Eheim Mağdurları
Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da Ansiklopedik Terim: tahsisBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=1770" ?>tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren Ansiklopedik Terim: sözleşmeden dönmeBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=1712" ?>sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
İmalatçı-üretici, satıcı, Ansiklopedik Terim: bayiBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=367" ?>bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.
Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı Ansiklopedik Terim: taşınmazBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=1808" ?>taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.
Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.
Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde Ansiklopedik Terim: tahsisBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=1770" ?>tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.
Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi Ansiklopedik Terim: arzBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=138" ?>arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Ansiklopedik Terim: kanunBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=1087" ?>kanun hükümleri uygulanır.
Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.
GARANTİ BELGESİ
Madde 13 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./20. md.)
İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, Ansiklopedik Terim: bayiBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=367" ?>bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve Ansiklopedik Terim: asgariBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=143" ?>asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.
Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.
Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik Ansiklopedik Terim: arzBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=138" ?>arz etmesi veya tamiri için gereken Ansiklopedik Terim: azamiBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=159" ?>azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, Ansiklopedik Terim: bayiBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=367" ?>bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.
Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken Ansiklopedik Terim: azamiBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=159" ?>azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilanla görevlidir.
TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU
Madde 14 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./21. md.)
Yurt içinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının tanıtım, kullanım, bakım ve basit onarımına ilişkin Türkçe kılavuzla ve gerektiğinde uluslararası sembol ve işaretleri kapsayan etiketle satılması zorunludur.
Bakanlık, sanayi mallarından hangilerinin tanıtma ve kullanım kılavuzu ve etiket ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bunlarda bulunması gereken Ansiklopedik Terim: asgariBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=143" ?>asgari unsurları Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilanla görevlidir.
SATIŞ SONRASI HİZMETLER
Madde 15 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./22. md.)
İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri sanayi malları için o malın Bakanlıkça tespit ve ilan edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça stoku bulundurmak suretiyle bakım ve onarım hizmetlerini sunmak zorundadırlar.
İmalatçı veya ithalatçıların bulundurmaları gereken yedek parça stok miktarı Bakanlıkça belirlenir.
İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın yeni ithalatçısı sunmak zorundadır.
Bakanlık, hangi mallar için servis istasyonları kurulmasının zorunlu olduğu ile servis istasyonlarının kuruluş ve işleyişine dair usul ve esasları Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilanla görevlidir.
Garanti belgesiyle satılmak zorunda olan bir sanayi malının garanti süresi sonrasında arızalanması durumunda, o malın Bakanlıkça belirlenen Ansiklopedik Terim: azamiBu sözcük hakkında ayrıntılı açıklama için linke tıklayınız.', this, event, tipwidth)" onmouseout=delayhidetip() href="http://www.hukuki.net/ansiklopedi.php?do=sozluk&term=159" ?>azami tamir süresi içerisinde onarımı zorunludur.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
http://www.akvaryum.com/Forum/member_profile.asp?PF=68290
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.
Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.
Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;
*Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,
*Tüketici Mahkemelerine,
başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NEREDEDİR?
Hakem Heyetleri illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.
81 İl Müdürlüğü ile 851 ilçede Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bulunmaktadır.
Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.
NEREYE BAŞVURULMALI?
Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 1 Ocak 2006’dan itibaren 724.99 YTL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu durumda, hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır.
Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.
Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.
Şikayet konusu olan hizmetin değeri 724.99 YTL’nin üstünde ve 1.892,63 YTL.’nin altında ise Hakem Heyetlerine başvurulabileceği gibi, Tüketici Mahkemelerine de başvurulabilir.
Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir.
BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?
Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsiniz.
Yazılı dilekçenizde,
• Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
• Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
• Ne kadar para ödediğinizi,
• Sorunun ne olduğunu,
• Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
• Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.
BAŞVURULARDAN ÜCRET ALINMAZ
Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır.
Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.
GÖRÜŞÜLME SÜRESİ
Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 3 ay içinde karara bağlanır.
Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Ali bey inanın siz olmasaydınız eğer bizlerle ilgilenen kişilerinde olacağını hiç zannetmiyorum. Defalarca Anadolu Pet'i aradım ama en samimi ve içten sorunları çözmeye çalışan sizi gördüm. Bu iyi niyetinizden ötürü firmanızdan ziyade size teşekkür ederim.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Merhabalar arkadaşlar bende bugün eheim 2217 aldım. Aslında ben yaklaşık 13-14 gün önce almıştım kafa moturunun altı patlamış yani kırık çıkmıştı kutudan geri götürmüştüm ve bu güne kadar yeni siparişi bekliyodum ve ozaman bu konuyu görmemiştim. Dün Ulaş Bey'in açmış olduğu konuyu sonuna kadar okudum dış filtreyi bugün kurdum denedim herhangi bi sorun yok ama ses çıkartma konusunda sizin paylaşmış olduğunuz maduriyetinizden kaynaklanan bende bi tedirginlik oldu filtreyi dinledim çok az bi motor çalışma sesi veriyo ama oda rahatsız edici deyil lakin ben daha önce eheim 2217 nin çalışmasına şahit olmadığım için ses bana normal gibi geldi. Sizin hatalı filtrelerinizdeki ses düzeyi nasıl acaba? Saygılarımla.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Merhabalar arkadaşlar bende bugün eheim 2217 aldım. Aslında ben yaklaşık 13-14 gün önce almıştım kafa moturunun altı patlamış yani kırık çıkmıştı kutudan geri götürmüştüm ve bu güne kadar yeni siparişi bekliyodum ve ozaman bu konuyu görmemiştim. Dün Ulaş Bey'in açmış olduğu konuyu sonuna kadar okudum dış filtreyi bugün kurdum denedim herhangi bi sorun yok ama ses çıkartma konusunda sizin paylaşmış olduğunuz maduriyetinizden kaynaklanan bende bi tedirginlik oldu filtreyi dinledim çok az bi motor çalışma sesi veriyo ama oda rahatsız edici deyil lakin ben daha önce eheim 2217 nin çalışmasına şahit olmadığım için ses bana normal gibi geldi. Sizin hatalı filtrelerinizdeki ses düzeyi nasıl acaba? Saygılarımla.
[/QUOTE] Youtube'a girebiliyorsanız,"Eheim Ses" diye aratın,göreceksiniz.Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir