Aras kargo bekleme yerlerinde beklete beklete 4 günde Adana dan Çanakkale ye geldi. Firma kayıplarımı karşılayacağını söylemişti. Artık kokmuşlardır diye bir açtık kargocuyla hepsi yaşıyordu. Gerçi adaptasyon sürecinde kayıp oldu ama sağlam gelmişlerdi.

Beğenenler: [T]179932,Serdariekrem[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

SerdariekremÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]14031,2[/B]
Kayıt: 23/11/2015
İl: Istanbul
Mesaj: 705
SerdariekremÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2016 11:47
Öncelikle konu çok eski olmasına rağmen cevap hakkı doğduğu için yazıyorum (umtmtl'ye).

Bahse konu satıcı günlük yüzlerce satış yapan bir şirket. Ticari kazançlarını maksimize etmek için belirli bir yada birkaç kargo firmasıyla anlaşma yapıp öyle çalışıyorlar. Bu sebeple, müşterileri ile taşıma firması arasındaki iletişimsizlikte de gereken desteği sağlamakla mükelleftirler. Cuma günü kargoya verilen bir canlının, adrese ancak pazartesi teslim edileceğini hesaba katıp (hesaba katmak yetersiz kalır, bunu bal gibi biliyorlar), ya gönderimi pazartesine ertelemek ya da müşteriyi cumartesi erkenden gidip şubeden alması için uyarmak zorundadırlar. Müşteri bu durumda ya ertelemeyi kabul edecek ya cumartesi öğleden önce gidip şubeden alacak ya da son ihtimal sipariş vermekten vazgeçecektir. Bu, Ticaret Kanunu'nda tacire yüklenen "Basiretli İşadamı Gibi Hareket Etmek" yükümlülüğünden başka bir şey değildir.

Son olarak, nacizane benim de size temennim, Rabbim bu tür satıcıları size yakın eylesin [:)][EDIT]Serdariekrem,2016-09-08 11:49:11[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

umtmtlÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2012
İl: Kocaeli
Mesaj: 77
umtmtlÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2016 12:01
2 aylık mevzu, çok da eski değil aslında.
Ben şu ana kadar cumartesi günü kargodan teslim almalarda hiç bir sorun yaşamadım. Siz malum büyük e-ticaret sitelerinden hiç alış-veriş yapmıyorsunuz sanırım. Onlarda yaşanan kargo sorunlarını araştırın isterseniz. Bu yüzden bence satıcı sizi bu konuda uyarmak zorunda değil.
Kargo firmaları ile de kendisi veya müşterisi daha az ücret alsın diye anlaşma yapıyor, kargo size daha hızlı ulaşsın diye değil.
Temenniniz için teşekkür ederim, kargosunu zamanında gönderen satıcılardan her zaman alışveriş yapmak isterim.[EDIT]umtmtl,2016-09-08 12:28:09[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MaviYesilÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/05/2007
İl: Antalya
Mesaj: 6873
MaviYesilÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2016 14:58
10 lira daha fazla verip otobüsle nakliyeyi tercih etmenizi tavsiye ederim. Yoksa akvaryumda gözünün içine baktığınız balıklarınız kargo şirketlerinin elinde ne gibi muamelelere maruz kalır şu videolarda görebilirsiniz:

[VID]https://www.youtube.com/watch?v=0pyJ_SlAG_o[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=u7U41R9wWFs[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=98ehVPJ9A_8[/VID]

Beğenenler: [T]179932,Serdariekrem[/T]
Teşekkür Edenler: [T]143704,dönerci[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir