Yine, Yeniden bitkili


ByRaptiyeÇevrim Dışı

Kayıt: 19/04/2012
İl: Konya
Mesaj: 439
ByRaptiyeÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2012 15:36
Abi yardım konusunu burdan açıyorum ki herkes faydalanabilsin. 60x50x35(h) Ölçülerinde yeni bitkili kuruyorum. Genel olarak kolay ve orta yeterlilikte bitkiler besleyeceğim. co2 olacak (ilk başta mayalı devamında tüp ile). Kaya ve yati kökü ile tasarım yapcağım. Sence taban ve ışık seçimim nasıl olmalı? 105lt diyor akvaryuma. Ben en uygun olarak 56.5cm olan 24w t5 kullanacağım sanırım. Ama flo seçimim nasıl olmalı? İdeal taban nedir benim için ve ne substrat gübre vs. ne kullanmalıyım?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2012 17:42

Bence tabanda katman kullanma (alt kat torf, üstüne kil vs olaylarına girme yani) zengin içerikli taban başta hoş görünsede tecrübeli kişiler tarafından idame ettirilmeli çünkü tabandan suya çeşitli salınımlar gerçekleşecek. akvaryum tabanını tek çeşit kum ile yapmanı tavsiye ederim. kum kalınlığı ise 2-3mm kadar olmalı, daha kalın olması köklerin/bitkilerin tutunmasında ve dikilmesinde sorun çıkarır, daha incesinde ise su sirkülasyonu gerçekleşemez ve kökerde çürüme yaşanabilir. (tek istisna cuba ve benzeri ince ve kısa kök yapısındaki bitkilerdir) tabandaki kum aynı zamanda bakterilere ev sahipliği yapacaktır, akvaryumdaki nitrifikasyon bakterilerinin büyük bir kısmı filtre süngerinde değil, akvaryum kumunda bulunur, kumun ışık almayan derin/oksijensiz bölgelerinde ise denitrifikasyon bakteri olur. bu yüzden kullanılacak kum ve kullanım kalınlığı önemlidir. kumunu genel olarak 8 cm kalınlık oluşturacak şekilde hesapla; senin akvaryumun için 24 litre kum ihtiyacı görünüyor, fakat bu 8 cm akvaryumun heryerinde rijit olmak zorunda değil, ön planı 4 cm yapmak istersen yapabilirsin yani. genellikle denitrifikasyon akvaryumun bütün bölgelerinde olmaz, azot çıkışı genellikle akvaryumun hep aynı noktasında gerçekleşir, su akar yolunu bulur diyeyim :D

Tabanda bulabilirsen 2-3mm ebatlarında lav kırığı kullanabilirsin, ucuz ve etkili bir taban malzemesidir, fakat uygun boyutta bulmak imkansıza yakındır, bu olmazsa hagen siyah kum diye satılan kumdan kullanabilirsin. Yinede akvaryuma kaya koyacaksan lav kayalarına da bir bak, kafandaki dizayn ve renk seçimine uyuyorsa kayası bile işe yarar :D Tabana konulacak misket gübreler ise 3-6 ay kadar idare edecektir ve taban için yeterli gelecektir. (6 ay sonra bir su değişimi vs. zamanda yeni misket gübreler tekrar kuma saplanarak tazelenir) 
 
Işık olarak 4 lambalık yer yap, fakat başlangıçta 2 adet kullan, zamanla bitki popülasyonun arttıkça 3. yü de çalıştırırsın, çok yüksek ışık ihtiyacı olan bitkiler yetiştirmeye karar verdiğinde tesisatın hazır olur veya en kötü ihtimalle balast yanması vs. yaşadığında yedeğin olmuş olur. lamba seçimi bence 1 adet grolux (yada muadili) ve 1 adet aquastar (yada muadili) şeklinde olmalı, ileride üzerine 1 grolux daha eklenebilir.
 
Mayalı sistem bir düzene oturtulduğunda gayet verimli olabiliyor, ben eski akvaryumuda (670 litre) 5 litrelik pet'e yaptığım mayalı sistemi vortex reaktör ile birlikte kullanıyordum, hatta tüp almıştım ama istediğim gibi olmadığından mayalıya geri dönüş yapmıştım.
 
YBN2012-12-11 17:44:48

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ByRaptiyeÇevrim Dışı

Kayıt: 19/04/2012
İl: Konya
Mesaj: 439
ByRaptiyeÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2012 23:00
[QUOTE=YBN]

Bence tabanda katman kullanma (alt kat torf, üstüne kil vs olaylarına girme yani) zengin içerikli taban başta hoş görünsede tecrübeli kişiler tarafından idame ettirilmeli çünkü tabandan suya çeşitli salınımlar gerçekleşecek. akvaryum tabanını tek çeşit kum ile yapmanı tavsiye ederim. kum kalınlığı ise 2-3mm kadar olmalı, daha kalın olması köklerin/bitkilerin tutunmasında ve dikilmesinde sorun çıkarır, daha incesinde ise su sirkülasyonu gerçekleşemez ve kökerde çürüme yaşanabilir. (tek istisna cuba ve benzeri ince ve kısa kök yapısındaki bitkilerdir) tabandaki kum aynı zamanda bakterilere ev sahipliği yapacaktır, akvaryumdaki nitrifikasyon bakterilerinin büyük bir kısmı filtre süngerinde değil, akvaryum kumunda bulunur, kumun ışık almayan derin/oksijensiz bölgelerinde ise denitrifikasyon bakteri olur. bu yüzden kullanılacak kum ve kullanım kalınlığı önemlidir. kumunu genel olarak 8 cm kalınlık oluşturacak şekilde hesapla; senin akvaryumun için 24 litre kum ihtiyacı görünüyor, fakat bu 8 cm akvaryumun heryerinde rijit olmak zorunda değil, ön planı 4 cm yapmak istersen yapabilirsin yani. genellikle denitrifikasyon akvaryumun bütün bölgelerinde olmaz, azot çıkışı genellikle akvaryumun hep aynı noktasında gerçekleşir, su akar yolunu bulur diyeyim :D

Tabanda bulabilirsen 2-3mm ebatlarında lav kırığı kullanabilirsin, ucuz ve etkili bir taban malzemesidir, fakat uygun boyutta bulmak imkansıza yakındır, bu olmazsa hagen siyah kum diye satılan kumdan kullanabilirsin. Yinede akvaryuma kaya koyacaksan lav kayalarına da bir bak, kafandaki dizayn ve renk seçimine uyuyorsa kayası bile işe yarar :D Tabana konulacak misket gübreler ise 3-6 ay kadar idare edecektir ve taban için yeterli gelecektir. (6 ay sonra bir su değişimi vs. zamanda yeni misket gübreler tekrar kuma saplanarak tazelenir) 
 
Işık olarak 4 lambalık yer yap, fakat başlangıçta 2 adet kullan, zamanla bitki popülasyonun arttıkça 3. yü de çalıştırırsın, çok yüksek ışık ihtiyacı olan bitkiler yetiştirmeye karar verdiğinde tesisatın hazır olur veya en kötü ihtimalle balast yanması vs. yaşadığında yedeğin olmuş olur. lamba seçimi bence 1 adet grolux (yada muadili) ve 1 adet aquastar (yada muadili) şeklinde olmalı, ileride üzerine 1 grolux daha eklenebilir.
 
Mayalı sistem bir düzene oturtulduğunda gayet verimli olabiliyor, ben eski akvaryumuda (670 litre) 5 litrelik pet'e yaptığım mayalı sistemi vortex reaktör ile birlikte kullanıyordum, hatta tüp almıştım ama istediğim gibi olmadığından mayalıya geri dönüş yapmıştım.
 
[/QUOTE]

Abi hızlı uzun ve bilgilendirici yazı için teşekkürler 

Tavsiyelerine uyup tabanda torf kullanmayacağım. Ama ısrarla önerilen bir ürün var ki oda JBL AquaBasis Pro. Bu substrat hakkında yorumun nedir abi? Şimdi aydınlatmayı aynen dediğin gibi yapacağım fazla ışık olacak (litre başına 0.65-0.7 arası bir değer) ama ben mümkün olanın en azını kullanacağım çünkü alg sorunu yaşamak istemiyorum. Kaya olarak Antalya yöresinin meşhur falez (delikli kaya) kayalarını düşünüyorum abi. Arka fona dizip üstüne moss kapatacağım ve önüne yati kökünden ağaç yapacağım. Kum olarak hagen düşünüyordum ve senin önerilerinden sonra iyice kafama yattı hagen işi. Belki biraz dekorasyon için kuvars kum kullanırım. Sanırım içeriği ve yapısı aynı sadece kuvars beyaz bir kum. Bu sorularıma şöyle uzun eğlenceli ve bilgilendirici bir yanıt aldıktan sonra bitki konusuna girebiliriz abi :D

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2012 10:42
Jbl aquabasis pro kullanabilirsin çünkü salınımı kontrollüdür, yararı olur, zararı olmaz.
Antalya falez kayasını hiç kullanmadım, eğer suya salınım yapmıyorsa yani tuz ruhu testini geçiyorsa tabiki kullanılabilir.
Aydınlatmada akvaryumunun eni dolayısıyla en az 2 adet flo kullanacaksın, çünkü 1 adet flo kullandığında akvaryumun ön ve arka taban kısımlarına yeterli ışınım yapılamayacak, görsel olarak aydınlatmada bu bölgelerde fark hissetmezsin  fakat denersen bu kısımlardaki bitkilerde düzende tutturamazsın. bu yüzden arka ve ön kesime yaklaşık (ama sınırlarında değil) olarak flo'ları konumlandırman lazım. İleride ise 3. flo'yu çalıştıracağın zamanlarda bu flo diğer ikisinin tam ortasında değil ön tarafa biraz daha yakın konumlandırılmalı (taban bitkileri için, arka plandaki bitkiler zaten uzun boylu olacaklarından onlar yeterince ışık alacaktır)
 
Ben moss'lara çok sıcak bakamıyorum çünkü tembel işi değil :D fakat yavaş gelişen fissidens güzel, akvaryum son halini aldıktan sonra bakımda çok uğraştırmazlar. kayaların arka plana diziminde  cama temas etmesi veya yığma kayaların birşekilde yıkılması sonucu kötü sonuçlar doğabilir. sonuçta camcının camı keserken ufak bir çizik üzerinden kırabildiğini unutmamak lazım. ama bunlar düşünülerek yapıldığında da sorun olmaz. An talya kayasının özgül ağırlığını bilmiyorum ama ağır bir kaya ise bu tip kullanım sakıncalı olabilir, zaten lav kayasının üzerinde binlerce delik olduğundan moss tutturmak için idealdir (moss'ları bıçakla kıyıp deliklere sıvasmanktan ibaret) Ayrıca akvaryumunun eni 2 kademe orta plan yapmaya müsait, kumda yükselt ve girintiler oluşturarak derinlik hissini daha da artırabilirsin.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ByRaptiyeÇevrim Dışı

Kayıt: 19/04/2012
İl: Konya
Mesaj: 439
ByRaptiyeÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2012 12:37
[QUOTE=YBN]Jbl aquabasis pro kullanabilirsin çünkü salınımı kontrollüdür, yararı olur, zararı olmaz.
Antalya falez kayasını hiç kullanmadım, eğer suya salınım yapmıyorsa yani tuz ruhu testini geçiyorsa tabiki kullanılabilir.
Aydınlatmada akvaryumunun eni dolayısıyla en az 2 adet flo kullanacaksın, çünkü 1 adet flo kullandığında akvaryumun ön ve arka taban kısımlarına yeterli ışınım yapılamayacak, görsel olarak aydınlatmada bu bölgelerde fark hissetmezsin  fakat denersen bu kısımlardaki bitkilerde düzende tutturamazsın. bu yüzden arka ve ön kesime yaklaşık (ama sınırlarında değil) olarak flo'ları konumlandırman lazım. İleride ise 3. flo'yu çalıştıracağın zamanlarda bu flo diğer ikisinin tam ortasında değil ön tarafa biraz daha yakın konumlandırılmalı (taban bitkileri için, arka plandaki bitkiler zaten uzun boylu olacaklarından onlar yeterince ışık alacaktır)
 
Ben moss'lara çok sıcak bakamıyorum çünkü tembel işi değil :D fakat yavaş gelişen fissidens güzel, akvaryum son halini aldıktan sonra bakımda çok uğraştırmazlar. kayaların arka plana diziminde  cama temas etmesi veya yığma kayaların birşekilde yıkılması sonucu kötü sonuçlar doğabilir. sonuçta camcının camı keserken ufak bir çizik üzerinden kırabildiğini unutmamak lazım. ama bunlar düşünülerek yapıldığında da sorun olmaz. An talya kayasının özgül ağırlığını bilmiyorum ama ağır bir kaya ise bu tip kullanım sakıncalı olabilir, zaten lav kayasının üzerinde binlerce delik olduğundan moss tutturmak için idealdir (moss'ları bıçakla kıyıp deliklere sıvasmanktan ibaret) Ayrıca akvaryumunun eni 2 kademe orta plan yapmaya müsait, kumda yükselt ve girintiler oluşturarak derinlik hissini daha da artırabilirsin.
[/QUOTE]

Abi zaten sırf o derinlik hissini oluşturabilmek amaçlı böyle bir tank ölçülerine karar verdim. Kaya koyacak olursam arka plana şu şekilde düşünüyorum ben. Arka plana tam cam ölçüsünde strafor yada salınımı olmayan yumuşak bir malzeme koyup arka planı hiç göstermeyecek şekilde kaya dizilimini yapmak. üstüne serpilmiş şekilde moss sardırıp önüne yati kökünden 3-5 ağaç yapıp onlarında önüne kayalarla 2. orta plan efekti vererek sanki bir falez edası vermek istiyorum. Başarı oranını bilemiyorum denemeden bilemem ama güzel gibi. Bu konuda da fikrini almak isterim tabii ki. Şimdi sana armatür yapacağım demiştim ya abi o armatürü piyasada satılan infrared ısıtıcıyla yapacağım. Bildiğimiz ufo yani. Ölçümlerime göre içine 3 flo çok rahat sığıyor ama 4. sığarmı yada sığdırabilirmiyim bilmiyorum. UFO seçmemin nedeni hem şekli hem kullanım kolaylığı hemde gerçekten harika bir reflektörü var. Boyu tam olarak 80cm. İçi de 61cm felan. Ben içini 54cme dışınıda yapabilirsem 60cme düşürüp akvaryumun üstüne fix olacak şekilde asmayı düşünüyorum. Kullanımı rahat ve kolay olacak ama aklımı kurcalayan 2 sorun var burada. Birincisi ışığın dağılımı. Yaklaşık 15cm yukarıdan ışığı verirsem akvaryumun her tarafına ışık dağılıyor ancak acaba öne ve arkaya giden ışık şiddeti nasıl olur? Ya da benim işime yararmı? İkincisi de buharlaşan su. Akvaryumun üstü açık dolayısıyla mecbur buharlaşan su armatüre vuracak. Streç film tarzı birşeyle armatürü kapatabilirim ama bu seferde ışık kırılacak ve performans düşecek. Nasıl bir yol izlememi önerirsin abi? 
ByRaptiye2012-12-12 12:38:20

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2012 15:21
Arkası tamamen kapalı bir dizaynda derinlik hissi azalır gibime geliyor, ama aradığımda hiçbir örneğine denk gelmedim, yani görmedim ve tam olarak hayalimde canlandıramıyorum, belkide güzel olur. bahsettiğine en yakın örnek olarak şöyle bir foto buldum;
Fakat bunda da derinlik artırımı için kaya sutunu orta kesimlerde dar bir geçit bırakılmış ve üst kesim kapatılmamış. Dizayn konusunda ne desem boş olur çünkü olmaz diye düşünülen şeylerden çok güzel dizaynlar çıkabiliyor, kullanılan malzemedeki küçük detaylar bile dizaynda büyük farklılıklar yaratabiliyor. Bu yüzden dizayn için birşey diyemiyorum, bence aklındaki şeyi yapmalısın, sonuçta senin akvaryumun, o akvaryuma sen bakacaksın, sen emek vereceksin, senin gönlündeki şekilde olmalı, sonradan içinde "acaba" sorusu kalmamalı.
Aydınlatma da kullanacağın ufo şasesindeki yansıtıcı açılımı nasıldır bilemiyorum, ama sudan 15 cm uzaklaştırmanı tavsiye etmem, fazla uzaklaşmış olursun gibime geliyor, fakat dediğim gibi benzer bir uygulama görmediğim için kesin bir yorumda bulunamam. fakat sonradan değiştirilebilir, uygun görmezsen pleksi'den armatür yapabilirsin.
 
Su buharından çokta çekinme, buharın buradaki tek zararı balast'ların daha kolay bozulmasını sağlamak oluyor ki, buda daha çok balastları nereye koyduğunla alakalı bir olay. yani balastları hava akışı olan bir yere koyduğunda sorun olmaz, hatta istersen balastları armatürden bambaşka bir yere dahi koyabilirsin ama tavsiye etmem, kablo kalabalığı olur. balastları ufo şasisinin kenar kesimlerine koymayı düşünüyorsan bence sorun olmayacaktır ama çekincen varsa şasenin iki köşesine (yada sadece balastların olduğu köşeye düşük devirli, az miktarda hava üfleyen basir bir fan ekleyebilirsin. Fakat fan çok etkili birşey olmamalı çünkü akvaryum üzerinde hava akımı yaratıp soğutma işi görebilir. tabi yaz ayları için soğutma gerektiğinde bunun için güçlü birşeyde kullanabilirsin :D

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ByRaptiyeÇevrim Dışı

Kayıt: 19/04/2012
İl: Konya
Mesaj: 439
ByRaptiyeÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2012 16:19
[QUOTE=YBN]Arkası tamamen kapalı bir dizaynda derinlik hissi azalır gibime geliyor, ama aradığımda hiçbir örneğine denk gelmedim, yani görmedim ve tam olarak hayalimde canlandıramıyorum, belkide güzel olur. bahsettiğine en yakın örnek olarak şöyle bir foto buldum;
Fakat bunda da derinlik artırımı için kaya sutunu orta kesimlerde dar bir geçit bırakılmış ve üst kesim kapatılmamış. Dizayn konusunda ne desem boş olur çünkü olmaz diye düşünülen şeylerden çok güzel dizaynlar çıkabiliyor, kullanılan malzemedeki küçük detaylar bile dizaynda büyük farklılıklar yaratabiliyor. Bu yüzden dizayn için birşey diyemiyorum, bence aklındaki şeyi yapmalısın, sonuçta senin akvaryumun, o akvaryuma sen bakacaksın, sen emek vereceksin, senin gönlündeki şekilde olmalı, sonradan içinde "acaba" sorusu kalmamalı.
Aydınlatma da kullanacağın ufo şasesindeki yansıtıcı açılımı nasıldır bilemiyorum, ama sudan 15 cm uzaklaştırmanı tavsiye etmem, fazla uzaklaşmış olursun gibime geliyor, fakat dediğim gibi benzer bir uygulama görmediğim için kesin bir yorumda bulunamam. fakat sonradan değiştirilebilir, uygun görmezsen pleksi'den armatür yapabilirsin.
 
Su buharından çokta çekinme, buharın buradaki tek zararı balast'ların daha kolay bozulmasını sağlamak oluyor ki, buda daha çok balastları nereye koyduğunla alakalı bir olay. yani balastları hava akışı olan bir yere koyduğunda sorun olmaz, hatta istersen balastları armatürden bambaşka bir yere dahi koyabilirsin ama tavsiye etmem, kablo kalabalığı olur. balastları ufo şasisinin kenar kesimlerine koymayı düşünüyorsan bence sorun olmayacaktır ama çekincen varsa şasenin iki köşesine (yada sadece balastların olduğu köşeye düşük devirli, az miktarda hava üfleyen basir bir fan ekleyebilirsin. Fakat fan çok etkili birşey olmamalı çünkü akvaryum üzerinde hava akımı yaratıp soğutma işi görebilir. tabi yaz ayları için soğutma gerektiğinde bunun için güçlü birşeyde kullanabilirsin :D
[/QUOTE]

Bende bu resimi gördükten sonra arka plan kapanınca akvaryumun karanlık göründüğünü düşündüm ve yeniden düştüm bir kararsızlığa  15 cm yerine 10 cmde uzaklaştırabilirim abi asıl amaç ışık akvaryuma eşit dağılsın. Balastı tam olarak dediğin yerlere kenardaki plastik kapakların içine yerleştireceğim zaten oralarda elektronik devreler mevcut ve ısınan devreler olduğu için soğutma olayı halledilmiş gözüküyor ekstra bir fan vs gerek yok bence. Pleksiden armatür işi çok hoş ama nerden yaptırabilirim nasıl yaptırabilirim hiç bilmiyorum. Mobilyacılardan bir malzeme sordum geçenlerde elimde var parça halde dedi sudan ve ısıdan asla etkilenmiyormuş falan fiyat olarakta 60x50x5cm bir kapağa 70tl dedi. Bende ücreti yüksek bularak olmaz demiştim. Daha sonraları abinin biri Paslanmaz alüminyum diye anılan bir çeşidi varmış kalın esnemez dedi o armatürleri yaptıkları malzeme. Fiyat konusunda yine o civarlara vardığını öğrenince ondan da vazgeçtim ve UFO'ya yöneldim. Hala aydınlatmam muallakta ve ben çok sabırsızlanıyorum bir an önce kararımı verip kapağımı halledip akvaryumu kurmak istiyorum :D Bu pleksi konusunda biraz detaylı bilgi verirmisin abi bana?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2012 16:35
Pleksiglass genelde reklamcıların kullandığı bir malzemedir, kabaca plastik diyebiliriz fakat işlenebilir bir malzemedir, yani matkap ile delinebilir, diş yuvası açılabilir, kloroform ile birbirine yapıştırılabilir (sanırım tinerle de yapışıyor, emin değilim, ben kloroform kullanıyorum, her türk sapığının standart malzemesi :D ) fakat işe yarar kalınlıktaki pleksi de pahalı olacaktır, aluminyum daha mantıklı. aluminyum bir yüzey üzerine reflektörler yerleştirmek ve daha sonra kenarları kapattırmak gibi bir işlemi o civarda paraya yaptırabiliyorsan neden olmasın, akvaryumdaki en pahalı kısım aydınlatmadır, bu fiyata halledebiliyorsan yine iyi sayılır. fakat üzerine daha lamba-balast-duy vs. parası vereceğini de düşünürek bir maliyet çıkar, belkide hazır armatürlerden sıfır yada 2. el birtanesi sana daha uygun gelebilir. veya aydınlatma mağazalarında satılan tavandan sarkıtılan t8 hazır armatürlere bak, t5 olmalı diye bir şart yok nasıl olsa. YBN2012-12-13 11:50:12

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ByRaptiyeÇevrim Dışı

Kayıt: 19/04/2012
İl: Konya
Mesaj: 439
ByRaptiyeÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2012 17:42
Pleksiglas malzemenin 300x250'lik bir plakası 66€ abi. Bu benim işime gelmiyor sanırım :D Ben en iyisi bu flo dizilimini UFO'ya yapayım. 3x 24w t5 flo 72 w eder buda tam 0.7w eder litre başına ki sanırım bu ideal bir ışık oranı. Armatürlere baktım ama en aşağı 2. el benim işimi görecek birşey 200tl civarı abi her türlü aşıyor yani beni.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 26 Aralık 2012 17:03
Bir süredir gelişmeleri yazmadığımın farkındayım :D
Tekrardan sakal yosunu problemi çekmeye başladım, daha doğrusu bir türlü kurtulamadım diyeyim. karartma vs. işe yaramadığı için ilaç kullandım, bu sefer önerilen dozun yarısını kullandığım halde akvaryum 4 zencinin tecavüzüne uğramış gibi oldu (nasıl oluyorsa artık :D ) ilaç yosunları öldürdüğü gibi bitkileri de öldürdü. artık yosuna karşı farklı bir tutum izleyeceğim, şimdiye kadarki yöntemler işe yaramadığına göre şehir şebeke suyunda yada binanın su deposunda bir anormallik var demektir, veyahutta kullandığım kumun normalde olması gereken değer olan %15 civarında değilde %25 civarında demir içermesinden de kaynaklı olabilir. Ben az destek vermeyi düşünüyordum fakat tersine bir yol izleyip sudaki besini sömüren bitkiler ekleyip ekstra besin desteğine başlamaya karar verdim. geçici olarak akvaryuma birkaç yüz adet elodea ekleyeceğim, bunların durumu su konusunda bana bir fikir verecek.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BurhanbeyÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 21/02/2011
İl: Kayseri
Mesaj: 883
BurhanbeyÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 26 Aralık 2012 17:51
Süleyman bey ben 2-3 gün önce dekotadan bir kapak yaptım gerçi yapım aşamasını resimlemedim ama dekota maket bıçağı ile kolay kesilen ve japon yapıştırıcısı tarzı yapıştırıcılarla kolay yapıştırılabilen bir malzeme. Yaklaşık 1 metre kadar bir parça dekotayı reklamcı arkadaşımdan aldım tabi ücret almadı ama para verilecek olsa bile 5-10 tl gibi olacaktır. Akşam bir kaç resim çekerek yarın buradan paylaşırım şekil olarak dilediğiniz şekli vermekte oldukça kolay. Tek 40w elektronik balast ile 2 adet 18w flo kullandım. 
Dilerseniz aşağıdaki linkten genel görünüme bakabilirsiniz.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 01 Ocak 2013 23:57
Akvaryuma 150 sap Elodea ekledim (akvaryuma benzedi en nihayetinde :D ) elodea'ları eklememin sebebi sudaki besinleri hızlıca çekmeleri ve yosunlar için uygun bir ortam bırakmamaları idi...

Evet, cümlenin sonundaki üç noktadan da anlaşılacağı üzere şimdili pek işe yaramış görünmüyor, tabi daha erken sayılır yani elodea'ları ekleyeli ne kadar zaman oldu ki. Fakat yosunları ilaç ile öldürdükten 3 gün sonra tekrar yosunlanma başladı. Sakal yosunu olarak addettiğim bu yosunu iyice araştırdım, Cladophora Algae olarak geçtiğini buldum ve yabancı forumlarda bitkili akvaryumların kabusu olarak addedilmiş. bu yosunu yiyen bir canlı mevcut değil, zaten öyle bir yapıdaki onu yiyebilen canlı zaten normalde bitkileri de yiyebiliyordur, çünkü bunu yemek bitkiden daha zor olacaktır. (çok sağlam bir yapısı var)

Artık tekrardan ilaç uygulamayacağım, yosunlar gelişebiliyorlarsa gelişsinler, belki elodea'lar işe yarar, göreceğiz. Fakat elodea'lara rağmen gelişim gösterirlerse bu sefer farklı yöntemler kullanmayı deneyeceğim.

Bu alg'den kurtulmak için karbondioksit miktarının artırılması öneriliyor, fakat zaten akvaryuma yeterince co2 verdiğimi düşünüyorum, belkide kayalarımı çıkartmalıyım, kayalar suya salınım yapıp sertliği artırıp co2 etkisini düşürüyor olabilir. ilk etapta deneyeceğim şey bu olacak.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Acil StopÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 23/12/2011
İl: Aydin
Mesaj: 1182
Acil StopÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 02 Ocak 2013 09:15
Yiğit bey aynı sorunları yaşıyoruz sanırım yosunlarla savaşınızı takip ediyorum. İnşallah başarılı olabilirsiniz. Bu bahsettiğiniz yosunun bir makro fotoğrafını çekip foruma koyar mısınız? Aynı yosun olduğuna emin olmak istiyorum.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 02 Ocak 2013 13:41
Bu sıralarda fotoğraf imkanım yok fakat;
http://www.aquahobby.com/articles/e_freshwater_algae.php bu linkte bahsedilen Cladophora algae ile tamamen aynı. İplikçikleri oldukça ince olmasına rağmen fazlasıyla sağlam, yosundan ziyade bir moss türü gibi duruyor, zaten başedilme zorluğu da buradan geliyor çünkü yosundan ziyade moss özelliği gösteriyor. yani ona karşı uygulanan şeyler akvaryumdaki bitkilere de zarar veriyor, karartma işe yaramıyor, ilaç bitkileri de öldürüyor ve zaten bu yosunun kökünü de kurutmuyor. Bu yosunu yiyen bir tür canlı da muhtemelen yok. PH düşürmeyi deneyeceğim, olmazsa hidrojen peroksit deneyeceğim.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir