Tüketici Hakları Hakkında Bilgi


lojistisyenÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 26/11/2016
İl: Istanbul
Mesaj: 1683
lojistisyenÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 15 Nisan 2017 15:04
Merhaba sayın hobi severler. Geçen hafta Büyükçekmece Spotçular Çarşısı içerisinde adını vermek istemediğim bir mağazadan 2 eşya aldım , bunlardan biri de tv ünitesi. Gelen ürün beklediğimiz renk tonunda gelmedi ve bunun yanısıra her yeri çizik , kırık , patlak ve deliklerle dolu. Satın aldığım mağazaya gittim şikayetimi ilettim değişmeyeceklerini , yalnızca macunla kırık ve çiziklerin üzerlerini kapatacaklarını söylediler. Bunları duyunca sinirlenip , "Sizden ikinci el mal almadım , sıfır mal aldım , tamir istemiyorum değişim yapacaksınız " dedim , adam da değişim yapamam deyip geçiştirdi. Olayı uzatmadan önce tüketici haklarına daha sonra ise Başbakanlık İletişim Merkezine bildirdim. İki birimden de dönüş bekliyorum ama zaman geçtikçe üzerlerinden atacaklar ve kullanılmış , bu nedenle hasar verilmiş diyecekler bu esnaflıktan bihaber zararlılar. Bu olayda haklılığımı savunabileceğim görseller de var elimde , sonuna kadar da hakkımı savunacağım ama daha neler yapmam gerekir ?

Not : Artık ürünün değişmesini bile değil direk para iadesi istiyorum o kadar soğudum ki.[:(((][:(((][:(((]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Özkan YILMAZÇevrim Dışı

Kayıt: 04/02/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 441
Özkan YILMAZÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 16 Nisan 2017 01:16
Merhaba, Tüketici Hakem Heyeti kullanıcı tarafında kolayca kararlar vermektedir, tüketici yanındalar yani, İstanbulda cep telefonu için geri ödeme talebinde bulunmuştum THH biraz yoğun olduğu için karar 3 ayda çıkmıştı, ister ücret iadesi ister değişim talep edebiliyorsanız, karar çıktığında ödeme/değişim yapılmazsa avukat ile icraya verip alabilirsiniz.

Beğenenler: [T]191426,lojistisyen[/T]
Teşekkür Edenler: [T]191426,lojistisyen[/T]
+1: [T]191426,lojistisyen[/T][T]108164,sorceres[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

lojistisyenÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 26/11/2016
İl: Istanbul
Mesaj: 1683
lojistisyenÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 16 Nisan 2017 01:20
[QUOTE=Özkan YILMAZ]Merhaba, Tüketici Hakem Heyeti kullanıcı tarafında kolayca kararlar vermektedir, tüketici yanındalar yani, İstanbulda cep telefonu için geri ödeme talebinde bulunmuştum THH biraz yoğun olduğu için karar 3 ayda çıkmıştı, ister ücret iadesi ister değişim talep edebiliyorsanız, karar çıktığında ödeme/değişim yapılmazsa avukat ile icraya verip alabilirsiniz.[/QUOTE]

Teşekkür ederim. Tüm haklarımı kullanacağım

Beğenenler: [T]108164,sorceres[/T]
+1: [T]123689,Özkan YILMAZ[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MuratklcÇevrim Dışı

Kayıt: 16/04/2017
İl: Istanbul
Mesaj: 6
MuratklcÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Nisan 2017 02:21
Benim daha önce başıma gelmişti. Kurumsal bir firmadan ayakkabı almıştım. Ayakkabıda sıkıntı vardı. 3 kere gönderdim değişime ama kullanıcı hatası diye geri gönderdiler. Yaşadığın yerin kaymakamlığına git ve orada tüketici hakem heyeti var. Şikayette bulun. Ürünü 45 güne kadar ya değiştirirler yada para iadesini yaparlar. Bu sana kalmış bişey. Ama kesin sonuç veriyor...

Beğenenler: [T]191426,lojistisyen[/T]
+1: [T]108164,sorceres[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

sorceresÇevrimiçi

Kıdemli Akvarist
[C]2,1,108164[/C] [C]2,2,108164[/C] [B]13373,3[/B]
Kayıt: 05/03/2011
İl: Ankara
Mesaj: 4097
sorceresÇevrimiçi
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2017 09:38
Bende çok bilindik bir saat firmasından x marka saat almıştım. Saatin kordonu ile ilgili sorun oldu. Firma ile saati ilettim ancak olumsuz dönüş oldu. Müşteri hizmetleri ile iletişime geçince de "kordon maalesef garanti kapsamında değil" cevabı aldım. Kordon saatin bir parçası değil mi ne demek garanti kapsamında değil gibi bir konuşma oldu ama sonuç yok. Bende soluğu Tüketici Hakem Heyetinde aldım. 1 sene sonrasına gün vermişlerdi ancak 7-8 ay sonra gelen posta ile benim lehime sonuçlandığını öğrendim. Aldığım tebliğ ile firmaya gittim. Firma da sürekli bana ulaşmaya çalıştığını söyledi(o sıralar telefon numaramı değiştirmiştim). Paramı nakit olarak verdiler. [:iyi:]

Hukuki bir sürecin kendi lehinize sonuçlanması gerçekten çok güzel bir duygu. Sizde hakkınızı hukuki yollardan arayın. Yasalar tüketiciden yana. Bunu bütün firmalar biliyor ancak hepsi olumsuz cevap veriyor çünkü ancak 10 kişiden 1 i hakkını hukuki boyutta arıyor. Kalan 9 kişi firmaya kar olarak kalıyor.[:kotu:]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir