Karides üretimi ve bakımı
Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2014 16:31
Karides hobisi özellikle son 5 yılda ülkemizde inanılmaz gelişti ve gelişmeye de devam ediyor. Hatta şu anda bir araştırma yapsanız, belki de balık tankları sayısını sollamıştır karides tankları. Bunda Bünyamin kardeşimin katkısını küçümsemek insan olarak benim vicdanıma sığmaz, payı çok büyüktür ve büyük bir övgü hakediyor. Gerek burda, gerekse başka ortamlarda bolca bilgi paylaşımı bulmak mümkündür, bu konuda kötümser bir tablo çizilmesinin bir gereği yoktur kanımca. Almak, satmak bu işin doğasında olan bir şeydir, çocukluğumdan beri akvaryum hobisiyle ilgileniyorum ve hep bir şeyleri üretip satmışımdır. Bu yüzden de kimse kimsenin hobiciliğini yargılamaya hakkı yoktur. Forum kurallarına aykırı bir konu görür ve rahatsız olursanız, yönetime şikayet eder geçersiniz. Yönetim de gerekli görürse gereğini yapar olur biter.
İnsanların iş stresinden sıyrılıp hobisiyle biraz rahatlamaya çalıştığı bir ortam yakaladığında şu tartışılanları okumak zorunda kalıyor. Gerçekten çok üzücü...
İnsanların iş stresinden sıyrılıp hobisiyle biraz rahatlamaya çalıştığı bir ortam yakaladığında şu tartışılanları okumak zorunda kalıyor. Gerçekten çok üzücü...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2014 02:04
Yazılan mesajları okudum, şu taraf haklıdır , bu taraf haksızdır diye bir değerlendirmede bulunmak yerine gerilimi sürdürecek mesajları silmeye karar verdim.Benzer tartışmalara daha önce de şahit oldum farklı kategorilerde, hatta boyutları hakareti aşan durumlar olabiliyor gerginlikle.Sizlerin de takdir edeceği üzere sanal ortamda, yüzyüze görüşmeden, jest ve mimiklerden uzak birbirimizle iletişim kurmaya çalışıyoruz.Hatta bazen karşımızdakinin de insan olduğunu unutabiliyoruz, kırıcı sözler sarfediyoruz.Gördüğüm kadarıyla konuya sahip çıkan, tecrübelerini paylaşmakta arzulu ve bilgi sahibi kişiler var.Bu tip kişisel atışmalarla diğer hobicilere çok faydalı olabilecek bir konu ziyan oluyor farkında olmadan.Konuyu tekrar açtım, sizlerden ricam tartışmaları saygı çerçevesinde ve karides hobisinin çıkarlarını gözeterek yapmanız yönündedir.Eğer şahsınıza veya konuya zarar verecek bir durumla karşılaşırsanız ' hata var' butonuna tıklayıp bildirdiğinizde , bizler müdahale edeceğiz, bu sayede stres atmak için yaptığımız hobiyi tamamlayan bu site hem size hem de konuyu takip eden diğer üyelere zehir olmayacaktır.
Konunun devamında aynı benzer kişisel tartışmalar devam ederse yaptırım uygulamak durumunda kalacağım.
Anlayışınız için teşekkürler , sağlıklı hobiler.
Konunun devamında aynı benzer kişisel tartışmalar devam ederse yaptırım uygulamak durumunda kalacağım.
Anlayışınız için teşekkürler , sağlıklı hobiler.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2014 21:36
Hangi arada yaptılar bilmiyorum ama :)
Su değişiminde gözüme çarptı, açıkçası bu kadar çabuk beklemiyordum geleli 23 gün oldular, carbon rilileri daha uzun beklemiştim...
İsmini de şart koydum, eğer yumurta atmaz yavrular sağ salim büyürse şart 1 - şart 2 .... diye isimlendirmeyi düşünüyorum...
Bir şeyi daha mesajıma eklemek istiyorum.
Başlıkta bir çok deneyimli hobici tecrübe ve bilgilerini paylaştı, hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim.
Arı karides türlerini beslemek isteyen, bu doğrultuda araştırma yapan pek çok kişinin başlığı takip ettiğini veya ileride rastlayacağını biliyorum.
Kendimce bu başlıktan çıkardığım sonuçlar şunlardır
Eğer teorik dahi olsa su kimyası konusunda biraz bilgiliyseniz, nasıl tank kurulacağını biliyor ve filtrasyon konularına aşikarsanız 6-7 aylık bir akvaryum/hobi deneyiminiz varsa sizde arı karidesleri rahatlıkla besleyebilirsiniz...
Eğer çekinceleriniz varsa ve ilk kez karides besleyecekseniz nispeten ucuz olan neocaridina türleri ile (kiraz, karbon, neon vs) bu canlıların huyunu suyunu tecrübe etmeniz sizin için iyi olacaktır.
Mesela bu kerataların filtreye bu kadar kolay kaçabileceğini hatta inadına gidip oraya girdiklerini (huy edinmişler:) bilmiyordum... Arılardan önce önlemimi aldım
Bu kadar börtü böcüğü hayatımda bir tankta ilk defa gördüm (bitkili deneyimim yoktu)
Belki eski tanklarımda da var olan ama umursamadığım planaria ve hydra'ya farklı gözle bakmaya başladım. İlk attığım bitkileri dezenfekte etmem gerektiğini bilmiyordum, şu an hydra problemim var ama çözümünü öğrendim + arı karides tankında önlemimi aldım... Kiraz ve karbon rililerden bunları ve başka küçük detayları öğrendim
Sizde arada onları beslerken araştırmalarınıza devam eder tecrübenizi arttırır belki yeni bilgilere ulaşırsınız...
Yine başlıktan kendime aldığım en önemli bilgiler şunlar oldu;
- Arı karidesleri beslemek ve büyütmek için ekstra bir gereksiniminiz yok, hatta verimi bende de halen soru işareti olmakla birlikte bulunduğunuz yerdeki su değerlerine göre üretim de yapabilirsiniz
- Verimli üretim düşünüyorsanız daha önceki mesajlarımda açıkladığım gerekli ms değerlerini sağlamak için osmoz cihazı verimi arttırıcı bir silah olacaktır... Bendeki sistem şu => Yüksek Hacimli Tanklar Için Su Değişim Sistemi
Başka amaçlar için de kullanıyorum...
- Daha verimli bir üretim düşünüyorsanız; çokça karides üretmiş yani normalin üzeri tecrübeye sahip kişilerin ortak tavsiyesi aktif toprak. Burada teori olarak anladığım kadarıyla aktif toprak verimi arttırıyor. Kabaca 30 yavru alacaksanız 40 yavru alıyorsunuz, yine yanılmıyorsam asıl nokta yavruların gelişiminde. Kabaca 5 yavru ölecekse 1-2 yavru ölüyor
Ama burada şüpheli ve çözemediğim bir durum var, acaba ölümlerin nedeni aktif toprak eksikliğimi yoksa biyolojik döngüdeki sorunlar mı? Yetersiz fauna mı, açlık mı? Yapılan hatalar mı? Ph mı? Anlatıldığı kadar etkili mi yoksa etkisi daha mı düşük?
Bende bu doğrultuda zamanla nacizane tecrübelerimi paylaşacağım, belki üçüncü madde ile ilgili görüşüm/anlayışım değişir...
Ek: Eğer illa kullanılacaksa hard akadama toprağı en uygun fiyatlı / verimli alternatif sanırım. En azından fiyat olarak rastladığım en ucuz / bulunabilir aktif toprak... Bonsai toprağı olarak 14 lt 80-100 tl arası fiyatlara satılıyor, çok ucuza karıştırılmışları da var ama deneyeni görmedim...
Gelelim benim için asıl sonuca
Bu türleri herkes gayet güzel besler, ilk başladığında kendini ve bütçesini çok sarsmadan sabırla ilerlerse anlatılan gibi ne çok masraflı ne de zor bir hobi. Bana göre zevkli de bir uğraş... En azından bence kimse ilk adımda kendini telef etmesin
Hızlı giden atın -- seyrek düşermiş...
İlk dönemde 30 değil 20 yavru alın onları sermaye yapıp osmos alın. 40 değil 30 yavruyla devam edin, sonra gerek görürseniz aktif toprak ve mineraller, yemler üzerine eğilin... Belki 50 yavru alırsınız, ya da bir hata ile kaybedersiniz, nasip ama sonuçta imkanlarınız dahilinde bir seçim yapma şansınız var. Zorunluluk gibi gösterilen aslında verimi tartışmalı harcama önerilerini iyi etüt etmenizi de ayrıca ve tekrar tekrar tavsiye ediyorum...
Herkese keyifli hobiler dilerim...
Beğenenler: [T]106394,fatihkök[/T][T]156279,Hobist[/T][T]121139,braweheart[/T][T]23324,sebcerag[/T][T]99785,border[/T][T]153544,arfyldz[/T][T]140267,DNGC[/T][T]167786,Ahesya[/T][T]156899,orhan0624[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2014 22:42
Bilgiler için teşekkürler Ulvi bey konuya yakışır bir yazı olmuş (her anlamda)edindiğiniz iyi veya kötü tecrübeleri sürekli paylaşmanızı temenni ederim keza konuyu takip eden birçok yeni hobici olacaktır.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2014 23:05
Teşekkürler Fatih Bey.
Yenilere yönelik ve her konunun konuşulduğu / konuşulabileceği, en azından bilgi dolu mesajların yoğunlukta olduğu dolu dolu bir konu olsun istiyorum, ben aradım bulamadım başkaları bulsun :)
Elimden geldiğince ve fırsat buldukça edindiğim yeni tecrübeleri aktarmaya çalışacağım...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 20 Şubat 2014 07:39
[QUOTE=Ulvi Özuğur]
SSS Mosura Crown
Hangi arada yaptılar bilmiyorum ama :)
Su değişiminde gözüme çarptı, açıkçası bu kadar çabuk beklemiyordum geleli 23 gün oldular, carbon rilileri daha uzun beklemiştim...
İsmini de şart koydum, eğer yumurta atmaz yavrular sağ salim büyürse şart 1 - şart 2 .... diye isimlendirmeyi düşünüyorum...
Bir şeyi daha mesajıma eklemek istiyorum.
Başlıkta bir çok deneyimli hobici tecrübe ve bilgilerini paylaştı, hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim.
Arı karides türlerini beslemek isteyen, bu doğrultuda araştırma yapan pek çok kişinin başlığı takip ettiğini veya ileride rastlayacağını biliyorum.
Kendimce bu başlıktan çıkardığım sonuçlar şunlardır
Eğer teorik dahi olsa su kimyası konusunda biraz bilgiliyseniz, nasıl tank kurulacağını biliyor ve filtrasyon konularına aşikarsanız 6-7 aylık bir akvaryum/hobi deneyiminiz varsa sizde arı karidesleri rahatlıkla besleyebilirsiniz...
Eğer çekinceleriniz varsa ve ilk kez karides besleyecekseniz nispeten ucuz olan neocaridina türleri ile (kiraz, karbon, neon vs) bu canlıların huyunu suyunu tecrübe etmeniz sizin için iyi olacaktır.
Mesela bu kerataların filtreye bu kadar kolay kaçabileceğini hatta inadına gidip oraya girdiklerini (huy edinmişler:) bilmiyordum... Arılardan önce önlemimi aldım
Bu kadar börtü böcüğü hayatımda bir tankta ilk defa gördüm (bitkili deneyimim yoktu)
Belki eski tanklarımda da var olan ama umursamadığım planaria ve hydra'ya farklı gözle bakmaya başladım. İlk attığım bitkileri dezenfekte etmem gerektiğini bilmiyordum, şu an hydra problemim var ama çözümünü öğrendim + arı karides tankında önlemimi aldım... Kiraz ve karbon rililerden bunları ve başka küçük detayları öğrendim
Sizde arada onları beslerken araştırmalarınıza devam eder tecrübenizi arttırır belki yeni bilgilere ulaşırsınız...
Yine başlıktan kendime aldığım en önemli bilgiler şunlar oldu;
- Arı karidesleri beslemek ve büyütmek için ekstra bir gereksiniminiz yok, hatta verimi bende de halen soru işareti olmakla birlikte bulunduğunuz yerdeki su değerlerine göre üretim de yapabilirsiniz
- Verimli üretim düşünüyorsanız daha önceki mesajlarımda açıkladığım gerekli ms değerlerini sağlamak için osmoz cihazı verimi arttırıcı bir silah olacaktır... Bendeki sistem şu => Yüksek Hacimli Tanklar Için Su Değişim Sistemi
Başka amaçlar için de kullanıyorum...
- Daha verimli bir üretim düşünüyorsanız; çokça karides üretmiş yani normalin üzeri tecrübeye sahip kişilerin ortak tavsiyesi aktif toprak. Burada teori olarak anladığım kadarıyla aktif toprak verimi arttırıyor. Kabaca 30 yavru alacaksanız 40 yavru alıyorsunuz, yine yanılmıyorsam asıl nokta yavruların gelişiminde. Kabaca 5 yavru ölecekse 1-2 yavru ölüyor
Ama burada şüpheli ve çözemediğim bir durum var, acaba ölümlerin nedeni aktif toprak eksikliğimi yoksa biyolojik döngüdeki sorunlar mı? Yetersiz fauna mı, açlık mı? Yapılan hatalar mı? Ph mı? Anlatıldığı kadar etkili mi yoksa etkisi daha mı düşük?
Bende bu doğrultuda zamanla nacizane tecrübelerimi paylaşacağım, belki üçüncü madde ile ilgili görüşüm/anlayışım değişir...
Ek: Eğer illa kullanılacaksa hard akadama toprağı en uygun fiyatlı / verimli alternatif sanırım. En azından fiyat olarak rastladığım en ucuz / bulunabilir aktif toprak... Bonsai toprağı olarak 14 lt 80-100 tl arası fiyatlara satılıyor, çok ucuza karıştırılmışları da var ama deneyeni görmedim...
Gelelim benim için asıl sonuca
Bu türleri herkes gayet güzel besler, ilk başladığında kendini ve bütçesini çok sarsmadan sabırla ilerlerse anlatılan gibi ne çok masraflı ne de zor bir hobi. Bana göre zevkli de bir uğraş... En azından bence kimse ilk adımda kendini telef etmesin
Hızlı giden atın -- seyrek düşermiş...
İlk dönemde 30 değil 20 yavru alın onları sermaye yapıp osmos alın. 40 değil 30 yavruyla devam edin, sonra gerek görürseniz aktif toprak ve mineraller, yemler üzerine eğilin... Belki 50 yavru alırsınız, ya da bir hata ile kaybedersiniz, nasip ama sonuçta imkanlarınız dahilinde bir seçim yapma şansınız var. Zorunluluk gibi gösterilen aslında verimi tartışmalı harcama önerilerini iyi etüt etmenizi de ayrıca ve tekrar tekrar tavsiye ediyorum...
Herkese keyifli hobiler dilerim...
[/QUOTE]
Selam arkadaşlar,
Ulvi kardeşim canlıların hayırlı olsun, yumurtalı canlı içinde ayrıca sevindim inan (o canlının kanında PRL de var umarım çok güzel yavrular edinirsin kardeş)
Gerek yogunlukdan gerek ATA (Akvaryum Tasarım Ankara) https://www.facebook.com/groups/akvaryumtasarimankara/ çalışmlarından dolayı biraz geç yazıyorum konuya,
Ben bu işe ilk girdiğimde 10 mosura ile başladım yavru aldım yavru yaşatamadım deneye deneye şu an 3000-4000 adetten fazla canlım var. Bu durumda çok yorumlar aldım çok fikirler aldım ama yaşadığım tecrübe benim için esasdı
Toprak konusuna gelince toprak aslında tembellikden başka birşey değil. İstediğin toprağı koy istedin mineralikoyma hiç önemli değil. Önemli olan konu sabit su şartları. eğer sen topraksız bir tankda dahi istenilen verileri elde edebiliyorsan zaten sorun yok.
İlk aşama bu canlıları yaşatabilmek,
ikinci aşama yumurta almasını sağlamak,
üçüncü aşama yumurtayı tutmasını sağlamak,
dördüncü ve en önemlisi yavruları yaşatmak,
Ama burada şüpheli ve çözemediğim bir durum var, acaba ölümlerin nedeni aktif toprak eksikliğimi yoksa biyolojik döngüdeki sorunlar mı? Yetersiz fauna mı, açlık mı? Yapılan hatalar mı? Ph mı? Anlatıldığı kadar etkili mi yoksa etkisi daha mı düşük?
Buradaki asıl sorun aktif toprak değil, aktif toprak senin işini kolaylaştırmak için bir çözüm sadece asıl sorun su şartları, yani en önemli olan kriterler KH GH iletkenlik ve PH şimdi sen bu şartları sağladıyssan toprağa gerek yok ama bu şaertların hepsini dengede tutmak topraksız biraz zor. Şimdi göreceksin yavrularının içinde tw bee yavrularda olacak, gezinmeye başlayacak en önemli değer (bana göre) GH eger yavruların olduğunda 4-5 aralığında olmazsa yavru kayıpların başlayacak KH 0-1aralığında olmassa olmazın olacak ilk tepkiyi tw bee yavrular sonrasında melezlerin verir. Melezler TW bee göre değer aralığı biraz daha geniş olduğundan ilk tepki tw bee verir. GH yükseldiğinde hayvanlar zor kabuk değiştiriyorlar buda ölümlere neden oluyor. yavruların en çok tepki verme nedenlerine gelincede çok sık gelişim sağladıkları için sık kabuk değiştirme gereksinimi duyuyorlar değiştiremezse de içeride şıkışıp patlıyorlar.
Ben shirekura kullandım tüm tanklarımda nedei en verimi onda yakaladım ADA kullandım verim alamadım nedeni hızlı bir şekilde GH düştü dengeyi sağlayamadım oysaki her tankımda sifonlama ve hazır ozmoz suyu inen musluklama olmasına ramen. ama bazısı ADA da bazısı Akamadamada bu işi hallediyor. Bura da en önemli olgu sudaki dengeyi sabit tutmak. Bana göre karides tankı oluyorsa bu min 30-40 litre olmalıdır imkan varsa 100-200lt çünkü çok öenmli olan dgerlerin az hacimli bir tankdaki değişim yüzdesi ile çok hacimli bir tankdaki değişimle aralarında çok farklılık olması bendeki tanklar 200 lt ile 400 lt arasında
Maraton sende bakalım umarım bol bol yavrun olur ve bu hobi Türkiye de de yaygınlaşıp fahiş fiyatlar ortadan kalkar bu olaya bu kadar büyük girmemdeki enbüyük nedenlerden biri budur.
Beğenenler: [T]240275,Laterthanbefore[/T]
Teşekkür Edenler: [T]240275,Laterthanbefore[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 20 Şubat 2014 21:02
Twbeelerde 2 önemli değer var GH=5-7, KH=0-1 olmalı. Bu değerlerin altında yada üstünde kabuk değiştirememe problemleri ile karşılaşılıyor ve ölümler başlıyor.
apisto 2014-02-20 23:50:51
Evet doğrudur, aktif toprakların hemen hemen hepsi GH ve KH ı düşürme eğilimindedir. KH konusunda bu avantaj sağlarken, GH ı 4 lere kadar iter. Bu durumda haftalık düzenli yapılacak GH 5-6 olan (olacak şekilde mineralize edilmiş) suyla su değişimleri sıkıntıyı atlatır. Zaten ben hiçbir aktif toprakta gh 4 altı da görmedim.
Şimdi aktif toprak konusunda ben biraz inatçıyımdır (kendi görüşümdür,katılmayanlar mutlaka olacaktır). Akvaryum hacmi büyük olmadıkça (+100 lt hatta daha fazla olmadıkça), inert tabanda bu değerleri sabit tutmak oldukça ama oldukça zordur.
Aktif tabanında faydalarını da sadece KH ve GH açısından değerlendirmeyelim. 2 önemli katkısı daha vardır. Birincisi PH ı üzerindeki etkisi, 2ncisi de biyolojik faunaya olan katkısı.
Aktif toprakları kendime göre sıralamaya koyarsam.
1nci sıraya ben de fiyat/ömür açısından en uygun olan Akamadaya koyardım.
+ ları uzun ömrü, etkili çalışması, fiyatının daha ucuz olması (yurtdışında 14 lt si 15 € versand dahil)
- leri PH diğer aktif topraklardaki kadar düşmüyor (yinede uygun değerlerde tutuyor), biyolojik faunayı daha az kalkındırıyor, yavru verimi ADA amazonia, ve RSB ye göre daha düşük.
2nci sırada ADA amazonia
+ ları ömrü akadamaya göre düşük ama okuduğum, birkaç üreticiden duyduğum kadarıyla diğer aktif soilller arasında en uzun olanı, PH ı düşük değerlerde sabit tutuyor, ve Takashi usta ne katıyorsa artık yavru verimi daha yüksek
- leri , tek eksisi fiyatı gerçekten pahalı
RSB ben 2 yıl önce kullandım verim alamadım. Kendi hatamdan da kaynaklanıyor olma ihtimali yüksek, formülü geçen sene yenilenmiş henüz denemedim.
Almanya'da ve İtalya da çok rağbet gören fiyatı ADA dan ucuz ve onun kadar etkili 2 kum daha var. Environment ve Advanced soil ancak ben henüz denemedim.
Bu sene oliver knott la da 2 akvaryum kurdum , denedikçe yorumlarımı belirtirim.
herkese sağlıklı akvaryumlar, bol yavrulu karidesler
--------------------------------------------------edit----------------
Özelden de neden bu kadar inatçı olduğum sorulduğu için açıklama ihtiyacı duydum.
İşin tecrübesini, okuduklarımızı, gördüklerimizi bir kenara bırakalım. Google da "taiwan shrimp, taiwan garnelen, taiwan crevette, taiwan gamberetto bee" diye arama yapıp görsellere bakalım.
Kaç tane tankta aktif taban gördünüz kaç tane tankta kuartz türevi inert taban gördünüz ? bu kadar milletin aktif taban kullanması sizce tesadüf mü?
İnert soil kullanan kişiler dikkat ederseniz genellikle işinin ehli, akvaryum kimyası konusunda son derece bilgi ve deneyim sahibi kişiler. Deyim yerindeyse karidesleri susuz bile beslerlerki, taban aktif olmuş, inert olmuş, cama cam olmuş. Geçenlerde forumda bu bölümde bir başlık vardı . Hobici bir arkadaş "yengecim sürekli akvaryum dışına çıkmaya çalışıyor, ben içeri tıkıyorum " diyordu. Yanlış anlaşılmasın, arkadaşı yermek için falan söylemiyorum ama bu foruma daha çok bu seviyede karidesler konusunda yeni başlayan kişiler gelip temelleri öğreniyorlar. Şimdi bu arkadaşlara gidip inert tabanı öneremem ben.
Futbolda altyapı da İbrahimovic'i gösterip gol böyle atılır derseniz, forvet yetişmez :)
Şahsen aktif tabanların sadece işin kimyası düzeyinde çalıştığını düşünmüyorum, özellikle taiwan/arı türlerinde başka rol/görevleri de var bence.
Görüşüm şu an için bu yönde, yarın birçok kişi inert tabanla başarı gösterir o zaman tabiki görüşlerimi değiştiririm.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alpay
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 22 Şubat 2014 18:58
Biraz böyle açarak bahsedelim ki konuyu okuyan kişiler de kendi şartlarını, bilgisini göz önüne alıp imkanları ölçüsünde şu güzel canlıları beslesin. Dayatmaların, yuvarlak ifadelerin kimseye faydası olmuyor, bir de herkes üretim düşünmüyor veya verimli üretim düşünmüyor. Sadece yaşatmak isteyen de var, azar azar tecrübe etmek isteyip üretimi daha sonrası için düşünen, ürerse üresin diyen de.
---------
Fatih hocam "GH yükseldiğinde hayvanlar zor kabuk değiştiriyorlar buda ölümlere neden oluyor" demişsin. Mutlu Bey'de gh düşük olduğu için "kabuk değiştiremiyor, ölüyorlar" demişti.
GH ile kabuk değişimi arasındaki ilişki tam olarak nedir? GH kabuk değişimi için gerekli ama fazlası zararlıysa (dengeli seyretmeliyse) burada mesele tam olarak gh'a değil biyolojik döngüye, tanktaki kirliliğe vs 'de bağlanmıyor mu?
Timur Bey bu başlığa yazdımı bilmiyorum ama ms yükseldiğinde düşürmek için su değişimi yaptığından bahsetmiş. Yanlış hatırlamıyorsam "ms 300-400 olduğunda su değişim zamanının geldiğini anlıyorum" benzeri bir ifadesi var... Daha önce de yazmıştım ms gh ile bağlantılı, tanktaki kirlilik ve çözünen madde miktarı hakkında da bilgi verici bir değer aynı zamanda... Bu bağlamda gh 10-12'yi geçtiğinde su değişimi öneriyor, dediğinle örtüşüyor... Ama burada işin içine kirlilik, döngü gibi konular girer...
GH artışında su değişimi yapılmalı, aktif toprak sadece bu değişimin süresini uzatabilir diyebilir miyiz? Yüksek hacim de aynı şekilde süreci uzatır değerler daha uzun süre stabil kalır diyebilir miyiz?
Eğer bunlara cevaplar evet ise; dediğin gibi tembellik kısmına geliyor iş ve yine dediğin gibi sorun aktif toprak değil, o bir kolaylaştırıcı. Sonuçta hata yapılırsa aktif toprakta kurtarmıyor... Bakım şart.
Aktif toprağı alayım ama tanka bakmayayım, bütün işi o yapsın diyemeyiz
Fatih kardeşim karidesler için çok teşekkür ederim, derler ya tam adamını bulmuşum :) Hem çok sağlıklı hem de çok özel türler gönderdin, benim için de şu an sürpriz oluyor. Bakalım yaşatabilirsem yavrular nasıl çıkacak, dediğin gibi tw bee sürprizi görebilecek miyim?
-----------
Tanımını bir yapalım...
Aktif topraklar gh'ı düşürüyor demek ki ms'de düşüyor, yani absorbe edip genel sertliği alıyor olmalı, karbonat sertliğini de düşürüp suya saldıklarıyla ph'ı aşağıya çekiyor... Kh düşünce ph dalgalanmalarının önüne geçmiş oluyor
Bu yazdıklarım doğru mu?
Acaba bu topraklar ph düşürmek için ne yapıyor, hümik asit içeriyor olabilirler mi?
Konu biraz karışıyor, toprağı koy gitsin işte ne uğraşıyorsun diyenler olabilir ama bence bu işin mantığını anlamak aktif toprak kullanacaklar için de kullanmayacaklar için de çok önemli. Ne yaptığımızı bilelim...
Başından beri belki birazda bu yüzden tartışma yaşanıyor... Yenilere aktif topraksız tank tavsiye etmeyin tamam ama aktif toprağı alınca tüm sorunlar çözülecekmiş gibi de olaya yaklaşamayız... Bu işin daha pek çok ayağı var... Aktif toprağı olan biri doğru dürüst su değiştirmesini bilmiyorsa toprak sihirli olsa da öldürür... O zaman aktif toprağı tavsiye edip bırakmamalı ne yaptığını, nasıl yaptığını alternatifi ile birlikte irdelemeli. Aktif toprak kullanmayan biri olarak aktif toprakla ilgili en çok ben konuştum sanırım (mecburen)...
Nasıl ki kimi ADA kimi Akadama ile bu işi hallediyorsa inert soilden, hagen siyahdan bahsetmenin, böyle de olabilir demenin yanlış veya riskli olduğunu düşünmüyorum. Başlığı okuyan kişiler araştırma yapan kişiler.
Sonuçta kuru kuruya siyah kum ve çeşme suyunda karides fantezisi yapmıyoruz :) Çok daha fazla detay, çok daha fazla "ama" içeren cümle, bilgi ve tecrübe var...
---------
Ms'den bahsediyorum, osmos çıkışı şu değerlerde, şu oranlarda mix diyorum, en son asit ve torfdan bile konuştuk ama özel mesajdan çeşmeci diyorlar :=) Ne diyeyim, evet çeşmeciyim
Çeşme demişken bir soru daha sorayım...
Neden gh mineral atmak yerine çeşme suyu aşılamıyoruz? Suyu kirletmiş oluruz gibi bir cevap gelmişti ama daha geçerli bir sebep var mı?
%20 ila %50 arası çeşmeyi basınca istediğim gh'ı elde edebiliyorum. Neden GH mineral almalıyım?
---------
Başından beri hiç bir öneriye körü körüne karşı çıkmasam da daha net anlamak istiyorum... Asla kulak ardı etmiyor, tümünü çok dikkate alıyorum ama sorguluyorum, bu nedenle yanlış anlaşıldıysam yine de özür dilerim... Bu doğrultuda bana da saygı duyulursa sevinirim....
---------
Keyifli hobiler...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 22 Şubat 2014 20:40
Çeşme suyu kullandığınızda sadece GH ı değil, KH ı da yükseltirsiniz. Bizim hedef değerimiz GH 5, KH=0-1 . Mineral ile su hazırladığınızda GH yükselirken, KH etkilenmiyor. (salty shrimp GH + ve Bünyamin'in hazırladığı minerali denedim, diğerlerini bilemeyeceğim)
apisto 2014-02-22 21:26:21
Bahsettiğiniz GH yüksek olunca kısmı muhtemelen karıştırdınız Ulvi bey , KH yüksek olursa yada GH düşük olursa kabuk değiştirme problemi oluyor.
Aktif toprak tabiki de koy gitsin başkaca bir şey istemez bir ürün değil, eğer öyle birşey çıkıyorsa yazdıklarımdan yanlış aksetmişim. Taiwanlar yada arılardan konuşuyorsak, heleki üst kalite dediğimiz king kong, red ruby gibi türlerde seçici üretimle üretilmiş, deyim yerindeyse akraba evliliğinin çocuklarının birbirine benzeyen çocuklarının seçilmesiyle üretilmiş canlılardan konuşuyoruz. Yani uğraştığımız canlılar gerçekten hassas canlılar, özellikle sindirim sistemleri ve kabuk değiştirme metabolizmaları oldukça duyarlı. Bakteriyel enfeksiyonlara karşı da bağışıklıkları düşük olduğu için hassaslar. Özetle ayrıntıya girmek gerekirse sağlıklarında su kimyasının yanında başka etkenler de var. Her şey çok iyiye giderken sebepsiz toplu ölüm vakalarının yaşanması oldukça sık rastlanılan bir husus. Yerli-yabancı karides bölümlerinde "unverstandnis garnelen storben yada unknown shrimp deaths " gibi topiclerinin bulunmasının bir sebebi var.
Kimsenin gözünü korkutmak istemiyorum sadece hata affetmeyen bir yapıları olduğunu vurgulamak istiyorum. Bazı şeylere dikkat edildiği sürece sorun çıkma ihtimali oldukça düşük. En az lepistes kadar üretkenler, izlemesi son derece güzel ve öğretici canlılar.
Tekrarlamak gerekirse, Aktif toprak işin su kimyası boyutunda faydası kesin ayrıca bunun yanında muhtemel başka faydaları da olduğuna inanıyorum.
Şimdi gördüm , Timur Bey'in ms 300 leri aştığında su değişimi zamanı geldiğini anlıyorum demesinde, Gh ın yükselmesi değil organik yükün artması sebep oluyor. GH*30 = ms önermesi açıkçası genel fikir vermekle beraber her zaman tutmuyor ve bu önrkete olduğu gibi yanıltıcı olabilir. Benim akvaryumlarımda ve konuştuğum çoğu karides besleyen kişide GH düşme eğilimindeyken ms yükselme eğilimde. GH değil 10, 7-8 leri bulduğunda zaten ölümler başlamış olur büyük ihtimal.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2014 03:44
Öncelikle zamanında asit de leonardit de torf da nötr kum da denedim. Benim tecrübelerime göre aktif toprak her zaman bir hobici için en rahat ve kolayıdır. Leonardit, asit ve uygun olmayan su şarlarında karideslerinizde renk kaybı gözle görebileceğiniz en basit şey olacaktır. Üreme problemleri, büyüme problemleri ve ölüm de zamanında fazlaca yaşadığım problemlerden..
Çeşme suyundan akvaryuma neler girdiğini karides hobisi başladıktan itibaren daha detaylı görmeye başladık. Bu parazitleri yiyen balıkları beslemiyoruz çünkü.
Bu topraklar tahmin ettiğiniz şekillerde üretilmiyor ne yazıkki. Hani biraz daha araştırdığınızda aktif topraklarla birlikte çok fazla yaprak, kızılağaç kozalağı gibi humic asit kaynaklarının kullanılmasının önerilmediğini, toprağın ömrünü azalttığını görürsünüz.
Gh değeri fazla yüksek olursa kabuk sertleşme problemi ve karidesi kendi kabuğuna hapsetme sorunu ile karşılaşabiliriz. Gh değeri olması gerekenden az olursa kabuk oluşturma problemleri ile karşılaşabiliriz. Tüm canlılarda ozmoregülasyon dengesi için gereken minerallere ihtiyaç bulunur. Bunları canlıların sadece besinlerden alması çok zordur.
Ayrıca kh değeri düşükken ph dalgalanmaları daha fazla olur. Kh değeri yükseldikçe alkalinite artar ve bu durum ph dalgalanmarını düşürücü etki yapar. Kh düşürmenin sebebi karides akvaryumlarında ph ile ilgili değildir.
Çeşme suyu ve ozmos karışımlarında yüzdeleri nasıl ayarlarsanız ayarlayın akvaryum suyunuza neleri ne miktarda eklediğinizi hiçbir zaman bilemeyeceksiniz(detaylı analiz yaptırmadıkça). Daha önce söylediğim çeşme suyundan gelen parazit yumurtaları da cabası. Ülkemiz çeşme sularında kh değerinin ne denli yüksek olduğunu hepimiz biliyoruz. Kh değerini 0 - 1 aralığında tutup gh değerini de 5 - 7 aralıklarına çeşme suyu eklemesi ile getirmenizin imkanı yok. Yapılan gh plus katkılarında eklenen mineraller molar hesabı ile tds gh terazisinde ince bir sınırda gidip geliyor.
Hani başlarda bunu da denedik..
Cevabı verilmiş ama ben de açıklayım; düzenli aralıklarla su değişiminde amacımız organik yükten kurtulmaktır. Akvaryumda gh değeri müdahale edilmeksizin yükselmez. Gh değerini yükselten kalsiyum ve magnezyum ve ayrıca eklenen diğer gerekli elementler suyu hazırlarken tds değerine etki eder. Bu insan müdahalesi ile oluşan etki dışında akvaryumda biriken diğer organik yük tds değerini yükseltir ki kuşkusuz bu yükselme bir süre sonra çeşitli problemlere yol açacaktır.
Ozmos + ghplus kullanılan sistemlerde yapılan bir yanlışın altını da çizmek gerekir. Zamanla yükselen tds değerini su değişimlerinde daha az gh plus ekleyerek daha düşük gh değerlerinde su değişimi ile çözmeye çalışmak çok büyük bir yanlıştır. Akvaryumda organik yük birikmeye devam ederken gh değeri sürekli düşecektir. Bu yanılgı da bir yerlerden tanıdık gelebilir. Akvaryumun tds değeri ne olursa olsun hep aynı değerlere ayarlanmış ozmos + ghplus ile su değişimi yapılmalı, yükselen tds değerini su değişimi miktarı ve düzeni ile çözmeliyiz.
Ozmos + ghplus kullanılan sistemlerde yapılan bir yanlışın altını da çizmek gerekir. Zamanla yükselen tds değerini su değişimlerinde daha az gh plus ekleyerek daha düşük gh değerlerinde su değişimi ile çözmeye çalışmak çok büyük bir yanlıştır. Akvaryumda organik yük birikmeye devam ederken gh değeri sürekli düşecektir. Bu yanılgı da bir yerlerden tanıdık gelebilir. Akvaryumun tds değeri ne olursa olsun hep aynı değerlere ayarlanmış ozmos + ghplus ile su değişimi yapılmalı, yükselen tds değerini su değişimi miktarı ve düzeni ile çözmeliyiz.
Ülkemiz çeşme suları genel itibari ile bu topraklarla kullanmaya müsait değil. Hani aktif toprak alıp çeşme suyu doldurup toprağın hiç ph düşürmediğini söyleyen hobicilere rastlamadım değil. Her hobicinin kendi çeşme suyu değerlerini tam manası ile bilmesini ve ona göre nötr mü aktif toprak mı kullanması gerektiğini bilmesi mümkün değil. Bu konuda bizim de her hobiciye tek tek analiz/ölçüm yaptırıp uygundur hagen kullanın, uygun değildir ozmos kullanın deme imkanımız da yok. Ayrıca bazı sularda analiz yaptırılsa dahi bilinmeyen sebeplerden ötürü ölümlere ya da tam tersi durumlara sebep olduğu da bilinen bir gerçek. Çeşme suyu bana göre riskli bir muammadır.
Balıklarda hastalık süreleri karideslere göre kat be kat fazladır. Bir çok kötü su şartlarına da toloresi yine karideslere göre çok daha fazladır. Karidesler hastalandığında çoğu zaman kısa sürede ölür ve sebebini anlamak da çok zordur. Ozmos kullanarak suya ne eklediğimizi biliyor, çeşem suyundaki değişiklikleri de ölüm sebepleri arasından çıkarıyoruz.
Ülkemizde hagen ya da herhangi diğer nötr kumlarda üreten arkadaşlar var. Ben üretilemez diye hiçbir zaman karşı çıkmadım. Ama hobici üretilip üretilemeyeceğini deneyerek görüyor, üretilemediği durumda canlılar telef oluyor, kobay oluyor. Üretildiği durumda da çeşme suyunda da ürüyor düşüncesini yanında getirerek başka hobicileri zarara sokuyor.
Şimdi sizlere bir sorum var. Karidesleri sevdiğiniz için mi beslemek istiyorsunuz yoksa süs olsun diye mi?
Şimdi sizlere bir sorum var. Karidesleri sevdiğiniz için mi beslemek istiyorsunuz yoksa süs olsun diye mi?
Bahsettiğimiz karidesler alelade akvaryumlar ve su şartlarında yaşar mı bilmiyor ve deneyip görelim diyerek para harcıyoruz. Bunun doğruluğu hayvanseverlikle süs eşyası arasındaki tercihte sanırım.
Bu karideslerin habitatı olan Taiwan'dan tanıdığım ve sürekli bilgi alışverişi yaptığım üreticiler var. Sizce oradaki üreticiler neden aktif toprak + ozmos + gh plus kullanıyorlar?
Almanya, İtalya, Fransa, Taiwan, Japonya ve daha bir çok ülkede hobici ve üreticilerin bu üçlemeyi kullanma sebebi nedir?
Almanya, İtalya, Fransa, Taiwan, Japonya ve daha bir çok ülkede hobici ve üreticilerin bu üçlemeyi kullanma sebebi nedir?
Son olarak bir canlı neden üremez?(tamamının dişi ve tamamının erkek olduğu durumlar hariç) Bir canlıyı akvaryumuna atıp da ben üremesini istemiyorum yaşasın yeter diyen hobicilerin amacı bu canlılara eziyet etmek mi?
Beğenenler: [T]132779,Biff[/T][T]144505,berkesim[/T][T]59951,acemibalık[/T][T]69302,bycan[/T][T]140267,DNGC[/T][T]180004,egeares[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2014 04:51
Forumda işin ehli olan kişiler yorum yapmışlar. Bu yorumların tek bi konu altında olması benim gibi yeni karides hobicileri için bulunmaz fırsat. Ben daha önce su şartlarıyla ilgili toplu bir tartışmaya rastlamamıştım. Ben bu işe daha dün başlamış bi hobiciyim, işi çabuk çözmek için çok araştırmaya çalışıyorum. Benim aklıma bir ropörtajda okuduğum iletkenlik olayı çok takıldı. Konuda bumblebeelerin habitatlarını araştıran biri, habitatlarındaki değerin 40 ms civarı olduğunu söylemiş. Bu iletkenlik 16.5 derece sıcaklıkta ve yağmur suyu olan mevsimde. Benim burda aklıma takılan şey (eğer değer doğruysa) bizim sabit tutmaya çalıştığımız değer 200-250 ms arası. Taibeeler en ileri seçici üretim olduğundan onları da saymasak. Bumblebeeden crs cbs leri üretmek için yapılan akraba çiftleştirmelerinde karidesin istediği değer bu kadar değişiyor mu? Yada mevsimine göre değer 40 ms ye kadar düştüğünde üremeleri düşüyor mu?
Biff 2014-02-23 05:29:47
Konu linki: http://www.akvaryum.com/Forum/crscbs_cardinia_turleri_Ile_Ilgili_bir_ceviri_k730458.asp?PID=4087165
Beğenenler: [T]206936,serhatt07[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2014 14:24
40 ms bana cok dusuk geldi.
Mutlaka farkliliklar var, kisiler, ulkeler bazinda. Karidesler belli marjlarda adapte olabiliyorlar. Ms konusunda genelde degerler, 200 ile 300 arasinda. Almanyada genelde 250 nin uzerinde tutuyorlar. Uzakdoguda 220-230. Ben kendim acikcasi 250 civarlarinda sikinti yasiyorum, onun icin 220 uzerine cikarmamaya calisiyorum. Degisim suyumu da 220 lerde sabitliyorum.
Mutlaka farkliliklar var, kisiler, ulkeler bazinda. Karidesler belli marjlarda adapte olabiliyorlar. Ms konusunda genelde degerler, 200 ile 300 arasinda. Almanyada genelde 250 nin uzerinde tutuyorlar. Uzakdoguda 220-230. Ben kendim acikcasi 250 civarlarinda sikinti yasiyorum, onun icin 220 uzerine cikarmamaya calisiyorum. Degisim suyumu da 220 lerde sabitliyorum.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2014 00:12
Daha önce de yazdığım gibi KH, PH ile oynandığında önemli bir değer... Karideslerle alakası buradan ileri geliyor olabilir, yani KH az olmalı ki PH ile oynandığında düşüşleri tamponlayarak PH dalgalanmalarına neden olmasın, ölümler yaşanmasın. Yoksa kh 5-6'da olsa ph kararlı ve sabit olduğundan sorun olmaz ama ph ile oynamaya çalıştığınız anda sorun çıkar. Siz indirdikçe kh direnç gösteririr
Burada doğru cümle "karidesler için kh 0-1 olmalı" değil "aktif toprak, asit vb kullanarak ph ile oynuyorsak kh 0-1 olmalı" olabilir...
O zaman şöyle diyelim;
Ph ile oynamak niyetinde olanlar, aktif toprak kullananlar eğer şebeke suları sert ve/veya kireçli ise aşılama yaparken dikkatli olmalı, gerekirse gh mineral kullanmalı... Ama KH'ı düşük tutmalılar...
Eğer Ph ile oynamayacaklarsa ms ve/veya gh değerini dikkate alarak osmos suya çeşme suyu aşılayabilirler. Gh mineral kullanmayabilir, Kh'ı gözardı edebilirler...
Buna bir itiraz yoksa sonuca bağlamış olalım.
------
Karıştırmadım, Mutlu, Fatih ve Timur Bey'lerin söylediklerini yazıp toparlayıcı bir soru sordum, konunun netleşmesi için... Soruda kullandığım ifade ve görüşler bana ait değil yani
Siz de üstteki mesajınızda gh 5-7 altında ya da üstünde olursa kabuk değiştirme problemi oluyor demişsiniz... Son mesajınızda da GH 7-8'leri bulduğunda zaten ölümler başlamış olur demişsiniz. Ayrıca GH düşük olursa kabuk değiştirme problem oluyor yazmışsınız.
Yani nedir? Onu soruyorum, ortada giderilmesi gereken bir karmaşa var sanırım, onu da bir sonuca bağlayalım..
----------
Benim bildiğim şu balık, şu tür "yumuşak su istiyor" dendiğinde kastedilen yumuşaklık Ms ile ilgili. Ph ve KH ile ilgili değil.
GH - MS ile bağlantılı, GH değeri bize suda kalsiyum ve magnezyum iyonları fazla ise diğer çözünmüş anyon ve katyonların da fazla olduğunu anlatır. Ms - Gh bağlantısı buradan ileri geliyor...Akvaryumlar için yoğunluk, kirlilik, üreme verimliliği vs için suyun iletkenliğini esas almak daha mantıklı olsa da gh kavramı çok daha fazla kullanılıyor. Bunun da altından gh mineral çıkıyor...
Kh ise Ph ile bağlantılı. KH tamponlayıcı, değeri ise PH'ın stabilitesinde belirleyici rol oynuyor. Örneğin PH'ı asitle kh'ı harcaya harcaya düşürebiliyoruz. Kh'ı harcamadan PH'ı sabitleyemiyoruz...
Bu bağlamda aktif toprağı kh'ı yüksek bir suya koysak ne olur, faydayı aslında osmos'dan görüyoruz. Yani burada suyu asıl yumuşatan osmos oluyor, aktif toprak değil... Kullanacak kişilerin tam faydayı görebilmeleri için osmos cihazları da olmalı bunu da yazmamış olmayalım...
Sonra şu ifadeleri görebiliriz ; [QUOTE=yaminkutlu]Ülkemiz çeşme suları genel itibari ile bu topraklarla kullanmaya müsait değil. Hani aktif toprak alıp çeşme suyu doldurup toprağın hiç ph düşürmediğini söyleyen hobicilere rastlamadım değil. Her hobicinin kendi çeşme suyu değerlerini tam manası ile bilmesini ve ona göre nötr mü aktif toprak mı kullanması gerektiğini bilmesi mümkün değil. Bu konuda bizim de her hobiciye tek tek analiz/ölçüm yaptırıp uygundur hagen kullanın, uygun değildir ozmos kullanın deme imkanımız da yok. Ayrıca bazı sularda analiz yaptırılsa dahi bilinmeyen sebeplerden ötürü ölümlere ya da tam tersi durumlara sebep olduğu da bilinen bir gerçek. Çeşme suyu bana göre riskli bir muammadır.[/QUOTE]
Daha önce yazdığım gibi aktif toprağı tavsiye etmekle bitmiyor, kimisi de gidip bu toprağı çeşme suyuna koyabiliyor, sonra neden Ph düşmüyor diyor. Cevabı yukarıda yazdıklarım...
Zamanla aktif toprak ph'ı biraz aşağı çekerse ve o kişi çeşme suyu ile değişim yaparsa ne olacağını yazmama gerek yok sanırım... Şu durumda nötr kumda ph'ına müdahale edilmeyen karides daha garantidedir.
Bu konuyu da bir sonuca bağlayalım ; Aktif toprak, asit vb ile ph düşürülecekse buna uygun su kullanılması gerekir...
--------
Konuyu birisi de soru veya bilgileriyle aktif toprak, mineral dışında bir yere götürürse minnettar kalacağım...
Kefir, maya kullanımı, suya ve yeme eklenebilecek vitaminler, değişik filtreleme yöntemleri (örn:yosun filtresi), ev yapımı faydalı mama tarifleri, bakteri faunası için yataklık vs aklınıza ne gelirse...
Yeter ki başka şeyler de konuşulsun...
Teşekkürler...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2014 02:27
Ulvi Bey yanlış anldığınız bir şey var ama tam anlayamadım. Karideslerde olması gereken ph değeri 0 - 1 civarıdır. Olması gereken cümlede bir yanlışlık yoktur. Ph ile oynama meselesinde kh değerinin daha yüksek olması durumu işimizi kolaylaştırır ve ph dalgalanmalarını minimuma düşürür. Kh değerini 0 - 1 aralığında tutup da ph değerini sabit tutmak gerçekten zordur. Bu yüzden toprak kullanıldığında verim artar. Kısaca yüksek kh değerlerinde ph daha kararlı iken düşük kh seviyelerinde ph kararsızlaşır. Siz bunun tam tersini idda ettiğiniz için önceki yazımda ayrıca belirtmek istedim.
Bizim karidesler için suya yaptığımız müdahalelerde tek amaç (toloreleri çerçevesinde) doğal ortamlarındaki su değerlerini benzetmektir. PH sabitlemek için kh, ya da gh ayarlamak için tds vs bağıntıları değildir.
Bizim karidesler için suya yaptığımız müdahalelerde tek amaç (toloreleri çerçevesinde) doğal ortamlarındaki su değerlerini benzetmektir. PH sabitlemek için kh, ya da gh ayarlamak için tds vs bağıntıları değildir.
Önceki yazımda da detaylıca anlatmaya çalıştım. Çok nadir çeşme suları ile aşılamada ya da direk kullanımda problem yaşanmayabilir fakat ülkemiz suları genel itibari ile buna uygun değildir. Ozmos kullanımdaki amacımızı da anlattım.
Gh değerinin olması gerekenden yüksek ya da düşük olması sonucu şu cevabı vermiştim;
"Gh değeri fazla yüksek olursa kabuk sertleşme problemi ve karidesi kendi kabuğuna hapsetme sorunu ile karşılaşabiliriz. Gh değeri olması gerekenden az olursa kabuk oluşturma problemleri ile karşılaşabiliriz. "
"Gh değeri fazla yüksek olursa kabuk sertleşme problemi ve karidesi kendi kabuğuna hapsetme sorunu ile karşılaşabiliriz. Gh değeri olması gerekenden az olursa kabuk oluşturma problemleri ile karşılaşabiliriz. "
Kesin değerler belirtmemiz mümkün değil. Ama ortalama 5 - 7 değerleri arasında problem yaşamadık şimdiye dek. Dünyadaki hobici ve üreticilerde de gözlem bu yönde. Karmaşa var demişsiniz ama karşama bunun neresinde anlayamadım. Bu karidesler için önerilen gh değeri 5 - 7 dgh değerleri arasında önerilir.
Kh'ı harcamadan ph'ı sabitleyememe durmunu anlayamadım. Bizim akvaryumlarımızda kh değeri çoğunlukla 0 (sıfır) çıkar ve ph değerlerimiz de sabittir. Akvaryuma eklediğimiz sularda da kh değeri sıfırdır. Ortada harcanacak kh yok. Konuyu deniz akvaryumcularına sorarsanız bu işin içinden çıkamazlar ve deniz akvaryumu forumlarında yazılan öneriler bizim konumuza cevap teşkil etmez.
gh - μS karşılaştırmanıza daha önceki yazdıklarım cevap teşkil ediyor. Sudaki gh değerimiz sabit olsa da diğer faktörlerden ötürü tds (μS) değerimiz sürekli yükselir. Gh değerimizde yükselme gözlenmez.
Yani gh değerinin yükzek olması bize bunu anlatmaz;
"GH - MS ile bağlantılı, GH değeri bize suda kalsiyum ve magnezyum iyonları fazla ise diğer çözünmüş anyon ve katyonların da fazla olduğunu anlatır."
Size gh değeri sıfır, iletkenlik değeri 1000 ve belki daha fazla olan su örnekleri hazırlayıp gönderebilirim.
Yazdığıma cevabern verdiğiniz cevabı da anlayamadım.
Yani gh değerinin yükzek olması bize bunu anlatmaz;
"GH - MS ile bağlantılı, GH değeri bize suda kalsiyum ve magnezyum iyonları fazla ise diğer çözünmüş anyon ve katyonların da fazla olduğunu anlatır."
Size gh değeri sıfır, iletkenlik değeri 1000 ve belki daha fazla olan su örnekleri hazırlayıp gönderebilirim.
Yazdığıma cevabern verdiğiniz cevabı da anlayamadım.
"Daha önce yazdığım gibi aktif toprağı tavsiye etmekle bitmiyor, kimisi de gidip bu toprağı çeşme suyuna koyabiliyor, sonra neden Ph düşmüyor diyor. Cevabı yukarıda yazdıklarım...
Zamanla aktif toprak ph'ı biraz aşağı çekerse ve o kişi çeşme suyu ile değişim yaparsa ne olacağını yazmama gerek yok sanırım... Şu durumda nötr kumda ph'ına müdahale edilmeyen karides daha garantidedir."
Önceki yazdıklarınızda yanlış anladığınız durumlar var. Zamanla aktif toprak ph'ı biraz aşağı çekerse ve o kişinin çeşme suyu ile değişimi yaparsa ne olacağı konusunu da merak ettim. Hobici arkadaşlara elimizden geldiğince olması gerekeni anlatmaya çalışıyorum. Hobici arkadaş ektra müdahalelerde bulunduğunda yaşadığı problemler de kendi tecrübe haznelerine katacakları yeni bilgiler olacaktır sanırım.
Şu durumda nötr kumda kullandığınız su büyük önem arz etmekle birlikte ph'a müdahale edilmeksizin karidesleriniz garantide mi bilmiyorum ama üremede ve yavru veriminde problem yaşanacağına eminim.
Tabi konuyu çözüme bağladıysanız konuyu tabii ki değiştirebilirsiniz. Aktif toprak ve mineralden rahatsız olma sebebinizi de daha önce belirtmiştiniz. Sağlıklı akvaryumlar dilerim.
Son olarak eklemeliyim ki ph konusuna kh ile değil hidrojen iyonu açısından bakarsanız belki düşünme şekliniz değişir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir