Online Satışlardaki Stok Problemi


fatihcanerÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/01/2007
İl: Antalya
Mesaj: 607
fatihcanerÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2011 17:25
Sevgili Arkadaşlar, 

Uzun yıllardır uğraştığım bitkili akvaryum hobbysi ve iş yerimde bulunan 5 tonluk cichlid akvaryumu için vakit darlığı nedeniyle sıklıkla siperişleri biriktirip online portallardan alışveriş yapmaktayım. Bu anlamda hem evimdeki akvaryum hemde işyerimdeki akvaryumun satın almasında karar veren kişi olarak ne kadarlık bir bütçeyi yönlendirdiğimi az çok tahmin edebilirsiniz. 

Online portalların tamamında yaşadığım bir sorunu dile getirmek ve konunun boyutlarını aktarmak ve bu satış yapan kişilere SATIŞ UZMANI sıfatı ile değerli tavsiyelerde bulunmak istiyorum. 

Online satış yapan arkadaşlarımız ürünlerin tamamının stok bilgilerini güncel olarak tutmak zorundadırlar.Öncelikle bu bir tüketici kanunun getirdiği zorunluluktur. Yapılacak olan basit bir şikayet karşısında çok büyük cezalar ödemek zorunda kalabilirsiniz. 

Mesafeli satışlarda ürünün ücretini peşin alıp, ürünü tedarik edememeniz yada tüketiciye muadil ürün önermeniz etik bir uygulama değildir. Örnek vermek gerekirse 500 ml excel sipariş ettiğimizde 2 adet 250 ml excel satmaya çalışıp fiyat farkı talep etmeniz yasal ve etik değildir. Bazı arkadaşlar bunun yerine fark talep etmeden yollasalar bile bu bile bazı ürünler için uygun değildir. 


Online portallardan alışveriş yapan tüketiciler genel olarak bilinçli, konularına hakim kişilerden oluşmakta olup en önemli ortak noktaları iş hayatında yoğun tempolarda çalışmaları ve bu alışverişi dükkandan yapmaya vakit bulamamalarıdır. Bu nedenle bu kısıtlı zaman içerisinde sipariş veren insanları tedarik sürecinde bekletmeniz, muadil ürünleri önerip, onları da tedarik edememeniz online satışın tüm avantajlarını götürüp, bu süreci eziyet haline getirmektedir. 

Bu yazıyı okur okumaz beni tanıyacak ve konuyu hatırlayacak olan arkadaşlarım stok sorunu yaşadığım an itibarı ile kendileri ile çalışmayı bıraktığımı iyi bilirler. Bu anlamda sağlıklı bir alışveriş keyfi yaşamak için tüm satıcılara stoklarını güncel ve reel tutmalarını tavsiye ediyorum. 


Saygılarımla, 


Fatih CANER





fatihcaner2011-05-14 17:26:51

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Öğretmen AliÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 12/04/2009
İl: Bursa
Mesaj: 1211
Öğretmen AliÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2011 12:06

Bilgi için teşekkür ederim.Bende onlıne alış veriş yapıyorum.Onlıne satış yapan sitede ki fotoğraflara bakarak bitki yada balık sparişi veriyorum.Ama malesef aldığım ürünlerde,fotoğraflardaki kaliteden eser yok.Bunun içinde bir zorunluluk olması gerektiğini düşünüyorum.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mightymuratÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/11/2008
İl: Samsun
Mesaj: 1558
mightymuratÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2011 12:17

Ali Bey'e katılıyorum malesef bu cinliği sadece akvaryum malzemesi satanlar değil bilgisayar - elektronik ürün satanlarda yapıyor. Stokta olmayan ürünler var gösteriliyor yada düşük fiyat gösterilip sonra sipariş veren müşteri süründürülüyor.

