El Yapımı Hava Motoru
Murat Bey zaten hazırı var diye yıllardır türk malı bir otomobil yok, bilgisayarın hiçbir parçasını yapmıyoruz, kullandığımız cep telefonlarının %98i uzak doğu malı ve burda birisi çıkıp birşey yapmayı önerdiğinde bu şekilde cevap alması kırıcı.
Arkadaşlar şimdi ne alakası var cep telefonu ile araba ile diyenler olucaktır, açıklayayım. Bir cep telefonu aldığımızda üreten ülkeye (aslında firmanın ülkesine) aldığımız her bir cep telefonu için en az 2 ytl vergi ödediğimizi biliyormuydunuz? Çöpe atılan eski telefonları pas geçersek bugün faal olarak kullanılan 30 milyon cep telefonu var piyasada. Teknolojide ve ekonomide yarıştığımız ülkelerin hükümetlerine yaptığımız yardım için 30 milyon x 2ytl....
Aldığımız her araç için üretici firma kendi hükümetine vergi ödüyor, ülkemizde yaklaşık 10 milyon araçtan bahsediliyor faal olarak kullanılan. Yine artık eskiyen yada kaza sonucu onarılamayan ve hurdalığa verilen araçları saymıyorum. Bir araç başına firma ülkesinin hükümetine %5-12 arasında ülkesine göre vergi ödüyor. Bu vergiyide dolaylı yoldan biz ödüyoruz ve yine ekonomide ve teknolojide yarıştığımız ülkeleri kalkındırıyoruz....
Buyrun bir düşünün, saygılar...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Murat Bey zaten hazırı var diye yıllardır türk malı bir otomobil yok, bilgisayarın hiçbir parçasını yapmıyoruz, kullandığımız cep telefonlarının %98i uzak doğu malı ve burda birisi çıkıp birşey yapmayı önerdiğinde bu şekilde cevap alması kırıcı.
Arkadaşlar şimdi ne alakası var cep telefonu ile araba ile diyenler olucaktır, açıklayayım. Bir cep telefonu aldığımızda üreten ülkeye (aslında firmanın ülkesine) aldığımız her bir cep telefonu için en az 2 ytl vergi ödediğimizi biliyormuydunuz? Çöpe atılan eski telefonları pas geçersek bugün faal olarak kullanılan 30 milyon cep telefonu var piyasada. Teknolojide ve ekonomide yarıştığımız ülkelerin hükümetlerine yaptığımız yardım için 30 milyon x 2ytl....
Aldığımız her araç için üretici firma kendi hükümetine vergi ödüyor, ülkemizde yaklaşık 10 milyon araçtan bahsediliyor faal olarak kullanılan. Yine artık eskiyen yada kaza sonucu onarılamayan ve hurdalığa verilen araçları saymıyorum. Bir araç başına firma ülkesinin hükümetine %5-12 arasında ülkesine göre vergi ödüyor. Bu vergiyide dolaylı yoldan biz ödüyoruz ve yine ekonomide ve teknolojide yarıştığımız ülkeleri kalkındırıyoruz....
Buyrun bir düşünün, saygılar...
[/QUOTE]
Murat Bey,artık kendi markamız var cep telefonunda,RAKS
Saygılar...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Cenk Bey kim kullanıyor? Bizim telefoncu yanında ev eşyası hediye ediyor. Üstelik raks ismi türkçe bile değil. Dahası yıllardır ödediğimiz paralar, aldığımız nokialar ne olacak? Yada aldığımız wolkswagen başına Almanyaya ödediğimiz en düşük modelde 4000 YTL ne olacak? Rakslar eğer gerçekten Türk malı ise bile kesin parçaları ithaldir. Kullandığım renault clio symbol marka 2000 model aracımında heryanında türk malı yazıyor... Buyrun bide böyle düşünün.
Saygılar.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=175284
Saygılar...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Otomobilde de birçok parça maliyetini kurtarmayacağı için hazır olarak satın alınır.Fren sistemi denilince alman Bosch'a gidilir.Kimse oturup fren üretecem diye uğraşmaz.Maliyetini kimse kendi ürettiği araca takarak kurtaramaz mesela.İllede başkalarınada satması gerekecektir frenlerini.
Hava motoru olayı içinde yukarıda bahsettim, havasızlıktan ölecekleri kadar uzun bir süre olacaksa soğuktan çoktan etkilenmiş olurlar yada filtrenin içindeki bakteriler ölmüş olur vesaire.Tek başına çalışan bir havamotoru anlamsız kalacaktır.Genel olarak sistemi ayakta tutmak için ups kullanımı gerekir diye düşünüyorum. İllede pompaya ne yapılabilir diye düşünülürsede 12V ile çalışabilecek bir trafo ile manyetik alan elde edilir normal hava motorundaki trafo ile değiştirilebilir.Akü kullanırsınız.Uygun bir çözüm olur. İllede ben yaptım diye konuşulmak isteniyorsa,0'dan yapılmaya çalışılıyorsa yapınız saygı duyarım. Ama daha önemli şeylere kafa yorulmaya gerek varken de gidip astarı yüzünden pahalı, yada enerji kaynağını başka yollardan sağlayaraktan hemen sorun çözülebilirken uğraşı verilirse buda bence boşa zaman olur. İyi geceler. Dış filtrede var oda var buda var demeyiniz, onlar diy yapıldığında çok daha ucuza gelmektedir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Arkadaşlar konu hava motorundan çıkmış. Tekrar konuya dönecek olursak ve arkadaşımızın bahsetmiş olduğu işi, yani hava motoru yapımı olayı ile ilgili bir kaç fikrimi aktarmak istiyorum. Fiyatı ne olursa olsun kendi yaptığım şeyleri kullanmak veya yapabilmek ayrı bir zevk meselesi. Bu yüzden zamanın birinde hava motoru yapmaya da çalışmıştım. Tam olarak bilmemekle birlikte şu anda piyasada satılan hava motorlarının çalışma prensibi bir bobin içinde harakat eden demir çekirdek ve bu çekirdeğe bağlı plastik bir parça. Ancak bunu kendi üretimimizle yapmak ve hava yalıtımını iyi sağlamak maalesef pek mümkün görünmüyor. Bunun yerine eskiden kullanılan körük sistemine benzer bir alet yapmaya çalıştım. Hazır istediğim boyutlarda bir körük bulamamıştım. Daha körük kısmını yaparken istediğim noktaya varamadığım için vaz geçtim. Eğer elle çalışan küçük boyutlarda bir körük bulabilseydim teyip motoru ile çalıştırmayı deneyecektim. Ama olmadı.
Yani kısacası körük vari bir alet bulunabilirse el yapımı bir hava motoru yapmak çok kolay, değilse çok zor.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Eğer elle çalışan küçük boyutlarda bir körük bulabilseydim teyip motoru ile çalıştırmayı deneyecektim. Ama olmadı.
[/QUOTE]
Teyp motoru ile çalıştırdığınızda motor ısınıp bir süre sonra yanmayacakmıdır?
Elektrik-elektronikten çok iyi anlamam ama çalışma prensibi manyetik etki ile diye biliyorum(her makineyi olduğu gibi motoruda açtım ve inceledim :-)).Yani kullandığım terimler yanlış olabilir şimdiden kusura bakmayın.Motorun içinde mıknatıslı kollar var,körükler mıknatıslı kollara bağlı.Transformatör diye bildiğim parça sabit duruyor ve akım geçtiğinde mıknatıslı kollar hareket ediyor.Bu sayede körüklerde seri şekilde açılıp kapanarak hava üflüyor.
Şöyle bişey geliyor aklıma;
Biz büyük körük kullanıp aletin biraz daha büyüğünü yapabilirsek ve 5-6 çıkış verebilirsek evdeki tüm akvaryumlara buradan hava verebilirsek işe yarayabilir.
( Bu arada size ilk Dıy projemi anlatayım.Yaşım daha ufaktı ozamanHava motoru yapmaya kalkmıştım.Uzaktan kumandalı araba motoru aldım.Adaptöre bağladım.Bisiklet önüne takılan süs pervaneyi ona taktım.Onları bir pet şişe içine dizdim havanın çıktığı yere hortum bağladım.Ama nedense hava vermedi sanki hava verse 24 saat çalışacak.Zaten bir süre sonra motor yanacaktı.Okadarını o yaşda hesap edemedim )
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Arkadaşlar lokomotif tekeri veya körük, burada önemli olan hava yalıtımının iyi sağlanmış olması. Yani biraz daha açarsak; Hava basacak aletin iki deliği olacak. Bu iki delikten biri emme anında açılacak içeriye havayı alacak bu arada üfleme deliği kapalı olacak, üfleme anında emme anında faliyet gösteren delik kapanacak üfleme deliği açılacak. Sistem bu şekilde çalışmaya devam edecek. Ayrıca motorun yanması gibi bir sorun olacağını sanmıyorum. Eğer doğru motor kullanılırsa, doğru voltaj ve akım beslemesi yapılırsa ve motorun soğutulması da iyi sağlanırsa motora hiç bir şey olmaz. Tabi motorun gücünü aşacak bir yük de yüklememek gerekiyor. Yani Teyp motorunun miline bir ip bağlar ve bu ipin ucuna bir kibrit kutusu takarsanız problem olmaz, ama gider de 0.5 kg lık bir ağırlık bağlarsanız motor dönmeyeceği gibi bir müddet sonra da yanar.
Ayrıca mangal için imal edilen bir körük de bahsettiğimiz teyp motorları için anormal bir yük demektir. Belki motora düşecek yükü azaltmak için çark sistemleri kullanılabilir. Ama bu da gerçekten zor. Çünkü az bir kayma veya sapma sistemi iflas ettirir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=175284
Saygılar...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Sayın Cenk Bey gönderdiğiniz linke baktım. Tamam diyelimki Türk Malı, ne kadarı Türkiyede üretiliyor. Bakın ne diyorum Renault Clio Symbol markalı 2000 model arabamın heryerinde Türk Malı yazıyor ama civataları bile Avrupadan geliyor. Ford Focuslarda Honda Civiclerde Türk Malı ama bir vidası bile Türkiyede üretilmiyor. Ve umarım dediğiniz gibi Raks Türk Malıdır ve piyasada tutarak bizi Nokia cep telefonu kullanmaktan kurtarır. Ve sayın Emre Bey bazı parçalarını ithal etmek tamamda hepsini ithal edersek ve bu ürünlere Türk Malı dersek Kingston markalı ram'lerde çin malı oluyor.
Ayrıca istirham ediyorum herşeyi para ile kıyaslamayın. Belkide Ahmet Beyin zevkidir yapmak. Ya madem herşeyde mühim olan maddi kaygılar, akvaryuma para harcamanında bir anlamı yok.... Arkadaşlar Ahmet Bey bu fikri ortaya atarken maddi kaygılar peşinde değildi sanırım.
Saygılar.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir