ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
samuraibeta
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
04 Haziran 2024 15:07
Son Ziyaret:
15 Kasım 2024 15:14
Toplam Mesaj:
14 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
11 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Enes Sevinç
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Enes Sevinç
SON 10 MESAJI
8mm Mi 6 Mmi
[QUOTE=kaygsz50]Merhabalar herkese iyi hobiler l144 vatoz boylandirma akvaryumu yaptirma aşamasindayimda cam kalınliğı ve kayıt kuşak yaptırma da kararsızım fikirlerimize görüslerinize açıgım akvaryum ölçüleri 100 uzunluk - derinlik 40 - yükseklik 30 cm olcak[/QUOTE]
Merhaba dostum, iyi hobiler! 😊 Bu boyutta bir akvaryum için ideal cam kalınlığı ve kayıt-kuşak detayları şöyle olabilir:
1. Cam Kalınlığı
8 mm: Bu ölçülerde bir akvaryum için yeterlidir. Hem güvenlik sağlar hem de eğilme riskini önler.
10 mm: Eğer uzun vadede çok ağırlık veya taşınma planlanıyorsa ekstra güvenlik için tercih edebilirsin, ama biraz maliyeti artırır.
2. Kayıt ve Kuşak
Kayıtlar: Akvaryumun uzunluğu 100 cm olduğu için mutlaka uzun kenarlara kayıt eklenmesini öneririm. Bu, camın eğilmesini engeller.
Kuşaklar: 40 cm derinlikte ve sadece 30 cm yükseklikte olduğundan, kuşaksız tasarım da olabilir. Ancak ekstra güvenlik için ince kuşaklar kullanılabilir.
3. Alternatif Güçlendirme
Eğer minimal bir görünüm istersen, kayıt-kuşak yerine lamine cam ya da temperli cam düşünebilirsin, ancak bu da maliyeti artırabilir.
Bu ölçüler vatoz boylandırma için oldukça ideal. Bol saklanma alanı sağlayan kökler ve düz yüzeyli taşlar eklemeyi unutma. 😊
[QUOTE=kaygsz50]Merhabalar herkese iyi hobiler l144 vatoz boylandirma akvaryumu yaptirma aşamasindayimda cam kalınliğı ve kayıt kuşak yaptırma da kararsızım fikirlerimize görüslerinize açıgım akvaryum ölçüleri 100 uzunluk - derinlik 40 - yükseklik 30 cm olcak[/QUOTE]
Merhaba dostum, iyi hobiler! 😊 Bu boyutta bir akvaryum için ideal cam kalınlığı ve kayıt-kuşak detayları şöyle olabilir:
1. Cam Kalınlığı
8 mm: Bu ölçülerde bir akvaryum için yeterlidir. Hem güvenlik sağlar hem de eğilme riskini önler.
10 mm: Eğer uzun vadede çok ağırlık veya taşınma planlanıyorsa ekstra güvenlik için tercih edebilirsin, ama biraz maliyeti artırır.
2. Kayıt ve Kuşak
Kayıtlar: Akvaryumun uzunluğu 100 cm olduğu için mutlaka uzun kenarlara kayıt eklenmesini öneririm. Bu, camın eğilmesini engeller.
Kuşaklar: 40 cm derinlikte ve sadece 30 cm yükseklikte olduğundan, kuşaksız tasarım da olabilir. Ancak ekstra güvenlik için ince kuşaklar kullanılabilir.
3. Alternatif Güçlendirme
Eğer minimal bir görünüm istersen, kayıt-kuşak yerine lamine cam ya da temperli cam düşünebilirsin, ancak bu da maliyeti artırabilir.
Bu ölçüler vatoz boylandırma için oldukça ideal. Bol saklanma alanı sağlayan kökler ve düz yüzeyli taşlar eklemeyi unutma. 😊
Beta Balıkları
[QUOTE=Hobilik]Çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için beta akvaryumunun içinde 5 adet helena katil salyangoz var çıkarmayı düşündüm ama çıkarmasam bi sorun olurmu? [:)][/QUOTE]
Rica ederim [:)] 60x25x35 cm ölçülerindeki 52,5 litre (yaklaşık) tankında 5 adet Helena katil salyangozu, biraz fazla olabilir. Bu kadar salyangoz, akvaryumun biyolojik dengesini etkileyebilir ve diğer canlılara, özellikle Betta'ya, fazla yer bırakabilir. Eğer tankta başka salyangozlar ya da küçük omurgasızlar da varsa, Helena'lar bunlara zarar verebilir. Ayrıca, salyangozların çoğalmasını istemiyorsan, sayıyı düşürmek daha iyi olabilir.
Betta'n ve salyangozlar arasında bir kavga gözlemlemediysen sorun olmayabilir, ancak zaman zaman bu tür durumları izlemek önemli. Yine de, eğer alan konusunda endişelerin varsa, birkaç salyangozu çıkararak ortamı daha dengeli hale getirebilirsin.
[QUOTE=Hobilik]Çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için beta akvaryumunun içinde 5 adet helena katil salyangoz var çıkarmayı düşündüm ama çıkarmasam bi sorun olurmu? [:)][/QUOTE]
Rica ederim [:)] 60x25x35 cm ölçülerindeki 52,5 litre (yaklaşık) tankında 5 adet Helena katil salyangozu, biraz fazla olabilir. Bu kadar salyangoz, akvaryumun biyolojik dengesini etkileyebilir ve diğer canlılara, özellikle Betta'ya, fazla yer bırakabilir. Eğer tankta başka salyangozlar ya da küçük omurgasızlar da varsa, Helena'lar bunlara zarar verebilir. Ayrıca, salyangozların çoğalmasını istemiyorsan, sayıyı düşürmek daha iyi olabilir.
Betta'n ve salyangozlar arasında bir kavga gözlemlemediysen sorun olmayabilir, ancak zaman zaman bu tür durumları izlemek önemli. Yine de, eğer alan konusunda endişelerin varsa, birkaç salyangozu çıkararak ortamı daha dengeli hale getirebilirsin.
Armatürk 1040l Armatür
[QUOTE=Keremeker]
Co2 yi görseldeki sistemden yapıyorum henüz test kiti almadım ama yeterli olduğunu düşünüyorum güzel o2 cıkısı gözlemledim bunun haricinde ceraqua lowtech gübre karısımını kullanıyorum benim akvaryum 32 litre onun kullanımı 100 litreye haftada 2 pump ben bunu 10 günde 1 pump olarak dengeledim bu yaptıklarımda eksik veya eklemem gereken birsey bulunuyor mu?[/QUOTE]
Dostum, şu anki uygulaman dengeli görünüyor; CO2 sistemi ve gübreleme düzenin düşük hacimli tankın için iyi bir ayarlama olmuş. Test kiti almadığın için CO2 miktarını takip edemiyorsun ama gözlemle CO2’nin yeterliliğini anlaman mümkün. O2 çıkışını sürekli gözlemlemek de iyi bir gösterge; bitkiler CO2’den yeterince yararlanıyorsa fotosentez yapacak ve iyi bir kabarcık çıkışı olacaktır.
Ekstra olarak dikkat etmen gerekenler:
Gübreleme Dozajı ve Düzeni: Bitkilerin gelişim hızına göre gübre dozunu biraz artırabilirsin, özellikle hızlı büyüyen bitkiler varsa. Ceraqua’nın düşük miktarda demir ve mikro element içerdiğinden emin ol; Alternanthera Reineckii gibi kırmızı bitkiler için yeterli besin alımını destekleyecektir.
Aydınlatma Süresi ve Şiddeti: Düşük hacimli tanklarda ışık süresi genellikle 6-8 saat arası tutulur. Yeterli ışık bitkilerin fotosentez yapmasına katkı sağlar ve CO2'nin etkinliğini artırır.
Bu koşullarla bitkilerinin sağlıklı kalmasını sağlarsın. İlerleyen dönemde bitki gelişiminde veya renk değişimlerinde bir aksama gözlemlersen, CO2 ve gübre oranlarını yeniden gözden geçiririz.
[QUOTE=Keremeker]
Co2 yi görseldeki sistemden yapıyorum henüz test kiti almadım ama yeterli olduğunu düşünüyorum güzel o2 cıkısı gözlemledim bunun haricinde ceraqua lowtech gübre karısımını kullanıyorum benim akvaryum 32 litre onun kullanımı 100 litreye haftada 2 pump ben bunu 10 günde 1 pump olarak dengeledim bu yaptıklarımda eksik veya eklemem gereken birsey bulunuyor mu?[/QUOTE]
Dostum, şu anki uygulaman dengeli görünüyor; CO2 sistemi ve gübreleme düzenin düşük hacimli tankın için iyi bir ayarlama olmuş. Test kiti almadığın için CO2 miktarını takip edemiyorsun ama gözlemle CO2’nin yeterliliğini anlaman mümkün. O2 çıkışını sürekli gözlemlemek de iyi bir gösterge; bitkiler CO2’den yeterince yararlanıyorsa fotosentez yapacak ve iyi bir kabarcık çıkışı olacaktır.
Ekstra olarak dikkat etmen gerekenler:
Gübreleme Dozajı ve Düzeni: Bitkilerin gelişim hızına göre gübre dozunu biraz artırabilirsin, özellikle hızlı büyüyen bitkiler varsa. Ceraqua’nın düşük miktarda demir ve mikro element içerdiğinden emin ol; Alternanthera Reineckii gibi kırmızı bitkiler için yeterli besin alımını destekleyecektir.
Aydınlatma Süresi ve Şiddeti: Düşük hacimli tanklarda ışık süresi genellikle 6-8 saat arası tutulur. Yeterli ışık bitkilerin fotosentez yapmasına katkı sağlar ve CO2'nin etkinliğini artırır.
Bu koşullarla bitkilerinin sağlıklı kalmasını sağlarsın. İlerleyen dönemde bitki gelişiminde veya renk değişimlerinde bir aksama gözlemlersen, CO2 ve gübre oranlarını yeniden gözden geçiririz.
Karides Akvaryumu
[QUOTE=Yiğit solak]Merhaba , elimde 20x20x20 akvaryum var değerlendirmek istiyorum tabana Moss kaplasam , bir kaç saklanma yeri birde filtre yeterli olurmu[/QUOTE]
20x20x20 boyutlarında bir akvaryum, birkaç melek karides (Amano veya Neon gibi) için güzel bir ortam olabilir. Karideslerin rahat etmesi için şunları göz önünde bulundurabilirsin:
Taban Kaplaması: Moss, karideslerin oldukça sevdiği bir bitkidir. Yosunları kazımayı, içinde gezmeyi severler. Tabana Christmas Moss ya da Java Moss gibi türlerle güzel bir yeşil kaplama yapabilirsin. Bu bitkiler, karideslerin hem yem arayabileceği bir alan hem de saklanacak bir yer sağlar.
Saklanma Alanları: Karidesler, stres durumunda saklanmayı severler, özellikle de kabuk değiştirme dönemlerinde. Küçük çömlekler, mini mağaralar ya da hindistancevizi kabukları gibi saklanma alanları ideal olur.
Filtre: Küçük bir sünger filtre, bu boyutta bir akvaryum için uygun olacaktır. Hem karideslerin güvenliği açısından emniyetli olur hem de oksijen sağlar ve suyu temiz tutar. Sünger filtreler, karides yavrularına zarar vermez ve biyolojik filtrasyon sağlamak için de idealdir.
Bu düzenlemelerle 20x20x20’lik küçük bir akvaryum, karideslerin rahatlıkla yaşayabileceği ve aktif bir şekilde dolaşabilecekleri bir ortam haline gelir. (Sünger Filtre=Pipo Filtre)
[QUOTE=Yiğit solak]Merhaba , elimde 20x20x20 akvaryum var değerlendirmek istiyorum tabana Moss kaplasam , bir kaç saklanma yeri birde filtre yeterli olurmu[/QUOTE]
20x20x20 boyutlarında bir akvaryum, birkaç melek karides (Amano veya Neon gibi) için güzel bir ortam olabilir. Karideslerin rahat etmesi için şunları göz önünde bulundurabilirsin:
Taban Kaplaması: Moss, karideslerin oldukça sevdiği bir bitkidir. Yosunları kazımayı, içinde gezmeyi severler. Tabana Christmas Moss ya da Java Moss gibi türlerle güzel bir yeşil kaplama yapabilirsin. Bu bitkiler, karideslerin hem yem arayabileceği bir alan hem de saklanacak bir yer sağlar.
Saklanma Alanları: Karidesler, stres durumunda saklanmayı severler, özellikle de kabuk değiştirme dönemlerinde. Küçük çömlekler, mini mağaralar ya da hindistancevizi kabukları gibi saklanma alanları ideal olur.
Filtre: Küçük bir sünger filtre, bu boyutta bir akvaryum için uygun olacaktır. Hem karideslerin güvenliği açısından emniyetli olur hem de oksijen sağlar ve suyu temiz tutar. Sünger filtreler, karides yavrularına zarar vermez ve biyolojik filtrasyon sağlamak için de idealdir.
Bu düzenlemelerle 20x20x20’lik küçük bir akvaryum, karideslerin rahatlıkla yaşayabileceği ve aktif bir şekilde dolaşabilecekleri bir ortam haline gelir. (Sünger Filtre=Pipo Filtre)
Japon Balıklarım Ard Arda Öldü
[QUOTE=Yaman123][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252510/141120241646111.jpg[/IMG]
4 gün önce 3 japon balığı aldım 2 küçük 1 büyük. 3. Günde küçük olan öldü bugündede 2. Küçük olan ölmek üzere.
Sebebi ne olabilir
Yem ini veriyorum ve 3 günde bir temizliyorum[/QUOTE]
Japon balıklarının ani ölümleri, genellikle su koşulları veya stresle ilgili olabilir. Japon balıkları dayanıklı olsalar da bazı çevresel değişikliklere hassastırlar. Olası sebeplerden bazıları şunlar:
Amonyak ve Nitrit Seviyeleri: Yeni kurulan akvaryumlarda sıkça görülen bir durum, amonyak ve nitrit yükselmesidir. Japon balıkları çok fazla atık ürettiği için bu zararlı maddeler hızla birikir ve balıklar için toksik hale gelir. 3 günde bir temizlik yapmak yeterli olmayabilir; %20-30 oranında düzenli su değişimi ve etkili bir filtre kullanımı amonyak birikimini azaltır.
Stres ve Uyumsuzluk: Akvaryuma yeni eklenen balıklar, özellikle büyük balıklardan stres yaşayabilir. Büyük balığın küçükleri rahatsız etmesi ya da alanını savunması küçük balıklarda strese neden olabilir.
Su Sıcaklığı: Japon balıkları soğuk su balıklarıdır, fakat ani sıcaklık değişimleri strese ve bağışıklık düşüklüğüne yol açabilir. Suyun sıcaklığını sabit tutmaya özen göster.
Oksijen Eksikliği: Yetersiz oksijen de balık ölümlerine neden olabilir. Eğer akvaryumda hava taşı veya filtreyle yeterli sirkülasyon yoksa, özellikle kalabalık bir ortamda oksijen düşüşü yaşanabilir.
Su kalitesini artırmak, fazla yemleri temizlemek ve balıkların durumunu gözlemlemek bu sorunları azaltabilir. Ölümler devam ederse, akvaryum su testleriyle amonyak, nitrit ve pH değerlerini ölçerek durumu daha iyi anlayabilirsin.
Bu arada oturmamış suya mı koydunuz diye sormuş bi arkadaş suyu komple değiştirmemelisiniz akvaryumu ağzına kadar doldurup dinlendirmeye alın sonrasında haftada 1 olmak üzere suyun %20 %30 unu boşaltın ve üstüne ekleme yapın bu şekilde suyun kalitesi iyileşir ani su değişiminde blaıklar strese girdiği için ölüyorlar büyük ihitmalle.
[QUOTE=Yaman123][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252510/141120241646111.jpg[/IMG]
4 gün önce 3 japon balığı aldım 2 küçük 1 büyük. 3. Günde küçük olan öldü bugündede 2. Küçük olan ölmek üzere.
Sebebi ne olabilir
Yem ini veriyorum ve 3 günde bir temizliyorum[/QUOTE]
Japon balıklarının ani ölümleri, genellikle su koşulları veya stresle ilgili olabilir. Japon balıkları dayanıklı olsalar da bazı çevresel değişikliklere hassastırlar. Olası sebeplerden bazıları şunlar:
Amonyak ve Nitrit Seviyeleri: Yeni kurulan akvaryumlarda sıkça görülen bir durum, amonyak ve nitrit yükselmesidir. Japon balıkları çok fazla atık ürettiği için bu zararlı maddeler hızla birikir ve balıklar için toksik hale gelir. 3 günde bir temizlik yapmak yeterli olmayabilir; %20-30 oranında düzenli su değişimi ve etkili bir filtre kullanımı amonyak birikimini azaltır.
Stres ve Uyumsuzluk: Akvaryuma yeni eklenen balıklar, özellikle büyük balıklardan stres yaşayabilir. Büyük balığın küçükleri rahatsız etmesi ya da alanını savunması küçük balıklarda strese neden olabilir.
Su Sıcaklığı: Japon balıkları soğuk su balıklarıdır, fakat ani sıcaklık değişimleri strese ve bağışıklık düşüklüğüne yol açabilir. Suyun sıcaklığını sabit tutmaya özen göster.
Oksijen Eksikliği: Yetersiz oksijen de balık ölümlerine neden olabilir. Eğer akvaryumda hava taşı veya filtreyle yeterli sirkülasyon yoksa, özellikle kalabalık bir ortamda oksijen düşüşü yaşanabilir.
Su kalitesini artırmak, fazla yemleri temizlemek ve balıkların durumunu gözlemlemek bu sorunları azaltabilir. Ölümler devam ederse, akvaryum su testleriyle amonyak, nitrit ve pH değerlerini ölçerek durumu daha iyi anlayabilirsin.
Bu arada oturmamış suya mı koydunuz diye sormuş bi arkadaş suyu komple değiştirmemelisiniz akvaryumu ağzına kadar doldurup dinlendirmeye alın sonrasında haftada 1 olmak üzere suyun %20 %30 unu boşaltın ve üstüne ekleme yapın bu şekilde suyun kalitesi iyileşir ani su değişiminde blaıklar strese girdiği için ölüyorlar büyük ihitmalle.
Isıtıcım Çalışmıyor
[QUOTE=Berkayv]Bendekide 100 watt ve şuan çalışmaya başladı ayarı 26 derecede su 24 e düşünce çalıştı bri sorum olacak ben bunu akvaryum silikonunun yanına sabitledim silikonda erime falan yaparmı?[/QUOTE]
Merhaba, Aktif bir şekilde çalışırsa erime yapar başıma geldi.
[QUOTE=Berkayv]Bendekide 100 watt ve şuan çalışmaya başladı ayarı 26 derecede su 24 e düşünce çalıştı bri sorum olacak ben bunu akvaryum silikonunun yanına sabitledim silikonda erime falan yaparmı?[/QUOTE]
Merhaba, Aktif bir şekilde çalışırsa erime yapar başıma geldi.
Armatürk 1040l Armatür
[QUOTE=Keremeker]Lowtech akvaryum icin uygun mudur icerisinde montecarlo ve alternanthera reinecki bitkileri var. Reinecki nin kırmızı yaprağını neredeyse hic kalmadı mor ısık bunu düzeltir diye okumuştum yardımcı olur musunuz?[:O][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251748/141120241741471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251748/141120241741501.jpg[/IMG][/QUOTE]
Low-tech akvaryumlarda Alternanthera Reineckii gibi kırmızı yapraklı bitkiler için renk koruma daha zor olabilir, çünkü bu bitkiler kırmızı rengini korumak için yüksek ışık ve CO₂ seviyelerine ihtiyaç duyarlar. Ancak bazı ek yöntemlerle renk yoğunluğunu artırmak mümkün olabilir:
Işık Gücü ve Spektrumu: Mor veya kırmızı ağırlıklı ışık, bitkilerin renk yoğunluğunu artırmada etkilidir. Bitkinizin rengi solduysa, mor ışık spektrumlu bir LED kullanmak faydalı olabilir. Bununla birlikte, bu tür bir aydınlatma tüm bitkilerde işe yaramayabilir, çünkü çoğu kırmızı bitki düşük ışık koşullarında yeşile döner.
Gübre Takviyesi: Kırmızı bitkiler, özellikle demir ve mikro besinlere daha fazla ihtiyaç duyar. Haftalık düzenli bir mikro besin gübresi veya demir takviyesi yapmak, Alternanthera Reineckii'nin renk kazanmasına yardımcı olabilir. Akvaryum bitkileri için üretilmiş sıvı gübreleri tercih edebilirsiniz.
Işık Süresi: Günde yaklaşık 6-8 saat ışıklandırma sağlamak, bitkilerin fotosentez yapmalarına yardımcı olur. Mor ışık kullanımını ise yalnızca 1-2 saatlik aralıklarla uygulayabilirsiniz; sürekli kullanmak alg oluşumunu artırabilir.
Diğer Bitki Koşulları: Monte Carlo gibi düşük ışıkta iyi gelişen bitkileriniz varsa, ışık miktarını aşırı artırmak yerine dengeli bir ışık düzeyinde kalmak, genel akvaryum sağlığı için daha iyi olacaktır.
Eğer bitkilerinizin kırmızı rengi geri gelmezse, düşük ışık ve gübre seviyelerinde yeşil yapraklı hale gelmeleri normaldir. Ancak ışık spektrumunu değiştirerek ve besin ekleyerek yeniden kırmızıya dönebilmeleri mümkündür.
[QUOTE=Keremeker]Lowtech akvaryum icin uygun mudur icerisinde montecarlo ve alternanthera reinecki bitkileri var. Reinecki nin kırmızı yaprağını neredeyse hic kalmadı mor ısık bunu düzeltir diye okumuştum yardımcı olur musunuz?[:O][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251748/141120241741471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251748/141120241741501.jpg[/IMG][/QUOTE]
Low-tech akvaryumlarda Alternanthera Reineckii gibi kırmızı yapraklı bitkiler için renk koruma daha zor olabilir, çünkü bu bitkiler kırmızı rengini korumak için yüksek ışık ve CO₂ seviyelerine ihtiyaç duyarlar. Ancak bazı ek yöntemlerle renk yoğunluğunu artırmak mümkün olabilir:
Işık Gücü ve Spektrumu: Mor veya kırmızı ağırlıklı ışık, bitkilerin renk yoğunluğunu artırmada etkilidir. Bitkinizin rengi solduysa, mor ışık spektrumlu bir LED kullanmak faydalı olabilir. Bununla birlikte, bu tür bir aydınlatma tüm bitkilerde işe yaramayabilir, çünkü çoğu kırmızı bitki düşük ışık koşullarında yeşile döner.
Gübre Takviyesi: Kırmızı bitkiler, özellikle demir ve mikro besinlere daha fazla ihtiyaç duyar. Haftalık düzenli bir mikro besin gübresi veya demir takviyesi yapmak, Alternanthera Reineckii'nin renk kazanmasına yardımcı olabilir. Akvaryum bitkileri için üretilmiş sıvı gübreleri tercih edebilirsiniz.
Işık Süresi: Günde yaklaşık 6-8 saat ışıklandırma sağlamak, bitkilerin fotosentez yapmalarına yardımcı olur. Mor ışık kullanımını ise yalnızca 1-2 saatlik aralıklarla uygulayabilirsiniz; sürekli kullanmak alg oluşumunu artırabilir.
Diğer Bitki Koşulları: Monte Carlo gibi düşük ışıkta iyi gelişen bitkileriniz varsa, ışık miktarını aşırı artırmak yerine dengeli bir ışık düzeyinde kalmak, genel akvaryum sağlığı için daha iyi olacaktır.
Eğer bitkilerinizin kırmızı rengi geri gelmezse, düşük ışık ve gübre seviyelerinde yeşil yapraklı hale gelmeleri normaldir. Ancak ışık spektrumunu değiştirerek ve besin ekleyerek yeniden kırmızıya dönebilmeleri mümkündür.
Balık Rengi Değişiyor
[QUOTE=M.ekinoks]Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri:
Akvaryum Kapasitesi (litre):
Akvaryumdaki Diğer Canlılar:
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon:
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): hocam oranda balığım siyah renge geçiş yapıyor hastamı normalmi [/QUOTE]
Oranda balığınızın renginin siyaha dönmesi bazen normal olabilir, ancak bazı durumlarda da balığın sağlığıyla ilgili ipuçları verebilir. İşte dikkat etmeniz gereken bazı noktalar:
Normal Renk Değişimi: Oranda ve diğer Japon balıkları, yaşlarına, genetik yapıya veya çevresel faktörlere bağlı olarak zamanla renk değiştirebilir. Siyah renk geçişi, özellikle genç balıklarda sık görülür ve kalıcı olabilir.
Stres veya Su Kalitesi: Renk değişikliği, balığın stres altında olduğunun veya su kalitesinde sorunlar olduğunun bir göstergesi olabilir. Amonyak, nitrit gibi zararlı maddelerin yükselmesi, renk değişimine yol açabilir. Su değişimlerini düzenli yapıp, su kalitesini test ederek amonyak ve nitrit seviyelerini kontrol etmenizde fayda var.
Hastalık Belirtisi: Eğer siyahlaşma, lekeler veya belirgin alanlarda (örneğin yüzgeç uçlarında) görülüyorsa, bu bir yanık belirtisi (örneğin amonyak yanığı) veya bir enfeksiyonun işareti olabilir. Balığınızda hareket azlığı, iştahsızlık veya yüzme davranışında değişiklikler fark ederseniz, hastalık belirtisi olabilir ve tedavi gerektirebilir.
Siyahlaşma alanlarını gözlemleyin; eğer genişlemiyorsa ve balık aktifse, sorun yok demektir. Ancak kötüleşirse, su koşullarını iyileştirmek ve gerekirse bir uzman görüşü almak iyi olacaktır.
[QUOTE=M.ekinoks]Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri:
Akvaryum Kapasitesi (litre):
Akvaryumdaki Diğer Canlılar:
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon:
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): hocam oranda balığım siyah renge geçiş yapıyor hastamı normalmi [/QUOTE]
Oranda balığınızın renginin siyaha dönmesi bazen normal olabilir, ancak bazı durumlarda da balığın sağlığıyla ilgili ipuçları verebilir. İşte dikkat etmeniz gereken bazı noktalar:
Normal Renk Değişimi: Oranda ve diğer Japon balıkları, yaşlarına, genetik yapıya veya çevresel faktörlere bağlı olarak zamanla renk değiştirebilir. Siyah renk geçişi, özellikle genç balıklarda sık görülür ve kalıcı olabilir.
Stres veya Su Kalitesi: Renk değişikliği, balığın stres altında olduğunun veya su kalitesinde sorunlar olduğunun bir göstergesi olabilir. Amonyak, nitrit gibi zararlı maddelerin yükselmesi, renk değişimine yol açabilir. Su değişimlerini düzenli yapıp, su kalitesini test ederek amonyak ve nitrit seviyelerini kontrol etmenizde fayda var.
Hastalık Belirtisi: Eğer siyahlaşma, lekeler veya belirgin alanlarda (örneğin yüzgeç uçlarında) görülüyorsa, bu bir yanık belirtisi (örneğin amonyak yanığı) veya bir enfeksiyonun işareti olabilir. Balığınızda hareket azlığı, iştahsızlık veya yüzme davranışında değişiklikler fark ederseniz, hastalık belirtisi olabilir ve tedavi gerektirebilir.
Siyahlaşma alanlarını gözlemleyin; eğer genişlemiyorsa ve balık aktifse, sorun yok demektir. Ancak kötüleşirse, su koşullarını iyileştirmek ve gerekirse bir uzman görüşü almak iyi olacaktır.
Betta Kuyruk Erimesi Hastalığı Ve Tedavi Yöntemler
Betta balığınızın kuyruk ve yüzgeç uçlarında siyahlaşma, beyazlama ve yırtık gibi belirtiler, genellikle yüzgeç erimesi (fin rot) veya mantar enfeksiyonu gibi sorunların işareti olabilir. Bu tür durumlarda yapılabilecek bazı adımlar şunlar:
Su Koşullarını İyileştirin: Betta'lar temiz suya karşı oldukça hassastır. Akvaryumun su kalitesini artırmak için haftada %25-30 oranında su değişimi yapın. Suyun sıcaklığını 24-28°C arasında sabit tutmaya özen gösterin.
Tedavi Uygulama: Eğer yüzgeç erimesi şüphesi varsa, balıklar için güvenli antibakteriyel bir ilaç kullanabilirsiniz. Türkiye’de yaygın olarak kullanılan ürünlerden biri olan Methylene Blue (Metilen Mavisi) veya Furan-2 gibi ilaçlar tedavide yardımcı olabilir. İlacı, ürün talimatlarına uygun olarak akvaryuma ekleyin ya da balığı ayrı bir karantina tankında tedavi edin.
Beslenme ve Destek: İyi beslenme, balığınızın bağışıklığını artırır. Granül yemlerin yanına çok az haşlanmış bezelye içi gibi sindirimi kolay olan yiyecekleri de ekleyebilirsiniz.
Stresi Azaltma: Balığı fazla gözlemlemek veya ışığa maruz bırakmak, strese sebep olabilir. Özellikle bu tür hastalıklarda balığa sakin bir ortam sağlamak iyileşmesine katkıda bulunur.
Durum ciddileşirse veya belirtiler düzelmezse, bir akvaryum malzemesi satan mağazadan veya veterinerden destek almak en iyisi olacaktır.
Betta balığınızın kuyruk ve yüzgeç uçlarında siyahlaşma, beyazlama ve yırtık gibi belirtiler, genellikle yüzgeç erimesi (fin rot) veya mantar enfeksiyonu gibi sorunların işareti olabilir. Bu tür durumlarda yapılabilecek bazı adımlar şunlar:
Su Koşullarını İyileştirin: Betta'lar temiz suya karşı oldukça hassastır. Akvaryumun su kalitesini artırmak için haftada %25-30 oranında su değişimi yapın. Suyun sıcaklığını 24-28°C arasında sabit tutmaya özen gösterin.
Tedavi Uygulama: Eğer yüzgeç erimesi şüphesi varsa, balıklar için güvenli antibakteriyel bir ilaç kullanabilirsiniz. Türkiye’de yaygın olarak kullanılan ürünlerden biri olan Methylene Blue (Metilen Mavisi) veya Furan-2 gibi ilaçlar tedavide yardımcı olabilir. İlacı, ürün talimatlarına uygun olarak akvaryuma ekleyin ya da balığı ayrı bir karantina tankında tedavi edin.
Beslenme ve Destek: İyi beslenme, balığınızın bağışıklığını artırır. Granül yemlerin yanına çok az haşlanmış bezelye içi gibi sindirimi kolay olan yiyecekleri de ekleyebilirsiniz.
Stresi Azaltma: Balığı fazla gözlemlemek veya ışığa maruz bırakmak, strese sebep olabilir. Özellikle bu tür hastalıklarda balığa sakin bir ortam sağlamak iyileşmesine katkıda bulunur.
Durum ciddileşirse veya belirtiler düzelmezse, bir akvaryum malzemesi satan mağazadan veya veterinerden destek almak en iyisi olacaktır.
Beta Balıkları
Merhaba! 😊 Betta balıklarınız için ayrı bölme kullanmanız, kavga etmelerini önlemek adına gayet yerinde bir karar. Dişiyi yavrulukta tutmak geçici bir çözüm olabilir ama uzun süreli bir yaşam alanı olarak pek ideal değil; daha iyi bir düzenleme gerekebilir çünkü yavruluk sınırlı bir hareket alanı sağlar. Dişiyi zaman zaman erkekten ayrı tutarak gözlem yapabilirsiniz. Eğer bir süre sonra çiftleşme belirtileri gösterirlerse (erkek köpük yapıyorsa ve dişi dikey çizgiler gösteriyorsa), onları kontrollü bir şekilde bir araya getirmeyi deneyebilirsiniz.
Kuru karides konusuna gelince, Betta'lar bazen kuru karidesi kabul edebilir, fakat yüksek proteinli ve sindirimi zor olduğundan az miktarda ve nadiren verilmesi en iyisidir. Günlük beslenme için granül Beta yemini kullanmanızı tavsiye ederim, çünkü bu yemler onların ihtiyaçlarına özel hazırlanmıştır.
Beslenme sıklığı ve miktarına gelince: Günde 2 defa besleyebilirsiniz; sabah ve akşam olmak üzere. Her öğünde sadece 2-3 granül kadar yem verin. Betta’ların küçük mideleri olduğu için fazla vermemek, sindirim sorunlarını önler. Yiyebileceği kadar vermek ve kalanları dipten almak suyun temiz kalmasını sağlar.
Merhaba! 😊 Betta balıklarınız için ayrı bölme kullanmanız, kavga etmelerini önlemek adına gayet yerinde bir karar. Dişiyi yavrulukta tutmak geçici bir çözüm olabilir ama uzun süreli bir yaşam alanı olarak pek ideal değil; daha iyi bir düzenleme gerekebilir çünkü yavruluk sınırlı bir hareket alanı sağlar. Dişiyi zaman zaman erkekten ayrı tutarak gözlem yapabilirsiniz. Eğer bir süre sonra çiftleşme belirtileri gösterirlerse (erkek köpük yapıyorsa ve dişi dikey çizgiler gösteriyorsa), onları kontrollü bir şekilde bir araya getirmeyi deneyebilirsiniz.
Kuru karides konusuna gelince, Betta'lar bazen kuru karidesi kabul edebilir, fakat yüksek proteinli ve sindirimi zor olduğundan az miktarda ve nadiren verilmesi en iyisidir. Günlük beslenme için granül Beta yemini kullanmanızı tavsiye ederim, çünkü bu yemler onların ihtiyaçlarına özel hazırlanmıştır.
Beslenme sıklığı ve miktarına gelince: Günde 2 defa besleyebilirsiniz; sabah ve akşam olmak üzere. Her öğünde sadece 2-3 granül kadar yem verin. Betta’ların küçük mideleri olduğu için fazla vermemek, sindirim sorunlarını önler. Yiyebileceği kadar vermek ve kalanları dipten almak suyun temiz kalmasını sağlar.
SON MESAJLAR
- Akvaryum İçin Isıtıcı Abdullah929, 20:00
Yeni Üye Forumu - Kiraz Karides Ve Kullandığım Sıvı Gübreler Azizdurdenn, 19:54
Omurgasızlar - Beta Balığı Hakkında YOTHAN, 19:54
Yeni Üye Forumu - Shallow Desktop Darkwater 41lt Lepistes KaanE, 19:33
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Kuyruk Yırtılması mitii, 19:28
Hastalıklar ve İlaçlar - Manado Toprakta Renk Değişimi Keremeker, 19:20
Hastalıklar ve İlaçlar - Yem Değişikliği MURNEF, 19:19
Malzemeler ve Yemler Forumu - Blackwater Tetra 40lt Bambu Ormanı KaanE, 19:19
Akvaryum Tanıtımı - Seyyar Sump Konumlandırmak İçin Yardım Lazım🙏 Göksel D, 19:17
Yeni Üye Forumu - Delta Tail Betta (the Taci) Mirza Adar, 19:16
Labirentliler Tanıtımı - Aqua Led Mi Orion Led Mi? Lepistes.., 18:41
Işık CO2 ve Ekipmanlar - Geçmeyen Planarya Veya O Tarz Bişey Bettamtailung, 18:21
Hastalıklar ve İlaçlar - Bitkimdeki Beyaz Şeyler Berkayv, 18:06
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeşil Su Sorunu M.levent, 17:42
Yeni Üye Forumu - Beyaz Lekeler Ne Aquaristtr, 17:39
Hastalıklar ve İlaçlar - İlk Tecrübemle Yeni Akvaryumum burakbyrs, 17:19
Canlı Doğuranlar - Transgenetik Yavru Dip Cekim Atesufuk, 16:56
Amerikan Tetraları - Dry Start Parvula Denemem DemAktas, 16:53
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Lowtech ayci, 16:48
Akvaryum Tanıtımı - 50x50x30 Sumplu Akvaryum Denemem Malinua55, 16:21
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 4 Aydır Geçmeyen Su Bulanıklığı. KaanE, 16:05
Yeni Üye Forumu - Cüce Amerikan Dünyası Fatih96, 15:53
Güney Amerikan Cichlidleri - Yeni 15 Litre Akvaryum Ve Lepistesler Aguamentist, 15:35
Canlı Doğuranlar - Beta Balığımın Rengi Değişti scorpion26, 15:26
Yeni Üye Forumu - L144 Vatoz Küpe Girmiyor scorpion26, 15:22
Kedi Balıkları Forumu - Pipo Filtre Önerisi SaRCoPhiLiuS, 14:35
Filtreleme Seçenekleri - Mayalı Sistem Co2 İşe Yarıyormu? Hidro Dinamik, 14:09
Yeni Üye Forumu - 40 Litre Akvaryum Kurulum Tavsiyesi Orhan76, 12:03
Yeni Üye Forumu - Frontosalarımda Görme Sorunu SaRCoPhiLiuS, 11:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Bambu SaRCoPhiLiuS, 11:30
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Lepistesler Ve Yavruları İlkerSHN, 11:29
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Akvaryum Bitki Sıklığı Ve Dip Çekimi bendeniztayfun, 11:28
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aquaming Hagen Kum SaRCoPhiLiuS, 11:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Taş, Kaya Tanımı. SaRCoPhiLiuS, 11:21
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Salyanyozlar çimleri yer mi? SaRCoPhiLiuS, 11:18
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Lepistes Balığım Ölü Doğuruyor SaRCoPhiLiuS, 11:17
Hastalıklar ve İlaçlar - Midaslarim Yavrulamiyor Orhan76, 10:24
Yeni Üye Forumu - Bitki Kararı Muhammedbedri, 08:55
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Betta Akvaryumum İçin Görüş Almalıyım Bettacifaho, 08:40
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Üstündekiler Ne? Taha Yanık, 08:27
Canlı Doğuranlar - Cam Kazıyıcı Set Muhammedcay, 07:44
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Acil Yardım Betta Balığım İçin Lütfen bendeniztayfun, 06:37
Yeni Üye Forumu - Co2 Sistemi Hakkında Bilgi EyupAsik3452, 02:40
Malzemeler ve Yemler Forumu - Beta Karın Şişliği Beytullahylldz, 02:00
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryuma Mini Taş Yapıştırma KaanE, 00:35
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Karideslerle Tecrübesi Olan Arkadaşlar Var Mı? AlperKrks, 23:44
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryum Kurulumu Bugra61, 23:04
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Eheim 300w Isıtıcı Lovelepistes, 23:02
Isıtma ve Soğutma Sistemleri - Molim Tahmini Ne Zaman Doğurur burakbyrs, 22:41
Canlı Doğuranlar - Nano Karides Akvaryumum ! Ayberk1634, 22:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- 3 Adet Akvaryum Ve Eheım 2012 İç Filtre JapoJupo 20:14
- Aquel Ultra 1200 Dış Filtre Ve Tetratec 200 W! JapoJupo 20:14
- Sıfır Urunlar Eheim 300 Tetra Aps300 harunefe 20:14
- Lethrinops Albus Kande harunefe 20:11
- Damızlık Altı Macrostomalar sametyildiz 19:43
- Bakımı Kolay Bitkiler Hobiciden TheCoffin 19:28
- Hbwhite Lepistes TheCoffin 19:28
- High Tech Bitkili Akvaryum hakanmidilic 19:12
- Karideslerinize Yuva :) utkuk 19:05
- Newa Cobra Mini (yüzey Emişli İç Filtre) blenny 18:48
- Chihiros B120 (kutulu) blenny 18:48
- Co2 Regülatör Set egedin 17:41
- Muhtelif Akvaryum Malzemeleri devko 17:34
- Co2 Tüp , Co2 Diffüzörler, Co2 Regülatör devko 17:34
- Eheim Isıtıcılar,sobo Armatür,sump Ve Dalga Motoru Burak PEKDEMİR 16:41
- Malawi Erkekler,protomelas Steveni Taiwan,fryeri Burak PEKDEMİR 16:41
- Akvaryum Malzemesi Rocky Volkan 15:23
- Sakura Karides Mavi Karides Katil Salyangoz Rocky Volkan 15:23
- 400 Litrelik Akvaryum (125*50*65h) vseckn 14:56
- Ful Red Lepistes , Yerli Lepistes , Zebra Dan Cucevatozcu 14:44
- Siyah Cüce Vatoz Yavru Cucevatozcu 14:44
- Nerite Salyangoz Ve Hava Motorları, Yemler Cucevatozcu 14:44
- Willow Moss BRAND 14:11
- Ludwigia Repens (gül) BRAND 14:11
- Sıfırürün/ Seachem De Nitrate Dış Filtre Malzemesi asliaral 13:57
- Hazır Kurulu Zahmetsiz Masrafsız Akvaryum ozan_1903 13:53
- Hazır Kurulu Lüks Akvaryum ozan_1903 13:53
- Hazır Kurulu Lüks Akvaryum ozan_1903 13:53
- Hazır Kurulu Lüks Akvaryum ozan_1903 13:53
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:41
- Özel Tür Lepistes, Karidesler, Vatoz, Bitkiler reano 13:41
- Resun Aco 001 18 Wat Hava Motoru Sıfır ALP85 13:32
- Moscow Neon Blue (lepistes) birkayaydin 13:32
- Cryptocoryne W. Brown Large Saksı ballantines 13:28
- Anubias Çeşitleri (broad Leaf, Nana , Petite) ballantines 13:28
- ❗️🔹️ N P K ➕️ Fe ➕️ Excel ➕️ Yosun Giderici 🔹️❗️ F13K 13:27
- 🌲🌳 Christmas Moss, Subulata, Mikra, Saz 🌳🌲 F13K 13:27
- 💥🌱 Toptan Subulata, Saz 🌾💥 F13K 13:27
- Bitki , Sıvı Gübre , Akadama Toprak , Ramshorn CevdetSERBEST 12:59
- Su Piresi 200 - 300 Adet 50 Tl CevdetSERBEST 12:59
- Moli Plati Gold Barbus Neon Blue Lepistes CevdetSERBEST 12:59
- Akvaryum Bitkileri + Red Tail Filkulak Lepistes umutuyar 12:43
- Hakiki Doğal Katkısız Yeşil Su -micro Kurt umutuyar 12:43
- Cyprichromis Leptosoma Kitumba Özşahin 12:32
- Neolamprologus Caudopunctatus Çiftler Özşahin 12:32
- Eriocaulon Sp Japan Shrimpspace 11:43
- Aquael 100 Watt Isıtıcı Bora Bey 11:23
- 2213 Boş Dış Kova Arıyorum Bora Bey 11:23
- Afrika Cichlidleri devito 11:20
- Black Ramirezi Ve Poso Rabbit Salyangoz devito 11:20
KULLANICILAR
- 153 Online Kullanıcı, 83 Üye
Online Kullanıcılar
Azizdurdenn,
mightymurat,
Golgeci,
Mirza Adar,
Ciyus,
Akax,
7stu,
Hidro Dinamik,
palankesli,
MasterChiefHakan,
YOTHAN,
yns325,
Eminator,
Balik76,
Ramazan09,
Iebowski,
kerem1135,
CevdetSERBEST,
UrasArt,
kaganbozkurt,
Denizliler,
Taha10,
K3r3m,
sametyildiz,
kn0w,
KaanE,
turkcu,
ersin1981,
puffity,
FerhatKaya,
FISHERMAN01,
Lepistes..,
vagus,
artgy,
neomeo,
MiSoSiKiaN,
omer417,
canaydin6458,
Oasis,
KaraDenizli34,
Abdullah929,
Bettamtailung,
propecia,
Göksel D,
yavuzgunal,
mitii,
rayed,
mdilek,
Yldz06,
mehmetsah1n,
Enespolat,
MysticArts,
Barış18,
mmemati,
hasancobanoğlu,
Ehtiyar,
Kunta kinte,
MURNEF,
Hobilenyum,
burakbyrs,
Nurşah,
apistoman,
Vlademirol,
Batuhan Tosun,
kabaktadi,
AKGN,
Oscarlarim,
Bayramc1,
mustafaolgun,
Cucevatozcu,
erosennin,
Qnur89,
oldbond,
Ebubekir ATAR,
furkandeveci,
UlasGulle35,
Ancher,
GhostKoi,
Lofta,
Yakup ÖZDEMİRCİ,
aupqua,
Erkan1661,
Bora Bey,
Mrl4stromance,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.