Bu durumda en uygunu telefonla aranıp ürünün mevcutsa sipariş vermek , ne yazıkki bu konuda develetin yakın zamanda bir önlem alacağını sanmıyorum ancak tabiri caizse kodaman tabir edilen kişilerden birine bu yanlışlığı yapan birileri çıkarsa kanuni işlemler hızlanır :)


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fatihcanerÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/01/2007
İl: Antalya
Mesaj: 607
fatihcanerÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2011 10:22
Murat Bey Selamlar, 

Burada aslında kodamanlar biz oluyoruz, yani akvaryum.com kullanıcıları, pek çok ünlü marka burada şikayetleri çıkana kadar sorunları kaale almıyorlardı, büyük firmalar bile artık bu forumları takip edip yanıt yazar oldular...

Bu nedenle şikayeti bu platforma taşımaktan çekinmeyin. 


Online portalların stok sorununa gelince, malumunuz önce ödemeyi yapıyorsunuz, ödeme aşamasında mesafeli satış sözleşmesi yapıyorsunuz ki bu sözleşme tamamen tüketici lehine ve sorgusuz sualsiz bir hafta cayma hakkınız var, ancak en önemli nokta eğer ürünün parasın ödeyip de ürün tedarik edilemiyor ise üstüne üstlük muadil ürün önerilmeyip tüketici aleyhine ürün gönderiliyorsa bu ülkemiz yasalarına göre "dolandırıcık" olarak kabul ediliyor. 

Yani bir her şeyi çok bilen akvaryumcularımız aslında bir gün kanunu bilen birinin tepesini attırıp bir şikayet ile karşı karşıya kalırlar sonu hapis cezasına kadar uzanan ummadıkları bir sonuç ile karşılaşabilirler. Türkiyede adaletin işlemediğini, kör topal gittiğini düşünebilirsiniz, ancak yasalar karşısında haksız  bir şekilde bir kere adaletin pençesine düşerseniz ciğerinizi söker.....En basit bir örnek, iki yıl önce hepsiburada.com sitesinin yaptığı bir hataya ısrar etmesi neticesinde hakem heyetinden karar çıkartıp icra davası açtım ve haciz kararı aldırdım. 

Hacizi uygulatmadım, meblağ 800 TL idi, ama hakkımı saklı tutuyorum ve bugün yarın uygulatacağım. 

Neticede bizim akvarumculara asla böyle bir şey yapmam, tek cezalandırma yöntemim alışverişi kesmek...


Bilinçli tüketicilerin sayısı artarsa bilinçli akvaryumcuların da sayısı artacak. Piyasa koşulları her zaman kötü oyuncuyu saha dışında bırakır...


Saygılarımla, 


Fatih CANER

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2011 08:10
Ben yıllardır akvaryumculardan alırdım açık söyleyim fiyatları üzünden online dönemim başladı önce 50 tl sonra 100tl sonra 250 tl sonra 1000 tl kadar çıktı alışveirş miktarlarım ama şunu gördüm saglam satıcılar bulmak ben akvaryem.com - otuz.com bu sitelerden alıyorum reklam olmasın
akvaryem msn üstünden sitedeo lmayna ürünleri temin ediyo sıtok durumuna göre gönderiyolar
benim tavsiyem saglam satıcı bulmak ve en önemlisi o satıcının dedigi fiyattan almamaktır araştırın en ucuz 15 tl ise siz 13 tl diyin sonuçta muhtaç olan satıcı siz diyilsiniz. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

neanderthalÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 12/10/2008
İl: Edirne
Mesaj: 187
neanderthalÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Haziran 2011 15:54
 
     Fatih Bey söylediklerinize  yürekten katılıyorum,
stok konusunda bazı firmalar hemen savunmaya geçiyorlar aynı anda binlerce ürün satıyoruz,tedarikçi firmada kalmamış, büyük bir firmayız biz.her ürünü takip edemiyoruz.Şimdi soruyorum isterse onbinlerce ürün satsın en basiti ürünlerinin stok drumunu yönetemiyorsa nasıl büyük firma olur.Sistemini değiştirsin ,ürün miktarını değiştirsin ,çalışan miktarını arttırsın.Ben müşteri olarak internetten alışveriş yapmayı seçtiysem neden sirketi arayıp ürünün stokta olup olmadığını teyit etmekle uğraşayım.Stokta olmayan ürünü bana satması dediğiniz gibi ''nitelikli dolandırıcılıktır'' tabi hukukçu arkadaşlarımız daha doğrusunu söyleyecektir  .Sorun birazda bizde hakkımızı aramayı bilmiyoruz.Geçmiş zamanda akvaryumculuk siteleri çoğalmaya başladığında bir firmadan bir iç filtre almıştım stoklarında yokmuş,firma yetkilisi beni arayarak  tedarikçi firmanın ürünlerinin de gümrükte takılı olduğunu belirtti ve firma istersem beklememi istersem ya anyı değerde başka bir ürün alabilceğimi ya da stoklarındaki iç filtrelerden harhangi birini fark gözetmeksizin seçebilceğimi söyledi tabi bu tip siteler  artık çoğaldığı için bu kadar duyarlı  ve dürüst siteler azaldı.Tabi bu işi daha amatörce ama iyi niyetli yapan firmalarda var onlar stoklarında bazen problemler yaşıyabiliyorlar bu durumada bizim hoş görüyle yaklaşıp bu firmalarında tutunması için yardımcı olmamız lazım.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MD.mehmetÇevrim Dışı

Kayıt: 15/01/2009
İl: Düzce
Mesaj: 387
MD.mehmetÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2011 13:46
Ben firmaların stok takibi yapamadıkları yalanlarına da inanmıyorum. İnternetten verdiğim siparişin onaylanmama sebebini öğrenmek için aradığımda stoklarında kalmadıklarını söylediler bir hafta içinde temin edemezlerse paramı iade edeceklerini söylediler fakat ilanlarında hala stoklarında var gözüküyor. Firma bu konuda ciddi ise benim siparişimde bir hata olabilir ancak benden sonra verilen siparişlerde sorun olmaması için stoklarında göstermemesi gerekirdi.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

CanBÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 24/10/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 797
CanBÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2011 14:44

Yukarıda yazılanlar için teşekkürler bu vesire ile bende düşüncelerimi paylaşabilirim; bende alışverişlerimi gerek hobide gerekse diğer ihtiyaçlarımda belki yarı yarıya internetten yapıyorum. Dolayısı ile sadece hobi alanında değil pek çok farklı sektör firması ile görüşüyorum. Ancak akvaryum malzemelerini internette satan firmalardan sıkıntı yaşadığımdan -ki bunları firmalar sıkıntı olarak değil olabilecek küçük aksaklıklar olarak görüyorlar- son 1,5 yıldır kesinlikle akvaryum için internetten alış-veriş yapmıyorum. Tabii istanbul da olduğumdan bu çok kolay ancak İstanbul dışında hobiye gönül verenlerin sıkıntıları ortada; ancak bunların çok az bir kısmının forum sayfalarında paylaşıldığını düşünüyorum hatta bazı firmaların kendileri hakkında olumlu ve olumsuz görüşün  -ki pek olumlu görüş olmadığından- forum sayfalarında yer almasını istemediğini biliyorum.

İnternet satış yapan pek çok firmanın stok maliyetleri nedeniyle ve raf ömrü nedeniyle sık giden kalemler haricindeki pek çok kalemde stok tutmadığını ve bu konuda ithalatçı firma stoklarına güvendiklerinin de farkındayım, bu bir derece normal olabilir kimse satamayacağı yada sipariş edilmeyen üründen stoğunda tutmak istemeyebilir ancak bu ürünleri stoklarında tutmamalarına karşın nette ki sayfalarında "stoklarımızda" diye belirtmeleri bence tüketiciyi kandırmak olduğunu düşünüyorum.
 
Artık malzemeyi görmeden, son kullanım tarihine bakmadan, parçası var mı eksikmi, diye bakmadan hiç bir şeyi internetten almıyorum; yine netten fiyat araştırması yapıp yakın çevremdeki pet shoplar dan alıyor ve pazarlığımıda yapıyorum aynı indirimi hatta bazen alışveriş miktarına göre daha fazlasını alıyorum, beklemiyorum kargo gelmedi-geldi diye uğraşmıyorum.
 
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

abdullah07Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 17/11/2008
İl: Antalya
Mesaj: 915
abdullah07Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2011 14:53
Aslında forumumuzda güzide ticari üyeler var online satış hizmeti veren bu konuda onlarda yorum yapsalar ve karşılıklı sebepler ortaya komsa bir noktada illaki anlaşılacaktır.
 
Şimdiye kadar bu sıkıntıyı 1 sefer canpetten cam derece konusunda yaşadım ama LAYIKIYLA GÖREVLERİNİ YERİNE GETİREREK söz konusu derecelerin yerine ücret açısından fazlasıyla hediye yollayarak gönlümüde aldılar.
 
yani bir anlık aksilikler olabilir ve illakide bir sebebi vardır.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fatihcanerÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/01/2007
İl: Antalya
Mesaj: 607
fatihcanerÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 10:36
Abdullah Bey iyi esnaf zaten kalıcı olur ve kötü esnaf piyasadan silinir, şu an itibarı ile alışveriş yaptığım sitelerin sayısı bire indi zaten. 

Bu anlamda Akvaryum.com o kadar başarılı bir portal oldu ki buradan çok büyük bir tanıtım olanağı sağladığı için online alışveriş yapan sitelerin cirosu birden fırladı, bunun karşılığında kendini geliştirerek daha ucuz daha kaliteli iş yapan firmalar olduğu gibi, birden para kazanarak gözü dönen arkadaşlarda oldu. 

Şikayet var sayfasında da görülebileceği ikinci gruptakiler gibi teker teker düşmeye başladılar...Benim sorun yaşayan arkadaşlara tavsiyem yasal yollara başvurmaktan imtina etmesinler, öncelikli iş il hakem heyeti, oradan alınan bir karar mahkemede delil olarak kabul edilir ve otomatik icra davası açılabilir. Bu durumda 350 tl lik bir hata arkadaşa vekalet ücreti, harç vb gibi giderler ile beraber en az 3000 TL ye mal olur. 

Böylece bir daha asla hata yapamaz....


Saygılarımla, 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ömer_Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 18/02/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 886
ömer_Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 11:03
Ben şahsen akvaryumcu ile online satış yapan yer arasında ciddi bir fiyat farkı varsa online alışverişi tercih ediyorum.Her zaman görerek elleyerek alma taraftarıyım.Birde sürekli aynı yerden almaya gayret ediyorum bir süre sonra sürekli müşteri moduna girip zaten daha ucuza alabiliyor ve istediğiniz ürünü getirtebiliyorsunuz.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Abidin AcunÇevrim Dışı

Kayıt: 04/04/2006
İl: Ankara
Mesaj: 428
Abidin AcunÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 21:34
Balık avlayanlar (özellikle sazan balığı) oltanın ucuna bir miktar sevdikleri yiyecekten takarlar sazanlarda kanıp kolayca yakalanır 
 
Arkadaşlar sazan olmayalım lütfen, hiç kimse kimseye bedava birşey vermez, her malın bir değeri vardır. Değerinin altında satılıyorsa bilmediğimiz eksik bir yönü vardır, dikkatli alış veriş yapalım. İnternet satışlarında dikkat ederseniz genelde stokta olmayan malzemenin fiyatı düşük yazılır. Bizlerde burdaki satışları düşük fiyatlı olarak değerlendiririz. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fatihcanerÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/01/2007
İl: Antalya
Mesaj: 607
fatihcanerÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 09:45
Abidin Bey konun ana fikrini yanlış anlamışsınız, buradaki satış yapan arkadaşlarda herhangi bir dolandırmak amacına rastlamadım ben bugüne kadar, sorunlar da bir hafta içinde en geç çözüldü...Yani burada sazanlardan ziyade bilinçli tüketiciden ve stok takibini yapamayan akvaryumculardan bahsediyoruz, yanlış anlaşılmasın. 

Ama neticede açılan konu amacına ulaşıyor çünkü dün daha önce çalıştığım ve stok sorunu yüzünden çalışmayı bıraktığım arkadaşlardan birisi sağolsun telefon açarak konunun detayını aldı. Bende kendisine bir kaç basit yazılım ve barkod sisteminin konuyu çözeceğinden bahsettim. Kendisi de bu sorunu zaten yakında çözeceğini ifade etti. 

Sıkıntı çözülünce buradan firmanın ismini paylaşırım.


Saygılar...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir