Üyelerimizin Kendin Yap Projeleri


halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2007 09:39
Kullanıcı bilgileri
çakabey
Forum Üyesi
Forum%20Üyesi
Simge
İsim : Haldun Kaya
İl : Bursa
Haldun Beyin profiline bak : Göster&nbspleventys Özellikler
Haldun Beye özel mesaj gönder : Özel%20Mesaj%20Yolla
Forumda görüş ve fikir bildir : http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=31676& PN=2

Projenin ismi : Diy Filtre

Projeyi yapan : Haldun Kaya

 

Projenin yapım aşamaları :

Arıtma haznelerinde kullanacağım kutuları hazırladım, deliklerini deldim.( 1 ytl cilerde satılan kahvaltı tabakları)

Arka fonumu berbat etmek pahasınada olsa içeride boru görüntüsü kalmasın diye filitreye gidecek olan boruyu oraya gömdüm, silikonla sabitledim.


Bu çekmecenin bana çok yardımı oldu ; kutunun tam dengesinde olması açısından (herkese tavsiye ederim)
Çekmece yardımıyla taban ve yan camı birleştirdikten sonra sıra orta gözleri monte etmeye geldi.



Burada rafları ve odaları ayarladıktan sonra kalan yan camları da birleştirince sump/dış filitre tamamlanmış oldu.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2007 09:39
Kullanıcı bilgileri
tarik1907
Forum Üyesi
Forum%20Üyesi
Simge
İsim : M.Tarık ÖZTÜRK
İl : Ankara
Tarık Beyin profiline bak : Göster&nbspleventys Özellikler
Tarık Beye özel mesaj gönder : Özel%20Mesaj%20Yolla
Forumda görüş ve fikir bildir : http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=31676& PN=2

Projenin ismi : Diy Arka plan

Projeyi yapan : M.Tarık ÖZTÜRK


Kullanılan malzemeler ve maliyetleri :

1-)Strafor

2-)Capatect Flex fuga derz

3-)Capatec boya tüpü

4-)Havya, fırça, slikon.

5-)Maket bıçağı


Projenin yapım aşamaları :
Strafor plakaları istediğimiz boyutta ve kalınlığı elde edene kadar yan yana ve üst üste silikonla yapıştırdım. benim kulandığım strafor biraz ince ve yumuşaktı bu yüzden sadece havya kullanabildim. havya ile olukları açtım ve kaya görüntüsü vermeye çalıştım.

Daha sonra kapatect flex derzi macun kıvamında hazırlayıp bir kat beyaz renk kalın bir şekilde uyguladım uygularken fırçayı vurup çekerek biraz pürüzlü bir yüzey elde ettim. daha sonra (1gün) bu sefer biraz daha sıvı kıvamda renklendirciyi de ekleyip 2 katı uyguladım.

Renk pek uymadı ama tecrübe edindim mesela asla ince strafor kulanmayın istediğiniz kalınlığı tek bir katla elde etmek akvaryuma yerleştiritkenki esneme ce çatlama problemlerini azaltır. ayrıca maket bıcağı ile şekillendiribilen yüksek yogunluklu strafor da tercih etmek önemi ben böyle yapmadım ama keşke acele etmeyip böyle yapsaydım.
Ve işte Son Hali

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2007 09:39
Kullanıcı bilgileri
XXX€
Forum Özel Üyesi
Forum%20Özel%20Üyesi
Simge
İsim : Ahmet Demiroğlu
İl : İstanbul
Ahmet Beyin profiline bak : Göster&nbspleventys Özellikler
Ahmet Beye özel mesaj gönder : Özel%20Mesaj%20Yolla
Forumda görüş ve fikir bildir : http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=31676& PN=2

Projenin ismi : Dış filtre ve Metal halide ışıklandırma

Projeyi yapan : Ahmet Demiroğlu


Projenin yapım aşamaları :
lk çalışmam dış filtre için giriş ve çıkış borularını hazırlamaktı. Çok kolay oldu ocak başında, beş dakika içinde ısıtılıp parçalar birleştiriliyor.

Öncelikle çıkış borusundan başladım ilk adım parçaların boyutları belirlenip birleştirme için hazırlanması. Yalnız bu resimde bir parça eksik kusuruma bakmayın :)

Daha sonra ocak yardımıyla benzer adımlarla parçalar resimlerdeki gibi birleştiriliyor.

Bu adımda tek farklı işlem pirinç dirsek ile boruya diş açma işlemi.Diş açmamın sebebi bir sonraki resimde görünen hortumu bağlamak için kullanacağım parçayı takabilmek.Diş açmayı kolaylaştırmak için yine boru ocakta ısıtılır ama bu diğerleri kadar fazla ısıtılmamalı.

Son parçada birleştirildikten sonra üzerine delikler açıp ucunu paslanmaz bir tıpa ile kapattım.

http://img310.imageshack.us/img310/7140/pic0169jpgck1.jpg
Boyandıktan sonra akvaryumdaki son halleri.
http://img354.imageshack.us/img354/6346/pic0182jpgqt1.jpghttp://img354.imageshack.us/img354/4848/pic0186jpgev7.jpg

Borularıda halletikten sonra dış filtreye geçebiliriz.

İşe kapaktan başladım motor,musluk (içinde biriken havayı almak için) ve motorun kablusu için delikleri açtım.Motoru yerleştirdim, musluğu bağladım ve motorun kablosunu kesip delikten geçirerek silikonlayıp kurumaya bıraktım.Musluk sızdırmazlığı için teflon bant ve altından silikon sıktım.Motorda sadece pirinç dirsek, yüksekliği sağlamak için 2-3 cmlik paslanmaz boru ve hortum rekoru kullandım.

Alttan görünüş

http://img427.imageshack.us/img427/5958/pic0175jpgui2.jpg

Üstten görünüş.

http://img433.imageshack.us/img433/9222/pic0178jpgdw9.jpg

Kapağı bidona sıkabilmek için değişik bir yöntem kullandım.Kapağın kenarlarına ve bidonun kenarlarına aynı hizalarda 9 tane delik açarak 7lik somun ve civata ile sıkıştıra bildim.Ancak büyük bir sorun vardı vidalar için deldiğim delikler bidonun tam içinden geçiyordu doğal olarak su sızdıracaktı.Bu sorunuda deliklerin geçtiği yerleri silikon ile doldurunca bu sorunuda atlatmış oldum.Bidonun dışınıda borular için aldığım sprey boya ile boyadım.sıra geldi filtrenin iç kısmına; bidonun su giriş seviyesinin hemen üstüne plastikten ızgara yerleştirdim.Daha sonra sırası ile elektrikçiden aldığım boruları kesip hazırlamış olduğum 5L meckleri koydum üzerine 10 L sünger ve en üst kısme 10L aquaclay kum koyup üzerine  elimde olduğunca elyaf son olarak plastik ızgaranın üzerine yumruk büyüklüğünde iki adet taş koydum.Elyaf ve diğerlerinin suyla birlikte kalkmaması için.Bidonun içi biraz ilkel oldu ama süper iş yapıyor maaşallah. Saate 600 Litre su pompalıyor.atman at F-104 kafa motoru kıllandım.Ve son halininde resmi:

http://img58.imageshack.us/img58/8498/pic0180jpggl4.jpg

Ve son konu olarak aydınlatma konusunu size sunuyorum.

Karaköy bankacılar sokağının oralardan bir dükkandan SYLVANIA HSI-TD CoralArc metal halideyi 20000 K 150 W (akvaryum için özel) lambayı epeybir araştırmadan sonra 80 YTL ye aldım ve aynı yerden 40 YTLye içinde ateşleyicisi ve balanstı bulunan reflektörü aldım.

Bu ürün hakkındaki görüşlerim; balıkların renklerini inanılmaz bir şekilde ortaya koydu ve bitkiler içinde çok faydalı olacağından eminim bunuda bir hafta sonra gözlemleyebilirim.Benim için en büyük avantajı akvaryumun üzerini kapatmaması ve montajının kolay olması.


Görüş ve fikirlerinizi yazarsanız sevinirim.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2007 09:40
Kullanıcı bilgileri
yabani
Forum Özel Üyesi
Forum%20Özel%20Üyesi
Simge
İsim : Yiğit Efe
İl : İstanbul
Yiğit Beyin profiline bak : Göster&nbspleventys Özellikler
Yiğit Beye özel mesaj gönder : Özel%20Mesaj%20Yolla
Forumda görüş ve fikir bildir : http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=31676& PN=2

Projenin ismi : Led Aydınlatma

Projeyi yapan : Yiğit Efe


Projenin anlatımı :

Merhaba,

Konu maalesef evinde akşamları birkaç saat akvaryum fluoresanlarını açan arkadaşlarımız için değil, fakat standartın üzerinde bitki sahibi akvaristler ile akvaryumuna gece lambası isteyenleri ilgilendiren bir konu. Gece lambası olarak kullanılacak bir yapımın, yapım ve işletim maliyeti düşük olacaktır fakat bitki aydınlatması için kullanılacaksa yapım maliyeti oldukça fazla, fakat işletim maliyeti başka sistemlerle kıyaslanamayacak kadar düşüktür, uzun vadede kar sağlar.

Konu elektroniğin çok basit bir uygulamasıdır ve o kadar basittir ki, bir lambaya iki kablo bağlamaktan farksızdır, elektronikçi arkadaşlar belki açıklamamı çok basit görecekler fakat sizlere mümkün olduğunca sadeleştirerek anlatacağım. Led'ler genellikle elektronik cihazlarımızın lambaları olarak kullanılırlar, elektriği tek taraflı geçiren bir devre elemanıdır, eskiden çok az ışık verdikleri için kullanım alanları ksıtlıydı fakat günümüzde led teknolojisi de gelişti ve eskiye nazaran daha fazla ışık şiddeti elde edilmeye başlandı. Şu anda dahi birçok dükkan vitrini elektrik tasarrufu nedeniyle led aydınlatmaya geçmiş durumda. Fakat aydınlatma amaçlı, üzerinde birçok led barındıran fabrikasyon üretim lambalar şu anda hem fiyat olarak olması gerekenden oldukça pahalı, hemde 220 volt ile en azından ben akvaristler için uygun görmüyorum.

Sizlere örnek olarak göstereceğim yapım aslında sadece ışık şiddetini test etmek için yapıldı ve kendi akvaryumlarımda dahi kullanılmayacak. (oda aydınlatması için kullanılacak, bu yüzden ledler'in açısı akvaryuma göre değil, odaya göre seçildi, yani örneğimizdeki görüntüler sizleri yanıltmasın)

Gerekli malzemeler:

- Yapmayı düşündüğünüz aydınlatmaya göre led'ler. (bu sizin yapacağınız aydınlatmaya göre 2-3 led'de olabilir, 1000 led'de) Led'ler çeşitli renklerde, boyutlarda ve güçtedir, aydınlatma için beyaz veya isteğe bağlı olarak mavi led kullanılabilir. Örneğini vereceğimiz uygulamada 5mm beyaz led'ler kullanılmıştır. 5mm led fiyatları ise 10 kuruş ila 90 kuruş arasındadır, 90 kuruşluk led kullanılması aşırı maliyet getirir, 10 kuruşluk led'den ise verim alamazsınız, 30 kuruşluk çin malı aydınlatma led'leri işimizi görecektir. led'ler aynı zamanda farklı ışık açılarıyla üretildiklerinden satın alırken test edip ışığın akvaryum yüksekliğinizde ne kadar yayılım yaptığına bakın.

- Delikli bakır pertinaks (ledleri üzerine lehimleyeceğimiz plaket) Uygulama alanınıza uygun boyutta almalısınız, küçük bir uygulama yapacaksanız bulabildiğiniz en küçük boyutu alıp daha sonra kırarak dahada küçültebilirsiniz. Bunu çin malı alabilirsiniz, çin malı delikli plaketler pek satılmaz çünkü delikleri bir entegrenin girebileceği aralıkta değildir, fakat led'lerimize mükemmel uyuyorlar, pek satılmadığı için diğerlerinden daha ucuzdur, fakat bulamazsanız bulduğunuz delikli bakır plaketi alın. bazı plaketler deliklidir fakat bir yüzeylerinde bakır yoktur, bu plaketlerden almayın.

- Havya, lehim teli, küçük yan keski, bir miktar kablo 

- Evinizde kullanmadığınız ve 3 Volt üzeri bir adaptör.

Uygulama örneğimizde 24 volt'luk bir adaptör kullanıyoruz fakat bukadar üksek voltlu bir adaptör ile sizler uygulama yapmayın, mümkün olduğunca 3 volt'a yakın bir adaptör seçin. Bunun nedeni 5 mm'lik ledlerimizin çalışma voltajının 3,6 volt olması ve ne kadar yüksek  değerli bir adaptör kullanırsak voltaj düşümünün direnç üzerinde o kadar fazla ısıya dönüşeceğidir. Eğer uygulamayı profesyonel anlamda kullanacaksanız bir elektronikçiye 3.6 voltluk, size gereken güçte bir adaptör yaptırmanız olacaktır. eğer adaptörünüz 3 volt- 3,6 volt ise devrede direnç kullanmanıza gerek yoktur.

Led'lerin tek taraflı elektrik geçirdiğini yazmıştım, yani elektriği ters verdiğiniz takdirde led'ler zarar görmeyecektir, sadece ışık yaymazlar, sadece doğru polarizasyonda çalışacaklardır, bu yüzden adaptörünüzün hangi ucunun artı- hangi ucunun eksi olduğunu bilmenize, yada bir multimetre sahibi olmanıza gerek yok. Bir led'e yakından baktığınızda aşağıdaki şekli göreceksiniz.

Burada büyük yüzeye sahip olan uç - (negatif), küçük yüzeye sahip uç + (pozitif) uçlardır, fakat her led'i elinize alıp incelemenize gerek yok, çünkü led'lerin bir bacağı uzun, bir bazağı diğerine göre daha kısadır. uzun olan uç + , kısa olan uç - 'dir. Aldığımız Led'leri delikli bakır plakete bir sıra halinde monte edeceğiz, monte ederken bütün uzun veya kısa bacakların aynı tarafta olması gerekmekte, ledleri tek tek monte edip lehimlemeyin, bir sırayı monte edin ve bacaklarını kesmeden lehimleyin, daha sonra isterseniz bir led'in uzun bacağını bükerek diğer led'in uzun bacağına değdirip tekrar lehimlersiniz, yada lehim'in üzerinde kalan fazlalığı kesip, bir kabloyu tüm led'lerin aynı yüzdeki bacaklarına lehimlersiniz. amacımız burada led'leri birbirine paralel bağlamak. isterseniz 2. 3. 4. sırayı da yapabilirsiniz fakat standart bir kullanıcı için tek sıra yeterli gelecektir, bitkileri için yoğun ışık isteyen akvaristler sıra sayısını çoğaltabilirler, sıra sayısı çoğaltıldığında bir üst sıranın iki ucunda alt sıranın iki ucuna, polarizasyona dikkat edilerek lehimleme yapılmalıdır. Tüm led'leri paralel bağlamamızın sebebi, fabrika çıkışı hatalı led'lerimizin olabilme ihtimalinden dolayı, içlerinden bir led'imiz hatalı da olsa diğer ledlerimiz yanmaya devam edecektir. Led'lerimizi seri bağlasaydık bir led'in arıza yapması bütün ledlerin çalışmamasına sebep olacaktı.

Dikkat edilmesi gereken en önemli bir husus elimizdeki adaptörün ne kadar akım verebildiği ve adaptörümüzün gücüne göre en fazla kaç led kullanabileceğimizdir. benim elimdeki adaptör 24 voltta 750ma (mili amper, 1000mA=1A) akım verebiliyor. yani adaptörümün gücü 24 x 0.75=18 watt'tır. yani led'lerimin toplam gücü 18 watt'tan daha yüksek olmamalıdır. Peki 1 led ne kadar akım çeker? mavi ve beyaz led'ler 30mA, yeşil, sarı, kırmızı led'ler 20mA akım çekerler, çalışma voltajları da 3.6 Volttur. buna göre bir beyaz yada mavi led'imizin harcadığı güç 3.6 x 0.03 = 0,108 Watt'tır. Örneğimizde 69 adet beyaz led kullanılmıştır ve harcadığı toplam güç 7,5 watt kadardır. piyasada 1 milyoncularda bulabileceğiniz en dandik adaptör bile 3 voltta 300mA akım verebilir. yani gücü bu adaptörle bile 10 led kullanabilirsiniz (ki 3 voltta led daha düşük akım çekeceğinden bu sayı 12 olabilir) ve böyle bir uygulamada harcayacağınız güç 1 watt civarındadır :D ki gece lambası yapacak arkadaşlara ancak 3 adet mavi led, yada 5 adet sarı led öneririm. (sarı yerine kırmızı-yeşil'de olabilir fakat görünüm hoş olmaz) böylesi bir akım elektrik sayacınızı etkilemeyecek kadar düşüktür. Aşağıda 69 led'lik oda aydınlatması için yapılmış örneğimizin fotoğrafları var.

Fotoğrafların netliği için özür dilerim fakat makinam pek özellikli bir makina değil. keza akvaryum fotoğrafları da net değil. lehim yüzeyinde beyaz büyük bir direnç görüyorsunuz, bu direncin var olma nedeni benim adaptörümün 24 volt olması. Direncin bir ucu led'lerin herhangi bir ucuna lehimlenir, hangi uç olacağı farketmez. direncin diğer ucu ve led'lerin diğer ucuna ise voltajımızı vereceğiz.

Direnç değerimizi nasıl hesaplıyacağız: formülümüz basit:

(adaptör voltajı - led voltajı ) / (led sayısı x led akımı)

Adaptörümüz 24 volt, led voltajımız 3.6 , led sayımız 69, led akımımızda 0.03 Amper olduğuna göre formülde yerlerine koyduğumuzda: (24-3.6)/(69x0.03)= 9.85 ohm'dur. bu değerde direnç bulunmaz, onun için en yakın değer olan 10 ohm'luk bir direnç kullandık. Direncimizin kullandığımız toplam güce dayanabilecek güçte olması yani en az 7,5 watt olması gerekir, daha düşük bir rakam kabul edilemez ama daha yüksek olabilir bu yüzden 11 wattlık bir bir direnç koyduk.

diyelimki sizin elinizde 4.5 volt, 500 mA'lik bir adaptör var. buna göre kullanabileceğiniz en fazla güç 4.5x0.5= 2.25 watt yani 2.25/0.108= 20 Led'dir. ve kullanmanız gereken direnç (4.5-3.6)/(20x0.03)= 1.5 Ohm'dur. (böyle düşük değerler piyasada bulunur) çekeceğiniz güç 2.25 watt olmasına rağmen 3-4 wattlık bir direnç alabilirsiniz.

Gece lambası yapacak bir arkadaş aynı değerlerde fakat 3 led kullanacaksa sonuç 10 ohm çıkacaktır, fakat 3 led için toplam gücü 300 miliwatt civarında olacağından yarım wattlık bir direnç yeterli gelecektir. 1 yada 2 led kullacak arkadaşların watt'lı direnç aramasına gerek yoktur çünkü standart direçler çeyrek watt'tır. eğer elimizdeki adaptör 3 volt veya 3.6 ise direnç kullanmamıza gerek yoktur.

İlk fotoğraf Akvaryumdaki 2 adet 20 wattlık fluoresan çalışırken, 2. fotoğraf ise led'lerimiz çalışırken çekilmiştir. fluoresanımızın toplam gücü 40 watt, ledlerimizin ise 7.5 watt'tır. Led ışığımız tek noktada toplanmış aşırı parlak bir ışık vermiştir ki bunun sebebi ledlerimi tüm aydınlanacak ortama dağıtmamış, belirli bir alana toplamış olmamdır, fakat şunu söyleyebilirim ki, led'leri sayısını artırmadan daha geniş bir alana dağıtmış olsaydım bile (mesela fluoresan boyutunda bir alana) yinede fluoresanlardan daha güçlü bir ışık ışık şiddeti olacaktı. gördüğünüz üzere led ışığı belli bir alanda aşırı yoğunluk kazanmış durumda.

Gece lambası yapacak arkadaşlara, veya bitkileri için yüksek güçteki lambaları uzun süre çalıştıran arkadaşlara tavsiye ederim.

Bitki aydınlatması için kullanacak arkadaşlara ise mutlaka gerekli voltajda bir adaptör yaptırmalarını tavsiye ediyorum, çünkü yaptığımız örnekte 24 volt, direnç üzerinde yüksek ısıya neden olmaktadır, illaki yüksek voltajlı bir adaptör ile kullanılacaksa direnci yanmayacak bir materyal üzerinde tutunuz.

Avantajları:

- led'lerin çalışma ömürleri 100.000 saattir, hiçbir lamba bir led ömrünün yanına yaklaşamaz.

- enerji tüketimleri çok düşüktür. dolayısıyla işetim maliyetleri çok düşüktür.

- ısınma yapmazlar.

- DC voltaj ile çalıştıklarından fluoresanlar gibi saniyede 50 Hz'lik bir titreşim yapmazlar. (bu ışık titreşimin çanlılar üzerindeki etkisini internetten araştırabilirsiniz)

- Yapısı itibari ile spot gibi kullanılabilir, yani akvaryumun bir köşesine veya belirli bir bitki üzerine uygulanabilir, akvaryumu içerisinde farklı ışık şiddeti isteyen bitkilerin bir arada yetiştirilebilmesini sağlar.

- Dekoratif amaçlı kullanılabilir, akvaryumun istenilen kısmı istenilen renkte ışıklandırılabilir.

- Su içinde de kullanılabilir. (su içinde kullanılacaksa bakır yüzeyin zamanla suya bakır karıştırmaması için akvaryum silikonu ile kaplanmalıdır) Su içinde kullanıldığında, su yüzeyindeki yansıma olmayacak ve %20-30'a varan ışık artışı sağlanacaktır.

Dezavantajları:

- Yapım maliyeti yüksektir.

- Hazırda bulunamayacağı için ve sayıca çok eleman kullanılacağı için imal eden kişinin vereceği emek zaman alır.

Gördüğünüz gibi maalesef proje herkese hitap eden bir proje değil, fakat elbette bu tip bir uygulamdan yararlanacak, veya dekoratif amaçlı kullanacak arkadaşlar olacaktır.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2007 09:40
Kullanıcı bilgileri
mcorleone26
Forum Üyesi
Forum%20Üyesi
Simge
İsim : Orçun Oran
İl : Eskişehir
Orçun Beyin profiline bak : Göster&nbspleventys Özellikler
Orçun Beye özel mesaj gönder : Özel%20Mesaj%20Yolla
Forumda görüş ve fikir bildir : http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=31676& PN=2

Projenin ismi : 50 x 25 x 35 Akvaryum

Projeyi yapan : Orçun Oran

Projenin maliyeti : Kapağın yapımı dahil = 25 ytl

Malzemelerin temin edilebileceği yerler : Camcılar , Boyacı Dükkanları(Silikon için) , Hobi Malzelemeleri satan dükkanlar(Boncuk , ahşap boyama vb. satan yerler)

Kullanılan malzemeler :
1-)50 cm. x 35 cm. 2 tane cam (4mm lik)
2-)25 cm. x 35 cm. 2 tane cam (4mm lik)
3-)50 cm. x 25 cm. 1 tane cam (4 veya 6 mmlik taban olacağı için daha sağlam olmasını isteyebilirsiniz)
4-)Henkel - Sista Aquarium Silikon
Kapak için;
1-)Akvaryumun ölçüsünde 2 parça kontraplak tahta
2-)Kıl Testeresi
3-)Ahşap tutkalı (Marshall Tutex öneririm)
Kenarlar ve kapağın kaplanması için ;
1-)1 metrelik mobilya kaplamak için muşambacılarda satılan kaplamalardan (arkası kendinden yapışkanlı) (Bauhaus,Koçtaş,Praktiker,İKEA gibi yerlerdede bulmak mümkün)
2-)50 cm'lik yer kaplaması için satılan parke desenli kaplamalardan (arkası pamuklu oluyor) (Bauhaus,Koçtaş,Praktiker,İKEA gibi yerlerde bulmak mümkün)
Kullanılan aletler :
1-)Silikon tabancası
2-)Bıçak
3-)Tiner (Silikon bulasırsa temizlemek için)
4-)Kıl testere ucu 1 mm

Projenin yapım aşamaları :
Öncelikle camları 90 derecelik bir duvara veya bir köşeye dayıyoruz.Aralarına silikon sürüp 10 dakika tutarak bekliyoruz sonra diğer kısımlara aynı şekilde uyguluyoruz.Akvaryumu tamamen yapıstırınca köşelerine tekrar silikon geçiyoruz parmağımızın yardımı ile köşelere iyice yediriyoruz.Akvaryumun tamamen kuruması için 12 saat bekliyoruz (acık havada beklettim ben).Akvaryumun kurudugundan emin olduktan sonra içine dolana kadar çeşme suyu ekliyoruz onun üstünede 6 -7 avuç kaya tuzu ve genel dezenfektan damlatıyoruz (Henkel - Sista akvaryum silikonunda buna gerek yokmus ama işi garantiye almak için yaptım) Bu şekilde 12 saat bekletiyoruz.Dezenfekteyide tamamladıktan sonra sıra geliyor dış köşeleri kaplamaya.Bunun içinde muşambacıdan aldığımız kaplamayı istediğimiz ebatta kesip yapıstırıyoruz.
Kapak için:
Kontraplakları istediğimiz şekilde kesip tutkal ile yapıstırıyoruz ve kuruması için 30 dk ila 1 saat arası bekliyoruz.. Sonra üstüne kaplamamızı yapıstırıyoruz.İçine ışık tesisatımızı kurduktan sonra hiç bir engel kalmıyor :)



Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2007 09:40
Kullanıcı bilgileri
clownfish_00
Forum Üyesi
Forum%20Üyesi
Simge

İsim : Gençay Akbaydar
İl : Kastamonu
Gencay Beyin profiline bak : Göster&nbspleventys Özellikler
Gencay Beye özel mesaj gönder :
Özel%20Mesaj%20Yolla
Forumda görüş ve fikir bildir : http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=31676& PN=2

Projenin ismi : Arka Fon

Projeyi yapan : Gençay AKBAYDAR

Projenin maliyeti : 60 YTL

Malzemelerin temin edilebileceği yerler : İnşaat yapı malzemesi satan mağazalar.


Kullanılan malzemeler :

1-) Akvaryumun arka yüzeyini tamamen kaplayacak ebatta dolgu köpük (strafor 4cm) 

2-)Dolgu köpük

3-)Cerasit  R 65 marka derz. (İçme suyu depolarında kullanılan herhangi bir marka olabilir.)

4-)Elektrik borusu.

5-)Serum hortumu

6-)Hava taşı

7-)Vantuz

Kullanılan aletler :

1-)Maket bıçağı

2-)Metre

3-)Kalın telli Fırça

4-)Kova ve su

5-)Eldiven


Projenin yapım aşamaları :

İlk önce yaklaşık 4 cm kalınlığındaki strafor akvaryumumuzun ebatlarına göre kesilir. Benim akvaryumum 150x65x50 cm olduğu için iki adet straforu birleştirmek zorunda kaldım.

Düz bir zeminde iki ayrı strafor tam şekilde birleştirilir.

Dolgu köpükle istediğimiz şekilde gereken yerleri daha dolgun bazı yerleri daha az şekilde olmak üzere bolca köpük sıkılır.

 

Dış motorun pis su alan borusunu tamamen köpüğün içine gömerek köpükle sıkıştırılır.(Böylelikle gürültü kirliliğine bir çare bulmuş oluruz.)

daha sonra kurumasını bekliyoruz. Bu arada köpük bazı yerlerde şişecekdir. ve istediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz.

Köpük 2 günde tamamen kuruyacak ve strafora yapışacaktır.

Sıra köpüğü derz ile kaplamaya geldi. Geniş bir kabın içinde derzimizi su ile karıştırıp, Köpüğün üzerine fırça yardımıyla 1 kat iyice yayarak sürüyoruz.  tamamen delikleri kapayacak şekilde yayıyoruz ki, köpükle suyun temasını engelleyelim.


Birkaç gün içinde kuruduktan sonra tekrar 2. bir derz kaplaması için yeni bir karışım hazırlıyoruz. Ancak bu karışım bir öncekinden daha koyu kıvamda olmalı. Hamur kıvamında olması çok daha doğal görünüm sağlıyor. önceden kontrol ettiğimiz şekilde açık kalan tüm delikleri kapayacak şekilde elimizle her yerine bulaştırıp dağıtıyoruz. Bir yandan da poşet eldivenimizi üzerined hafifçe gezdirerek yada parmaklarımızla şekilleri dahada belirginleştiriyoruz. ( isteğe bağlı) Ve tekrar kurumaya bırakıyoruz.

Son olarak da straforumuzun arka tarafını komple bir kat derzle kaplıyoruz ki, arkadan da suyun köpüğe ulaşmasını engelleyelim. Ve vantuzları bol miktarda straforun arkasına sabitleyelim.

(vantuzları takmadan önce küçük delikler açarak içine yerleştirin ve etrafına köpük sıkın) ( straforu silikonla tamamen cama yapıştıracak olanlar bu işlemi yapmayabilirler.)

Yan tarafına da aynı şekilde kaplamak için bir parça yaptım. Bu resimde görüldüğü gibi önce kesici uclu bir alet ile serum hortumlarını yerleştirebileceğim oluklar açtım. Bu deliklere yerleştirdiğim, serum hortumlarının ucuna küçük hava taşı koydum ve bunları  musluklara bağladım. Aynı şekilde yine straforun üzerini derzle kapladım. Hava motorunun yardımıyla ara ara kabarcık çıkarıp suyu hareketlendirmeyi sağlamak için böyle bir plan yaptım.

Bütün bu çalışmalar bittikten sonra, arka fonu bol suyla yıkayın. Daha sonra akvaryumunuza koyun. Ve sonra yosunlanmasını sağlayın. Harika olacak. Ben haftaya akvaryumuma koyacağım ve resimlerini sizlerle paylaşcağım. Ve bolca aydınlatıp su gübresi dökerek hemen yosunlanmasını sağlayacağım Tropeus Duboise lerim sevinsinler :)Hepinizi şimdiden başarılar.



Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2007 09:40
Kullanıcı bilgileri
oceanblue
Forum Üyesi
Forum%20Üyesi
Simge
İsim : Mesut
İl : Bursa
Mesut Beyin profiline bak : Göster&nbspleventys Özellikler
Mesut Beye özel mesaj gönder :
Özel%20Mesaj%20Yolla
Forumda görüş ve fikir bildir : http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=31676& PN=2

Projenin ismi : Taşlardan Dekoratif Mağara.

Projeyi yapan : Mesut

Projenin maliyeti : 6 YTL

Malzemelerin temin edilebileceği yerler : Dere yatakları, sahiller v.b.


Kullanılan malzemeler :

1-)Akvaryum slikonu

2-)Uygun taşlar



Projenin yapım aşamaları :
Dere yatağında bulduğum düz taş parçalarından chiclidler için yuva yaptım. Tek gider silikon. Yapmayı düşünürseniz akvaryum silikonu kullanmayı ve kuruması için 2-3 gün bekletmeyi unutmayın. Ve sağlam yapın ki yıkılmasın.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2007 09:41
Kullanıcı bilgileri
muzzy145
Forum Üyesi
Forum%20Üyesi
Simge
İsim : Muzaffer Dündar
İl : İstanbul
Muzaffer Beyin profiline bak : Göster&nbspleventys Özellikler
Muzaffer Beye özel mesaj gönder :
Özel%20Mesaj%20Yolla
Forumda görüş ve fikir bildir : http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=31676& PN=2

Projenin ismi : Akvaryum+kapak+fon yapimi

Projeyi yapan : Muzaffer Dündar

Projenin toplam maliyeti : +-45 ytl

Malzemelerin temin edilebileceği yerler : Elektrikçiler ve hırdavatçılar


Proje 1 :
Akvaryum

Kullanılan malzemeler :

1-) Cam (yaklasik 10ytl)

2-) Akvaryum silikonu(7ytl)


Projenin yapım aşamaları :

Sitede akvaryum yapım aşamalarını gösteren DIY projeler olduğu için resim ve yorum eklemiyorum. Tek fark yan ve ön camları yapıştırmadan önce alttan kuşakları yapıştırdım böylece yapması daha kolay oldu.

 

Proje 2 : Akvaryum kapağı

Kullanilan malzemeler:

1-) Laminant parke

2-) Çivi (10ykr)

3-) Kalas (bedava)

4-) Silikon (Proje 1'den kalma)

5-) Florasan (45 cm mutfak için olanlardan 9ytl)

 

Projenin yapım aşamaları:

Yaparken fotoğraf çekmeyi unuttum. parkeleri akvaryum boyutuna göre kesip daha önceden hazırladığımız kalasa çakıyoruz.

Proje 3: Fon

Kullanilan malzemeler:

1-) Strafor(1,5ytl)

2-) Fugapool 2900 derz 5kg(10 ytl)

3-) Su bazli derz renklendirici(2.5 ytl) - tonlamalar icin sulu boya kullanabilirsiniz tabi derzle karıştırarak.

 

Projenin Yapım aşamaları :

Straforu akvaryumunuzun ölçüsünde kesip hayal gücünüzü çalıştırın. Ben Dreammakerin arkaplanlarından etkilenerek  bergamadaki trojan tapınağının kalıntılarını yapmaya çalıştım.

Arkadaki duvarda görebileceğiniz gibi bazı tuğlaları yerlerinden çıkartarak balıklar için yuvalar hazırladım.


Yunan usulü gerçekçi ve yapımı kolay olması için, tek tek parçaları yapıp silikon ve kolonların ortasına kürdan yardımıyla birleştirdim.

Fonun içindeki yuvalar her balık için yeterince büyüklükte düşünülmüştür.

Fugapool derzle bir kat renklendirmeden kaplıyoruz.

Fonun ve yuvaların boyanmış halleri.

Tapınağın boyanmış ve akvaryumumuzun son halleri. Arka camı dışardan koyu bir şeyle kaplayacağım, bu haliyle yuvaların girişleri kötü gözüküyor.

Herkese iyi projeler.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2007 09:41
civil
Forum Üyesi

 
 
drmeric nickli arkadaşımızın yaptığı dış filtreden esinlenerek uzun zamandır düşündüğüm dış filtreyi bende yapmaya karar verdim.
 
Malzemeler
1) Turşu bidonu (para vermedim annemden aldım)
2) Kafa motoru (Atman F202 iç filtrenin motorunu kullandım) internette yenisi 10YTL
3) 35 adet Mavi Bioball topları (15 kuruş X 35 = 5 YTL)
4) 3m Hortum 1.5 YTL
5) Hortum birleştirme aparatı (ikisi 1 YTL)
6) Bulaşık teli diyeceğim ama tel değil hani şu plastik olanlardan (3'ü 1YTL)
7) Nerdeyse 5 sene yetecek sünger elyaf 2YTL
8) Akvaryumcudan ücretsiz aldığım eski dış filtre borusu
 
Sanırım birşey unutmadım toplam 10.5 YTL kafa motoru da eklenirse 20.5 YTL.
 
 
Bu bidonun üst kısmı hortum aparatının gireceği büyüklükte deldim.
 
 
 
Burası da altta akvaryumdan gelen pis suyun gireceği yer.
 
 
 
Motorun hortum aparatına bağlantısı.
Motorun girdiği kısmı silikonlamak zorunda kaldım. Çünkü sonradan farkettim ki hortum birleştirme aparatında hortumun girdiği kısmın dışında orijinalinde 4 tane delik var ve buradan su sızdırıyordu. Tam yerini anlatabildim mi bilmiyorum ama bu işe başlamadan önce buraların silikonlanması ya da başka bir yöntemle o deliklerin kapanması gerekli.
 
 
 
Burada bioballar ve akvaryumdan gelen suyun girdiği kısım görünüyor. O beyaz boru, lavabo giderinin parçası. Hani şu bulaşık makinesi ya da çamaşır makinesininin giderinin lavabo altına bağlanabilen kısmı.
 
 
 
 
Malzemeleri diziyoruz. Üstten bulaşık plastiği görünüşü.
 
 
 
Kırpılmış sünger. Bunun üzerinde elyaf ve motora elyaf gelmesin malzemeler yükselmesin diye kırpılmamış düz sünger de var.
 
 
 
Şelale şeklinde suyun akvaryuma gelişi. Akvaryumcudan ücretsiz aldığım eski dış filtre çıkışı.
 
 
 
Bu da akvaryumun yanındaki görüntüsü. Sanırım filtre akvaryum üstünden 50 60cm aşağıdadır.
 
Çalıştıktan birkaç saat sonra üst kapaktan hafif sızdırma yaptı. Bende geçici çözüm olarak silikonladım. Şu an problemsiz çalışıyor. İlk temizlikte oraya bir conta ya da lastik düşünüyorum.
 
Herkes yapabilir kolay gelsin.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2007 09:42

diskus
Forum Üyesi

Ad Soyad: Mehmet Mert

Özel%20Mesaj



KULLANIŞLI VE BASİT BİR AKVARYUM YAPMAK

Daha kullanışlı bir akvaryum nasıl yapılmalı diye kendime sorduğum sorular, beni uzun süren bir araştırmaya yöneltti.

Kullanışlı akvaryum nasıl olmalı?

1. Dip temizliği büyük bir problem olmamalı.

2. Filtre temizliği son derece kolay olmalı.

3. Yeterince bitki konulabilmeli.

4. Kullanılan ekipmanlar dayanıklı olmalı, sık sık bozulmamalı.

5. Gün ışığından olabildiğince yararlanmayı kolaylaştırmalı.

6. Yem atmak ve aynı zamanda yemleme makinası kullanmak kolay olmalı.

7. Tabanı ayna gibi ışığı yansıtmamalı.

8. Kullanılan boru ve vantuzlar minumun düzeyde görünmeli.

9. Su değişimleri son derece kolay olmalı.

10. Son derece ekonomik olmalı.

 

Bu konularda neler yapılabileceğini kıyaslayarak küçük akvaryumlar kullanarak bir sonuca ulaşmaya çalıştım. Zaman zaman yeter diye düşünüp, çalışmayı bırakmayı istedim.

Bu işlemleri yaparken, teknik açıdan profesyonel olmalısınız ya da profesyonel bir yardım almalısınız.

Çalışmalarım esnasında resimlemeyi düşünmedim ancak biten kısımların resimlerini sizlere yeterince fikir verecektir. İstediğim sonuca ulaşabildim mi? Hayır, devamlı olarak geliştirmek gerekiyor. Bu da bir yığın akvaryumunuz olmasına neden oluyor. Şimdi bu akvaryumları yakınlarıma hediye edeceğimden dolayı, resimlerini ihtiyaç duyanların bilgisine sunmak istedim.

Bu akvaryumları nerede kullanabilirsiniz?

1. Diskus üretim tankı olarak kullanmayı amaçlamıştım. Tabi ilk amacım bu idi. Normal şartlarda yeterli ancak yavruların çıkışından itibaren belli bir süre pipo filtre kullanılması bir tedbir olarak iyi olur.

2. Evlerde küçük ve sorunsuz bir akvaryum olarak kullanabilirsiniz.

MALZEMELER:

1. Akvaryum

2. Plastik hortum

3. PVC boru

4. Plastik kutu

5. Siyah ısıtıcı vantuz

6. Hava hortumu

7. Akrilik malzeme

8. Sıcak silikon

9. Seramik

10. Derz dolgu malzemesi

11. Küçük menteşe

12. Yapıştırıcı

13. Küçük hava motoru

14. Hava musluğu

YAPILIŞI:

Ne yapacağız?

1. Akvaryumun tabanına derz dolgu malzemesi kullanarak eğimli olarak seramik döşeyeceğiz. Bunun nedeni dibe çöken her türlü malzemenin eğimden dolayı en alt bölgede toplanmasını sağlamak. Burada bir çukur yapmak.

2. Bir süzgeç filtre yapmak ve emiş borusunun ucunu dipteki çukur bölgeye yerleştirmek.

3. Akvaryumun sağ ve sol yanlarına hava çıkışı için 2 ayrı hava hortumu yerleştirmek.

4. Akvaryum kapağını akrilik malzemeden yapmak, menteşelemek ve 1 adet yemleme ile 1 adet hortum çıkış deliği açmak.

5. Bütün hortumlar seramik altında olacak ve bir kenardan çıkacak.

SERAMİK DÖŞEMEK:

1. Seramikleri akvaryumun tabanına döşenecek şekilde kestirin. Sağ tarafı 3 seramik kalınlığında, sol tarafı ise 1 seramik kalınlığında yükseltin. Seramikleri silikonla tutturun.

2. Seramikleri akvaryumun orta kısmından da kestirin ve orta kısmına sağ uca 2 ve sol kısıma 1 seramik kalınlığında eğim verin.

3. PVC borudan 3cm çaplı, 0,5cm kalınlığında bir halka kesin ve seramiğin sol ucunun orta kısmını buna uygun olarak daire şeklinde kesip, bu halkayı silikonla tutturun ve halkanın bir ucunu keserek süzgeç filtre borusunun ucunu yerleştirin. Filtre borusunu sağ arka köşeden çıkacak şekilde silikonla tutturun. Çıkış yerinden 1 cm mesafede delerek, hava hortumunu buraya temas edecek şekilde silikonlayın.

4. Seramiğin sağ ve sol uçlarının 2 cm içinden hava hortumlarını dışarı çıkacak şekilde yerleştirin. Hortumları sağ taraf arka köşesinde toplayın. Seramik burada da kesilmeli.

5. Derz dolgu malzemesini hazırlayın ve hava yapmayacak şekilde yayın. Seramikleri yerleştirin. PVC halkasının içini doldurmayın, atıklar burada toplanacak.

6. Sonuç; eğimli taban, atıkların çukurda birikmesini sağlıyor, mat taban özellikle yavruların ebebeyenlerini şaşırmasını ve yenmesini önlüyor.

SÜZGEÇ FİLTRE :

1. Süzgeç filtrenin üst kısmındaki kabın altı delik olacak, su üstten akarak, filtre edildikten sonra tanka akacak. Süzgeç vantuzlarla akvaryuma tutturulacak.

2. Kab kısmının altına elyaf, sonra karbon ve en üste tekrar elyaf koymanızı tavsiye ederim. Elyaf yerine, ince sünger de koyabilirsiniz ancak çabuk tıkanıyor.

3. Sonuç; akvaryumdaki atıklar, hem akıntının hem de çöpcü balıkların yardımı ile filtrede toplanıyor, filtre üstündeki elyaf haftada bir atılarak, yenisi konuyor.

KAPAK KISMI:

1. Akvaryumun kapak kısmını akrilik malzemeden yapmayı tercih ettim. Buna yemleme makinası için yuvarlak bir delik açtım. Hortum çıkışları içinde ayrıca sağ arka köşeyi kestim.

2. Kapaklara mavi-sarı plastik yapıştırıcı ile küçük menteşeler monte ettim.

3. Sonuç; gün ışığı tamamen yeterli oluyor, yemleme deliği ile yem atmak ve yemleme makinası takmak kolay oluyor, balıkların zıplayarak dışarı düşmesi önleniyor.

BİTKİLENDİRMEK:

1. Bu akvaryumda taban tamamen boş olduğundan, silikon vantuzlarla akrilik çubukları cama yapıştırdım ve onların üzerine Anibius bitkisinin köklerini bir ip yardımıyla sararak tuturdum.

2. Akvaryum temizliğinde ve su değişimlerinde bitkiler çıkarak sorun olmuyor.

SU DEĞİŞİMLERİ:

1. Küçük bir kafa motoru su değişimlerini kolaylaştıracaktır. Küçük çaplı bir hortumla da sifon yapılabilir.

2. Dip temizliğinde taban son derece kolay temizlenmektedir.

Resimdeki akvaryumlardaki farklılıklar:

1. Seramikler tabanda V yapacak şekilde yayılmıştır buna gerek yoktur.

2. Hava hortumları seramik üstünde kalmıştır bunlar içe alınmalıdır.

3. Hortumların çıkış yerinde hepsini içine alacak bir hortum kullanılmalıdır.

Sonuçta, 2-3 watt elektrik tüketen, son derece sorunsuz bir akvaryumunuz olacak.

  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
Herkese başarılar

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2008 21:31
Kullanıcı Bilgileri
yasmut
Ticari Üye


Kayıt Tarihi: 29 Ağustos 2007

Adı Soyadı: Tunç Sönmezoğlu

Tunç Bey'in profiline bak : Göster&nbspelectrofishs Özellikler

Tunç Bey'e Özel mesaj gönder : Özel%20Mesaj%20Yolla


Konu Linki: http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=165933


Projenin Adı: Kabarcık Sayacı


Enjektörden kabarcık sayacı yapıldığını daha öncede görmüşsünüzdür. Halen nasıl yapıldığı hakkında sorular alıyorum bu başlık daha uygun bir cevap olur sanırım.

1 - Öncelikle istediğiniz boyutta bir enjektör temin ediyoruz. Ben 10 ve 20 ml.lik enjektör tercih ediyorum.


2- Enjektörün iç parçasının arkasını kesip çıkarıyoruz.


3 - bu çıkardığımız yuvarlak parçayı enjektörün gövde kısmına yapıştırıyoruz. Bunun için hızlı yapıştığından sıcak PVC ile yapıştırmayı tercih ediyorum.



4 - Bu parça yapıştıktan sonra, tam ortasına uygun ölçüde bir delik deliyoruz. Bu deliğe hava hortumu için satılan düz bağlantı parçasını sokup yapıştırıyoruz.


5 - İki adet ısıtıcı vantuzu enjektöre uygun olacak büyüklüktekilerden alıyoruz. 10ml ve 20 ml lik enjektörlere tam uyan 2 boy heryerde satılıyor.


6 - Vantuzları enjektöre geçiriyoruz. Ve sayacımız hazır.


7 - Co2 sistemine bağlayıp güvenle kullanabilirsiniz. Resimdeki sayacı 2,5 yıldır kullanıyorum.


halongan2008-04-13 21:32:53

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2008 21:35
Kullanıcı Bilgileri
yasmut
Ticari Üye


Kayıt Tarihi: 29 Ağustos 2007

Adı Soyadı: Tunç Sönmezoğlu

Tunç Bey'in profiline bak : Göster&nbspelectrofishs Özellikler

Tunç Bey'e Özel mesaj gönder : Özel%20Mesaj%20Yolla


Konu linki: http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=163256&KW=


Projenin Adı: Salyangoz Kapanı


Bir çok ticari firmanın ürettiği salyangoz kapanının bir benzeri. Oldukça iyi iş görüyor. Görüntüyü bozmuyor. Küçük ve aç gözlü balıklar yemleri yemek için içine girip kapanda kalabiliyorlar. Giriş yeri daha küçük yapılarak küçük balıkların olduğu tanklarda kullanılabilir. Salyangozları kapana çekmek için herhangi bir pul veya tablet yemin kapanın içine konması yeterli. Giren canlılar dışarı çımazlar. Gece koymanızı tavsiye ederim.

1 - Öncelikle kapan girişini oluşturacak küçük hafif parçaları kesiyoruz. Daha sonra kullanıcağımız çubuğa uygun delikler açıyoruz. Bu üçgen parçalar 2 cm boyunda ve 0.5 cm eninde kesmesi ve işlemesi biraz zahmetli.


2 -
Uygun sayıdakı parçaları çubuğa geçiriyoruz.


3 - Diğer kenar ve üst parçaları hazırlıyoruz ve kenar parçalara çubuğa uygun delikler açıyoruz.


4 - Taban parçasına deliklerinden çubuk geçirilmiş yan parçaları yapıştırıyoruz. çubuğun çıkmaması için dış uçlarına lastik veya herhangi tutucak birşey takıyoruz.


5 - Kapanın üst kapağını ve arka parçasını yapıştırıp kapalı kutu haline getiriyoruz.


6 - Kapanı akvaryuma koyup aç gözlü balıkların girmeye çalışmasını ve salyangozların kapanın içine doluşmasını izliyoruz. Kapanın içine yem koymayı unutmuyoruz.

halongan2008-04-13 21:36:10

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2008 21:37
Kullanıcı Bilgileri
yasmut
Ticari Üye


Kayıt Tarihi: 29 Ağustos 2007

Adı Soyadı: Tunç Sönmezoğlu

Tunç Bey'in profiline bak : Göster&nbspelectrofishs Özellikler

Tunç Bey'e Özel mesaj gönder : Özel%20Mesaj%20Yolla


Konu Linki: http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=165931&KW=


Projenin Adı: Super Vortex CO2 Reaktör


Yeni çağın reaktör teknolojisi. İçine giren CO2 gazının hızı ile doğru orantılı olarak dakikada 800 - 1200 kabarcık çözebiliyor. İçine giren gazı %100 oranında çözmektedir. Sistemden asla CO2 kaçışı olmaz.

Şu an için %100 CO2 çözen tek aktif reaktör teknolojisidir. Diğer tüm reaktör sistemlerinde micro kabarcıklar sistemden kaçar. Boyu 20cm çapı 5cm dir. 450 l/h su sirkülasyonu ile çalıştırmaktayım. 1000 litre hacmindeki tanklara kadar kullanılabilir. Daha büyük veya daha güçlü bir pompa ile yapılırsa daha büyük tanklarında ihtiyacını karşılayacaktır. Yapım maliyeti kafa motoru hariç 6 ytl dir. Sistem tasarımı henüz çok yeni, üzerinde bazı değişik yenilemeler ve güçlendirme methodları geliştirdikçe buradan paylaşacağım.


Malzemeler

1 adet dip çekme aparatı
1 adet iç filtre ucu
Uygun ölçüde hortum + hava hortumu
1 adet düz hava hortumu bağlantı parçası
Uygun şekilde kesilmiş pleksi parçaları
3 adet vantuz
4 adet plastik kelepçe
Bir miktar kloroform



YAPIM AŞAMALARI

1- Öncelikle gövde olarak kullanacağımız parçaya uygun ölçüde ve açıda bir delik deliyoruz. Daha sonra iç filtre ucunu bu deliğe kloroform ile yapıştırıyoruz.




2- Gövde kısmına takmak için hazırladığımız vantuzlu pleksi parçayı plastik kelepçeler yardımı ile gövdeye bağlıyoruz. Vantuzlu parça düz bir pleksi üzerine yapıştırılmış vantuzlu kare parçalardan ibarettir.





3- Gövdenin üst deliğini kapatacak ölçüde kestiğimiz pleksi parçayı deliği kapatacak şekilde kloroform ile yapıştırıyoruz. Bu parça iyi yapıştırılmalıdır. Sızıntı yapmamalıdır.




4- Gövdenin üst deliğini kapattığımız pleksi parçanın tam ortasına delik deliyoruz. Bu deliğe düz hava hortumu bağlantısını takıyoruz. CO2 girişi bu parçadan olacak.




5- Tüm bu işlemler sonunda ana gövde bitmiş durumda. Üsten CO2 girişi, yandaki kalın hortumdan ise su girişi olacak. Su girişi için 8mm lik hortum kullandım.




6- Son olarak sistemin en önemli parçası olan ve vortex'in oluşmasını sağlayan gövdenin alt su çıkışı parçasını kloroform ile yapıştırıyoruz. Ve Vortex reaktör artık hazır.




7- İsteğinize bağlı olan iç filtreyi sisteme takabilirsiniz. Sistemin genel görünüşü ve vortex.





8- Eğer elinizde linkteki aparat var ise bu reaktörü dış filtreye bağlayıp su akış hızını istediğiniz gibi ayarlıyabilirsiniz.

http://www.resimgalerisi.net/galeril...iler/795_3.jpg
 
 
External Vortex Reaktör
 
Vortex reaktör dışarıda çalışır duruma gelmiş bulunmaktadır. Sistemi yaptım.
Resimlerini ekliyorum. Hızlıca yaptığım için işçilik süper değil lekeler oldu biraz yavaş yapınca çok temiz iş çıkıyor.






Bağlantı yerlerini güçlendirmek için sadece dış su deymeyen kısımlarına Epoxy yapıştırıcı kullandım.



Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

halonganÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/01/2006
İl: Antalya
Mesaj: 2194
halonganÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2008 21:42
Kullanıcı Bilgileri
yasmut
Ticari Üye


Kayıt Tarihi: 29 Ağustos 2007

Adı Soyadı: Tunç Sönmezoğlu

Tunç Bey'in profiline bak : Göster&nbspelectrofishs Özellikler

Tunç Bey'e Özel mesaj gönder : Özel%20Mesaj%20Yolla


Konu Linki: http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=163255&KW=


Projenin Adı: Balık Kapanı


Kimi zaman balık yakalamak bir eziyet olmuştur. Bu tuzak sayesinde bu iş kolay bir hal alıyor. Oldukça pahalıya satılan ticari markaları mevcut. Yapımı oldukça kolay. Tuzağın içine balıkları çekmek için yem koymanız veya içine girmesini beklemeniz yeterli.

1 - Öncelikle kapanın hazne bölümünü yapıyoruz. Büyüklüğü yakalamak istediğiniz balıklara göre ayarlanabilir.


2 - Daha sonra tuzağın kapağının içine gireceği kanalları hazırlıyoruz.


3 - Kapağın alt kısmına fazladan bir parça daha yapıştırıyoruz ağır olması ve kolay kapanması için.


4 - Kapağı yerine yerleştiriyoruz ve tuzağımız hazır


5 - Kapağın üstüne açtığımız deliğe şefaf misina bağlıyoruz ve kapağı kaldırıyoruz balık girince misinayı bırakıyoruz.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir